Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vältettäviä "aineita"??  (Luettu 6768 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« : 09.07.2011 08:29:46 »

Kertokaas, mitkä kaikki asiat ovet sellaisia, jotka vaikuttavat epäedullisesti yhteyden luomiseen/vaikeuttavat yhteyden luomista korkeammille tasoille...?? Varmasti ainakin alkoholi..? Entäs tupakka, lääkkeet, ravinto jne.??
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 09.07.2011 09:16:48 »

Tämä on erittäin yksilökohtaista. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että kaikki liiallisessa muodossa vaikeuttaa asiaa. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että huumeet - myös kannabis - vaikuttavat negatiivisesti. Huumeet eivät estä yhteyttä, ne avaavat sitä ja pahimmillaan liikaa. Olen saanut seurata sekä omasta puolestani että ystäväni puolesta pössyttelevää porukkaa, joiden aura, energia ja yhteys on ihan saastunut. Uskon, että silloin tällöin OIKEASTI lääketieteelliseen tarpeeseen otettuna, jonkun lääkeainetta tuntevan henkilön määräämänä, kannabis voi olla avuksi. Mutta yleiseen harrastekäyttöön ja omatoimiseen lääkintään en sen kanssa lähtisi. Kyseessä on kuitenkin erittäin voimakkaasti energioihin vaikuttava aine.

Alkoholin kanssa suositellaan pienimuotoista käyttöä, joillakin se tukkii energiat kokonaan. Silloin tällöin kohtuudella nautittuna tai muutamina kertoina vuodessa vähän rankemmin otettuna alkoholin ei pitäisi vaikuttaa. Itse pidän sääntönäni sitä, että jos mieleni tekee lasillista valkoviiniä, suon sen itselleni. En kuitenkaan harrasta kännijuomista (enkä ole harrastanut).

Ruoka-aineet, jotka aiheuttavat pahaa oloa kertovat siitä, että ne eivät sovellu sinulle, vaan vaikuttavat energiatasoosi sekä fyysisesti että psyykkisesti että sielullisesti. Minulle tällaisia aineita ovat peruskaramellit (suklaa, keksit, laku, kakut ja jätski ok), hiiva (jota ei tosin oikein voi vältellä Suomessa), liha ylipäätään - varsinkin porsas (nautaa ja kanaa voin nauttia pieniä määriä, mutta liian kanssa nekin "putoavat mahan pohjalle"), perusmakkarat kuten nakki, lenkki, leikkeleet (joskus kestän pari siivua metwurstia)...
Allergiset reaktiot kertovat myös minkä ruoka-aineen kanssa ei ole sinut, etenkin jos allergia on puhjennut vanhemmalla iällä. Itse olen joutunut luopumaan perunasta ja ruistuotteista ihan totaalisesti. Laktoosi-intoleranssini menee ON/OFF-tyyppisesti. Jos oikein himottaa suklaa, voin syödä sitä yleensä oireitta. Jos ei himota ja syön sitä palankin, saan viikon laktoosishokin. Saan aina vähän arpoa missä mennään. Olen huomannut, että aasialainen suklaa ei aiheuta minulle vaivoja, mutta sitä nyt ei taas saa Suomesta...
Yleensä kroppa kyllä kertoo mielihaluina, mitä se tarvitsee ja tämä edesauttaa energioiden pysymistä hyvänä Smiley

Kaikkein eniten energiaan vaikuttaa kuitenkin oma mielen tila. Millaisia ajatuksia on, millaisia asenteita on, millaisia uskomuksia, millaisia käytösmalleja jne. Fyysinen puoli tottelee aika rankasti henkistä puolta, joka näkyy muun muassa siinä, että ihminen voi kehittää itselleen sairauden pelkästään ajattelemalla sitä ja uskomalla siihen. Porukka on kuulemma saanut kehitettyä itselleen ihan neliraajahalvauksenkin, joka on parantunut, kun uskomusmallista ja siihen liittyvistä negatiivisuuksista on päästetty irti. Maailmalla on paljon tutkimustuloksia ajatuksen voimasta, joista lumelääkkeet ovat tunnetuimpia. Lumelääke toimii, koska ihminen uskoo siihen. Kroppa tottelee ajatusenergiaa, samoin Elämä tottelee ajatusenergiaa. Saat sen, mihin uskot (olipa se hyvää tai pahaa).
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #2 : 09.07.2011 09:59:16 »

Kiitos AthaMaarit kattavasta vastauksestasi  smitten Vähän tämänsuuntaisesti olen itsekin ajatellut asian olevan...

Se, miksi aloin tätä asiaa pohtimaan... Olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihäiriöstä elämäni aikana pitkäänkin ja joutunut käyttämään lääkitystä niiden hoidossa... Välttelykäyttäytymistä on ollut paljonkin tilanteita kohtaan, jotka aiheuttavat minulle ahdistusta... Kamppailen näiden asioiden kanssa yhä.....Nyt olen jotenkin umpikujassa...ja erittäin ahdistunut... Kävin lääkärissä, eikä lääkäri suostunut enää uusimaan reseptiä... Shocked Sad Olen jotenkin todella ahdistunut tästä asiasta..ja olen miettinyt, että onkohan tämä joku merkki minulle, että minun pitäisi lopettaa lääkkeet.....?? Oloni on todella itkuinen ja tulevaisuus tuntuu turvattomalta, pelottaa... Cry ...Pakko oli avautua, jotenkin on niin paha olla nyt  Cry Cry
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 09.07.2011 18:48:29 »

Luulen, että aromaterapiasta voisi olla apua tilanteeseen! En valitettavasti tiedä asiasta enempää, mutta voisit ainakin silmäillä aromaterapeutteja lähialueiltasi ja kysellä puhelimitse, olisiko aromaterapiasta apua tilanteeseesi.

Elämä nyt on vaan sellanen, että se heittää vastaan ne kaikkein pahimmat pelot jossain vaiheessa, jotta niistä pääsisi kasvamaan yli. Tongue
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #4 : 10.07.2011 19:21:55 »

Elämä nyt on vaan sellanen, että se heittää vastaan ne kaikkein pahimmat pelot jossain vaiheessa, jotta niistä pääsisi kasvamaan yli. Tongue

Toi oli kyllä todella hyvin sanottu, laittoi ajattelemaan Smiley !

Kiitos tuosta aromaterapiavinkistä  smitten Täytyy tutkailla asiaa Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 11.07.2011 10:51:49 »

Jos haluaa herkistää aistinsa henkimaailmalle, niin vältettäviä aineita - tai pikemminkin vempaimia - ovat tv, radio, tietokone, puhelimet ja yleensä kaikki sähkölaitteet. Kokeilepa täydellistä mediapaastoa esim. viikon ajan ja lisäksi vielä parin päivän mehupaastoa, niin johan alkaa sensorit toimia.  Cheesy
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 11.07.2011 11:09:51 »

Itse olen sitä mieltä, että on erittäin yksilöllistä mikä kullakin vaikuttaa asiaan.

Itselläni kaikkein eniten vaikuttaa oma tahto:
Jos haluan olla yhteydessä opassoppaani, niin minun täytyy aktiivisesti jutella sille ja herkistyä kuuntelemaan vaikkapa sitä, miten he pitävät minua kädestä kiinni. Minun täytyy aktiivisesti kanavoida valoa maailmaan, aktiivisesti tarjota energiahoitoja, ei niitä kukaan oven taakse tule kyselemään. Vältettävää on siis ennen kaikkea oma laiskuus asian suhteen. (Jota ei onneksi ole ilmennyt, kun valotyö on niin innostavaa ja palkitsevaa.)

Radionkuuntelu ei vaikuta minulla asiaan millään tavoin, televisiota minulla ei ole. Tietokoneenkäyttökään ei minulla vaikuta asiaan mitenkään, paitsi siten että kun kotona ei ole tietokonetta, on enemmän aikaa muuhun - ihan sama juttu kuin monilla telkkarin kanssa.  Olen ilmeisesti valinnut kroppani hyvin tähän inkarnaatioon ajatuksella: Jos syntyy maahan, jossa käytetään sähköä ja korkeaa teknologiaa, on parempi valita kroppa joka ei piittaa niistä pätkääkään. Omani ei nimittäin piittaa. Minulla sähkölaitteiden käyttö vaikuttaisi, jos se olisi niin tärkeää että siihen uppoaisi hirveästi aikaa, jolloin sitä jäisi vähemmän hengellisille toiminnoille.

Alkoholista kannattaa muistaa, että sen päihdyttävä vaikutus perustuu vain ja ainoastaan sen myrkyllisyyteen. Kun sen nyt on tehokas liuotin ja solukalvot on tehty rasvasta, perustuu sen päihdyttävyys solukalvojen läpäisevyyden muutokseen. Lipidit liukenee...  Minulla kulauskin alkoholia vaikuttaa heikentävästi aivan kaikkiin  kykyihin, niin maallisiin kuin hengellisiinkin. Toisaalta havaitsen vaikutuksen helposti kun en käytä alkoholia juuri ollenkaan.

Sokeri ja gluteeni (jota löytyy siis venhästä, ohrasta, rukiista ja speltistä), joillakin ihmisillä myös maitotuotteet, muodostavat ohutsuolessa epätäydellisen hajoamisen vuoksi eksorfiinia, joka on opioidipeptidi. Kyllä, kyseessä on opiaatti, eli kun syö sokeria tai gluteenia (tai joillain maitotuotteita) pääsee vastaavaan tilaan, kuin vaikkapa nauttimalla hyvin pienen määrän oopiumtippoja, tai muuta opiaattia. Kyseessä on kova päihde, jonka lamaavan ja mieltä sumentavan vaikutuksen huomaan itse erinomaisesti lakattuani käyttämästä gluteeniviljoja ja vähennettyä sokerin käytön aivan minimiin. Olen niin onnekas, että minulla maitotuotteet eivät tuota eksorfiinia, joten niistä ei sitä sumuista oloa seuraa.

Mutta viimeksi kun erehdyin nepalilaisessa ravintolassa syömään annokseen kuuluvan naan-leivän, niin puolen tunnin päästä ateriasta päähän ja mieleen levisi sellainen puutunut turtumus, joka ei todellakaan edesauta hengellisiä toimintoja. Tätä ilmiötä ei huomaa lainkaan, jos syö joka päivä gluteeniviljoja, koska silloin on koko ajan lievästi 'rauhotetussa' tilassa. Sen huomaa vasta, kun vierottuu gluteenista ja kokee oikean todellisen kirkkaan mielentilansa. Sokerista oli minusta helpompi päästä eroon kuin gluteenista, mutta siitäkin kyllä tulee samanlainen tukkoinen olo päähän ja milellen.

Summa summarum: Itselläni vaikuttavia ovat sokeri, alkoholi ja viljojen gluteeni. Olen juuri niin sensitiivinen kuin haluankin olla, tämän enemmälle en anna edes lupaa, sillä siitä ei olisi minulle mitään hyötyä. Eikä planeetallemmekaan; minun valotyöskentelyni (valon kanavointi ja energiahoidot) toimivat tällä hetkellä näillä parametreilla suht optimaalisesti.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 11.07.2011 11:22:59 »

Ahdistus ja paniikkihäiriö eivät parane lääkkeillä. Lääkkeet hoitavat vain oireita. Jos haluat työskennellä ongelman perussyiden kanssa, suosittelen seuraavaa opusta:

Vapaaksi ahdistuksesta: työkirja paniikista ja peloista kärsiville
Kirjoittaja: Bourne; Edmund J.
Kustantaja: Lyhytterapiainstituutti oy

Aiheutamme kaikki ahdistuksen tunteemme, pelkomme ja paniikkikohtauksemme omilla ajatuksillamme. Opimme ympäristöstämme mallioppimisella jo lapsuudessa usein ajatustottumuksia, jotka eivät ole hyödyllisiä, vaan lisäävät pelkoja ja ahdistusta. Emme ole siis itse syypäitä näihin ajatustottumuksiin, mutta siitä huolimatta kukaan muu kuin me itse ei voi niitä ohjelmoida meistä pois.

Kyseinen opus löytyy myös kirjastosta, joskin siihen taitaa aina olla varauksia. Suosittelen lämpimästi, kyseessä on tosiaankin ihan työkirja harjoituksineen kaikkineen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #8 : 11.07.2011 12:49:31 »

Itse olen sitä mieltä, että on erittäin yksilöllistä mikä kullakin vaikuttaa asiaan.

Itselläni kaikkein eniten vaikuttaa oma tahto:
Jos haluan olla yhteydessä opassoppaani, niin minun täytyy aktiivisesti jutella sille ja herkistyä kuuntelemaan vaikkapa sitä, miten he pitävät minua kädestä kiinni. Minun täytyy aktiivisesti kanavoida valoa maailmaan, aktiivisesti tarjota energiahoitoja, ei niitä kukaan oven taakse tule kyselemään. Vältettävää on siis ennen kaikkea oma laiskuus asian suhteen. (Jota ei onneksi ole ilmennyt, kun valotyö on niin innostavaa ja palkitsevaa.)

Radionkuuntelu ei vaikuta minulla asiaan millään tavoin, televisiota minulla ei ole. Tietokoneenkäyttökään ei minulla vaikuta asiaan mitenkään, paitsi siten että kun kotona ei ole tietokonetta, on enemmän aikaa muuhun - ihan sama juttu kuin monilla telkkarin kanssa.  Olen ilmeisesti valinnut kroppani hyvin tähän inkarnaatioon ajatuksella: Jos syntyy maahan, jossa käytetään sähköä ja korkeaa teknologiaa, on parempi valita kroppa joka ei piittaa niistä pätkääkään. Omani ei nimittäin piittaa. Minulla sähkölaitteiden käyttö vaikuttaisi, jos se olisi niin tärkeää että siihen uppoaisi hirveästi aikaa, jolloin sitä jäisi vähemmän hengellisille toiminnoille.

Alkoholista kannattaa muistaa, että sen päihdyttävä vaikutus perustuu vain ja ainoastaan sen myrkyllisyyteen. Kun sen nyt on tehokas liuotin ja solukalvot on tehty rasvasta, perustuu sen päihdyttävyys solukalvojen läpäisevyyden muutokseen. Lipidit liukenee...  Minulla kulauskin alkoholia vaikuttaa heikentävästi aivan kaikkiin  kykyihin, niin maallisiin kuin hengellisiinkin. Toisaalta havaitsen vaikutuksen helposti kun en käytä alkoholia juuri ollenkaan.

Sokeri ja gluteeni (jota löytyy siis venhästä, ohrasta, rukiista ja speltistä), joillakin ihmisillä myös maitotuotteet, muodostavat ohutsuolessa epätäydellisen hajoamisen vuoksi eksorfiinia, joka on opioidipeptidi. Kyllä, kyseessä on opiaatti, eli kun syö sokeria tai gluteenia (tai joillain maitotuotteita) pääsee vastaavaan tilaan, kuin vaikkapa nauttimalla hyvin pienen määrän oopiumtippoja, tai muuta opiaattia. Kyseessä on kova päihde, jonka lamaavan ja mieltä sumentavan vaikutuksen huomaan itse erinomaisesti lakattuani käyttämästä gluteeniviljoja ja vähennettyä sokerin käytön aivan minimiin. Olen niin onnekas, että minulla maitotuotteet eivät tuota eksorfiinia, joten niistä ei sitä sumuista oloa seuraa.

Mutta viimeksi kun erehdyin nepalilaisessa ravintolassa syömään annokseen kuuluvan naan-leivän, niin puolen tunnin päästä ateriasta päähän ja mieleen levisi sellainen puutunut turtumus, joka ei todellakaan edesauta hengellisiä toimintoja. Tätä ilmiötä ei huomaa lainkaan, jos syö joka päivä gluteeniviljoja, koska silloin on koko ajan lievästi 'rauhotetussa' tilassa. Sen huomaa vasta, kun vierottuu gluteenista ja kokee oikean todellisen kirkkaan mielentilansa. Sokerista oli minusta helpompi päästä eroon kuin gluteenista, mutta siitäkin kyllä tulee samanlainen tukkoinen olo päähän ja milellen.

Summa summarum: Itselläni vaikuttavia ovat sokeri, alkoholi ja viljojen gluteeni. Olen juuri niin sensitiivinen kuin haluankin olla, tämän enemmälle en anna edes lupaa, sillä siitä ei olisi minulle mitään hyötyä. Eikä planeetallemmekaan; minun valotyöskentelyni (valon kanavointi ja energiahoidot) toimivat tällä hetkellä näillä parametreilla suht optimaalisesti.

Kyllä. Se mikä vaikuttaa itse kunkin energiaan on erittäin yksilökohtaista. Tai energian tasoon. Suomessa ollessani leipä väsyttää minua ja tekee olon nuutuneeksi. Ulkomailla ollessani aamupalalla nautitut paahtoleivät (testattu Euroopassa ja Aasiassa) eivät aiheuta väsymystä. Mietin, että syy voi osaksi olla siinä, että Suomessa leivät ovat a) hyvin hiivaisia b) kokojyväviljoihin tehtyjä. Kokojyväviljathan ovat nykyään suorastaan myrkkyä, joka ei sula elimistössä kunnolla. Geenimanipulaatio on johtanut siihen, että sitä mukaa, kun viljoja vahvistetaan tuholaisia vastaan myös tuholaiset vahvistuvat ja kierre alkaa alusta. Amerikkalainen ravintotieteilijänainen (en muista nimeä, voin tarkistaa jos tahdotte) kuvaili, että nykyajan viljan kuori - kokojyvävilja - muistuttaa PVC-muovia.

Yritän suosia luomutuotteita, mutta taloudellinen tilanne ei oikein riitä siihen. Lisäksi kaikki parhaimmat luomukaupat ovat Etelä-Suomessa. Mitään Whole Food Market-tyylistä luomu-erikoisruokakauppaa ei Suomessa edes ole. Se on hirveä sääli! Ne ruoat tekevät niin hyvää ainakin itselle.

Minulla energiatasoon ja näin ollen henkimaailman yhteyteen (esim. tulkintoja ajatellen) vaikuttaa myös aurinko. Aurinkohan on suuri energianlähde ja se lähettää mm. praanaa maahan, mutta minä saan siitä vain migreenin ja väsymyksen.
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #9 : 11.07.2011 23:37:42 »

Ahdistus ja paniikkihäiriö eivät parane lääkkeillä. Lääkkeet hoitavat vain oireita. Jos haluat työskennellä ongelman perussyiden kanssa, suosittelen seuraavaa opusta:

Vapaaksi ahdistuksesta: työkirja paniikista ja peloista kärsiville
Kirjoittaja: Bourne; Edmund J.
Kustantaja: Lyhytterapiainstituutti oy

Aiheutamme kaikki ahdistuksen tunteemme, pelkomme ja paniikkikohtauksemme omilla ajatuksillamme. Opimme ympäristöstämme mallioppimisella jo lapsuudessa usein ajatustottumuksia, jotka eivät ole hyödyllisiä, vaan lisäävät pelkoja ja ahdistusta. Emme ole siis itse syypäitä näihin ajatustottumuksiin, mutta siitä huolimatta kukaan muu kuin me itse ei voi niitä ohjelmoida meistä pois.

Kyseinen opus löytyy myös kirjastosta, joskin siihen taitaa aina olla varauksia. Suosittelen lämpimästi, kyseessä on tosiaankin ihan työkirja harjoituksineen kaikkineen.

Minulla on tuo(kin) kirja itselläni Smiley Ja monivuotiset terapiatyöskentelyt takana.
Masennuksella ja paniikkioireilla yms. on usein valitettavasti tapana uusiutua elämän aikana... Itselläni on ollut pitkiäkin aikoja, etten ole tarvinnut lääkkeitä ollenkaan (ne on voitu lopettaa kokonaan todella pitkiksikin ajoiksi), ja sitten taas jokin on laukaissut oireet uudelleen...  Undecided
Kiitos AthaMaarit kattavasta vastauksestasi  smitten Vähän tämänsuuntaisesti olen itsekin ajatellut asian olevan...

Se, miksi aloin tätä asiaa pohtimaan... Olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihäiriöstä elämäni aikana pitkäänkin ja joutunut käyttämään lääkitystä niiden hoidossa... Välttelykäyttäytymistä on ollut paljonkin tilanteita kohtaan, jotka aiheuttavat minulle ahdistusta... Kamppailen näiden asioiden kanssa yhä.....Nyt olen jotenkin umpikujassa...ja erittäin ahdistunut... Kävin lääkärissä, eikä lääkäri suostunut enää uusimaan reseptiä... Shocked Sad Olen jotenkin todella ahdistunut tästä asiasta..ja olen miettinyt, että onkohan tämä joku merkki minulle, että minun pitäisi lopettaa lääkkeet.....?? Oloni on todella itkuinen ja tulevaisuus tuntuu turvattomalta, pelottaa... Cry ...Pakko oli avautua, jotenkin on niin paha olla nyt  Cry Cry

Aika erikoista että lääkäri jättää reseptit uusimatta jos on kerta niinkin vakavat asiat tapetilla kun masennus ja paniikkihäiriöt. Kuulutko mielenterveyspalveluiden piiriin vai onko ihan tavallinen lääkäri joka ei suostunut uusimaan resptit?
Voisin omasta kokemuksesta sanoa että esim paniikkihäiriöt on osa myös sitä että on nimenomaan liian avoin henkimaailmaan ja pitäisi saada sitä rauhoittavaa, maadoittavaa energiaa eikä liian korkeita annoksia "nopeeta" energiaa.
Minusta kannattaa todella jonkun pätevän lääkärin kanssa keskustella asiasta ja sitten katsoa uusivatko reseptit, eli tuletko todella toimeen ihan arkielämässä ilman niitä lääkkeitä.
Tottakai masennukset pitää käsitellä mutta jos ei normaali arkielämä suju niin kannattaa hakea sitä apua esim mielenterveystoimistolta eikä miettiä miten sitä voisi olla enemmän yhteydessä henkimaailmaan koska jos ei ole tarpeeksi maadoittunut ja tasapainoinen, on myös enemmän altis niinhin huonoihin kokemuksiin, mitä myös löytyy henkimaailmasta.
Järki käteen hyvät ihmiset  smitten Minusta sellainen henkilö joka kärsii paniikkihäiriöistä ja masennuksesta ei kannata pyrkiä olemaan yhteydessä henkimaailmaan, vaan rauhoittaa se oma arkielämä ja sitten kun on kunnossa, voi paremmin ja onnistuneemmin olla kanavat auki.

Tämä oli ihan tavallinen julkisen puolen lääkäri, joka ei tajunnut mistään yhtään mitään... knuppel2  Ahdistuin vaan entisestään, kun olin siellä käynyt, ei olisi pitänyt mennä, enpä mene enää ikinä!!! Tänään kävin yksityisellä lääkärillä, joka ymmärsi paremmin kuin hyvin ja oli niin lämmin ja sydämellinen ja oikeasti kiinnostunut!!  Smiley Sain tarvitsemani reseptit ja heti oli olo TÄYSIN erilainen, ei enää ollenkaan ahdistunut ja turvaton, minua oikeasti kuunneltiin ja ymmärrettiin!! Hain lääkkeetkin samantien, mutta eipä ole ollut minkäänlaista tarvetta ottaa!!!! Tämä on niiiin psyykkinen juttu: kun minulla on lääkkeet varalla kaapissa, tuo se jo pelkästään mieletömän turvallisuuden tunteen Smiley

Mielenterveyspuolen asiakas olin ollut pitkäänkin, mutta siis sieltä potkivat parisen vuotta sitten pihalle, kun en heidän mielestään ollut tarpeeksi hullu... Grin  Aion kyllä vaatia päästä takaisin, en enää IKINÄ astu jalallanikaan tuohon meidän omalle terveysasemalle #€%&(/&% !!

...Tämä matka on pitkä, mutta tähänkin asti selvitty ja monet kerrat selätetty nuo ahdistukset sun muut, joten ei kun vain eteenpäin taas  Wink
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #10 : 12.07.2011 22:23:14 »

Itseni kohdalla voisin sanoa, että tiedän varsin hyvin mitkä ruoka-aineet tai tavat eivät minulle sovellu ja erkaannuttavat minua henkisyydestä. Uskoisin, että aika moni muukin tietää. Ongelma itselläni on ollut asioiden kieltäminen ja todellisuuden kohtaamisen vaikeus.

Olen tiennyt jo vuosia, että parhaiten vartalolleni sopii lähes vegaaninen ruokavalio, jota noudatin yhdessä elämänvaiheessani useamman vuoden ajan. Olo oli silloin kevyt ja energinen ja henkiset asiat tuntuivat helposti lähestyttäviltä. Ruokavaliosta luovuin oikeastaan siksi, että se vaati vaivannäköä ja aina sosiaalisissa tilanteissa jouduin kieltäytymään mielestäni epäkohteliaasti tarjoamisista ja selittelemään asiaa. Hölmä syy sinänsä, mutta sitä se enimmäkseen oli. 

Kun luovuin itselleni sopivasta ruokavaliosta on elimistöni ollut jatkuvasti sekaisin jostain syystä. Nyt olen taas noudattanut, tosin en täysin ehdottomasti ruokavaliota, josta olen karsinut enimmäit maitotuotteet ja lihan. Elimistöni on taas toiminut paljon paremmin ja olen kuin itsestään jättänyt tupakoinnin arjesta pois, samoin meditointi on taas astunut elämääni. Toivon tällä kertaa voivani pitää tämän linjan ilman pitkäaikaisia repsahduksia.

Ajatuksenani siis se, että jokaisen pitäisi suostua kuuntelemaan omaa vartaloaan ja elämään sen mukaan, eikä syödä tai juoda kulttuurillisista tai kohteliaisuussyistä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11 : 12.07.2011 22:31:16 »

Täytyy lisätä tähän.

Äskeisen viestin kirjoitettuani tajusin mieltäni vaivanneen asian.
Itselläni on ollut korva lukossa usean kuukauden ajan ja olen jättänyt sen huomiotta. Tänään kävin kuitenkin lääkärissä ja selitykseksi selvisi aika arkinen juttu. Ryhdyin miettimään korvani lukkoutumisen henkistä merkitystä, koska liitän oireen siihen, että ei ole jostain syystä kuunnellut jotain tai on kuullut jotain, mutta ei pysty kohtaamaan sitä. Mietin pitkään ja hartaasti, mutta mieleeni ei tullut ketään jota en olisi erityisesti kuunnellut, kunnes kirjoitettuani tajusin, että en ole kuunnellut pitkiin aikoihin itseäni ja vasta nyt kun olen kiinnittänyt huomiota omaan elämääni, korvieni lukkoisuus selvisi.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: