|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #45 : 08.10.2010 18:06:28 » |
|
Itse kyllä hain sellaista näkemystä, että he ovat siinä ääripäiden välissä. Sinänsähän se ei tarkoita sitä, että he eivät osaisi päättää, vaan sitä, että he pyrkivät näkemään kaikki puolet ja sitä kautta muodostamaan oman kantansa, joka usein on juuri sellainen, että he jäävät siihen kahden asian väliin. Eli jos toinen ihminen kannattaa vaikkapa tiukkaa asepalvelusta ja toinen on totaalikieltäytyjä, joka haluaa lakkauttaa armeijan, niin vaakamainen ratkaisu olisi päätyä jonnekin välimaastoon ja ottaa kaikki näkemykset huomioon. Eli vaikkapa siten, että vapaaehtoinen asepalvelus tässä esimerkissä. Koen, että vaaka merkkinä on yksi parhaista poliitikkona ja diplomaattina ja toki se vaatii näkemyksiä, mutta myös sitä halua tulla vastaan, eli juurkin heilua kuten vaaka.
Koen, että kaksosilla puuttuu enemmän sitä harkitsevuutta, sillä he ova nopeita ja toimivat siten, että eivät välttämättä tarvitse toimiakseen sitä hiottua näkemystä, kuten vaa'at. Enemmän ehkä rakastavat sitä älyllistä leikittelyä ilman, että heidän välttämättä tulisi päätyä vastauksiin. Eli tavallaan kaksosissa yhdistyvät kaikki puolet, mutta niistä ei välttämättä tarvitse vetää sitä keskiarvoa vaan ne kaikki puolet voivat olla yhtä aikaa olemassa. Koen, että vaaoilla on tarve löytää enemmän hiottuja vastauksia ja päätelmiä, kaksosilla ei niinkään. Ja sen takia vaaka jää välillä roikkumaan ja riippumaan, sillä näkemykset roikkuvat ja riippuvat niin monista asioista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Emelia
|
 |
« Vastaus #46 : 08.10.2010 21:22:00 » |
|
Minun täytyy nyt kyllä tunnustaa Esmis -kulta etten saanut kiinni sinun ajatuksistasi.. valitan. Paitsi tuo Neitsyen ja Skorpionin ero.. kuvio on sama, joka viittaa feminiiniin mutta Neitsyellä jalat on ristissä ja Skorpionilla on pistin ulkona..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Emelia
|
 |
« Vastaus #47 : 08.10.2010 21:24:25 » |
|
Ja jos  liitetään "kupla" niin miksei myös Härkään, Vesimieheen, Kaloihin tai Leijonaan...? Kaikki nuo ovat tavallaan tietynlaisen kuplan aiheuttajia..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #48 : 10.10.2010 21:44:57 » |
|
No höh, olit näköjään Esmis poistanut sen viestin. Itse en ehtinyt siihen sillä hetkellä syventymään ja nyt tulin sitten katselemaan sitä tarkemmin, niin se onkin hävinnyt. =/ Mutta tosiaan eipä tämä ketju niin vakava ole. Itsekään en ole erityisen sivistynyt mistään astro jutuista, joten se mitä itse kirjoitan voi olla ihan täyttä soopaa, joten rohkeasti vaan heitelkää ajatuksia. Tämänkin ketjun tiimoilta on tullut tajuttua ja oivallettua paljon uusia juttuja näihin merkkeihin liittyen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #49 : 10.10.2010 21:52:38 » |
|
No eipä se mitään haittaa. =) Mutta tosiaan ideana alunperin ajattelin, että lähinnä heiteltäisiin vain ilmaan asioita pohdittaviksi. Itse koen usein, että symboliikka ja perinteinen tulkinta eivät oikein kohtaa ja sen takia näitä on hauska pohdiskella ja katsella mitä näistä merkeistä saisi irti jos miettii enemmän symboleja, eikä niitä perinteisiä tulkintoja. Siinä mielessähän voi olla ihan hyvä, että keskusteluun osallistuu ihmisiä, jotka kaikki tietävät eri asioita, osa enemmän ja osa vähemmän.
Koen kyllä Esmis, että sinulta löytyy tietoa näistä merkeistä. Kyllähän olet tehnyt valtavasti osuvia tulkintoja ihmisten kuu- ja aurinkohuoneista. =)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
nikki
|
 |
« Vastaus #50 : 11.10.2010 08:40:29 » |
|
 on silta kahden mantereen välillä. Alla virtaa joki.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sansai
|
 |
« Vastaus #51 : 11.10.2010 17:40:40 » |
|
Harmi kun Esmis poistit mielikuvat,olivat hyviä,ja laajensivat omia käsityksiäni.Näkökulmiahan täällä kaivataan.Ainakin minä niitä kaipaan.Rikastuttavat kokonaisuutta,antavat ajatuksia. Tuovat syvyyttä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
indiima
|
 |
« Vastaus #52 : 12.10.2010 19:12:42 » |
|
Harmi kun Esmis poistit mielikuvat,olivat hyviä,ja laajensivat omia käsityksiäni.Näkökulmiahan täällä kaivataan.Ainakin minä niitä kaipaan.Rikastuttavat kokonaisuutta,antavat ajatuksia. Tuovat syvyyttä.  Olen samaa mieltä. Tykkäsin niistä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
eppana
|
 |
« Vastaus #53 : 12.10.2010 19:16:06 » |
|
Mäkin tykkäsin  Ja mulla kypsy joku ajatuskin siitä ketjun aiheeseen liittyen, mut en muista enää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
|
eppana
|
 |
« Vastaus #54 : 12.10.2010 19:44:13 » |
|
Yks oli ainakin toi  merkki. Se on ihan kun leija, ihan yhtä arvaamaton ja tuulen vietävissä. Kunnon tuulessa ei paljon jotkut kiinnitysköydet/narut pitele 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
|
Suljin
|
 |
« Vastaus #55 : 12.10.2010 19:58:09 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vain mielikuvituksesi on rajana
|
|
|
|
sansai
|
 |
« Vastaus #56 : 12.10.2010 20:33:37 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SanctAstra
|
 |
« Vastaus #57 : 13.10.2010 19:55:39 » |
|
 symbolinsa mukaan on mielialaltaan hieman laskeva. Ollaan ensin pessimistejä ja varaudutaan pahimpaan (laskeutuminen ylhäältä merkin puoliväliin). Kun huomataan, ettei niin pahasti käynytkään, nousee mieliala äkisti ylös, josta se lähtee aika jyrkkään laskusuhdanteeseen tehden ajatussilmukoita möyrien edelleen itsesäälissä ja pessimismissä. "Mitäs minä sanoin", tuumaa kauris ja möyrii tunnepuolella pohjamudassa, ennen kuin nousee sarkastisesti vitsaillen taas jaloilleen. Tuo laskusuhdanteessa oleva silmukka on "mitä jos sittenkin?" "entäs jos...", mutta lopulta näistäkin ajatuksista luovutaan. Sitten käydään pohjalla. Mutta sieltä nouseekin entistä ehompi  jatkamaan elämäänsä. Asiat käsitellään perinpohjaisesti, mutta myös tunnepohjaisesti. Tunnepuoli kuitenkin muilta salassa. Pokerinaama pitää. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #58 : 16.10.2010 21:43:13 » |
|
Mitäs mieltä olette  symboliikasta. Itse olen viimeaikoina koittanut saada tästä merkistä jotain irti, mutta koen sen silti erittäin ristiriitaiseksi. Jos ajatellaan, että neitsyt on muuttuva ja feminiininen maanmerkki ja lähtee siitä, niin miten päädytään sitten yksityiskohtiin jämähtämiseen ja pikkutarkkuuteen. =/ Entäs mitä sitten tuo neitsyys tuo mukanaan. Ensimmäinen asia on viattomuus, mutta en koskaan ole kokenut neitsyitä erityisen viattomiksi, vaan suurin osa katsoo maailmaa sellaisena kuin se on. Ja toisaalta ihmettelen myös sitä, että neitsyille suositellaan ammateiksi hyvin kiinteitä järjestelmiin liittyviä aloja, kuten kirjanpitoa tms. Olen aina ajatellut, että muuttuvat merkit ovat nimenomaan luovia ja innovatiivisia, uudistavat niitä johtavien merkkien aloittamia ja kiinteiden merkkien loppuunasti viemiä asioita. Eli tavallaan luovat hiovat tai uudistavat sitä kauan sitten aloitettua. Mitä mieltä te olette tästä neitsyen symboliikasta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
indiima
|
 |
« Vastaus #59 : 16.10.2010 21:50:34 » |
|
Se Esmiraldan kuvaus oli hyvä: että neitsyt on merkkinsä mukaan vähän jalat ristissä. Eihän se sitä tarkoita, jotteiko antaisi, mutta koittaa nyt vähän hillitympää profiilia pitää. Suurin osa tuntemistani naisnousuneitsyistä on varsinaisia munahaukkoja, muttei heistä päällepäin IKINÄ uskoisi, kun ovat niin tavallisseen olosii ja suht rauhallisia ja luontevasti oleskelevia. Luulen, että  saattaa löytyä paljon erityisalojen ja harjoittelualojen taitajia. Muusikoita, neitsyt vielä lähellä esiintyjäleijonaa. Kirurgeja, hammaslääkäreitä, pianonvirittäjiä jne. Sellaisten ammattien taitajia, joihin edistyminen vaatii pitkällistä ja kärsivällistä harjoittelua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|