Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: työpaikkakiusaaminen  (Luettu 13664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aurinkolapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« : 07.04.2011 17:49:55 »

olen joutunut työpaikkakiusaamisen uhriksi -ja jouduin irtisanoutumaan tänään. Esimiehet ovat hukassa, mitä pitäisi tehdä. Millä saisin itsetunnon takaisin kohti uutta paikkaa...
Onko muilla samantapaisia kokemuksia... Cry
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 07.04.2011 20:42:42 »

Minun ystäväni joutui myös työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Pääasiassa se olin ryhmästä sulkemista ja selän takana juoruamista. Ilmoitti asiasta pomolle ja kun mitään ei tapahtunut, sanoi suorat sanat kiusaajalle. Koska homma jatkui tästä huolimatta ystäväni iski hanskat tiskiin ja teki asiasta ilmoituksen. Sanoi, että hänellä on elämässään parempaakin tekemistä kuin leikkiä vajaamielisten idioottien kanssa.
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2 : 12.04.2011 12:42:40 »

Se piti poistaa sillä se lause olisi esimiesten mielestä kuohuttanut liikaa tunteita työyhteisössä... uusi työpaikka olisi kelvannut syyksi Angry

No justihin. idiot2 Vai liikaa kuohuttanut.. huh huh.. Kyllä mie sanoisin että antaa kuohuttaa, eiköhän tuon sortin asia pidäkin kuohuttaa ja kissat nostaa pöydille, ainakin sellaisessa työpaikassa jossa oikeasti välitetään työilmapiiristä ja työntekijöistä (sellaisiakin On olemassa). Pidä ihmeessä se siinä äläkä vaihda, ei sun pidä valehtelemaan alkaa, jos tuo on ensisijainen syy niin tottahan sen voit laittaa (ja pitääkin).
Jos esimiehet ei ota tarpeeksi vakavasti ja hyvin asiaa, mene heidän esimiestensä juttusille.
Sulta nyt vaaditaan jokaisen suomalaisen työntekijän totuuden torvena oloa, mie aattelisin. Työyhteisöt on täynnä huonoa ilmapiiria ja kiusaamista jos me niellään se! Pidä puolesi nyt Leijonan tavoin ja pistä niille jauhot suuhun!!! knuppel2
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
aurinkolapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #3 : 13.04.2011 14:56:47 »

kiitos tuesta. No saikulla ollaan kunnes uusi työ alkaa... työterv.huolto alkaa selvittää tilannetta, samoin töissä on kyllä ääneen kerrottu, mikä irtisanoutumiseen syy oli. TUntuu hassulta ettei se saanut olla paperissa. No, elämä on välillä omituista. Kovin montaa kertaa ei kyllä tällaista jaksa, toivottavasti tämä äänitorveilu riittää  Smiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #4 : 14.04.2011 18:47:37 »

Uskomatonta... Touhu ihan kuin lastentarhassa, paitsi pahempaa Angry

Aurinkolapselle:

Irtisanoutumisen syytä et vaihda, vaikka esimiehet pelkääkin sen aiheuttavan tunnekuohuja työyhteisössä. On syytä aiheuttaakin, muuten työilmapiiriin ei tule mitään muutosta!! Olen Metsänkeijun kanssa samaa mieltä, että mene esimiesten esimiesten juttusille, jos esimiehet hannailevat. Työterveyshuolto ilmeisesti selvittelee asiaa.

Kuulutko liittoon? Kannattaisiko tehdä myös liittoon maininta tapauksesta?

Saanko kysyä, millä tavalla kiusaaminen ilmeni? Onko syylliset nostettu esiin? Jos et täällä halua julkisesti puhua, niin voin YV:n välityksellä vaihtaa kuulumisia.

Voimia smitten  Taistele, älä anna kiusaajien voittaa tätä(kin) peliä!!!
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #5 : 15.04.2011 00:18:20 »

Luottamusmies on kanssa aika pop vaihtoehto. Ja toki ammattiliittoon tieto.

Se vaan on kurja homma, kun työterveyshuolto ei ole mikään auktoriteetti, vaan konsultin asemassa. Tämä oli suora lainaus eräältä työterveyslääkäriltä.

Ja toki pidät sen irtisanoutumisen syyn ennallaan. Jos asiaa ei nyt aleta setviä juurta jaksaen, joku muukin joutuu samaan ahdinkoon. Työpaikkakiusaaja tulee saattaa edesvastuuseen teoistaan. Hän ei saa jatkaa sosiaalisen ruletin pyörittämistä kenenkään kustannuksella.


Keep up the good work. Don't shoot the messenger.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
aurinkolapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #6 : 17.04.2011 13:32:04 »

Ihanaa saada näin paljon tukea ja voimia... Kiusaaminen ilmeni asiakkaiden ja työtovereiden kuulleen haukkumisena (huoraksi, lehmäksi ym), toinen haukkui muuten vaan , kolmas sai pulattua itselleen valtaa juoniteltuaan minut toiselle osastolle ollessani saikulla, loput puhuivat pahaa selän takana, käänsivät selän tai katseen pois tai ilmeilivät nähteni... ihan kivaa ja harkittua toimintaa.
JOo, jos olis voimia lähtisin viemään asiaa eteenpäin mutta en taida jaksaa- tai saas nyt nähdä. pitäis kerätä voimia uuteen työhön ja päästä elämässä taas jaloilleen. Inho ja masentava kokemus... Cry
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 17.04.2011 20:47:09 »

Kiusaaminen on niin  tickedoff Itse koulukiusausta lapsena kärsinyt.  Cry Voimia sinne!  smitten Oletko ollut yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun yms. tahoihin?
tallennettu
aurinkolapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #8 : 17.04.2011 21:24:54 »

en ole vielä mutta ajattelin että jos vaikka huomenna jaksaisi... Kiitos sinulle!
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #9 : 02.05.2011 23:25:49 »

Toivon todella aurinkolapsi,että saat asiat kuntoon tuon entisen työpaikkasi kanssa!Voimia jatkoon.
Anteeksi offaus,mutta minä taas en tiedä miten tulisin työssäni olevien nuorten kanssa toimeen?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #10 : 03.05.2011 01:30:01 »

Minulla on kasa pätkätöitä jäänyt käteen koko 2010 vuodesta, osa ulottui tällekin vuodelle. Ainakin kolmessa oli työpaikkakiusaamista, vähän eri tyylillä kaikissa.

1. paikka. Minua ohjaava kollega ryttyili suoraan ja henk.koht opetustilanteissa juuri minulle sekä ilkikurisesti pilkkasi ja puhui pahaa omille kavereiölleen siellä. Pomojen edessä oli kuin herran enkeli, sitten sama touhu jatkui, kun pomo meni pois. Olin hänen silmätikkunsa, mutta huomasin, että hänellä itsellä oli tosi paha olo.
Purin itseäni sukulaisille ja ystävilleni tästä, muuten en olisi jaksanut sitä työtä.
Lopussa sisareni kehoituksesta otin yhteyden asiasta pomooni, silti nyt tajuan että olisi kannattanut vähän eri tavalla ja vahvempana hoitaa sitä, just vaikkapa liiton edustaja tai lakimies apunani. Jäin yksin, asia haudattiin, työsuhdetta ei kas kummaa jatkettu, ja kiusaaja on edelleen siellä työssä ja myrkyttää ilmapiiriä, olen kuullut. Ei menny täysin hyvin tuo kuvio sis.  uglystupid2  tickedoff

2. Paikka, oli aivan pimeä pienyritys, jossa omistaja-esimies-kaksikko pyörittivät omaa likaista salajuoni-peliään... Tähän oli hyvin vaikeaa puuttua, lopulta sain toisen työn, mutta mielialaan se vaikutti. En edes viitsi kaikkea tänne kertoa, mutta en ikinä enää hae vastaavaan työhön tai tehtävään. Tuossa pienyrityksessä olin aika voimaton, kun omistaja oli ikäänkuin se ylin pomo, ja hän oli aivan mielipuoli!  Lips Sealed
Eipä oikein valittelut auttaneet enää. Oli tultava omin neuvoineen toimeen siinä riidellessä...  Shocked Liitolla tai lakimiehellä uhkailut eivät tehonneet, no sitten kävin niihin tahoihin jatkuvasti puh. keskusteluja. Syytettä en halunnut alkaa nostaa, olisi ollut taloudellisesti kannattamaton minulle. Hmmm.  Angry Taas pahis selvisi.  knuppel2

3. Ryhmähyökkäys johti minun irtisanomiseen ilman mitään perusteltavaa ja järkevää syytä. Olin kaikista pätevin ja osaavin siihen tehtävään. Ryhmän "pääjehu" taas epäpätevin, tunsi itsensä ilmeisesti uhatuksi tai jotain. Ja riitti, että asioista riitelimme yksi päivä kun hän oli väärässä. Ja kumma, kahdessa päivässä hän onnistui myrkyttämään oman esimiehen ja vielä yhtä ylemmän sille tasolle, ettei minun selittelyjä enää kuunneltu, vaan---kenkää.
Erikoinen ja lapsellinen työpaikka. En pahemmin tykännyt, muista kuin työtehtävistä. Vastasi nappiinsa mun koulutusta, mut ihmiset oli kuin vampyyreja.  Embarrassed

No, aurinkolapsi,
kerroin vain ollakseni jokin vertaistuki sinulle tässä. Älä masennu, voisi olla huonomminkin. Minäkin selvisin, kaikkien kolmen koettelemuksen jälkeen.  smitten

Opin itse sen, että jatkossa KAIKISSA tilanteissa, oli töissä tai ei, on järkevää ilmaista oma näkökanta suoraan kiertelemättä ja vilpittömällä mielellä. Toimi niin, ettei jää huonoa omatuntoa. Seiso sanojesi ja päätöstesi takana. Jos joku on loukkaantunut sinulle, selvitä se alta pois, suoraan jos pystyy.

Ja esimiestasolle puolestaan on ehkä harkittava ja hillittävä käytöstään enempi, ne ovat kuitenkin auktoriteetteja jossain määrin, ei voi liian kaveriksi heittäytyä.

Muista, että kaikki ovat vain TÖISSÄ siellä. Ei kannata kuvitella heti löytävänsä sydänystävää tms. koska raha mutkistaa ystävyyssuhteita, heti kun päteminen samassa työssä astuu kehiin.  Wink

Kyllä se siitä aurinkolapsi, pääset uusiin kehiin ja unohdat kohta koko höskän. Toivon itselleni aivan samaa, unohdusta, vaikka mua loukattiinkin useasti ja pahasti... Silti elämä jatkuu ja urvelot jatkaa haisemistaan...  Smiley  Wink  2funny
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #11 : 03.05.2011 13:57:13 »

Kiusaaminen on niin  tickedoff Itse koulukiusausta lapsena kärsinyt.

Samoin on käynyt täällä. Siksi olenkin herkistynyt kuulemaan viestejä kiusaamisesta ja suutun aina valtavasti, kun sitä tapahtuu. Siksi olen pyrkinyt heti tarttumaan asiaan joko omalta kohdalta tai lasteni kohdalta. Ikävintä asiassa vaan on, että kun alan puolustaa itseäni, on mukana niin suuret tunteet, että adrenaliini tärisyttää koko kehoa. Sitten lopuksi tulee itku, kun on ollut niin vihainen.

Kaikista ärsyttävintä on työnantaja/opettaja tms. joka on kusisukassa, eikä uskalla puuttua asioihin, vaan painaa villaisella koko touhun. "Kyllä se siitä sitten itsekseen loppuu" -tyylillä.

Älä anna periksi, vaikka vaikealta tuntuu. Muista: "Koettelee, vaan ei hylkää Herra." Tähän olen itse tukeutunut ja jaksanut läpi sen kuuluisan harmaan kiven.

 angel
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #12 : 04.05.2011 12:47:37 »

Hienoa, aurinkolapsi, ettet jäänyt siihen työpaikkaan ja mahdollistamaan omaa kärsimystäsi.

On kaikkien osapuolien etu, että se joka on kiusaajien "uhrina" ei jää tukemaan ikävien kokemuksiensa jatkumista ja käännä toista poskeansa, koska se ei koskaan ole johtanut mihinkään hyvään. Vaikka kuinka eri uskonnotkin sitä opettaisivat. Sillä on aikamme ryhtyä puolustamaan omia oikeuksiamme olla niitä erilaisuuksia, jotka rikastuttavat näitä työyhteisöjä ja joiden takia jokaisessa menestyvässä yrityksessä on myötämäkiä taloudellisestikin.
Eli se, että sallimme jonkun käyttää itseämme omien tunteidensa kilpinä, ei ole kenenkään velvollisuus vaan silloin on syytä sen verran "kovettaa" sydäntään, että antaa sellaisen mennä ohi ja lähettää tilalle aito rakkauden osoitus. Eikä se tarkoita kuin sitä, että näyttää konkreettisesti, miltä mikäkin tuntuu niin alkavat ymmärtää sen paremmin, kun sen kokevat myös omassa itsessään. Ja sen jälkeen pois sellaisesta työpaikasta lähteä, missä eivät muuhun kykene kuin kiusaamaan niitä, jotka tekisivät vain töitään. Ihmisethän silloin keskittyvät työssään ihan johonkin muuhun kuin työhön, mikä toki on ihmiselle tyypillistä vain silloin, kun sydämessään ei ole aihetta iloon mitenkään elikkä ei edes työssään. Ja johonkin silloin purkaa sen pahan olon.

Täällä "inspiraationi" esiin nostanut linkki siitä, mitenkä ottamalla härkää sarvista voi voittaa todellisen pelon ja tuoda esiin todellisen Itsensä. Ei toki kannata aivan samalla tavalla yrittää niitä keskinäisiä kärhämiä siellä työelämässä selvittää  :Smiley, mutta ajatuksellinen teko tämä kuitenkin oikealla tavalla mielestäni on.

http://www.youtube.com/watch?v=TqPs4YBf__E&feature=youtu.be
tallennettu

aurinkolapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #13 : 05.05.2011 20:22:46 »

Hei kaikille tukijoille ja miljoonasti kiitoksia ajatuksista. Ihanaa huomata etten ole yksin  Smiley. No, tilanne expaikassa menee ilmeisesti työsuojelupiiriin asti, mielenkiintoista olisi tietää mihin päädytään. Tunnen kyllä itseni luopioksi ja luovuttajaksi jättäessäni paikan mutta en olisi kyllä kauaa enää jaksanut. Eikä sieltä kovin hyviä viestejä tule, kun olen niitä saannut extyökaveriltani...
No, nyt on uusi työ uudet kujeet. Jotenkin olo on kuitenkin varovainen ja häntä koipien välissä ettei uudessa työssä tulisi ongelmia. Kai se on vaan otettava itseään niskasta kiinni ja nostettava nokka pystyyn ja menoksi!
Kiitos vielä ja aurinkoisia hetkiä kaikille!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: