Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hankala ihminen?  (Luettu 4793 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« : 03.11.2011 22:21:25 »

Tämä löytyi ihan vahingossa joltain vanhojen blogien hautuumaalta, tuli minulle tarpeeseen:

"Hankala ihminen
Olen saanut hankalan ihmisen maineen. Ja ajattelin teettää sen kunnaksi "hankala ihminen" -teepaitoja työvaatteeksi ja extra largeja "hankala ihminen" -kahvimukeja. Kokeilen uutta titteliä myös puhelimessa. Soitan esimiehelleni ja esittelen itseni: "Hankala ihminen soittaa kirjastosta, aamupäiviä". Jotenkin se istuu.

Asia ei yllätä minua, en ole myöskään siitä pahoillani. Hankalan ihmisen määritelmä koskee yleensä vain naisia. Hankalat miehet ovat sen sijaan esimerkiksi määrätietoisia, jämäköitä ja suorasanaisia. Kun mies ei jousta, hän on jämerä. Kun nainen ei jousta, hän on uppiniskainen. Mies on temperamentikas, nainen on äksy. Vihainen mies on muutosvoima, vihaisella naisella on joko menkat tai sitten hän ei saa hormonikorvaushoitoa.

Hankalaksi ihmiseksi tuleminen on helppoa ja käy suit sait ihan keneltä tahansa! Tässä kymmenen askelta tiellä hankalaksi ihmiseksi:

1) nouse ylös oven edestä ja pyyhi kengänkuvat pois kropastasi
2) pidä itsesi, työntekijöidesi ja organisaatiosi puolta
3) jos jokin asia on mielestäsi ihan pyrstöstä, puutu siihen: tee kirjeitä, soita puheluita, mene käymäänn ja ylipäätään, avaa suusi sopivissa ja sopimattomissa paikoissa
4) älä anna periksi
5) älä anna pelotella itseäsi
6) älä välitä siitä, mitä sinusta puhutaan selän takana, ole itse suora
7) älä pelkää hankalan ihmisen mainetta, vaan kanna se ryhdikkäästi ja huumorilla
Cool kunnioita muita ja heidän työtään, vaadi kunnioitusta itseäsi ja työtäsi kohtaan
9) muista, että "hankala ihminen" ei ole synonyymi juoruilevalle, ilkeälle, aina oikeassa olevalle selkäänpuukottajalle
10) hankalan ihmisen pitää tehdä, mitä hankalan ihmisen pitää tehdä: älä anna periksi, mutta jousta, ellei siitä ole haittaa sinulle, työllesi ja organisaatiollesi

Tervetuloa iloiseen kerhoomme! "

Tämä sijoittuu työmaailmaan, mutta pätenee ihan joka puolella Smiley

Millainen sinusta on hankala ihminen?
Kuka on ollut kaikkein hankalin tyyppi johon olet törmännyt?
Wink
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #1 : 04.11.2011 00:58:56 »

Toi oli mahtava!!! Varsinki se ykköskohta jotta "nouset ylös etkä ole kynnysmatto" tjs. Siitä hitto saat takuulla varmana hankalan ihmisen maneen. Aiemmin olit niin "kiltti" ja "joustava" jotta suostuit aina kaikkeen. Mutta hitto, nyt sillä kiltillä ja joustavalla onkin oma tahto..
Se ei teekkään niinkuin MINÄ MINÄ MINÄ  haluan... eli hankala ihminen.... Grin
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 04.11.2011 07:33:31 »

Täsmälleen Cool

tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #3 : 05.11.2011 00:42:22 »

Minä luokittelisin itseni hankalaksi ihmiseksi.
Enkä näe siinä mitään pahaa. Perustelen tätä sillä, että en päästä itseäni tai toisia helpolla, haastan heidät kohtaamaan itsensä, olemaan rehellinen, tekemään sen, mitä sydämessään tuntevat oikeaksi.

Minun rinnallani on haastava elää, myönnän sen. Mutta mitä pahaa siinä on? Kun tietää mitä voi saada, miksi tavoitella vähempää?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 05.11.2011 10:56:21 »

Juuri näin.
Ei ole helppoa, mutta ei voi olla muutakaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: