Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuolema  (Luettu 21891 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
elluuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« : 23.08.2011 15:39:33 »

  Embarrassed
Olen kuoleman sairas. Mikä avuksi? Pelottaa kuolema !!! kiitos avusta jo etukäteen.
tallennettu
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #1 : 23.08.2011 20:29:31 »

Vaikka se on haikeaa, ei siitä pidä olla surullinen. Kuolema on uuden alku, puhdas pyötä. Tarot-korteissakin kuolema on positiivinen kortti joka kuvastaa uskallusta ja uudistumista.

Teoriani ihmisestä on seuraavanlainen: Ihminen koostuu kolmesta osasta; ruumiista, mielestä ja sielusta. Ruumis on sielun vuokra-asunto, joka meille on annettu lainaksi tämän elämän ajaksi. Mieli on ego, joka ehkä usein ajaa maallisen minun etujani. Sielu on ihminen itsessään, se joka jää jäljelle kun kuolemassa lainaruumis palautetaan ja mieli jättää sielun rauhaan. Kuolemassa sielu jää elämän varrelta kerättyyn onnelliseen olotilaan tai siirtyy eteen päin uuteen ruumiiseen. Kukapa sitä ennalta tietäisi. Eikä pidäkään tietää.

Kuoleman jälkeen ei ole kiire minnekään, ei ole suorittamista ja stressiä, vaan elämänkokemus ja tämä hetki. Ennen kaikkea Tuonpuoleisessa ollaan keskellä Rakkautta.

Rakkautta ja valoa sinulle  smitten

Ainiin! Muista, että ainakin tällä foorumilla on aina joku jolla on aikaa kuunnella ja auttaa.
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
elluuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #2 : 23.08.2011 21:11:58 »

Joo. Juuri niin Smiley Enemmänkin pelkään elämän jättämistä, eli en ole valmis lähtemään vielä, tai haluaisin elää vielä! Mutta mikä avuksi, vain noin joulukuuhun asti aikaa Sad Tunne on niin sanoinkuvaamaton kun tietää että ei ole aikaa kauaa. Uskon myös että elämän jällkeen on jotain. Niinku kuvailitte, sielu jatkaa jonnekkin omaan paikkaansa  Smiley Niin, kiitos vastauksista. Tuli heti parempi mieli  smitten
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #3 : 23.08.2011 23:21:00 »



 Minä en myöskään voi uskoa, että lääkäri, tai kukaan muukaan ihminen voisi tietää,
 kenenkään elämän pituutta.
 Elämä on ihmeellinen, ja yllätyksiä täynnä.

 Lämpimiä ajatuksia ja voimia sinulle.    smitten
tallennettu
neoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 27.08.2011 14:46:27 »

Minäkään en usko, että tuo olisi jokin ehdoton takaraja sinulle. En tiedä mitä sairastat, mutta ihmeitä tähän maailmaan mahtuu, ja jos tahdot vielä jatkaa tätä elämääsi, se on mahdollista. Sinänsä vähän vaikea auttaa kun en tiedä mikä sairautesi on, mutta suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä Olli Postiin, joka on parantunut MS-taudistaan (ja myös hänen tyttöystävänsä ja äitinsä ovat) ruokavaliomuutoksen avulla. Tämän lisäksi suosittelen lukemaan myös vetovoiman laista, esimerkiksi kirjan Salaisuus taikka mitä tahansa tuotantoa Jerry ja Esther Hicksiltä. Voimia sinulle!  smitten Ja vaikka tämä elämäsi todellakin jäisi näin lyhyeen, syytä pelkoon ei ole. Sinusta pidetään varmasti huolta.  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 03.09.2011 22:49:16 »

Nyt kun VIIMEINKIN muistan, kirjoitan sinulle tähän pienen tekstin pätkän, joka pomppasi mieleeni välittömästi luettuani aloitusviestisi. Toivottavasti siitä on apua!

"Kun eräs nuori ja hyväkuntoinen nainen sai kuulla, että hänellä on harvinainen sydänsairaus, hänen maailmansa luhistui. Hän tunsi itsensä yhtäkkiä heikoksi ja hauraaksi. Hänen tulevaisuutensa - normaali terve elämä - oli kadonnut tautiennusteen myötä. Häntä kauhistutti ajatus, että hänen kaksi pientä tytärtään jäisivät äidittömiksi. Nainen päätti kuitenkin tehdä kaiken mahdollisen saadakseen sydämensä kuntoon.

Nainen kieltäytyi ajattelemasta mitään negatiivista. Hän painoi joka päivä oikean kätensä sydämensä päälle ja kuvitteli vahvaa, tervettä sydäntä. Joka aamu herätessään hän esitti syvän kiitoksen vahvalle terveelle sydämelleen. Hän kuvitteli kardiologien kerovan, että oli parantunut. Nainen menetteli näin päivittäin aina neljän kuukauden ajan ja kun hänen kardiologinsa tutkivat hänet neljän kuukauden päästä, he jäivät sanattomiksi. Verrattuaan vanhoja koetuloksia uusiin he saattoivat vain todeta, että naisen sydän oli nyt vahva ja terve.

Tarinan nainen eli rakkauden vetovoiman mukaisesti. Hän ei tunnustanut mielessään sydänsairautensa ennustetta, vaan antoi rakkautta terveelle sydämelle ja tunnusti vain terveen sydämen. Jos saat jonkin sairauden, koeta parhaasi mukaan olla tunnustamatta sitä sen enempää ajatuksissasi kuin puheissasi. Älä myöskään vihaa sairauttasi, koska silloin kohdistat siihen negatiivisuutta. Anna sen sijaan rakkautta terveydelle, tunnusta se ja tee siitä omaisuuttasi.

(---)

Rakkauden voima eliminoi kehostasi kaiken negatiivisen aina kun tunnet rakkautta terveyttäsi kohtaan! Jos sinusta on vaikea rakastaa terveyttäsi, riittää että tunnet rakkautta jotain kohtaan. Turvaudu kaikkeen mitä maailmalla on tarjota sinulle, jotta voit tuntea rakkautta. Katsele elokuvia, jotka saavat sinut nauramaan ja hyvälle tuulelle, unohda elokuvat, jotka ahdistavat tai tekevät murheelliseksi. Kuuntele musiikkia, joka ilahduttaa sinua. Houkuttele ihmisiä luoksesi kertomaan hauskoja vitsejä tai huvittavia tarinoita noloimmista kokemuksistaan. Sinä tiedät mistä pidät. Koska tiedät, mikä tekee sinut onnelliseksi, vedä sitä puoleesi ja tunne olosi mahdollisimman hyväksi. Käytä hyväksesi Luomisprosessia. Muista, että sinun tarvitsee antaa rakkautta ja tuntea hyviä tuntemuksia vähintään 51 prosenttia ajastasi saavuttaaksesi käännekohdan, jossa kaikki muuttuu!

(---)

Älä aseta rajaa sille, kuinka pitkään uskot eläväsi.

'Biologiassa ei ole löydetty vielä mitään, mikä todistaisi kuoleman välttämättömyydestä. Minusta tämä osoittaa, että kuolema ei olekaan väistämätön ja on vain ajan kysymys, milloin biologit selvittävät, mikä moisen harmin aiheuttaa' (Richard Feyman, Nobel-palkitt fyysikko ja kvanttielektrodynamiikan kehittäjä)"


"MITEN LEIKKIÄ?

Miten leikitään? Toimitaan aivan samoin kuin lapsena käyttäen mielikuvitusta ja sepitetään mielikuvitusleikkejä.

Kuvitellaanpa, että olet kilpapyöräilijä. Haluat tulla maailman parhaaksi pyöräilijäksi ja voittaa Ranskan ympäriajon. Harjoittelusi sujuu hyvin ja haaveesi toteutuminen on jo käden ulottuvilla, mutta sitten sinussa havaitaan vakava sairaus. Selviämismahdollisuutesi ovat vain 40 prosenttia. Hoitojen aikana kuvittelet, että olet mukana Ranskan ympäriajossa ja poljet elämäsi kilpailua. Kuvittelet, että hoitohenkilökunta on valmennustiimisi, joka antaa sinulle ohjeita jokaisen etapin päätteeksi. Päiväosuudesta toiseen aikasi paranee! Voitat kilpailun tiimisi avulla ja päihität sairautesi.

Vuoden päästä olet saanut terveytesi takaisin, voitat Ranskan ympäriajon ja voitet sen vielä seitsemän kertaa peräkkäin - ainoa pyöräilijänä koko ympäriajon historiassa! Lance Amstrong teki juuri niin. Hän käytti vaikeaa tilannetta kannustimenaan, kehitti mielikuvitusleikin ja toteutti unelmansa.

(---) Kuvitellaan, että haluat olla huomattava keksijä. Lapsena mielenterveytesi kokee kovia, kun kärsit toistuvista hallusinaatioista ja sokaisevista valonvälähdyksistä. Joudut keskeyttämään yliopisto-opintosi ja menetät työpaikkasi koettuasi hermoromahduksen. Jotta saisit helpotusta lamaannuttaviin aistiharhoihisi, ryhdyt kontroloimaan mieltäsi kehittämällä oman mielikuvitusmaailmasi. Edessäsi siintää ajatus paremmasta tulevaisuudesta, ja sen innoittamana alat suunnitella uusia keksintöjä. Kyhäät kapistukset yksinomaan mielikuvituksessasi. Muutat rakennetta, teet parannuksia ja käytät laitetta ilman ensimmäistäkään paperille tehtyä luonnosta. Perustat oman mielikuvituslaboratorion ja testaat uuden keksintösi kestävyyttä käytännössä. Vasta sitten loihdit ideastasi fyysisen esineen. Näin toimi merkittävä keksijänero Nikolai Tesla. Olipa kyseessä vaihtovirtamoottori, radio, vahvistin, langaton lähetin, loisteputkivalo, lasersäde, kaukosäädin tai mikä tahansa Teslan yli kolmestasadasta patentoidusta keksinnöistä, hän suunnitteli ne juuri tällä menetelmällä - mielikuvituksensa voimalla."
- Rhonda Byrne, VOIMA -

Eli, kuten muutkin ovat tässä aiemmin sanoneet, en usko, että eliniänodotuksesi on kiveen hakattu. Tulevaisuuteensa voi vaikuttaa aina - mielikuvituksensa ja rakkauden asenteensa avulla Smiley

tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 24.01.2013 11:42:47 »

Vaikeita asioita nämä, meille eläville. Kuolema on vain osa elämää. Rohkeasti vaan kohti tuota tuntematonta, josta kukaan ei voi kertoa totuutta. Siellä on hyvä olla, siellä on tutut, lemmikit ja kaikki.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2013 11:01:15 kirjoittanut Varjotar » tallennettu

Kuuntele tuulta.
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 10.02.2013 20:38:24 »

Rohkeasti vaan kohti tuota tuntematonta, josta kukaan ei voi kertoa totuutta. Siellä on hyvä olla, siellä on tutut, lemmikit ja kaikki.


Huomasitko, että aloitusviesti on 23.8.2011? Silloin oli arvioitu aikaa joulukuulle 2011 asti.
On siis hyvin todennäköistä, että nimikerkki elluuu on jo siirtynyt rajan yli ja tietää meitä paremmin koleman mysteerin.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #8 : 06.03.2013 16:57:56 »

Hänen tehtävänään oli saada meidät kirjoittamaan tästä aiheesta jota niin moni pelkää.
Tuli haikea olo.
Oi kun ihmiset ymmärtäisivät sen ettei kuolema ole mikään pelottava musta aukko minne vaan kadotaan.
Suurin kirkkaus ja rakkaus jota maan päällä ei osaa edes kuvitella on meitä vastassa.
Enkelit, oppaat ja jo edellä sinne sinne menneet johdattavat meitä eteenpäin  angel
Mitään pelättävää ei ole  smitten
On Rakkaus ja Valo  smitten
tallennettu
Laica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #9 : 20.03.2013 10:22:40 »

Olen mahdollisesti sairastunut vakavasti, se voi koitua kuolemakseni melko pian jopa.
Kuolema itsessään ei mua pelota, se tuntuu jopa lohduttavalta, mun ei tarvitsisi enää elää..... Vaikka ei tää nyt tällä hetkellä mitenkään huonoa elämää ole, ei enää kovin rankkaakaan, kun isoimmat stressinaiheuttajat ovat jokinaika sitten helpottaneet.
Tietty on surullista lasteni vuoksi, mutta koen antaneeni heille jo kaiken mitä tarvitsevat, he tulevat kyllä pärjäämään elämässä, siitä ei tarvitse olla huolissaan.

Olen saanut elämältä paljon. Paljon enemmän kuin ehkä joku muu.
Vain yhtä asiaa en ole saanut ja en ehkä enää tule saamaankaan. Se mua surettaa.
Eniten surettaa ne kokemukset, jotka jäivät tässä elämässä kokematta.
Olisin halunnut rakastaa ja tulla rakastetuksi, siis muutenkin kuin lasteni suhteen. Olisin halunnut ihanan parisuhteen.
Tää suru ja pettymykset tän asian tiimoilta ovat todennäköisesti syy sairastumiseenikin.

Koitan olla onnellinen ja kiitollinen kaikesta mitä olen saanut, mutta tää asia kalvaa mua.
Miten käsitellä tätä asiaa?
tallennettu
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #10 : 20.03.2013 10:31:48 »

ole kiitollinen kaikesta rakkaudesta jota sinulla on ja kuvittele, että tämä parisuhde/rakkaus jota sinulla ei ole ollut, on sinulla.. silloin universumi antaa sen sinulle ennemmin kuin huomaatkaan.. jos kuvittelet, että et tule koskaan saamaan tätä parisuhdetta, niin myös tapahtuu etkä sitä saa.. positiivinen asenne kehiin.. jos et vielä ole lukenut Rhonda Byrnen salaisuus kirjaa, suosittelen.. jopa kuolemansairaat ovat parantuneet tahdonvoimalla.. Smiley
hyvä silti sanoa, kun aina se ei ole niin helppoa, mutta itsekkin opettelen tähän ajatustapaan vielä vaikka jo vuosia tästä tiennytkin.. Smiley
Voimia ja rakkautta sinulle..!!
 smitten angel smitten
tallennettu

..just go with the flow..
Laica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #11 : 20.03.2013 10:49:02 »

Kiitos vastauksesta Neferian smitten

Olen lukenut Salaisuuden ja tehnyt kiitollisus-harjoituksia. Todella tehokkaasti elämä on antanut kaiken, mitä olen tuon kiitollisuuden kautta pyytänyt. Kaiken muun paitsi tätä parisuhdetta. Mulla on ehkä jokin psykologinen blokki siinä kohtaa, en pysty päästämään lähelleni miehiä, en pysty vastaanottamaan rakkautta heiltä, vaikka miten paljon haluaisin, vaan ajan heidät aina pois Undecided
Olen tätä pohtinut ja yrittänyt työstää monin metodein ja nyt tuntuu, että aika loppuu tässä asiassa ja olen saanut sairauden kautta oikein tosihyvän syyn sille, miksen voi sitä ihmissuhdetta saada, kun eihän kukaan voisi kuolemansairaaseen rakastua...
Mun pöhkö pää vaan vääntää tän asian tälleen crazy2 kaikessa muussa olen onnistunut.......
tallennettu
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #12 : 20.03.2013 11:05:45 »

noh, ehkäpä vika onkin siinä, että yrität liikaa.. unohda koko parisuhdehomma.. helpommin sanottu kuin tehty sekin.. Cheesy
mutta yleensä nuo parisuhdeasiat selviää ihan itsekseen sillä kun ei etsi mitään.. itselle ainakin on käynyt niin.. enkä usko, että se nyt ihan niinkään menee, että kukaan ei kuolemansairaaseen rakastu.. sinulla saattaa olla hyvinkin jokun blokki asiaan.. toivon suuresti, että löydät jonkun..
 smitten
tallennettu

..just go with the flow..
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #13 : 20.03.2013 12:15:40 »

Olen mahdollisesti sairastunut vakavasti, se voi koitua kuolemakseni melko pian jopa.
Kuolema itsessään ei mua pelota, se tuntuu jopa lohduttavalta, mun ei tarvitsisi enää elää..... Vaikka ei tää nyt tällä hetkellä mitenkään huonoa elämää ole, ei enää kovin rankkaakaan, kun isoimmat stressinaiheuttajat ovat jokinaika sitten helpottaneet.
Tietty on surullista lasteni vuoksi, mutta koen antaneeni heille jo kaiken mitä tarvitsevat, he tulevat kyllä pärjäämään elämässä, siitä ei tarvitse olla huolissaan.

Olen saanut elämältä paljon. Paljon enemmän kuin ehkä joku muu.
Vain yhtä asiaa en ole saanut ja en ehkä enää tule saamaankaan. Se mua surettaa.
Eniten surettaa ne kokemukset, jotka jäivät tässä elämässä kokematta.
Olisin halunnut rakastaa ja tulla rakastetuksi, siis muutenkin kuin lasteni suhteen. Olisin halunnut ihanan parisuhteen.
Tää suru ja pettymykset tän asian tiimoilta ovat todennäköisesti syy sairastumiseenikin.

Koitan olla onnellinen ja kiitollinen kaikesta mitä olen saanut, mutta tää asia kalvaa mua.
Miten käsitellä tätä asiaa?


Koetko että olet jo luovuttanut? Meinasin että nyt olisi ehkä aika miettiä elämän uudestaan ja ottaa vastaan muiden apua ja huolenpitoa sairauden kautta? Jospa tämä olisi uusi matka kohti eheytimistä ja lempeyden löytämiselle? Toivotan sinulle oikein hyvää matkaa, mikä ikinä se tulee olemaan  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
epona
Vieras
« Vastaus #14 : 20.03.2013 20:05:38 »

Lacia,

Minullekin nousi hyvin vahvasti, että hyötyisit jostain vaihtoehtohoitomuodosta (reikistä, vyöhyketerapiasta, bach kukkaterapiasta, akupunktiosta, magneettiterapiasta tai muusta) riippumatta siitä, mikä tilanteesi todellisuudessa on.

Tuli mieleen kopida tähän tietoa trauman / kriisin eri vaiheista. (Nyt kun en tiedä, mitä sinulla on todettu ja milloin)

Traumaattinen kriisi voidaan jakaa eri vaiheisiin.


Sokkivaihe

    Seuraa heti traumaa ja sen kesto on lyhyistä hetkistä muutamiin vuorokausiin. Sen tarkoituksena on suojata mieltä sellaiselta tiedolta jota se ei kykene vielä vastaanottamaan. Sokkivaiheessa ihminen ei kykene käsittelemään tapahtunutta, jolloin tapahtuu asioiden kieltäminen. Ihminen voi näyttää ulkoapäin rauhalliselta tai hän voi olla yliaktiivinen, lamaantunut, hysteerinen ja hän ei ymmärrä tapahtunutta. Tällöin ihmisen on vaikea ottaa vastaan käskyjä tai ohjeita sekä tilannehahmotus on puutteellista. Ajan- ja todellisuudentaju voi olla hämärtynyt.

Reaktiovaihe

    Voi kestää muutamista päivistä useisiin viikkoihin. Ihmiset ovat yksilöllisiä, joten reaktiot ovat eri henkilöillä erilaisia ja niitä voi olla vaikea määrittää. Reaktiovaiheessa ihminen avaa silmänsä todellisuudelle ja alkaa ymmärtää tapahtunutta. Ihminen tuntee surua sekä syyllisyyttä ja hänellä voi olla tarve etsiä syyllistä tapahtuneelle.  Reaktiovaiheeseen kuuluu myös pelkoa, joka voi sisältää univaikeuksia ja painajaisia.
    Yleisempiä muita ruumiillisia reaktioita ovat vapina, sydämen tykytys, rytmihäiriöt, pahoinvointi, lihassäryt, väsymys, huimaus.

Käsittelyvaihe eli läpityöskentelyvaihe

    Tapahtuu useiden kuukausien tai jopa vuoden kuluttua tapahtuneesta. Läpityöskentelyvaiheessa oireet alkavat vähentyä ja ihminen alkaa vähitellen suuntautua tulevaisuuteen ja ottamaan vastaan uusia kokemuksia. Syyllisyys sekä vastuu tapahtumasta on helpompi kestää. Ihminen pystyy palaamaan normaaleihin työ- ja arkirutiineihinsa.

Uudelleenkäsittelyvaihe

    On viimeinen traumaattisen kriisin vaiheista, joka kestää läpi elämän. Tällöin traumaattinen tapahtuma säilyy muistoissa, mutta se ei estä elämästä täysipainoista elämää. järkyttynyt itsetunto on palautunut ja tunteet on läpikäyty. Uudelleen suuntautumisen vaihe edellyttää, että ihminen on käynyt läpi kriisin ja käsitellyt siitä johtuneet tunteet. Kriisistä tulee osa elämää eikä sitä tarvitsekaan unohtaa. Kriisin onnistunut läpikäyminen voi vahvistaa ihmistä ja tämä voi auttaa selviytymistä tulevissa elämänvaiheissa sekä koettelemuksissa.


Tein tämän siksi, että joskus voi olla avuksi ymmärtää, että miksi sisällään herää tiettyjä tuntemuksia ja elämyksiä. Kuitenkin toistan, että kannustaisin sinua lämpimästi pyytämään apua - ellei sinulla ole varaa tai halua käydä hoidoissa niin vaikkapa kävelylenkki ystävän tai tuttavan kanssa luonnossa voi olla vapauttava..

Jokatapauksessa, kiitos kun jaoit ajatuksia. Kuolemahan meillä on kaikilla edessä.

 
/A
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: