Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: maca  (Luettu 10582 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« : 05.11.2010 13:21:24 »

Onkos kukaan teistä palstalaisista kokeillut macaa, tätä ikiaikoja käytettyä superjuurta?
Olen käyttänyt reilun kuukauden ja sit kuuluis pitää hetki taukoa, sillä näitä superfoodeja ei voi doussaa jatkuvalla syötöllä.
Se toimiiiiiiii  Cheesy Energia lisääntyy, hiukset kasvaa, sexual halut voimistuu.. Cheesy
Suosittelen!
Ukkelini toi tököttiä Ruohonjuuresta ja ollaan testattu kimpassa havaiten kumpikin sen mukavat vaikutukset  Smiley
Kannattaa ottaa luomukaakaojauheeseen sekoitettuna koska maku ei oikein imartele ja herkkävatsaisten kannattaa ottaa maitohappobakteereita ja siankärsämöuutetta ennen macan vetämistä.
tallennettu
mirkku83
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #1 : 06.11.2010 22:34:28 »

Pystyin viikon syömään kun rupesi jo pelkkä haju oksettamaan. Viilin seassa oli hyvää, ihan kuin ois viilistä syönyt ja sit yksi päivä rupesi vaan tökkimään. Kaverit on kehuneet että energiaa riitttää. Toinen aine spiruliina se kuulema vie makeanhimon, mutta valitettavasti sekin rupesi tökkimään sen viikon jälkeen...
tallennettu
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #2 : 07.11.2010 14:28:39 »

Täällä myös maca- jauhe on/ ollut käytössä. Nyt on luova tauko joten lähetystä odottelen uuteen rupeamaan. Smiley
Veden sekaan aamulla ja raakana alas. Ensivaikutelma oli tosiaan ei niin hyvän makuinen, vaan on ns. keskitynyt kulauttamaan macaveden alas kurkusta. Toistaiseksi ei ole pyrkinyt takaisin päin.
Virtaa ja energiaa on tullut jauheen myötä sekä vatsan toimintaa...aineenvaihduntaan ollut hyvin positiivinen vaikuts.
Viel on pakko laittaa tämmönen>: kun 14v. poikani otti kyseenomaista juomaa, niin yökötys kuului ja totesi, että kiitos, mutta ei kiitos enää.  Grin
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #3 : 10.11.2010 17:57:26 »

Mulle tuli ainoastaan ekasta macan maistamisesta vatsa kipeeksi kun sekoitin sen huolimattomasti jugurtin sekaan ja nielin jauhoa sellaisenaan

Luomuraakakaakaon seassa maca ei maistu yhtään, ihan kuin pelkkää kaakaota joisi. Vaikutukset näillä superfoodeilla on alussa kovin yksilölliset. Jos on ikänsä syönyt valmisruokia ja kaiken mailman lisäainekakkaa, on
puhdistusoireet vahvat.
Otin eilen tyhjään vatsaan ison mukillisen, eikä ärtymisestä tietoakaan.
Mulla on vieläkin se helevetin helicobakteeri vatsassa jylläämässä.
On ollut jo puol vuotta lääkekaapissa se mega-antibioottikuuri odottelemassa, mutta olen lykännyt kuurin aloittamista. Hölmö minä  uglystupid2
Mua vaan kuvottaa antibiootit. Ne sotkee koko ruoansulatusjärjestelmän ja tekee hiton pahaa hyvälle bakteerikannalle, mutta pakkohan se pöpö pois on hoitaa. Minä kun haluisin tehdä sen luomusti enkä megamyrkyillä.
Tuskin edes maca sitä poistaa, vaikka niin yritän itseeni psyykata  buck2
tallennettu
Pellava
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2010 20:28:22 »

Musta tämä on ihan upea aine smitten
Kohta tulee 2 viikkoa täyteen ja energisyys on kyllä noussut huimasti, eikä edes maku töki vaan kuulun siihen ryhmään joka pitää tosta mausta :Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #5 : 02.04.2012 08:55:20 »

Nostelen täältä, kun itsellä on kyseinen aine käytössä.. Onko kellekkään tullut mitään sivuoireita macasta? Tai päinvastaisia reaktioita, kuin mitä tällä toivotaan (piristymistä yms.)? Kun itse otan tuon macan granaattiomenamehuun sekoitettuna ja siinä vielä teelusikallinen lesitiinirakeita kyytipoikana, niin tunnin päästä on maha järjettömän kipeä  Embarrassed Ok, siinä on kolme eri vaihtoehtoa, mistä se voi tulla, etten suoraan pistä tätä macan piikkiin.. mutta pirteydestä ei oo tietoakaan, kun siitä vatsakivusta tointuu, kömmin tunniksi pariksi nukkumaan.. Oon tätä koittanut järkeillä, että jos levolle on suurempi tarve, niin elimistö reagoi näin? Joku viisaampi vois hieman kertoa tarkemmin, kiitos  smitten

 Smiley Kyllikki
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #6 : 21.04.2012 20:23:29 »

Puhdistusreaktioita.
Aloitin toisen maca-kuurin pääsiäisenä ja jostain kumman syystä menkat alkoi kesken kierron.
Heräsin alavatsakipuun sänky veressä. Outoa  idiot2
Ehkä tää on joku "päivitys"
Nyt on kevätvahvistusvoimistuskuuri muutenkin meneillään: macan lisäksi raakaa valkosipulia väh. kynsi päivässä, inkivääriä sellaisenaan (ihanan vahva maku) ja teen seassa. Nokkosta ja siankärsämöuutetta, D-vitamiinia 100 mikrogrammaa päivässä kera kalaöljyn, Priorinia hiuksille ja päivittäin parsaa.
Jo on alkanut akka piristyä  Cheesy
Muoks. kuunnelkaapa www.terveydentukipilarit.fi päivältä 22.3 osa 5
Näinkin voi käydä. Yksilöitä ollaan juu
« Viimeksi muokattu: 04.05.2012 00:23:05 kirjoittanut pikkari » tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #7 : 05.01.2013 22:18:31 »

Löytyi tämä ketju kun googlasin macaa. Olen syönyt sitä jo parisen kuukautta (pidin tauon välillä kuten kai kuuluu) mutta en ole huomannut mitään eroa aiempaan.  Sad Ystävä vinkkasi että kun on macaa ottanut 1-2tl niin jo parin tunnin päästä virtaa riittää! Hmm, lienee psykosomaattista tuo?! Otan macaa reilun ruokalusikallisen jogurtin kanssa mutta samalla tavalla väsyttää kuin ennenkin tähän vuodenaikaan.  Angry Ja muu ruokavaliokin on kyllä kunnossa... Mutta ei se maca taida ihan kaikilla samoin toimia. Ja tuo ystävä on joka tapauksessa aina energinen ja puuhaa tuhatta asiaa yhtä aikaa toisin kuin minä, eli lienee myös luonnekysymys!  Grin

Onkohan muita täällä jotka eivät ole huomanneet macan vaikutuksia?
tallennettu
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #8 : 05.01.2013 22:50:17 »

mä olotin macan syömisen tossa muutama päivä sitten, joten vielä on tuntemukset vähän hakusessa.. Eli ei oo ainakaan vielä mitään mullistavaa.. Jännästi vaan se haju tulee välillä läpi ihon.. varsinkin silloin kun on sen vähän aika sitten ottanut..
Pelkään itse sellasta tilannetta, että syön kaikkia juttuja liikaa.. On menossa meinaan vitamiinien superkuuri ja kaikkea muuta superfoodia.. Ehkä tuo maca on myös yksilöllinen asia ja saattaa olla, että jo terveillä/energisillä ihmisillä vaikutus on voimakkaampi.
mulla on muuten menny ohi ihan tällänen ohje, että täytyy pitää välillä myös taukoa macan käytössä?
tallennettu

..just go with the flow..
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #9 : 06.01.2013 20:27:28 »

En ole kuullutkaan, että Maca vaikuttaisi piristävästi? Kun eihän se ole mikään stimulantti. Piristymistä voi toki tulla pidemmällä aikavälillä, kun vaikuttaahan tuo hormonitoimintaan ja sitä kautta mielialaan jne.

Kovat vatsakivut eivät mielestäni ole puhdistusreaktioita, vaan kannattaa miettiä, onko tuote sopiva itselle.

Nefarian, maca on adaptogeeni ja kaikkien adaptogeenien kanssa suositellaan kuuriluontoista käyttöä, jotta elimistö saa välillä "levätä" ja pystyisi ottamaan seuraavasta kuurista kaiken hyödyn irti.
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #10 : 08.01.2013 17:28:45 »

Jos masu tulee kipeeksi, voipi kokeilla tätä:
http://www.fitnessfirst.fi/fi/maca-jauhe-gelatinoitu-500g-luomu.html
Eli tuosta tuotteesta on tärkkelys poistettu.

Ite käytän kolmen viikon jaksoissa; kuukautis-viikon pidän maca-vapaata.
Elimistö tottuu/turtuu näihin aika nopeasti eikä välttämäti osaa käyttää hyödyksi jos jatkuvasti popsii. Sama pätee vitamiineihinkin mitä purkista napsii. Mulla on viikonloput pilleri-vapaata aikaa  Smiley

Nii, saa macaa kapseleinakin, helpompi ottaa reissuun mukaan ja maku ei haittaa  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: