Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lempipuu.  (Luettu 17281 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #15 : 22.06.2011 10:39:37 »

Tässä tänään;
Lehmus
...tässä myös paikkakunta rakkautta ko. puuhun!  smitten
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #16 : 25.06.2011 18:11:40 »

Kaikki puut on ihania mutta vaahtera on mun lemppari  smitten
Uuden kodin edessä kasvaa iso vaahtera ja viimeinen merkki että tästä asunnosta on muutettava oli se että rakas vanha kuusi kaadettiin pois parvekkeeni läheisyydestä.
Minul oli tunneside sen kuusen kanssa  Smiley
Lähimetsässä halailen puita ja nojailen niihin silloin kun kukaan ei nää  :Smiley
Vanhoissa kuusissa varsinkin on VOIMAA  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #17 : 25.06.2011 19:42:00 »

Pihlajahan se on minullakin.
 Ja nimenomaan tuo meidän oma kotipihlaja, joka kuulemma lähettää hyviä energioita perheelleen:smitten:
 Niin meille, kuin heillekin jotka ovat tässä aiemmin asuneet.
tallennettu
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #18 : 14.07.2011 09:30:13 »

Puumieltykseni kantaa jostain lapsuudesta asti, suosikit ovat pysyneet ja niitä on useampia. Lehmus on ykkössuosikki. Suuren lehmuksen varjossa olleessa keinussa on tullut istuttua monituisina kesinä katsellen auringon valon siivilöityessä lehtien välistä seuraten valon ja vorjon leikkiä lehmuksen lehvisttössä.

Haapa on toinen lempipuuni, sekin on valloittanut minut jo lapsuusvuosinani lehtiensä vuoksi. Haavan lhtien käyttätyminen tuulessa viehätti kovin, sekä niiden puhtaan keltainen väritys ennen kuin lehdet irtoavat puustaan.

Koivu yltää nippanappa kolmenneksi suosikiksi ja maisea josta koivu puuttuu on minulle vähän mykkä. Koivu ennustaa sateiden tulon pitempien hellekausien jälkeen.

Pihlaja pyhäksi puuksikin sanottu on saanut yhden erityisen aseman suosikkipuuna, sitä rikastuttaa pihlajaan liitetty *myyttinen taru* sen alla luetusta tuomiosta, että se olisi oikeudenmukainen.

Tammi ei suorastaan oli saanut suosikin paikkaa minussa, mutta meidän alueella harvinaisena puuna en suostu ohittamaan tammea halaamatta jos sellaisen näen.

Havupuista kuusi on suosikkini. Ikimetsien naavaiset kuuset edustavat minulle jostain syystä viisasta vanhusta. Joku näkijä on joskus sanonut minulle, että voi kuulla luonnonhenkien puhuvan kun pitelee kaksin käsin kiinni vanhan kuusen oksista ja sulkee silmänsä. 
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #19 : 14.07.2011 15:58:48 »

Omenapuu.

Muita puita, joista pidän, ovat pihlaja, tuomi, vaahtera ja tammi. Olen ottanut pihamme ainoan pienen pihlajan suojelukseeni ja aion huolehtia, että se saa kasvaa rauhassa.

Minulla on siihen suora näkymä keittiön ikkunasta. Tilhiä vaan kaipailisin.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
sininentuuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #20 : 08.07.2014 12:01:27 »

Puuhoroskoopissa olen pihlaja ja olen myös siihen mieltynyt. En kuitenkaan niin vahvasti kuin kuuseen tai tammeen. Kuusimetsässä minulla on aina hyvä olo ja sen värit miellyttää eniten silmää. Mulla oli teininä sellainen Lapista ostettu koru jossa roikkui pieniä riipuksia - kuusenkäpy, tammenlehti ja pöllö. Taitaa olla jossain vieläkin tallessa  :Smiley
tallennettu

Wherever your heart is, there you will find your treasure - Paulo Coelho

Sun - Libra   
Moon - Virgo
Mercury - Scorpio
Venus - Virgo
Mars   - Scorpio
Jupiter - Libra   
Saturn - Aquarius
Uranus - Capricorn
Neptune - Capricorn
Pluto - Scorpio
AC - Gemini
MC - Capricorn
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #21 : 08.07.2014 22:40:20 »

Ihania puita on niin paljon, että yhtä on kyllä tosi vaikea valita! Pihlaja näyttää olevan aika suosittu vastaus, ja munkin on kai pakko kallistua siihen. Lapsuudenkotini pihassa oli nimittäin pihlaja ja siihen tuli kiipeiltyä monet kerrat Cheesy Toisaalta aivan ihania ovat myös koivu ja haapa.  smitten
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #22 : 09.07.2014 12:32:47 »

Mua viehättää haapa, sen eläväinen olemus. Haapa on miellyttävä myös esim saunanlauteina, ei kuumu kuin monet muut puulajit, eikä pihkaa. Haava toki ...... Nyt on sana hukassa Tongue ........ "kuolee pystyyn" (?) mutta monet eläimet pesii niissä, tai yleensä tikka hakkaa pesänsä haapaan ja kun on hylännyt pesänsä siihen muuttaa esim orava, lepakko tms Smiley.
 
tallennettu

Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #23 : 12.07.2014 11:19:21 »

Tammi, etenkin vanha ja viisas semmoinen Cheesy
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #24 : 06.08.2015 19:54:17 »

Apua mä en edes osaa valita suosikki puuta!!Niitä on niin monia.Kai sitten sanon näin heittämällä Koivun.
Mä olen druidien puuhoroskoopissa Keltis.Millainen puu se on?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: