Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kukko ja apina, miten teillä?  (Luettu 19921 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aki no uta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« : 25.08.2010 21:25:50 »

Laittakaas huvikseen parisuhteessa elävät tai hyviä ystäviä omaavat, että mikä olet itse kiinalaiselta ja mikä on puolisosi tai ystäväsi ja pieni tulkinta, että kuinka sujuu ja pitääkö kiinalaiset tulkinnat paikkansa.

Meillä minä siis neitsyt-apina, mies härkä-kukko. Kyllä huomaan oman apinan ja hänen kukon luonteen. Sanotaan, että kukolla menee hermot apinaan pitkän päälle. Mutta meillä näyttää kyllä olevan vähän toiste päin. Ollaan me omalla tavallamme komea yhdistelmä, mutta aika paljon joutuu tasapainoilemaan. Minä olen tuhannen nopea ja poukkoileva ja nautin olla ilkikurinen ja härnäävä, kukko ei oikein jaksa huumoriani. Minä taas kyllästynyt kukon häpeilemättömään huomionhakuun. Viemme ehkä hieman tilaa toisiltamme. Mutta arvostan kukon täsmällisyyttä ja tiedon onginnan taitoja. Mutta en siedä jämähtämistä perinteisiin kaavoihin. Osittain olemme välillä tappaneet toistemme luovuuden. Mitkä näistä nyt laittaa kiinalaisen piikkiin mitkä länsimaisen Wink

Meillä oli vastikään luokkakokous ja apinat viihtyy niin hyvin toistensa seurassa, ainakin sen yhden illan. Meillä oli todella terapeuttisen suoraa ja avointa ja ihanaa olla yhdessä monen vuoden jälkeen Wink Kukaan ei häpeillyt puhua epäonnistumisistaan tai kehua itseään Wink

Annetaan muillekin nyt vuoro kertoa!  smitten
tallennettu

aurinko, merkurius, jupiter, saturnus - neitsyt
kuu - kaksonen
asc., neptunus - jousimies
venus - rapu
mars, uranus - skorpioni
pluto - vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 26.08.2010 02:26:35 »

Minä Puu-Jänis  kaksoset ja pitkäaikainen miesystävä Metalli-Rotta  vesimies

Noh..  :Smiley
Meillä on sellainen avoin suhde seksuaalisesti, tunteellisesti hyvin uskollinen.
Suhde on alkanut niin, että hän oli exäni naimisissa oleva juristi. Ei siitä sen enempää. :Smiley
3 vuotta yhdessä hiukan on/off-tyyliin.
Nyt se on eronnut ja kaipaa ehdottomampaa ja tiiviimpää suhdetta
ja niin se varmaan ihan lähitulevaisuudessa tulee olemaankin, mutta vaatii multa kasvamista. buck2

Mies on jyrkempi ja ehdottomampi suhteessa ja siinä, "miten sen suhteen pitäisi olla ja toimia".
Heittelee jopa ajatuksia, kuinka kivoja lapset ovat
-rottamaiseen tyyliin haluaa lisääntyä paljon. Grin 2funny

Yhteisymmärrys ja ajatuksen lentäminen ja ideat menee yksiin, samoin huumori ja tyylitaju.
Loistavia keskusteluja, mutta hän on hiukan vakavampi, myös herkästi loukkaantuva
ja taipuvaisempi surullisuuteen ja itsensä vähättelyyn.
Mä taas olen meistä se hullumpi -ja vapaamielisempi ja mielialani on vaihteleva. uglystupid2
Hän ei aina oikein siedä sitä.
Yhteistä on sekin, että molemmat olemme oman tien kulkijoita,
ja tarvitsemme omaa ilmaa ympärillemme myös.

Meidän ammatit on kuin suoraan jokaisen kiinalaisen horoskoopin malliesimerkkisivuilta. Grin

Puu-Jänis on PR -and Communication Manager ja Metalli-Rotta on businessalan juristi.

Elementit:


Metalli:
metalli-ihmiset ovat aktiivisia tarttuen kärkkäästi asioihin ja hankkeisiin käsiksi. He haluavat saada paljon aikaan eivätkä siedä pitkää joutilaisuutta. He ovat tehokkaita, teräviä mieleltään ja joskus kovapintaisia ja päällepainavia. Metalli kuvaa pyrkimystä haavoittumattomuuteen ja egon suojan rakentamiseen. Se auttaa kestämään vastoinkäymisiä ja pettymyksiä, mutta voi kehittää suojaksi myös kovuutta, kyynisyyttä ja liian pitkälle menevää käytännöllisyyttä, josta puuttuu hienostuneisuuden tajua. Metallin avulla voi muokata ulkomaailmaa, se on työkalujen elementti. Se kuvaa ihmisen halua päästä suoraan asioihin kiinni, vaikuttaa välittömästi sanojen tai tekojen avulla - pureutua elämään. He ovat jäykkäniskaisia ja ylpeitä omista kyvyistään pärjätä. Metalli-ihmiset haluavat saada muutoksia aikaan, mutta eivät pidä kaikenlaisesta julkisuudesta tai tunkeilusta omaan elämäänsä. Tee-se-itse, tule toimeen omillasi, luo kohtalosi yksin ovat metalli-ihmisen tunnuksia. He ovat aukaisemassa jotain uutta väylää, esiintyvät varmoina tietäjinä, taitajina, dogmaattisina ja jyrkkinä makutuomareina tai itseriittoisina ja muita etäällä pitävinä johtajina, suunnannäyttäjinä.

Rotta: Rotta on kulttuurieläin, joka tulee toimeen ihmisten luomissa olosuhteissa taitavasti ja vikkelästi asioitaan toimitellen. Rotta on kiinalaisten kaupanhieroja, toimelias ja aktiivinen ihminen, joka pärjää omillaan, omaksuu erilaisia taktiikoita tilanteen mukaan ja heittäytyy riskienkin kautta kohti rikkaampaa elämää. Rotta on sosiaalinen ihminen, mutta rajaa oman yksityisyytensä tehokkaasti sen ulkopuolelle ja vaalii perhepiiriä, jossa voi käyttäytyä hallitsevasti. Rotta on aloitteellinen, ripeä toiminnassaan ja nopea sopeutuja, joka pärjää myös kriisien ja repivien tilanteiden keskellä ollen loppujen lopuksi tilanteiden hyväksikäyttäjä. Hän on psyykkisesti elinvoimainen selviytyjä, joka mielellään jättää jälkeensä runsaan lapsilauman - takuuna oman vaikutuksen jatkuvuudesta. Ihmissuhteissa Rotta on opportunisti eikä kovin uskollinen tai syvällisesti kiintyvä. Sosiaalisesti Rotta toimii usein tilanteiden mukaan ollen pelimies, nopea taktikko ja opportunisti - tartu kiinni mistä saat, solmi yhteyksiä minne pystyt, edistä asioita siellä missä voit -tyyliin. Heissä on kasautunutta kokemuksen tuomaa elämänviisautta, mutta myös diktatorista pyrkimystä sanella omat ehdot. Jyrkkyys ja ehdottomuus tunkevat toisinaan esiin hallitsevasti. Mutta useat Rotat jäävät pitkässä juoksussa yksin koska asettavat muille vallan erikoisia kriteerejä. Rotat vihaavat elämän kääntymistä kovin monimutkaiseksi ja pykäläiseksi, mutta ovat alttiita rajuillekin sielullisille muutoksille, mies- ja naisroolien vaihteluille ja kriiseille. He saarnaavat usein yksinkertaisen ja käytännössä toimivan maailmankuvan puolesta. Esim. Kuningatar Elisabeth I, Shakespeare, Mozart, Benjamin Disraeli, Arabian Lawrence, Himmler, George Wallace, George Bush Sr., Kim Il Sung, Richard Nixon, Eva Dahlgren, Kenneth Branagh, Julianne Moore, Sean Penn, UKK, Fagerholm, Sauli Niinistö, Marika Krook, Karita Mattila, Juha Ylönen, Anssi Kela.


Puu:
puu-ihmiset ovat länsimaiselle mielelle uusi tuttavuus - pökkelö? Kiinalaiset käyttivät mielellään bambua moniin tarkoituksiin. Puu-ihmiset ovatkin oikeastaan bambu-ihmisiä. Bambu on oivallinen rakennuspuu koska se on lujakuorinen, mutta sisältä ontto. Siitä voi katkoa sopivia pätkiä ja liittää ne yhteen helposti. Puu-ihmiset ovat rakentajia, organisaattoreita, elämän arkkitehteja, jotka seuraavat luonnon antamaa tarvetta yhdistää asioita ja ihmisiä. He osaavat koota voimavaroja ja luoda käytännöllisiä yhteyksiä ulkomaailmaan. Tässä suhteessa he ovat hieman liikemiesmäisiä ja arvottavat asioita hyödyn mukaan. Toisaalta he ajattelevat eettisesti pyrkien löytämään yhteisiä ja yhtäläisiä arvoja ja päämääriä. He kaipaavat ihmisyhteyttä asioiden ja arvojen tasolla ja voivat olla siten sekä poliittisia että käytännöllisiä vaikuttajia maailmassa. Kuten bambu, myös puu-ihminen kasvaa nopeasti, haaroittaa toimintansa yhä kauemmaksi ja kokoaa vaikutuspiiriinsä runsaasti ihmisiä ja ulkomaailmaa. Heillä on kehittynyt taju elämän ja ihmisten riippuvuusverkostosta - siis mielen ekologiaa. Puu-ihmisiltä onnistuu avautuminen maailmalle, ihmisten yhteistyölle ja laajoillekin rakentaville pyrkimyksille. Juuttuminen systemaattiseen ajatteluun ja asioiden toistumiseen voi muodostaa kynnyksiä kehitykselle. Liikemaailma, politiikka, käytännön projektien parissa työskentely tai yhteiskuntasuunnittelu on oikea suunta puu-ihmiselle.

Jänis: Jänis on tärkeä kiinalaisille koska se edustaa sekä maallisia hyveitä (rauhanrakkautta) että spirituaalisia arvoja (näkökykyä). Jänis-ihminen on usein psyykkisesti monitasoinen, kompleksinen ja vaikea. Hänessä on useita kerroksia, sopeutumiskykyä, vaistonvaraista seurallisuuttakin, jonka takana hän on intensiivisesti yksinäinen ihminen tuntoineen ja kokemuksineen, joita ei ole helppo jakaa. Usein keskeiseksi sisäiseksi tehtäväksi nousee suhde ympäristöön, yhteiskuntaan, kollektiiviin, jonka luottamus olisi saatava. Jänis voi olla hyvätapainen, kohtelias ja etiketin mukaan toimiva, mutta yksityisenä ihmisenä hän voi halveksia sovinnaisuutta ja muotomenoja. Hänessä on kykyä keskittyä omiin asioihinsa ja tehtäviinsä vaikka hänen korvansa on viritetty ulkomaailman tapahtumille. Hän toimii usein ryhmässä, omaa diplomaattista suostuttelukykyä ja voi vaikuttaa henkilötasolla vahvemmin kuin virallisissa yhteyksissä. Hänessä on nokkeluutta ja nopeutta, joiden ansiosta hän sopeutuu seuraan vaikka sisäisesti pysyy erillisenä yksilönä. Ihmissuhteissaan Jänis voi turvautua muodolliseen suhteeseen, jossa on tyyneyttä ja tasaisuutta vaikkaan ei leiskuvia tunteita tai voimakasta seksuaalisuutta. Psyykkiset kyvyt voivat johtaa "sisäavaruuden" tutkimiseen tai hyvin voimakkaisiin, subjektiivisiin elämyksiin ja uskonelämän kokemiseen. Oman ympäristön, yhteiskunnan tai maan rakastaminen ja omien tunteiden ilmaiseminen ei ole vierasta. Esim. Martin Luther, Madame Blavatsky, Kuningatar Viktoria, Fidel Castro, Albert Einstein, Eva Peron, Orson Welles, Lee Harvey Oswald, Sting, Brad Pitt, Johhny Depp, Helen Hunt, Katie Winslet, Kaj Chydenius, Otto Donner, Toivo Kärki, Tapio Rautavaara, Olavi Virta, Reino Paasilinna, Iiro Seppänen, Laura Voutilainen, Matti Nykänen, Simo Frangen.


Lainaukset Nikulan sivuilta, alla linkki. Poistakaa lainausosio, jos joku valitus tulee.

http://koti.welho.com/rnikula/kiina/index.htmhttp://koti.welho.com/rnikula/kiina/index.htm

tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2 : 03.01.2011 15:11:48 »

Minä oon Kalat-Jänis ja mies Jousimies-Hevonen. Ja ollaan kyllä aika täydellinen pari. smitten

Tasapainotamme toisiamme oikein hyvin. Hän on lennokkaampi ja rohkeampi säntäilijä kuin minä, ja minä oon se tunteiden ja syvällisyyden ääni, rauhoittava tekijä. Ja hän minua potkii välillä persuksiin ja yhdessä olemme loistavia.

Joskus ärsyttää hevosen hienoinen ego ja ylpeys, kun jänöjussina aistin syvimmät syyt ja luen kuin avointa kirjaa.. smitten Mutta hänestä olen taas ammentanut sitä omilla jaloilla seisomis-kykyä ja ryhtiä ja itseluottamusta, peräänantamattomuutta ym. angel

Yhdessä teemme tutkimusmatkaa maailmaan. smitten
Ehkä kuvaavin on että hän haluaa Tutkia ja minä Ymmärtää. Cool
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #3 : 05.03.2011 21:32:21 »

Allekirjoittanut  kauris , maa-hevonen (nousu kukko)
Tytär  skorpioni , puu-apina (nousu kukko)
Poika:  oinas , tuli-koira (nousumerkki ei tiedossa)


Hevonen ja koira tulee suurimman osan ajasta hyvin toimeen. Apina on kovin herkkä, mutta juoni ajoittain. Apina tulee hyvin juttuun rotta-isoäitinsä kanssa. Isoisä on myös koira, joten koirat ovat yhtä laumaa, vaikka pientä koiraa pitääkin välillä laittaa ruotuun.

Sekalainen lauma. Hevosella hieman ahdistaa ajoittain, kun ei pääse vapaasti kirmaamaan sinne, tänne ja tuonne. Suitset kiristävät ajoittain, ei vanne. Eikä pukittelusta ole mitään hyötyä. Jos sitä hetken jaksaisi kaula kauniisti kaarella mennä voltteja ja kokorata leikkaata, niin kaipa se sitten lopulta palkitsee. Apina selkään ja koira juoksemaan kaviouran viereen.

 :Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
kirami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 11.04.2012 17:26:41 »

Kiinalaiset horoskoopit on alkanu kiinnostamaan  Smiley Minä olen tiikeri ja mies puhveli, mutta päivä horoskoopeilta minä rotta ja mies lohikäärme, mikä joittenkin englannin kielisten sivujen mukaan on se tärkein tekijä. Sitten on vielä nouseva ja kuukausi merkki, tuossa linkki mistä sen voi helposti tarkistaa: http://www.chinesefortunecalendar.com/CFTCal2.htm olen kokeillut eri koordinaatioita eikä ole muuttunut joten ei lieni kovin tärkeä edes laittaa siihen mitään? Jos sen laittaa väärällä tavalla niin ei toimi. Suomen aika oli +2 muistaakseni, se kannattaa laittaa. Niin mitä te muut olette ja kumppaninne?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012 20:11:03 kirjoittanut kirami » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: