Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tsemppiä hammaslääkäriin!  (Luettu 7581 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« : 08.07.2011 11:50:56 »

Lohkaisin eilen palan irti hampaastani ja sain tälle päivälle hammaslääkäri ajan. Olen jumalattomasta hammaslääkärifobiasta kärsivä, joten viimeiset 12h ovat menneet itkien, vapisten, vessassa juosten, paastoten ja migreenissä kärvistellen. Paniikkikohtaus yrittää nytkin puskea päälle.

Pyytäisin tsemppienergiaa kaikilta halukkailta avukseni tänään klo 14:30 alkaen. Aika ei ole tarkka, koska hammaslääkäri ottaa minut vastaan ylitöinä, sitten kun ehtii.

Kiitos!
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #1 : 08.07.2011 14:15:40 »

Tsemppiä täältäkin, vaikka taitaa tulla myöhässä.  Pyydät vaan puudutusta niin kyllä se siitä.  Minä kans just muutaman kerran ramppasin hammaslääkärillä, kun edellisistä hoidoista oli liian pitkä aika.  Nyt on  kalusto kunnos.
 Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #2 : 08.07.2011 14:41:59 »

Hammaslääkäri on nyt ohi. Hoito oli jees, mutta asiakaspalvelu ja suhtautuminen pelkopotilaaseen aivan sieltä itsestään! En muista, milloin ikinä olisi hammaslääkäri suhtautunut niin törkeästi meikäläisen pelkoon.

Ensiksin en saanut puudutusta, koska sitä ei tarvittu (joka osoittautui todeksi). Kerroin kuitenkin, että haluaisin sen, koska minua pelottaa (tässä vaiheessa vapisin ja kyynelehdin. Hammaslääkärin
vastaus oli:

"Sitten hammasta ei hoideta. Saat kuule nyt ihan itse päättää hoidetaanko se hammas vai ei. Sinun pitää käyttäytyä nyt asiallisesti ja tehdä niin kuin minä sanon, koska minä olen tämän paikan pomo ja määrään täällä asioista! Että hoidetaanko se hammas kuntoon vai ei?"

Käyttäytyä asiallisesti? Käyttäytyä asialisesti?! Siis voi hyvä jumala, huvikseenko minä olen paniikkikohtauksen itselleni kehittänyt ja uhkailemallako se hampaan hoitamatta jättämisellä lähtee pois?! Että minä vaan (TAAS KERRAN HAMMASLÄÄKÄRIN MIELESTÄ) esitän vaikeeta potilasta ja draamailen?  tickedoff Että "pitää käyttäytyä asiallisesti" on OK. Haluaisinpa viedä hammaslääkärin itsensä semmoiseen tilanteeseen, jossa hän pelkää kuollakseen ja sanoa, että "käyttäydypäs nyt asiallisesti".  tickedoff knuppel2 tickedoff

En mene enää IKINÄ tämän paikkakunnan millekään hammaslääkärille, jos yksityisen puolen hammaslääkärit - vieläpä itseään asiakasystävällisenä paikkana mainostavan paikan pomo - on moinen paskiainen. Puhumattakaan parin vuoden takaisesta saman paikkakunnan kunnallisesta hammaslääkäristä, joka oli ihan samaa kaliiberia...
« Viimeksi muokattu: 08.07.2011 14:44:44 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #3 : 08.07.2011 15:50:47 »

Pistin hammaslääkäriin asiakasnootin, että minua ei ole ikinä, koskaan, milloinkaan kohdeltu näin ala-arvoisesti hammaslääkärissä, eikä pelkotilaani ole koskaan vähätelty näin törkeästi. Menin yksityiselle juuri sen takia, että uskoin tulevani pelkopotilaana kuulluksi, mutta olinpa vaan ihan totaalisen väärässä.

Ilmoitin suoraan, että 16h jatkunutta pelkotilasta johtuvaa vapinaa, itkuisuutta, migreeniä, kuumetta, unettomuutta, ripulointia (ja siitä johtuvaa paastoa) sekä hengenahdistusta vähäteltiin esittämisenä ja eräänlaisena leikkinä. Kerroin, että en uskalla asioida heillä enää jatkossa.

tallennettu
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #4 : 08.07.2011 16:55:55 »

Mä kärsin myös hammaslääkäripelosta. Vatsaa vääntää ajatuskin että sinne pitää mennä.

Hienoa että laitoit palautteen. Vain kertomalla asioista eteenpäin riittävän monelle taholle asioihin voidaan saada muutosta. Hammaslääkärin käytös oli törkeää.

Odottaessa lapsiani onnistuin pääsemään kunnalliseen hammaslääkäriin naiselle, joka oli empaattinen ja erittäin mukava. Hän paikkasi lähes koko kalustoni ja olin onneni kukkuloilla vaikka työttömänä jopa omavastuiden maksaminen tuntui isolta rahalta.  Silloin viisaudenhampaat jätettin rauhaan.

Pari vuotta sitten muutin uudelle paikkakunnalle, Kouvolaan ja päätin rohkaista mieleni ja käydä näyttämässä kalustoani vuotuisessa tarkastuksessa ja sitä päätöstä olen katunut pitkään. Huolimatta sittä että kerroin avoimesti pelostani halusi lääkäri loppujen lopuksi vetää viisaudenhampaat. Ohjeistettuna "otin" sairauslomaa pari päivää ilmoitetun leikkausajan jälkeen (ilmoitin siis täihin etukäteen olevani poissa) Menin ajalle aamulla, erikoislääkäri kieltäytyi poistamasta viisaudenhampaitani, koska on niin suuri kasvohalvauksen riski. Hän puolestaan kirjoitti lähetteen sairaalaan hampaidenpoistoa varten. Menin siis töihin.

Tässä kohtaa mun kuppi tuli täyteen. Mun viisaudenhampaat on toistaiseksi juuri siellä missä niiden pitääkin, eli suussa. Kaikista peloistani huolimatta mua pompotellaan paikasta toiseen, ei etukäteissoittoja ei konsultaatioita, ei ymmärrystä, ei empatiaa. Ei ihmisenarvoista kohtelua.

Samainen lääkäri hoitaa koko perhettä ja nyt tahtoo repiä tyttären suusta 6 maitohammasta pois. Eipä tule onnistumaan, koska oikoja sanoi, että hampaat kasvaa ihan normaalisti. Taitaa täti olla vaan jonkin sortin sadisti. idiot2
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #5 : 08.07.2011 21:43:31 »

Lohkaisin eilen palan irti hampaastani ja sain tälle päivälle hammaslääkäri ajan. Olen jumalattomasta hammaslääkärifobiasta kärsivä, joten viimeiset 12h ovat menneet itkien, vapisten, vessassa juosten, paastoten ja migreenissä kärvistellen. Paniikkikohtaus yrittää nytkin puskea päälle.

Pyytäisin tsemppienergiaa kaikilta halukkailta avukseni tänään klo 14:30 alkaen. Aika ei ole tarkka, koska hammaslääkäri ottaa minut vastaan ylitöinä, sitten kun ehtii.

Kiitos!

Useimmat dentaalifoobikot pelännevät eniten poraamista. Itse en halua puudutusta jos tiedän, että
kyseessä on suht. pieni "reikä", koska puudutuksen jäljiltä usein toinen puoli kasvoista on
oudon tuntuinen ja suupieli kaiken kukkuraksi roikkuu.

Viime kerralla itse asiassa ns. matriisin laittaminen sattuin noin 10 kertaa pahemmin
kuin poraaminen. Ihan tuli vedet silmiin kun sitä puoliväkisin runnottiin ikenien alle!

 Cry
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #6 : 13.07.2011 15:40:43 »

Sain nyt vastausviestin hammaslääkäriltä. Toimitusjohtaja otti minuun yhteyttä ja pahoitteli suuresti tapahtunutta. Hän sanoi, että heidän hammaslääkäriensä pitäisi olla niin kokeneita, ettei edes kiireellisissä tilanteissa saisi tulla kuvaamanlaista asiakaspalvelua kenellekään.

Saan korvauksena takaisin hammaslääkäriin menneet hoitokulut takaisin ja toimitusjohtaja ottaa minua hoitaneen hammaslääkärin keskusteluun.

En yleensä anna koskaan negatiivista palautetta, mutta nyt oli kyllä ihan aiheellista. Olen tyytyväinen, että se otettiin vakavasti.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #7 : 13.07.2011 18:20:47 »

Oli hyvä ,että otit asian esille.Hammaslääkäreitä on koulutettu  kohtaamaan pelokkaita asiakkaita,eikä se kohtelu ollut etiikan mukaista,ei alkuunkaan.Sellaista ei missään tapauksessa saa tapahtua.Ei siinä ollut edes tavanomaista inhimilisyyttä mukana,joka on vähintä.
Ehkä hammaslääkäri oli jotenkin sairaana,ja silloin olisi hänen pitänyt olla sairaslomalla.Hyvä,että saat menetetyn rahan takaisin,mutta se ei riitä.
Sinulle pitäisi tulla yhteydenotto siitä,ymmärsikö hammaslääkäri itse miten käyttäytyi,se on tärkeä asia kuulla.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #8 : 13.07.2011 20:03:16 »

Hyvä että saat edes rahasi takaisin, se on vähintä!

Kyllä kuluttajilla, oli asia sitten mikä hyvänsä, on oikeus saada asiallista kohtelua.  Ellei niin tapahdu, pitää valittaa.  Harvoin sitä tulee valitettua ja kärsii vaan nahoissaan.  Hyvä että  annoit palautetta ja asiasi otettiin asiana, eikä sitä enää vähätelty.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #9 : 28.10.2011 22:00:46 »

Järkyttävää luettavaa toi Atha Maaritin tapaus !  --    Mä en viitti täs edes kertoa mun muutamista hammaslääkärikokemuksista jotka ei lainkaan parantanu sitä että jo lapsena kärsin kouluhammaslääkärikammosta -

Sittemmin aikuisena on ollu kaikenlaista tyyppiä noissa puoskareissa, sekä hammas- että muissa lääkäreissä -

Mulle on kyllä hiljalleen tullu sellanen tunne että hiukan alettas Suomessa nyt suhtautua vakavammin siihen miten potilaita saa kohdella, niin paljon on ollu juttua potilasvahingoista - joihin Suomessa vuosittain kuolee n. 1500 ihmistä -  ja oma kokemukseni kunnallisesta h-lääkäristä on nyt vuoden ajan ollu ihan hyvä.
Sen takia viimeksikin pyysin päästä tälle samalle.

---------

Mun terveyskeskuksessa on usein hyvin töykeitä pari vuotta sitten valmistuneita just noit "äidin pikku pinkoja" jotka esim ei uusi potilaan reseptejä vaan omavaltasesti muuttaa ne lääkkeet ottamattta lainkaan yhteyttä potilaaseen; ja suhtautuu ylimielisesti jos esim kertoo että on menossa naprapaatille - yksikin totes että "Sellaista ei tiede ole pystynyt todistamaan !"  - siis laillistettujen naprapaattien osaamista, ja kirjotti sitten mulle -  IMO  - lähes tappavan määrän/per päivä vahvoja särkylääkkeitä joiden jäljiltä (jos oisin niitä syöny maksimiannoksen) oisin varmaan ollu aivan koomassa ja vatsavaivanen.
Heh, onneks taidokas naprapaatti jolla on 30 vuoden kokemus hoiteli mut kuntoon ja kävelin vastaanotolta täysin terveenä. Se siitä arvauskeskusten "tieteestä" -  Ne ei näytä ees tietävän mitä on tiede: tiede on jatkuvaa tutkimusta ja muuttuva asia, ei mikään stabiili juttu joka on kerran jotain todennu ja todistanu.    idiot2
tallennettu

.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #10 : 28.10.2011 22:11:43 »

No HUH tosiaan!!
Voin vaan kuvitella kammottava kokemus täytyny olla Angry

Mutta, en kyllä ihmettele noin yleisesti kun tota arvaushuoltoa ajattelee...tosin, jos hammaslääkäri erityisesti mainostaa itseään asiakasystävällisyydellä, niin jo on paksua!!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #11 : 10.11.2011 13:45:52 »

On totta, että nuoret, uudet, hammaslääkärit ovat olleet ainakin minulle PALJON asiakasystävällisempiä ja vähemmän kivuliaita Smiley
Tullu joku opintomullistus parempaan suuntaan Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: