Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muutama kysymys tulevaisuutta ajatellen  (Luettu 12736 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« : 24.07.2010 19:05:53 »

Hei kaikki!

Elämäni tuntuu olevan aikamoisessa myllerryksessä. Olen melko lailla aloittelija, tosin tunnen itsestäni muutaman hallitsevan merkin piirteen. Esimerkiksi kuu-leijonana arvostan todella ystäviäni ja minulla on se hassu piirre, etten niinkään ole kaverityyppinen, vaan enemmänkin ystävä.

Tahtoisinkin tietää muutaman asian itsestäni ja ajatellen tulevaisuuttani.

1. Ammatillisesti olen hakemassa itseäni. Erityisesti haluaisin tietää, mihin syntymäkarttani antaisi hyvät mahdollisuudet. Minulla on kaupallinen koulutus, joka ei ole koskaan minua työllistänyt. Toisaalta, opiskelen yliopistossa kasvatustieteellistä tutkintoa, johon ei kuulu kuitenkaan opettajan pätevyyksiä.

2. Politiikassa etsin koko ajan niitä aihealueita, joissa olisin vahva. Olisiko kartassani mitään tekijää, joka näyttäisi minulle sopivaa aluetta? Toistaiseksi vahvimpia alueitani on ollut yhdenvertaisuusasiat.

3. Tunnen suurta vetoa erityisesti musiikkiin, erityisesti sanoittamiseen ja laulamiseen. Myös näytteleminen on jotenkin veressä. Mikä kartassani viittaa tällaiseen?

4. Mitä muuta minun kannattaisi tiedostaa kartastani?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 24.07.2010 19:23:43 »

Vastaus kolmoseen.
 jupiter 5  rapu aspect_squ vesta 5  vaaka
ja  kuu 20 Leijona näitten keskipisteessä.
Merkurius sanoittaja yhtyy Vestaan.
Että "sydäntä" lähellä.

Härän aluetta on kurkku ja "ääni" ja siihen usein yhdistetään laulaminen.
Sinulla on  chironharka joka tekee "luovan hierteen" eli kvinkunssin (taiteilijat tarvitsevat kvinkunssia) tuonne Vestalle ja Merkuriukselle.
ja kun se on 3 huoneen puolella se on  kaksosetmerkurius alueella eli tästäkin sitä sanoittamisen tarvetta, ja/ tai lahjakkuutta myös sekstiilillä Jupiteriin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2010 19:30:52 kirjoittanut nikki » tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.2010 19:38:27 »

Kiitos nikki! Smiley Noista merkeistä en vielä osaa tulkita juurikaan mitään, mutta kovasti teen työtä oppiakseni.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 24.07.2010 19:50:16 »

Sinulla on  junojousimies kuvaamassa ystävien huoneessa 11 niitä samanhenkisiä ihmisiä.
Mc-Ic linja on taas kiinteää laatua kuvaten ehkä skorpionimaisia intensiivisiä suhteita.
Toisaalta  askendentti jousimies / Desc.  kaksoset tuo tähän joustavuutta, huumoria ja eläväistä keskustelua.
11 huonetta kuvataan myös sos.demarien huoneeksi ja voin kokemuksesta sanoa että tämä assosiaatio "työväen liikkeeseen" pitää paikkansa tavalla tai toisella.

Jotenkin kun sulla on tuota johtavaa laatua nuin paljon ja  pluto aurinko kuunsolmu  vaaka vielä painottaen sitä, voisin kuvitella, että sun elämäntehtävänä ois jossain muodossa käyttää valtaa, ellet sitten jää vallan jalkoihin?
 mars 21  rapu  aspect_squ pallas 20  vaaka tämäkin johtava neliö ja  pallas kuvaa "pään käyttöä", oivallusta, tiedettä ja taidetta ja uran rakentamistakin.
tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.2010 20:29:55 »

Kiitos sinulle, nikki, uudestaan. Smiley Itse voin sanoa, että olen löytänyt politiikasta juuri samanhenkisiä ihmisiä aika tavalla. Venymiskykyni on aika hyvä, joskin on asioita, joissa en jousta. Sosiaalipolitiikka ja erityisesti sosiaalinen hyvinvointi ovat todella paljon sitä, mihin keskityn, jos keskityn.

Valta onkin vahva toiminta-alueeni. Kun minulla on jokin johtoasema, tunnen olevani elementissäni. Sen sijaan jossakin yhdistykseni hallituksessa jossakin varapaikalla tai pelkkänä jäsenenä en koe saavani mitään aikaan. Kuitenkin tunnen, että minut helposti jyrätään tai yritetään jyrätä. Ehkäpä fyysinen erilaisuuteni selittää osittain sitä (olen siis vammainen).

Joidenkin mukaan minussa on ns. päällepäsmäriä todella paljon. Toisaalta en ole niin paljon tekijä kuin johtaja, vaan arvostan muiden tekemää hyvää työtä. Esimerkiksi arvostan tosi paljon lähihoitajien työtä.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 24.07.2010 20:38:23 »

Kaupallinen koulutus.
Miksei se ole sinua työllistänyt?
8 huone ja yhteiset varat kuin myös vahva sitoutuminen ja jonkun sortin psykologia et okkultismi ja siellä  saturnus 27  leijona noviili (harmonia, "naivius")  merkurius 7  vaaka.
Yhdistän Merkuriuksen paremminkin nykyiseen rahaliikenteeseen kuin Venuksen, joka kuitenkin kuvaa kiinteää materiaa jollain lailla. Eli tuossa noviilissa  saturnus rajat ja resurssit Leijonan kulutusjuhlassa? ja  merkurius vaaka puntaroi ja arvottaa mihkä ja milloin käytetään.

Tää noviili vois liittyä myös tuohon sanoittamiseenkin.
Saturnuksella saadaan aikaisiksi,  (leijonan) luovuus vaatii myös kurinalaisuutta ja aikaraja lie paras motiivi flow-tilassa olevalle. Onks tää sitten "riimittelyä" noviililla?
Että harmonia säilyy?
tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #6 : 24.07.2010 21:13:19 »

Kiitos taas, nikki. Smiley

Kaupallinen koulutus oli käytännössä vain pakkovalinta, kun jokin koulutus piti vain hankkia. Okeasti halusin lukemaan psykologiaa yliopistolle, mutta se ei toteutunut. Kaupallisen alan arvomaailma on jotenkin kaukainen. Oma rahatilanteeni on se, että olen aina ollut rahallisesti köyhäksi luettava. Mutta se taas ei paljon minulle edes merkitse.

Sanoittamisessa olen tarkka ja haluan siinä tehdä ns. mukavia sanoituksia.

Pari lisäkysymystäkin tuli mieleeni.

5. Minulla on paljon merkkejä vaa'assa ja 9. huoneessa. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

6. Onko jokin aurinkomerkki, josta minulle löytyy läheisimmät ystäväni? Entäpä eläinystäväni, onko sattumaa, että koirani, joka on aurinko-jousimies, on läheisempi kuin yksikään toinen koirani?

7. Mikä on tyhjien ja isojen huoneiden merkitys?
tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #7 : 24.07.2010 22:24:30 »

Vastaankin itselleni. Kyseessä tuossa 5. kysymyksessä lienee Stellium. Tyhjien huoneiden merkitys tuli esille tuolla toisaalla täällä keskustelupalstoilla.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 24.07.2010 23:06:05 »

Sulla on stellium  vaaka.ssa ja jo  vesta vaaka korostanee tähän energiaan keskittymistä.
Sitä vastapäätä on  oinas, jossa sinulla ei ole mitään, eli saat ihan itse valita mihin ja miten keskität tämän  vaaka energian. Tosin  oinas:aan hallitsija  mars neliöidessään Pallasta  vaaka:ssa määrittää tätä energian purkua jotenkin.
Itselläni on stellium  skorpioni.ssa ja ystävistäni aika monet ovat sen vastamerkkiä  harka:ää. jossa minulla taas ei ole mitään eli saan ystävien kautta ( :venus:rx  skorpioni vielä ystävien huoneessa) itselleni tätä energiaa.
Samoin MC- vaaka itelläni ja myös sen vastapäätä oleva  oinas kuuluu ystäväpiiriini.
Näissäkään ei ole mitään planeettoja (rasitteena  Cheesy).
Samoin ystävistäni löytyy Descendenttini Kaksosia. ( askendentti:a vastapäätä, sinullakin  kaksoset)
Eli nämä voisivat sinullakin kuvastaa niitä ystäviä?
Mielitietty voi paremminkin löytyä  kuu:n tai  venus:n kautta kuin myös 8 huoneen intiimeistä suhteista.

Isot huoneet häviävät heti olemasta toisella huonejaolla, joten en sinänsä tiedä liekö noilla niin suurta merkitystä?
Tällä huonejaolla isoon huoneeseen mahtuu montaa eri laatua ja elementtiä,
mikä tehnee siitä monipuolisen tai sitten planeetoilla höystettynä ehkä hankalan, jotenkin energiaa hajoittavan?

Juno, se "uskollisin" on sinulla Jousimiehessä.
Onko se sitten se mielitietty-koira?
Toisekseen  venus neitsyt on  askendentti   jousimies ja Descendentin t-ristin kärkenä,
eli se "rakastettu" Venus onkin Neitsyttä hallitsevan  merkurius:n androgyyni tavallaan?
Tää vois kuvata myös noita "mukavia sanotuksia", sanojen rakastamista ja "viljelyä", sadonkorjuuta,kun tuo  jousimieskaksoset linja on tuommosta sosiaalista kommunikointia ja Merkurius tavallaan siellä taustalla mukana ja Jousimiehen hallitsema Jupiter tuo ne sitten julkisuuteen.

Yhdenvertaisuuteen ja tasa-arvoon liittyen kiinnostaisi tietää missä sinulla on Lilith?
tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #9 : 24.07.2010 23:22:05 »

Kiitos, nikki. Smiley Tarkoitatkohan True Lilithiä? Satu Ruotsalaisen sivu antoi tällaisen vastauksen: True Lilith 12°37' Я Gemini, in House VI .

Koirat ovat yleensäkin pitäneet minusta paljon ja saa koskee muitakin eläimiä. Sen sijaan tämä koira, josta kirjoitin, vahtii minua usein nukkuessani, eikä perheemme päätä, äitiäni (jota kaikki muut koiramme ovat vahtineet). Samoin tämä koira saattaa raahat tyynyni ovelle, jos olen lähtenyt pois. (Minulla on tavallaan siis kaksi kotia!)
« Viimeksi muokattu: 24.07.2010 23:33:36 kirjoittanut JukkaV » tallennettu
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 25.07.2010 00:05:14 »

käytätkö Placidius-huonejärjestelmää?? kokeileppa Meridian tai Equal(tasahuone)-Järjestelmiä....www.astro.com.....tuleeko hajaannusta enempi? en voi itse katsoa kun ei ole sun syntymäpvää merkitty....
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #11 : 25.07.2010 00:11:19 »

Voin kertoa ihan suoraan: 8.10.1977 klo 13:30, Helsinki.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 25.07.2010 00:12:57 »

Mean apoge ja true apoge, parin asteen heitolla samaa Lilithiä. Ite käytän tuota mean apogea.
Kuunsolmustakin on nämä mean ja true asteen parin heitolla.
Mutta siis Lilith työn ja terveyden huoneessa 6 ja  aspect_kvi Ceres 12  skorpioni,
ja tasa-arvovaltuutettu arvostaa lähihoitajan työtä..
Ceres yhdistetään joskus "saattohoitoon" esmes 12 huoneessa. Ceres pitää huolta maan tuottavuudesta, kotieläimistä ja siihen liittyy vuoden kasvu- ja lakastumiskierto ja symbolisesti luopuminen.
Samoin tuohon  skorpioni/ harka akseliin liittyy (minun mielestäni) vahvasti sama teema eli elämässä on opittava luopumaan. Elämän pakollinen kiertokulku, syntymät ja kuolemat.
Kvinkunssilla ei välttämättä näe sitä Cereksen teemaa tuossa,
vähän niinkuin sanottaessaan tai kirjoittaessaan ei vielä ajattele että se "lapsi" on luovutettava yleisölle ja aloitettava uutta. Ettei sitä voi sillain omistaa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 25.07.2010 00:24:34 »

Mean apoge 18  kaksoset.
Ja sanojen "merkitys" Logos 7  leijona aspect_sex merkuriusvaaka.
tallennettu
JukkaV
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #14 : 25.07.2010 01:18:02 »

Kiitos nikki ja suski7, olette antaneet todella hyvää ajateltavaa. Minulla on kuitenkin opeteltavaa paljon astrologiassa - sillä mm. huoneiden tulkinnat, Lilith, Chiron ja Ceres ovat minulle uutta.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: