Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalastusunet  (Luettu 12182 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« : 25.02.2011 14:20:04 »

Olen nyt jo jonkin aikaa nähnyt paljon  unia jossa kalastan, ja kirjoitellutkin niistä tällä foorumilla. Nyt taas viimeyönä tuli nähtyä tällaista unta;

Olin jälleen mummon ja vaarin kesämökillä (viimeksi viimeviikolla näin unta jossa olin myös tuolla).
Mukana oli vaari ja isäni ainakin muttei se tunnelma ollut kuitenkaan silleen miehinen vaan saattoi siellä olla myös mummoni jne mutta vaari ja isä oli ainoat joilla oli jokin 'rooli' siinä unessa.

Sää oli melko harmaa aluksi ja laituri oli myös harmaa, kun menin sinne kalastamaan. Siiman päässä mulla oli sellainen jännä syötti, kullanvärinen kiemura, näytti ehkä vähän kultaiselta korvarenkaalta, mutta se ei ollut umpinainen ympyrä, vaan kierre. Ja siinä oli melko iso koukku, sitä selitin vaarille ja näille muille, että koukku on iso eikä siihen ihan mikä tahansa kala nappaa tässä järvessä.

Ensimmäisellä heitolla sain koukkuuni tosi ison, pyöreän vaalean ruskean kalan (aivan samalla tavalla kuin joskus alkuvuodessa nähdyssä unessa, jolloin kala oli hieman pienempi vain ja pihalammesta sen sain, samannäköinen kala joka tapauksessa, ja ensimmäisellä heitolla nappasin).

 Vaari ihmetteli ettei itse ole koskaan nähnytkään noin isoa kalaa tässä järvessä vaikka kuinka kauan täällä mökkeillyt. (Tämän liittäisin pariviikkoa sitten tapahtuneeseen juttuun, jossa voitin vaarin minulle ostamasta lottokupongista melkein 300 euroa ja tämä hämmästeli että kuinka olinkaan hyvin osannut valita numerot mun hän on kuulema koko ikänsä lotonnut eikä ikinä voittanut noin paljoa.)

Hilasimme kalan matalalle ja se oli tosi rauhallinen jne. Ajattelimme sen painavan monta sataa.(Vähän niinkuin se lottovoittoni, monta sataa Cheesy ) Koukku lipsahti pois kalan suusta ja siltikään kala ei karannut vaan tuli siihen rantaveteen. Jostain syystä vaari kiinnitti koukun sitten siihen kalan selkäevään. Hämmästelimme hetken kalaa kunne sotin sen koukun pois kalan selästä ja päästin sen menemään, ääneen jotain mietin että kauankohan sillä kestää päästä siitä rantavedestä liikkeelle kun se on niin iso......(Niin eihän ne voittorahat kauaa kestäneet vaan heti samana päivänä kun ne sain, niin myös laitoin menemään...)

Mutta siinä aiemmin nähdyssä unessa tuo iso ruskea pyöreä ruma kala kuvasti aivan jotain muuta kuin tuossa viimeyön unessa.

Jatkan kuitenkin nyt vielä tätä viimeöisen uneni kerrontaa:
Seuraavaksi olin taas laiturin päässä ja katsin kuinka iso ruskea kala polski menemään ja aurinkokin alkoi paistaa pilvien seasta. Heitin sitten syötin toiselle puolella laituria ja saman tien tärppäsi. Kaikki hämmästelivät tätä etttä taasko kala koukussa.

Nostettuani kalan laiturille, ihmiset totesivat sen olevan joku 'naamarilohi'. Kala oli pitkä ja suippo, sellainen virtaviivainen ja hopea, ja sillä oli musta naamio slmillä Cheesy Cheesy Äiti alkoi nauraa (en aiemmin ollut huomannut häntä siellä kunnes sitten nyt), ja hän sanoi että heillä oli tollaisia hänen lapsuudessaan, muovisia, kaislikossa pelottelemassa lapsia etteivät he mene sinne leikkimään.

Ajattelin kalan olevan lihaisa ja otin sen talteen johonkin astiaan jossa oli joku muukin juttu, sellainen unikuva mulla muistissa mutten vaan saa selvää että mikä se toinen oli.

Heitin taas syötin veteen ja heitto vähän epäonnistui ja jäi lyhyeksi. Siihen kuitenkin tärppäsi kala ja isäni oli innoissaan ja alkoi neuvomaan mua..... Juuri laiturin vieressä kala sitten pääsi irti koukusta, se oli joku suuri ja vaalea, varmaankin sama kuin minkä olin aiemmin saanut aivgan ekalla heitolla.

Nää kalaunet on vainonneet mua varmaankin viime kesästä asti jos en aivan väärin muista. Olisi kiva jos joku auttaisi hieman selventämään näitä että viimeinkin saisi näiden unien merkityksen selville ja pääsisi 'rauhaan' näiltä Cheesy Kiitos  smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1 : 25.02.2011 19:17:56 »

Pääsisitkö työstämään unta,jos mietit elämän tilannettasi,millainen se on nyt ja ollut kesästä asti.Onko se ollut vaihteleva,kuin sellaista väliaikaisen tuntuista.Päähenkilöt unessa vaari ja isäsi,olisiko todellisyys sitä.Äiti siellä sivuroolissa,nauramassakin.(tunnetko äidin kiusallisena jotenkin?)
Kalastelet. Onneahan ongitaan,mitä se olisi sinulle,mitä toivot elämään?Heittelet tärppejä sitkeästi.
Ajattelen miten sinun kouluasiat ovat,olisiko mietinnässä pyrkiä johonkin jatkamaan,niitäkö mietit?
Mihin sitten menisit asumaan?kaikkea tämän kaltaistako?

On mahdollista,että kalastelet unessa koko elämän ajan aina kun mietit tulevaa,ja vaihtoehtoja.Sieltä näköjään haet kalastamalla ohjeita elämääsi,ei ole hassumpi tapa ollenkaan.
Laiturilla ongit.Elämän lähtökohdassa siis.Kaipaatko turvallisuutta ja kannustusta.Sitähän jokainen tarvitsee,ehkä se on isäsi joka on se turvallinen,myös vaari.
Jotenkin jää sellainenkin kuva,että tuntisit epäonnistuneesi jossain asiassa,kun ne kalat häipyvät tiehensä.Äitinkö silmissä.
Hyvin sinun asiasi ovat,unen mukaan sitkeä olet ja yritteliäs.Unen mukaan työstät sitä tulevaa kokoajan,suunnittelet,mietit.    smitten
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2 : 26.02.2011 01:50:04 »

Kiitos Sansai avusta !! Cheesy smitten Töissä käyn tällähetkellä, ja lukioon olisi tarkoitus hakea syksyksi, omaan kämppään haluaisin muuttaa, rahaakin löytyisi, mutta lukion ohella tuskin jaksaisin käydä samalla töissä, sitä olen miettinyt. Kotoa haluaisin muuttaa pois siksi, koska asutaan niin syrjässä ja kuljetusongelmat tulee vastaan aina kun on johonkin menossa ja paikallani en meinaa pysyä sitten ollenkaan ! Ja kyyditysongelmat johtunee usein siitä, että äitini, joka siis on ihan kotona yleensä, ei 'jaksa' kuljettaa minua, isä taas on töissä kokoajan. Yleensä vaari tai mummo sitten kuljettelee mua ympäriinsä....

En valveilla ollessa stressaa asioista ollenkaan, niin johtuukohan se sitten siitä että unissani pohdin näitä asioita niin paljon ettei valveilla tarvitse?
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #3 : 26.02.2011 02:35:50 »

Unen kautta pohdit paljonkin asioita.Siellähän ne valmistuvatkin vailla sitä tressiä,alitajunnassa,kunnes tiedät lopulta miten menettelet.Ovat sitten jonain päivänä valmiina,kuin tarjottimella.
En ihmettele,että olet näitä unia nähnyt kyllästymiseen asti,onhan niitä asioitakin monenlaisia.

Kutkutti minua aikatavalla tuo kalauni siitä 300;n voitosta.Tuli ja meni,kuin kalakin  2funny
Ota sellaiseksi opasuneksi tämän tyyppiset unet,kun niitä kerran näet.Toistaiseksi olet kalastellut tutuissa turvallisissa maisemissa,joten se perusolosi on hyvä.Lapsuudessa luotu perusturvallisuus on vankalla pohjalla.Joten menet,minne menet,niin pärjäät kyllä,ja keksit konstit elämääsi.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #4 : 26.02.2011 02:57:08 »

Jep  Smiley Yleensä ihan tutuissa maisemissa olen kalastellut, mutta mitäs kun kerran kalastelin jossain paratiisisaarella, valkoiset hiekkarannat ja turkoosi meri, todella pitkä harmaa epäsuora laituri. Itse olin tumma pikkulapsi =D Pari vonkaletta tuli nostettua mutta toisinkuin yleensä siinä unessa ei ne kalat olleet pääosassa vaan se 'kaikki muu'.
 kuu kalat kalastelee Cheesy Cheesy Hassua.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #5 : 26.02.2011 04:33:53 »

Teitpähän sellaisen unimatkan.Olet ehkä ollut sen unen aikaan romanttisissa tunnelmissa,tai muuten vain onnellinen.Seuraileppa missä kuleksit,niitten onkien kanssa,niin hahmotat mitä ne kertoo.
Kauniit maisemat kertovat sen hetkisestä kauniista ajasta.Joskus ovat myös sellaisia lohtu-unia.Ihminen kun voi unissaan pujahtaa karkuun arkeakin,olla siellä ihanissa maisemissa lepuuttelemassa itseään.  smitten
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 26.02.2011 10:23:26 »

 kuu kalat kalastelee  Hassua.
No enpä tiijä, kun Kaloissa on nyt "parvia" taivahan puolestakin.
Luultavasti joku näistä osuu sun  kuu-uniin kalastelemaan.
 chiron mars kalat
 aurinko merkurius kalat
 uranus kalat
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #7 : 26.02.2011 13:06:19 »

Ainakin  aurinko ja merkurius tekee tällähetkellä tarkkaa aspect_con mun kuu . 7,15 astetta  kalat on tuon mun kuun sijainti.  mars on tällähetkellä 5 asteen päässä kuustani.

Mutta  uranus tekee sekstiiliä kuulleni ja taivaalla venus on yhtymässä mun uranukseeni,
ja tuo 'taivaalla liikkuva kuu' on 78 asteen päässä mun kuusta, eli onko se kohta septiili vai mikä onkaan ? En oikein osaa näitä erikoisempia aspekteja ja ymmärrä niiten luonteita yms....
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.02.2011 13:53:39 »

maurimourulainen
Mulla oli vasta blogissa tämmönen kuva linkkinä.
http://www.tanyamiller.com/watercolors/underwater.htm
Sopis niin hyvin sun uniis, vaiko eikö? Cheesy
Esittelin siellä kyllä naamareitakin... :Smiley

Sun  kuu kalat saa transiittia myös tältä "pakottavalta" neliöltä,
eli  pluto 7  kauris  aspect_squ :jupiter:7  oinas.
Eli sulle tr  pluto aspect_sex kuu
ja tr  jupiter aspect_ssx kuu.
Ja siihen sitten lisäksi tuo  aurinko merkurius aspect_con kuu niin ei kait näitä unia ja niitten sisältöä tarvii sinänsä ihmetellä. Kyllä nää taivahan energiat (mitä ilmassa) vaikuttavat myös uniin ja varsinkin uniin, koska silloin käsittelemme asioita tiedostamatta; energia kulkee vapaasti.
Ja vielä kun oma  kuu (unennäkö) herkkänä vastaanottaa, on mukana kuvioissa.
 pluto kauris oisko siinä vanhoja ihmisiä (isovanhemmat) ja samalla omaa sukuperintöä, sen rikkauttakin, hallitsevia ihmisiä ja tarve ehkä muutoksiin.
 jupiter oinas tuo esille omia tarpeita, halua itsenäistyä, "minä itte", tulevaisuuden suunnitelmia,
ja ehkä vähän agressiotakin.
 jupiter oinas pelionnea?
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #9 : 26.02.2011 21:59:48 »

Löysinpä linkistä omaan unimaailmaani ihanat The Happy Tree ja Hhe Road.Lumoavia `,ah

                                                                                                                        smitten
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #10 : 27.02.2011 13:42:46 »

Hui kun säikähin tuossa linkissä sen etusivun kuvaa Cheesy Hirmu pelottava....
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #11 : 29.03.2011 14:13:42 »

Taas kalassa olen ollut Cheesy Kopioin tän unen tuolta Kerroppas unesi tänne-topikista:

Minä ja joku kaveri, joku miespuolinen se taisi olla, olimme metsänreunassa jonkun montun äärellä jonka pohjalla oli savista vettä. Mietin että onkohan siellä vedessä kaloja ja kurkotin sinne veden lähelle. Siinä rannassa oli kiviä ja kasvoi sammalta ja melkeen liukastuin sinne mutaveteen mutta tää kaveri nappasi musta kiinni.
  Kiipesin sitten ylämäkeä (monttu oli rinteessä) ja sieltä katsoin alas veteen ja näin eräässä kohdassa kirkkaampaa vettä jossa meni kala. Kaivoin jostain ongen/virvelin mutta mulla oli siinä siiman päässä pelkkä koukku, ei mitään syöttejä. Naurahdin itsekseni että tässä mä sitte vaan yritän kalastaa ilman syöttiä.
  Laskin koukun veteen ja melkein heti siihen tärppäsi kala. Aloin vaan nauraa ihmeissäni että mites se nyt tälleen ja nostin vedestä kookkaan särjen.

Siirryin sitten onkimaan vähän alemmas, lähemmäs sitä kaveria ja taas nappas koukkuun iso särki.
Pyysin kaveria noutamaan maastonvihreän ämpärin rantamättäiltä ja tämä haki sen vaikka s eoli aika vaikeassa paikassa.

Sitten siirryin jälleen lähemmäs tätä kaveria kalastamaan ja siihen siiman varteen olikin ilmestynyt pyöreä oranssi koho joka meni välittömästi veden alle kun joku kala napsi sitä. Kala näykki syöttiä pitkään enkä ollut varma että oliko se siinä kiinni kunnolla kun varovasti kelasin siimaa lyhyemmäksi.

Kala oli todella iso vaalea ja osittain oranssi karppi. Siirryin aivan metsän reunaan, montun alimmalle reunalle ja hinasin kalan sinne. Kala oli todella rauhallinen eikä se rimpuillut yhtään kun vedin sen maalle.

Yhtäkkiä ihmisiä oli ympärillä enemmän ja päätin ottaa heistä valokuvan. Peruutin rantakiville mutta edelleen koko porukka ei mahtunut kuvaan joten perutin lisää. Nappasin useamman kuvan puhelimella koska kuvat heilahtelivat ja lopuksi sain hyvän kuvan napattua.

Sitten päätin vapauttaa kalat jotka olin napannut. Vapautin jättikarpin ja se olikin  yhtäkkiä vaan sellainen suuri beigen värinen möhkäle ilman päätä (?  ). Rauhallisesti se kuitenkin ui tiehensä ja ihmettelin että miten se mahtuu asumaan näin pienessä lammessa. Vapautin sitten vielä ne kaksi isoa särkeä laittamalla sen ämpärin veteen ja ne uivat tiehensä.


Mitähän tuo suuri beige/vaaleenruskee kala tässä kohtaa sitten kuvaisi.... Viimeksi se kuvasti ilmeisesti sitä suurta rahasummaa, sitä edellisellä kerralla se muuttui siksi Cria-nimiseksi koiranpennuksi ja jotain untuvikkoa kuvasti?
Viimeksikin laskin sen kalan vapaaksi (silloin kulutin ne voittorahat heti.....) niin mitähän nyt Cheesy

Tekeekö mun oma mieli mulle tarkoituksella tämmösiä pähkinöitä purtavaksi Cheesy Cheesy

Olen tuntenut itseni tässä lähiaikoina tosi yksinäiseksi. Siis kavereiden kanssa olen ollut, mutta haluaisin jonkun joka ois mulle enemmän kuin ystävä Cheesy

Kukaan mies joka vastaan on tähän mennessä kävellyt ei ole ollut riittävän kiinnostava mulle, kyllä siinä pitää jotain spesiaalia siinä jätkässä olla että mun kiinnostuksen herättäis Cheesy Vähän niinkuin nuo oranssit läiskät siinä viimeöisen uneni karpissa, ennen se unieni jättikala on ollut kokonaan tasaisen beige tai vaaleenruskee (=

Kuitenkin viime iltana alko ihan itkettää tää asia, mutta edelleen oon sitä mieltä että jossain on mullekkin se oikea joka on just sellanen oikea ja riittävän spesiaali Cheesy Toinen asia onkin sitten siinä että miten sen löytää? Maapallollahan on hirvee määrä ihmisiä. Noh, ennen nukkumaan menoa pyysin että tämä ihminen ilmestyisi elämääni, tekis edes jonkun merkin olemassa olostaan etten turhaudu Cheesy

Ja onhan mulla tässä vielä koko elämä edessä löytää tuo ihminen, koska oon vasta 16, kohta 17 vuotias, mutta musta tuntuu etten halua 'tuhlata' aikaani ihmisiin jotka eivät ole oikeita mulle.... Huhhuh....
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #12 : 31.03.2011 13:08:26 »

Olen tuntenut itseni tässä lähiaikoina tosi yksinäiseksi. Siis kavereiden kanssa olen ollut, mutta haluaisin jonkun joka ois mulle enemmän kuin ystävä Cheesy

Kukaan mies joka vastaan on tähän mennessä kävellyt ei ole ollut riittävän kiinnostava mulle, kyllä siinä pitää jotain spesiaalia siinä jätkässä olla että mun kiinnostuksen herättäis Cheesy Vähän niinkuin nuo oranssit läiskät siinä viimeöisen uneni karpissa, ennen se unieni jättikala on ollut kokonaan tasaisen beige tai vaaleenruskee (=

Kuitenkin viime iltana alko ihan itkettää tää asia, mutta edelleen oon sitä mieltä että jossain on mullekkin se oikea joka on just sellanen oikea ja riittävän spesiaali Cheesy Toinen asia onkin sitten siinä että miten sen löytää? Maapallollahan on hirvee määrä ihmisiä. Noh, ennen nukkumaan menoa pyysin että tämä ihminen ilmestyisi elämääni, tekis edes jonkun merkin olemassa olostaan etten turhaudu Cheesy
En tiedä miten nyt selittäisin tähän tämän asian, mutta n. 12 tunnin kuluttua siitä 'pyynnöstä' jossa pyysin 'sen oikean' antavan mulle edes jonkin merkin olemassa olostaan, alkoi eräs kaveri facebookissa puhua mulle jonkun kaverinsa kanssa jota en siis tunne.

Noh, he sitten myös soittelivat mulle ja olivat tulossa yökahveille ja kaikkea, siis tämä kaverin kaveri puhui puhelimessa mulle ja lopulta lisäs sitte fb-kaveriksi myös.

Eilen kun puhuttiin niin mulle selvis että tää samanen ihminen oli aiemmin sinä päivänä ennen sinne kaverille menoa käynyt kahvilla yhessä paikassa jossa minä olin siis töissä (tää ei ollut tiennyt musta mitään vielä silloin) ja minähän siinä kassalla olin sekoillut niitten kolikoiden kanssa kun tämä oli ollut maksamassa Cheesy Cheesy

Eilen hän vaan kysyi että missä olin töissä ja kun kerroin niin tää oli ihan että 'ei jumalauta mikä sattuma' Cheesy Cheesy heh

En sitten tiedä onko tää vaan jotain ihme sattumaa, vai vastaus siihen pyyntööni. Päälin puolin tämä jätkä vaikuttaa ihan kiinnostavalta ainakin (;
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: