Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suojautuminen pahalta silmältä?  (Luettu 16558 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
xantippa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« : 16.02.2006 22:15:57 »

Hei! Löytyykö täältä pahaan silmään uskovia? Tuolla Etelä-Euroopassahan ihan yleisesti pahaan silmään uskotaan ja siltä suojaudutaan. Itse uskon siihen myös ja olen valitettavan usein sen saanut Sad buck2 Kysyisinkin nyt, tunteeko kukaan mitään hyvää suojautumiskeinoa?
Nykyisin tuntuu, että aina kun pääni ulos pistän, joku langettaa pahan silmän päälleni. Kannan aina ristiä sekä pientä Neitsyt Marian kuvaa mukana. Ei auta...Pitänee laittaa valkosipulilei kaulaan seuraavaksi? Grin
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 17.02.2006 12:07:04 »

En usko, en tiedä mikä se on.
Kerrotko lisää?
tallennettu
heguli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 175



Profiili
« Vastaus #2 : 17.02.2006 21:55:50 »

Hei,

En itse usko pahaan silmään, mutta olen saanut siltä suojautumiselta tietoa mieheltäni, jonka sisko asuu Kreikassa. Oletko koskaan kuullut tai nähnyt "paha silmä" -koruista. Ne ovat niitä silmämunan tai oikeammin iiriksen näköisiä palleroita. Niitä kutsutaan myös pahoiksi silmiksi, mutta niiden tarkoituksena on suojata ihmistä juuri näiltä pahoilta hengiltä. Näitä "silmiä" ripustetaan ikkunoiden, ovien ja vaikkapa töissä tiskin yläpuolelle suojelemaan asukkaita tai työssä olevia pahuudelta. Näitä silmiä on myös kaula- ja korvakoruina.

Saimme kerran Kreikasta myös tuulikellon, jonka tehtävänä oli myös karkoittaa näitä henkiä ja saamiemme tietojen mukaan se pitäisi ripustaa oven eteen. Smiley

Toivottavasti näistä on edes vähän apua ongelmaasi. Wink
tallennettu

Aurinko,Venus: Kauris
Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni
Sideerinen Jousimies
Valkoinen maailmojen sillanrakentaja
Maa-kukko
tete
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #3 : 17.02.2006 22:10:03 »

Täällä ihan kotosuomen Lapissa on uskottu sinisten talon ovien suojelevan pahalta - eli ovia maalaamaan vain! Samoin tuulikellojen on tosiaan uskottu "hajoittavan" huonoja, pahoja energioita - tehoaako sitten nämä konstit pahaan silmään....kokeiltava juttu....
tallennettu
xantippa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #4 : 17.02.2006 22:10:41 »

Paha silmä on tavallaan kirous. Toinen ihminen voi sen toisen päälle langettaa esim kateuttaan. Katsoo toista pahansuovasti ja pahat ajatukset siirtyvät näin toiseen henkilöön. Toisaalta pahan silmän voi antaa toiselle myös tahtomattaan, esim jos kovasti vaikka ihastelee vauvaa tai pikkulasta. Eli "liika" kehu tekee pahaa.
Moni on varmasti etelänmatkoilla nähnyt sinisiä silmämaalauksia tai kipsitauluja taloissa. Ne suojaavat pahalta silmältä. Myös pikkuvauvoille usein annetaan heti syntymän jälkeen pieni silmännäköinen koru vastalääkkeksi.
Paha silmä aiheuttaa mm erittäin kovan päänsäryn, se tuntuu vähän erilaiselta kuin "normaali" päänsärky. Vaikea selittää, mutta sen tunnistaa kyllä sitten kun se sitä on Wink Toinen oire on yhdenäkin alkava valtava väsymys. Koko ajan vaan haukotuttaa, sille ei voi yksinkertaisesti mitään. On pakko jatkuvasti haukotella, koska tuntuu ettei saa happea tarpeeksi. Itselläni paha silmä yleensä oireilee juuri noin. Tuntuu kuin joku istuisi rintakehän päällä Sad Ja mitä pitempään paha silmä on, sitä pahemmaksi olo menee. Tuntuu todella, niinkuin joku tai jokin olisi sinun nahkasi alla! On hyvin hyvin levoton olo, voi olla jopa tahattomia liikkeitä ja ajatuksia on vaikea pitää koossa. Käytöshäiriöt on tyypillisiä myös. Rauhallisesta tyypistä tuleekin äkkiä varsin "pirullinen". Usein tällaisella ihmisellä tulee silmiin hyvin ilkeä katse, oikein sellainen paha, pelottava suorastaan.
Tässä nyt jotain Smiley Joskus olen kuullut, että Suomessa romanit uskoisivat pahaan silmään? Valtaväestölle taitaa tosiaan olla oudompi juttu.

Heguli- kiitos vastauksesta. Minulla on noita silmäkorujakin. Aina vähintään yksi sellainen kirkossa siunattu mukana-eikä auta Cheesy Hankalaa. Minulla onkin sellainen on-line palvelu tuonne etelään sukulaisiin, että saavat poistella mun pahat silmät Grin Kohta on varmaan yksi täti sillä täystyöllistetty Grin
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
xantippa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #5 : 17.02.2006 22:16:36 »

Tete- tuopas olikin mielenkiintoinen juttu että Lapissakin noita sinisiä ovia maalaillaan. Kyllä tuo sininen väri on pahalta suojaava, pahalta silmältäkin. Noissa silmäkoruissa se iiris on aina sininen ja usein siihen liitetään vielä joku sininen nauha tai rusetti. Ja etelässähän noita sinisiä ovia ja ikkunankarmeja näkee hurjasti. Hmm  idiot2  Mitähän taloyhtiö tuumis jos sutisin tuon ulko-oveni Kreikan siniseksi?! 2funny
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #6 : 17.02.2006 23:25:39 »

Maalaa ihmeessä, jos jotain kysyy niin ala vain selittämään hengästyneenä pahasta silmästä niin eiköhän se hiljene ja totea, että "Hyvä on... vai niin" 
2funny Paitsi sitten jos se sattuisi tietämäänkin enemmän aiheesta niin sekin olisi vain hyvä juttu. Eli et häviä mitään.  Smiley  Wink

sain joskus tuliaisina tuollaisen silmä-rannekorun. Se oli ihana yllätys. Itse uskon vakaasti Turkoosi kiven puhdistavaan ja suojelevaan voimaan. Nykyään olen aivan rakastunut Ametistiin.

Tiesittekö muuten, että kynnyksetkin on alunperin tehty suojelemaan "pahoilta hengiltä".
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 17.02.2006 23:56:19 »

Heippa
Turkoosi kivi taskuun tai kasilaukkuun, sehan on tietty "pahansilman"=kateus karkoittaja.
T. Diamond
tallennettu
VihreäKulkia
Vieras
« Vastaus #8 : 18.02.2006 17:05:09 »

Heippa
Turkoosi kivi taskuun tai kasilaukkuun, sehan on tietty "pahansilman"=kateus karkoittaja.
T. Diamond


Ainoa oikaea pahansilmän karkoittaja on oman pahansilmän sulkeminen.
Kun oma on suljettu. Ei toisen pahansilmän katse pysty kohaamaan omaa. Koska se on suljettu.  coolsmiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 18.02.2006 22:00:30 »

Lainaus
Ainoa oikaea pahansilmän karkoittaja on oman pahansilmän sulkeminen.
Kun oma on suljettu. Ei toisen pahansilmän katse pysty kohaamaan omaa. Koska se on suljettu.


tuo kuulostaa aika järkeenkin käyvältä!!!
tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138


Profiili
« Vastaus #10 : 18.02.2006 22:14:52 »

Heippa
Turkoosi kivi taskuun tai kasilaukkuun, sehan on tietty "pahansilman"=kateus karkoittaja.
T. Diamond


Ainoa oikaea pahansilmän karkoittaja on oman pahansilmän sulkeminen.
Kun oma on suljettu. Ei toisen pahansilmän katse pysty kohaamaan omaa. Koska se on suljettu.  coolsmiley

Mä olen sitä mieltä että "pahansilmä" tulee sisältäpäin, ei toisen ihmisen toimesta. Toki muiden tuijotus voi hermostuttaa ja vaikuttaa käytökseen ja mielentilaan, mutta siihen voi itse vaikuttaa.
Vaikka en usko kirouksiin, kannan mielelläni kiviä mukanani, aika usein turkoosia mutta myös muitakin.  Smiley

Joonku
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 18.02.2006 22:24:09 »

Mä olen sitä mieltä että "pahansilmä" tulee sisältäpäin, ei toisen ihmisen toimesta. Toki muiden tuijotus voi hermostuttaa ja vaikuttaa käytökseen ja mielentilaan, mutta siihen voi itse vaikuttaa.
Vaikka en usko kirouksiin, kannan mielelläni kiviä mukanani, aika usein turkoosia mutta myös muitakin.  Smiley
Joonku

Näin minäkin koen, vaikka niin monta kertaa olisin halunnut uskoa toisin, kun on tuntunut pahalle ja siltä, että joku on loukannut, rikkonut, murtanut, silponut sydämeni yms.

Sisälläni oleva pelko on vain 'materialisoitunut' itseni ulkopuolelle.
Kaikki energia mikä itsestämme on ulkopuolellamme, niin hyvässä kuin pahassa, on jonkun muun 'käytettävissä' kunnes olen sen sisälläni tasapainoon saattanut.
Kunnes olen 'koonnut maailmankaikkeuden sisälleni, ykseyteen'.Smiley
tallennettu
xantippa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #12 : 19.02.2006 00:14:19 »

Mielenkiintoisia ajatuksia, kiitos kaikille vastauksista Smiley Pitääkin tuota turkoosia vielä kokeilla. Pappi on myös ehdottanut pienen pyhäinjäännöksen mukana pitämistä. Kohta viistää taskut jalkakäytävää kun ne on pullollaan kiviä ja vanhoja luunpaloja Grin
Hmmm idiot2 Itse en usko tuohon "oman pahan silmän sulkemiseen". Pienten lasten/vauvojenhan pitäisi olla ns viattomia, miksi he sitten saisivat pahan silmän? Ja toisaalta, pahan silmän saa juuri silloin kun itse on oikein onnellinen, iloinen, kaunis tai sinulla on jotain, mitä toinen haluisi itselleen. Näin juuri minullakin. Pitkästä aikaa on hyvä olo niin sisäisesti kuin ulkoisesti ja se näkyy kauas Wink
Ja miten sitten selittyisi pahan silmän siirtyminen edelleen? Tarkoitan siis pahaa silmää poistettaessa. Sehän poistetaan rukouksilla/manauksella ja oikein vahva silmä siirtyy toiseen henkilöön, manaajaan ja vielä edelleen jopa useampiin henkilöihin. Siis fyysiset oireetkin. Itselläni on usein ollut juuri noin kova paha silmä, että manaajia on tarvittu pari, kolme, jopa 4! Ja kaikille on siis tullut fyysisiä oireita. En tiedä,ehkä riivaaja tai demoni kuvaisikin suomalaiselle paremmin tuota ilmiötä kuin "paha silmä". Kaikkea kummaa sitä tähän meidän maailmaan mahtuukin! :Smiley
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #13 : 19.02.2006 11:33:37 »

Shocked

Nyt tuli kyllä sellainen aihe johon en usko lainkaan. knuppel2
Jos asia olisi noin,niin täällä kateuslandiassa,kaikkien vointi olisi kaiken aikaa kamala!
En oikein ymmärtänyt tuota pikkuvauvojen oireilua"pahan silmän"saatuaan,mutta vatsakivut laittaisin kyllä tavallisen koliikin piikkiin.
Siihen taas monia syitä.

Kyllä sitä mieltä minäkin olen,että oma "pahasilmä"kun sulkeutuu,niin näillä kahdella näkee sitten asiat vähän toisin.

En väheksy kokemuksiasi,mutta oma uskoni ei ota tuota näkemystä vastaan.
Ostin kerran Turkista tällaisen silmän,lähinnä kauniin sinisen lasin takia,johonkin sekin on matkan varrella unohtunut.

Ymmärsin,että koet sen kun olet ollut onnellinen ja muutenkin tyytyväinen itseesi?
Mitä jos et tunne ansaitsevasi tuota auvoista tilaa?Jos mielessäsi manaat jo,että kyllä kohta taas taivas putoaa niskaan ja,, tickedoff

Tuollaista olen kyllä joskus vuosiakin harrastanut. angel

Toivon että saat rauhan tästä asiasta ja voit aivan vapaasti nauttia ansaitusta onnestasi. smitten
tallennettu

Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138


Profiili
« Vastaus #14 : 19.02.2006 12:16:00 »

Shocked

Nyt tuli kyllä sellainen aihe johon en usko lainkaan. knuppel2
Jos asia olisi noin,niin täällä kateuslandiassa,kaikkien vointi olisi kaiken aikaa kamala!
En oikein ymmärtänyt tuota pikkuvauvojen oireilua"pahan silmän"saatuaan,mutta vatsakivut laittaisin kyllä tavallisen koliikin piikkiin.
Siihen taas monia syitä.


Tuosta lasten pahasta silmästä; poikani oli kovin itkuinen vauvana ja hieman isompana alkoi itkemään kun ei jaksanut odottaa että pääsee "sinne toiseen maahan". Aihe tuli esille jostain elokuvasta, jossa päähenkilö kuoli. En oikein ymmärtänyt asiaa silloin, mutta jälkeenpäin olen arvellut että pojalla on ollut joku "kanava" auki. Jospa ne vaivat johtuivatkin siitä?
Itse en, kuten jo mainitsin, usko kirouksiin, mutta ymmärrän kyllä että jotkut meistä uskoo.

Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, anna itsellesi lupa nauttia saavutuksistasi, olet ne ansainnut  smitten
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: