Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tästä  (Luettu 124862 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #15 : 20.09.2010 11:21:23 »

no, Scheinfeld ei puhu mistään karman tyyppisestäkään, oppiläksyistä, saati jälleensyntymästä. kirjassa ei erityisesti käsitellä traumoja ja niistä parantumista; kaikki on vaan elokuvaa, kuin katsoisit sotaleffan räiskettä tai rags-to-riches tarinaa ihan omavalintaisesti. koska olet Luoja, sinuun ei satu. usein tuollaiset teoriat - myös kanavoidut - tuntuvat välinpitämättömiltä koskien ihmisten 3d-elämää - mutta juuri sitä RS kutsuu leffaksi, jonka haluamme olevan sellainen kuin on. eli onkohan totta, että hänen "rajattomassa vaiheessaan" voi luoda ihan mitä vaan ajatuksella (katson vielä 6 lyhyttä videota tyypiltä), ilman seurauksia.

hän nimenomaan sanoo, että 2-vaiheessa ei ole cause-and effect. elämä on hologrammi. "hologrammissa ei ole syy-ja seuraussuhdetta, ei ole mitään syytä joka loisi seurauksen." (mahdollinen syy on ihmisen tietoisuus, mutta se mitä tapahtuu ei ole hyvää taikka pahaa?? - otetaan nyt vaikka nuo väkivaltajutut) minulla oli posketon keskustelu kirjasta sen kriitikon kanssa, koska kirjassa Me olemme Tietoisuus, joka kohdistaa toiveensa tiettyyn energia-kenttään, mutta sekin oli illuusio. haha.. Taivaankaari varmaan tietää mitä kustantaa, noin niinkuin henkisenä tietona kansalle? laugh siis jos joku kirja ensin avaa ajatuksia ja ymmärrystä sille miksi jokin tapahtui, niin tulee toinen joka heittää aivan eri kuvakulman. Grin itse asiassa tajuan miten tuollainen filosofia voi tulla hyvin populaariksi; sinulle annetaan Luoja-voimat ilman mitään rajoja ja sääntöjä, eikös sitä juuri haeta?


no, itse kyllä koen inkarnaatiot todellisiksi, vaikka niitä on vaikea toisille todistaa;  parantajat ovat myös sanoneet omia teorioitaan elämistäni, itsehän päätän.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010 14:08:48 kirjoittanut ~Bellatrice~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #16 : 20.09.2010 14:26:34 »

Olen aika paljon itse mietiskellyt näitä edellisiä elämiä ja jollain tapaa ainakin itsestä tuntuu erittäin vaikealta löytää edellisiä elämiä niiden ohjeiden pohjalta joita yleensä annetaan. Eli tulisi miettiä paikkoja ja aikoja, jotka vetävät puoleensa tai selittämättömiä pelkoja jne. Kuitenkin itse voin sanoa, että lähes jokainen aika ja paikka tuntuu kiinnostavalta ja onkin erittäin vaikea tunnistaa mikä paikka voisi olla erityisen läheinen. Ainut selittämätön pelko on liikenteeseen ja matkustamiseen liittyvät asiat ja suurimman osan aikaa johonkin kulkuneuvoon astuessa on sellainen olo, että tämä on nyt se viimeinen matka. Toki tuo pelko on taka-alalla ja pystyn sen kontrolloimaan. Tuo on ainut asia minkä voisin ajatella viittaavan edellisiin elämiini.

Jos jonkun veikkauksen edellisestä elämäst heittäisin niin 1800-luvun lopun keski-eurooppa ja sen ajan kirjallisuus ja filosofia on aina tuntunut läheiseltä, mutta mitään muistikuvia ei kyllä siitä ole. Olen miettinyt, että pitäisikö minun jossain vaiheessa hommata tulkintaa vai onko näihin jotain erityisiä harjoituksia, joitain meditaatioita tai muita, joilla voisi päästä käsiksi edellisiin elämiin?

tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 20.09.2010 14:34:01 »

Tuo Scheifeldin filosofia ei kuullosta mitenkään uudelta. Nietzcheläistä yli-ihmisajattelua, vapautta ilman vastuuta.. natsit diggailivat kovasti.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #18 : 20.09.2010 14:55:13 »

joo vois olla että pidettäis hulluna idiot2,mut kyl mua itteäni kiinnostais tietää jos oisin ollu joku galileo,da vinci,monroe tmv.eihän sitä tarttis kylillä huudella.hitler kyl tuntuis pahalta,mut jos sit sais jonkin selityksen tai jotain.

tuntuu vaa jotenki oudolta että tämä tässä ja nyt on sun elämä ja sit ett muistais siitä mitään!ei väliä vaikka olen tälläne tavaline ::)mut tarttee tälläki joku merkitys olla!!!

osaisko joku sanoo mitä sillo yöllä mulle tapahtu?minulla oli silloin toisella kertaa vasen käsi oikean päällä ja silti tunsi että sitä vedettiin.

ja se victor taitaa ol tuntematon?se väittää omaavansa vedenpitävät todisteet uudelleensyntymästä.miljoona sille joka todistaa vääräksi.olen hiukan lukenut sen kirjoituksia,mut jotenki sekavaa.tarttis varmaa keskittymäl keskittyy siihen.

te jotka ootte varmoja entisitä elämistä,oletteko joskus tai vielä pelänneet kuolemaa,vai veikö tieto jatkuvuudesta sen pois?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #19 : 20.09.2010 15:14:39 »

Tuo Scheifeldin filosofia ei kuullosta mitenkään uudelta. Nietzcheläistä yli-ihmisajattelua, vapautta ilman vastuuta.. natsit diggailivat kovasti.

Nietzchellä on ihan hyvä teoria siitä, että meitä ohjaa Yli-Ihminen, jonka itse ymmärrän Korkeampana Minänä.

Historiaa oikoakseni sen verran (Lilli lieneekin jo tietoinen asiasta Smiley ) että Nietzche itsehän vihasi natseja ja Natsi-Saksaa. Herra on muun muassa sanonut, että "Minne tahansa Saksa ulottaa lonkeronsa, siellä kulttuuri kuolee". Nietzchen sisar toisaalta oli suuri Natsi-aatteen kannattaja ja levittelikin veljensä ideologiaa tukemaan natsien takaa-ajatuksia. Valitettavasti Nietzche vaan edelleen liitetään ihan vääristä syistä natsismiin - oikeastaan meidän pitäisi syytellä hänen natsisiskoaan, joka auttoi natseja pöllimään veljen ideologian  coolsmiley

Oikeastaanhan kaikki natsismissa on enemmän tai vähemmän pöllittyä jostakin muualta (mm. swastika, ja SS-joukkojen käyttävä Sowelun riimu).
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010 15:18:51 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.09.2010 16:21:09 »

Oman kokemukseni mukaan Nietzchen filosofia viehättää äärettömän egoistisia ihmisiä, jotka ehkä käsittävät tuon yli-ihmisajattelun hieman toisella tavalla kuin ne, jotka käsittävät korkeammaksi minäksi vaikkapa sielun.

Atha, olen kyllä lukenut jotain Nietzchen vanhemmista, mutta tämä sisar oli minulle tuntematon suuruus. Aina sitä oppii uutta, kun vanhaksi elää.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 20.09.2010 16:52:35 »

joo vois olla että pidettäis hulluna idiot2,mut kyl mua itteäni kiinnostais tietää jos oisin ollu joku galileo,da vinci,monroe tmv.eihän sitä tarttis kylillä huudella.hitler kyl tuntuis pahalta,mut jos sit sais jonkin selityksen tai jotain.

tuntuu vaa jotenki oudolta että tämä tässä ja nyt on sun elämä ja sit ett muistais siitä mitään!ei väliä vaikka olen tälläne tavaline ::)mut tarttee tälläki joku merkitys olla!!!

osaisko joku sanoo mitä sillo yöllä mulle tapahtu?minulla oli silloin toisella kertaa vasen käsi oikean päällä ja silti tunsi että sitä vedettiin.

ja se victor taitaa ol tuntematon?se väittää omaavansa vedenpitävät todisteet uudelleensyntymästä.miljoona sille joka todistaa vääräksi.olen hiukan lukenut sen kirjoituksia,mut jotenki sekavaa.tarttis varmaa keskittymäl keskittyy siihen.

te jotka ootte varmoja entisitä elämistä,oletteko joskus tai vielä pelänneet kuolemaa,vai veikö tieto jatkuvuudesta sen pois?

Kyllähän se varmasti omanarvontuntoa ja tunnetta omasta erityislaatuisuudesta kovasti kohottaisi, jos muistaisi olleensa vaikkapa Leonardo da Vinci entisessä elämässän. Mutta yleensä aidot muistikuvat eivät ole toiveajattelun mukaisia. Siinäkin tapauksessa, jos olisit ollut joku kuuluisuus, tämä elämä voi tulla nykyisyyteen lävitse täysin eri tavalla kuin haluaisit ajatella. Pitää muistaa, että historiankirjat kertovat näistä ihmisistä lähinnä vain julkista tietoa ja yksityistä tietoa jää paljon pimentoon. Ja onko ajatus jälleensyntymästä edes erityisen lohduttava, jos jo nuorena on väsynyt elämäänsä? 

Mitä kuolemaan tulee, niin varsin usein muistikuvat entisistä elämistä liittyvät juuri kuolemantapauksiin. Levollisesta ja rauhallisesta kuolemasta ei välttämättä jää muistikuvia tähän elämään traumoista puhumattakaan, mutta jos olet kuolinprosessi on ollut hidas, kivulias ja kaikin puolin kammottava, niin nämä voivat aiheuttaa irrationaalisiakin pelkoja tai vaikkapa vihantunteita tähän elämään (jos sinut esim. murhattiin).

Itse kuolemaa, eli sielun irtautumista ruumiista, eivät yleensä henkisellä polulla kulkevat ihmiset pelkää.

Jälleensyntymästä on runsain mitoin hyvää todistusaineistoa, tarkistettavissa olevia ihmisten muistikuvia, mutta eiköhän se ole niin, että vasta omat kokemukset vakuuttavat tämän ilmiön joko oikeaksi tai vääräksi.

Sitä en osaa varmasti sanoa, miksi kätesi kohosi, mutta olisitkohan ollut puolittain meditatiivisessa/transsitilassa, jossa tällaista voi tapahtua.  idiot2
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #22 : 20.09.2010 17:02:33 »

Pitäisi varmaan näin kypsemmällä iällä lukea Nietzhcheä uudestaan. Nuorempana pidin hänen tyyliään esittää asioita jostain syystä humoristisina, enkä koskaan ole ajatellut hänen tarkoittaneen asioita kirjaimellisesti. Toisaalta viime lukukerrasta taitaa olla kohta 7 vuotta, joten näkemykset ovat voineet muuttua. Toisaalta myös se, että eivät hänen tekstinsä edes välttämättä nyt tuntuisi erityisen humoristisilta, silloin aikanaan ne vain tuntuivat jotenkin naiiveilta.

Tuon kyllä allekirjoitan, että hänen filosofiansa tuntuu viehättävän erityisen egoistisia ihmisiä. Ainakin ne tuntemani ihmiset, jotka häntä ylistävät ovat jokseenkin tympeitä ja kylmiä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella. Ei toki pidä yleistää.

Tai voi toki olla, että tietty katsontakantani häneen johtuu siitä, että en pitänyt ihmisistä jotka häntä fanittivat omissa piireissäni.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #23 : 20.09.2010 20:39:40 »

En ole kauheasti Nietzchen tuotantoon tutustunut, mutta mitä kuulin tiivistelmiä joskus siitä ideologiasta, että meillä jokaisella on sisällämme yli-ihminen, jota eivät sido kulttuurit eivätkä säännöt, minulla oli välitön mielleyhtymä Yli-Minään/Sieluun (joka tosiaan ei ole kulttuurisidonnainen ja ainoat säännöt jotka sitä koskevat ovat henkisiä, eivät yhteiskunnallisia). Lisäksi Nietzche korosti, että jokaisen tulisi kuunnella vain omaa Yli-Ihmistään, jonka käsitän itse intuitioksi.

Totta on, että egoistit löytävät Nietzchen todella ihanaksi, mutta koska heillä on muutenkin yleensä vääristynyt katsantokanta muihin  ihmisiin, tästä on hyvä ponnistaa. Asioita voi katsoa NIIIIIIIN monelta kantilta Smiley Minä nyt näen spiritualistisia juttuja missä tahansa  Grin

Lisäksi kun KAIKKI yhdistävät Nietzchen natseihin (miehestä itsestä riippumatta) niin johan egoistien mieliä hivellään! Cheesy

Käden liikkuminen kuulostaa normaalille astraalikehon liikkeelle. Minulla on tuota paljon herätessä, eli fyysinen keho ei ehdi herätä niin nopeasti mitä astraalikeho tulee takaisin.

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #24 : 20.09.2010 20:43:01 »

hm, itselleni ei kirjasta tullut mieleen mikään natsijuttu, vaan sellainen keksitty virtuaalimalli, tavallaan lapsellinen usko siihen, että ei ole mitään sääntöjä. periaatteessahan sellaiset kirjat miksaavat new agen luoja-oppia ja sitten tuota ateistista teen-mitä-vaan-ajattelua. sinänsä oli hyvä tutustua, koska en tiennyt mitä Diana Cooper-kirjan vierestä löytyy.  smitten  Wink  siinä oli tosiaan isossa kirjakaupassa vierekkäin Taavi Kassilan joogakokemusta, uskontokritiikkiä, eri uskontoja, kanavoituja kirjoja, seksioppaita, hääkirjoja, historiaa.. tiedä sitten miksi juuri tuo tarttui mukaan.

eikö muuten ole kiintoisaa, että kirjakauppiaat myyvät mitä vaan ja kustantamot julkaisevat sekä newagea, jumalankieltoa että uutuusfilosofiaa? siis sama pulju. kaikessa pyörii raha.


hassua jos juutalainen olisi kirjoittanut natsityylistä tekstiä?? ostin kirjan vain koska se muistutti Hicksien ja muiden teoksia aiheesta vauraus. esim Byrne kirjoittaa eri tavalla, sokerikuorrutuksella. taitaa viitata jollain tapaa ikuisuuteen. jospa juutalainen haluaakin kokea samaa rajattomuutta kuin natsit?? onko se perusinhimillinen toive? jos juutalainen kirjoittaa että kaikki on kuvitelmaa jossa ei hyvää ja pahaa - niin eikö hänen mielestään natsien teotkaan olleet pahoja?? luulisi, että juutalainen jos joku etsii selityksiä (ja natsit kai halusivat älykkäät juutalaiset nimenomaan talouden vallasta irti).. ja viimeisin juttu lehdessähän oli että hra ylijohtajan geeniperimässä oli juutalaista verta.  Cool Cooper taasen selittää että minne hra vietiin, "puhdistumaan henki- maailmaan". he eivät kai uskoneet syyn ja seurauksen lakiin, tosiaan - tai keksittiin omat säännöt.

tekevätkö ihmiset heti pahaa, jos säännöt poistetaan? tästähän on puhuttu uskontoketjussa.

uskovatko kaikki newage kirjailijat muuten jälleensyntymään tms, tuli mieleen. ei välttis.
(Prophet, Newton, Walch, Bach, Weiss, Wyskiel uskovat) usein noilla on yhteneväisyyttä, siis kun ajattelen noin 30-40 kirjaani aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010 21:15:03 kirjoittanut ~Bellatrice~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 21.09.2010 11:54:40 »


tekevätkö ihmiset heti pahaa, jos säännöt poistetaan? tästähän on puhuttu uskontoketjussa.


Tästähän on helppo tehdä empiiristä tutkimusta vaikkapa suomi24:n keskustelupalstoilla. En ihan viimeisintä tilannetta tiedä, mutta ainakin n. vuosi sitten palsta oli täysin moderoimaton. Siellä on hyvä seurata, miten ihmiset kohtelevat toisiaan nimimerkkien takaa. Kirjoittajat voidaan jakaa karkeasti ottaen seuraavanlaisiin ryhmiin:

-Asiallisiin ja muut huomioiviin kirjoittajiin
-Loanheittäjiin, loka lentää usein vaihtelevien nimimerkkien takaa. Voivat ottaa hampaisiinsa jonkun yksittäisen kirjoittajan tai tietynlaiset mielipiteet ja asenteet.
-Pilailijoihin ja häiriköihin
-Huijareihin (erityisesti treffipalstoilla)

Minusta tuollainen isohko keskustelupalsta antaa aika hyvän kuvan siitä, millainen kirjo ihmisiä on olemassa. Omasta mielestäni villin lännen meiningissä on vaikea elää ja jonkinlaiset säännöt ovat kaikkien mukavuuden ja turvallisuuden kannalta ihan tarpeellisia.



tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #26 : 21.09.2010 12:50:38 »

hellou again!

-onko teillä jotain samoja luonteen tai kehonpiirteitä kuin entisissä elämissänne?

-koska ja missä tilanteessa aloitte kiinnostua mahdollisista entisistä elämistänne?oliko se joku tapaus?

-oliko teillä tai onko kuolemanpelkoa?väistyikö se kun "löysitte" itsenne aikojen takaa?



mieltä ylentävää ois kyllä kun muistaisi olleensa joku nykyaikanakin arvostettu tyyppi.tai vaikka ois kohdannu väkivaltasenkin kuoleman,kenties pystyis sen auttamaan esim.poliisia tai omaisia ratkaisemaan asian.auttais samalla omaisten tuskassa ja epätietoisuudessa,onko tälläisiä tapauksia?

keskiyön vahinko pohdiskeli Jeesuksen olemassaoloa.eiköhän sellane tyyppi oo ollu olemassa,muuta noussut myyttiolennoksi.tarinat muuttuvat matkalla.vähän samanlaine ku esim.joku odysseus.

jostain just luin kuinka joku oli kohdannut oman äitinsä entisessä elämässään ja siinä elämässä äiti oli hänen tyttärensä... onko jollain vastaavia kokemuksia?miltä se tuntui?voisi hetkeksi mennä ajatukset sekaisin :smitten:ja kenties huvittaakkin.nyt saa tässä elämässä kaikki komentelut ja arestit takasin Smiley

hei taas ainakin hetkeksi
tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #27 : 21.09.2010 22:38:51 »

Tuossa aiemmin kun mainitsit noista ruumiista irtaantumiskokemuksista (käsi alkoi nousta jne), niin se on yksi hyvä tapa päästä eroon lopullisesti kuolemanpelosta, nähdä itsensä, vaikkapa sängyn vieressä seisoen, nukkumassa sängyllä (been there, done that).

Sielumme on kiertänyt niin pitkän reitin, että ne tuhannet ja taas tuhannet elämät joita olemme kokeneet eivät ole kaikki tärkeitä muistaa, usein näissä on kyseessä sellaisia elämänmuotoja joita nykyinen tietoisuutemme ei pystyisi käsittämään luultavasti kuitenkaan. Eli, olemme varmasti käyneet kaikki mahdolliset tavat kartuttaa karmaa itsellemme (olemme olleet rikkaita, tappajia/murhaajia, huumeiden käyttäjiä jne), mutta nyt meille tarjotaan mahdollisuus päästä niistä eroon (Jeesuskin puhui tekojemme hyvittämisestä).
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #28 : 23.09.2010 10:58:38 »

hei taas!

ajatusten virtaa taas nyt liman ja rään päällystämänä...

tällä hetkellähän maapallolla vallitsee liikakansoitus?onko nyt muutaman vuoden ollut vallassa jälleensyntymisbuumi?vai mistä tämä johtuu?
miten kaikki ovat yhtäkkiä päättäneet juuri nyt tulla takaisin?

-oletteko joskus saanneet nimen selville,entisestä elämästänne?oletteko varmistaneet sen ja onko se ollut paikkansa pitävä tieto?


tunteeko joku historiaa hyvin?minulla on pitkään ollut mielikuva,luulisin että kumpuaa jostain antiikin kreikan ajoilta.ja se liittyy teatteriin.onko joskus ammoisina aikoina näyttelijöitä tapettu/vahingoitettu oikeasti aitouden saamiseksi?ennenkuin lavastusta ym.muuta saatiin kehitettyä.mielikuvassa kerrotaan myös ihan selvästi että tämän vuoksi ennen oli vaikea saada näyttelijöitä.
mielikuva on ollut niin vahva,että lukion äikän tunnilla sivuttiin aihetta ja pamautin vastaukseni tuon,niin voitte arvata niitä katseita...


on muitakin mielikuvia joiden todenperäisyydestä en ole varma,mutta palaan niihin ehkä myöhemmin.nyt mun ihanainen 3veeni haluaa pelata tietsikalla,sillä riittää räkä ja silmätaudista huolimatta virtaa toisin kuin äipällä.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #29 : 23.09.2010 14:29:26 »

tällä hetkellähän maapallolla vallitsee liikakansoitus?onko nyt muutaman vuoden ollut vallassa jälleensyntymisbuumi?vai mistä tämä johtuu?
miten kaikki ovat yhtäkkiä päättäneet juuri nyt tulla takaisin?


Simppeli vastaus - vuosi 2012. Energian kohoaminen ja henkinen muutos (jonka näkyminen fyysisellä tasolla voi kestää pitkäänkin) on aivan erityislaatuinen tapahtuma vuonna 2012, että sielut ovat halunneet suorastaan kiitää kilpaa tänne tuohon energiaan, kuka mistäkin syystä.

-oletteko joskus saanneet nimen selville,entisestä elämästänne?oletteko varmistaneet sen ja onko se ollut paikkansa pitävä tieto?
Minä näin joskus unessa, että sukunimeni olisi ollut Bryne. En ole ikinä koskaan kuullutkaan kyseistä sanaa ja kun Googletin, selvisi, että Bryne oli hyvin yleinen sukunimi Saksassa 1700-luvulla. Ihan tuossa muodossa sitä ei enää kauheasti tavata, vaan se on muuttanut muotoaan. Tiedän myös tuon elämän etunimen, mutta kuten sanottua, minun pitäisi lähteä opiskelemaan saksaa ja kenties matkustella Saksan halki selvittääkseni asian. Uskon, että elämän muisto pitää paikkaansa, eikä minulla ole siksi tarvetta lähteä jahtaamaan siitä fyysisiä todisteita.
Muistan myös muutaman muun elämän, mutta näistä on niin kauan, että niiden kirjallinen selvittäminen olisi mahdotonta. Uskon, että kummassakaan tapauksessa minusta ei ole jäänyt tietoja historiaan. Ja edelleen, taas pitäisi opetella kaksi uutta kieltä (vielä tuon saksan kanssa) ja lähteä maailmalle matkailemaan.

tunteeko joku historiaa hyvin?minulla on pitkään ollut mielikuva,luulisin että kumpuaa jostain antiikin kreikan ajoilta.ja se liittyy teatteriin.onko joskus ammoisina aikoina näyttelijöitä tapettu/vahingoitettu oikeasti aitouden saamiseksi?ennenkuin lavastusta ym.muuta saatiin kehitettyä.mielikuvassa kerrotaan myös ihan selvästi että tämän vuoksi ennen oli vaikea saada näyttelijöitä.
mielikuva on ollut niin vahva,että lukion äikän tunnilla sivuttiin aihetta ja pamautin vastaukseni tuon,niin voitte arvata niitä katseita...

Antiikin Kreikka - kaikessa sivistyneisyydessään - oli loppujen lopuksi raaka paikka. Teatterin realistisuus ei ole outoa, sillä vielä Keskiajan Euroopassakin pyrittiin teattereissa mahdollisimman aitoihin kuvauksiin suolenpätkistä lähtien. Orjaluokkaahan ja sellaisia ei-niin-tärkeitä ihmisiä lienee ollut sangen helppo tappaa teattereissa realistisuuden nimissä. Ihan selkeä menneen elämän muisto. Voit halutessasi lähteä etsimään kirjallisuutta teatterin historiasta tai teatterista Antiikin ajoilta. Mielestäni historiaa suhteellisen hyvin tuntevana sanoisin, että kyllä, porukkaa tapettiin realistisuuden nimissä. Eri asia on, miten paljon siitä puhutaan julkisesti tai puhuttiin julkisesti tuohon aikaan. Voi olla, että se oli niin päivänselvä ja normaalia asia, ettei siitä edes puhuttu.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: