Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noituus  (Luettu 308209 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #210 : 20.12.2010 19:32:09 »

 smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #211 : 20.12.2010 19:36:31 »

Joten missä on se ristiriita?   Shocked

Logiikkamme ei ilmeisesti kohtaa Sad

Pistin sinulle jo aiemmin kysymyksen johon en huomaa saaneeni sellaista vastausta jonka ymmärtäisin. Eli tämän:

"Sosiaaliset pelit" ??  Miksi yhdenlainen manipuloiminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää tai vähemmän karmaattista kuin toinen?

Tuota minä en siis kertakaikkiaan käsitä!
tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #212 : 20.12.2010 19:57:16 »

Lainaus
Logiikkamme ei ilmeisesti kohtaa Sad

Pistin sinulle jo aiemmin kysymyksen johon en huomaa saaneeni sellaista vastausta jonka ymmärtäisin. Eli tämän:

"Sosiaaliset pelit" ??  Miksi yhdenlainen manipuloiminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää tai vähemmän karmaattista kuin toinen?

Tuota minä en siis kertakaikkiaan käsitä!

Aivan, et käsitä, koska et ole lukenut viestiäni huolellisesti, tai et ole ymmärtänyt sitä
Vastasin myös jo kysymykseesi. Miksi ylipäätään kyselet, ellet vaivaudu lukemaan vastauksia?

Kirjoitin, ettei ole minun asiani hyväksyä tai ei-hyväksyä. En missään puhunut mitään kummankaan hyväksyttävyydestä - vain siitä seuraako karmavelkaa

Mistä kohtaa minun tekstiäni löydät väitteen, että sosiaaliset pelit olisivat hyväksyttävämpiä?
Ole hyvä ja näytä minulle se kohta - siis ei mitään omia tulkintojasi siitä mitä tekstini sinun mielestäsi tarkoittaa, vaan ihan lainaus tekstistäni, jossa väitän että sosiaaliset pelit ovat hyväksyttävämpiä. Et löydä sieltä sellaista.

Nimenomaan kirjoitin, että jos näillä sosiaalisilla peleillä puuttuu toisen vapaaseen tahtoon, seuraa karmavelka. Hyväksyminen/ei-hyväksyminen on jotain, mistä vain sinä olet puhunut!

Sen vuoksi kysymyksesi on suunnattu omalle itsellesi, sille luulollesi että minä muka olisin tuollaista väittänyt...  idiot2

Jos minun viestieni rivien väliin ryhtyy lukemaan omia luulojaan, seuraa väärinymmärrys. Kirjoitan yksityiskohtaisesti juuri niinkuin tarkoitan. Älä tulkitse, älä lisäile omia luulojasi. (Sepon soturin tulkinnassa oli tähän selitys: Minulla on alitajunta koko ajan mukana päivätajunnassa, ei ole mitään symboliikkaa tai tulkinnanvaraa. Se on, mitä näet, ei muuta...  Cheesy )
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #213 : 20.12.2010 19:58:29 »

Minusta magiassa pyritään vaikuttamaan itseen, omiin energioihin, tavallaan ohjelmoidaan omaa alitajuntaa tai omaa korkeinta tietoisuutta, jotta se osaisi olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan tekemässä ja sanomassa oikeita juttuja. Tähän tarkoitukseen käytettynä magia on erittäin tehokasta,

Telepatiaa on periaatteessa kahdenlaista.

1. Suora telepatia. Kykenet keskustelemaan toisen henkilön kanssa tietoisen mielesi välityksellä (ESP) ilman fyysistä yhteyttä.

2. Epäsuora telepatia. Ihmisten manipuloiminen alitajuisen mielen ('magia') välityksellä.


Kohtaan 1. ei taida kyetä muut kuin ufomiehet. Kohta 2. on hyvinkin yleistä, mutta useimmiten toimii tiedostamattomalla tasolla ilman pyrkimistä siihen. Joillain ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen tuntuma tähän ilmiöön, ja he pystyvät ohjailemaan ympäristönsä ihmisiä haluamallaan tavalla. Alitajuntasi Voima ja Salaisuus ovat kirjoja joissa neuvotaan ja opastetaan tuon maagisen kyvyn käyttöä.

Piilotajuiset voimat toimii itsenäisesti. Sinun on vain saatava ensin haluamasi toive siirrettyä valvemielestäsi alitajunnan puolelle, jonka jälkeen alitajunnassasi asustavat "kylmät persoonat" alkavat hoidella saamaansa tehtävää omalla tavallaan.


tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #214 : 20.12.2010 20:17:22 »

Kirjoitin, ettei ole minun asiani hyväksyä tai ei-hyväksyä. En missään puhunut mitään kummankaan hyväksyttävyydestä - vain siitä seuraako karmavelkaa

Ymmärsin toki, ettet puhunut itsestäsi vaan absoluuttisesta totuudesta karman lakiin. Minua ennenkaikkea kummastuttaa, mistä olet nuo totuutesi onkinut.

Siis edelleen, mikä on se Luonnonlaki joka erottelee sopivan ja sopimattoman manipulaation? Ja kuten senkin jo kerran totesin, manipulointi ihmisten kesken on jokapäiväinen ilmiö. Me emme sitten kai koskaan pääse irti karmaisesta velastamme.

Tosin, pidän koko tuota itämailta saapunutta 'yliluonnollista' karmaoppia hölynpölynä.
tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #215 : 20.12.2010 20:27:39 »

Lainaus
Siis edelleen, mikä on se Luonnonlaki joka erottelee sopivan ja sopimattoman manipulaation? Ja kuten senkin jo kerran totesin, manipulointi ihmisten kesken on jokapäiväinen ilmiö. Me emme sitten kai koskaan pääse irti karmaisesta velastamme.


Jälleen: Sinä olet se, joka puhuu 'sopivasta' ja 'sopimattomasta' manipulaatiosta. Samalla tavoin, kuin aiemmin puhuit enemmän tai vähemmän 'hyväksyttävästä.'  Miten  minä voin vastata kysymykseen, joka on vain sinun päässäsi ja koskee asiaa josta minä en ole puhunut tässä keskustelussa lainkaan? Vastaa itse kysymykseesi, minulle nuo hyväksyttävä/ei-hyväksyttävä ja sopiva/sopimaton ovat ihan turhia käsitteitä tässä keskustelussa - siksi en ole niistä puhunut.

Tuo heittosi  'Luonnonlaki joka erottelee sopivan ja sopimattoman manipulaation?' on jotakin, mistä vain SINÄ olet tässä keskustelussa puhunut. Voit siis varmaan itse vastata kysymykseesi, se ei koske minua, koska minä en ajattele tuollaisin käsittein enkä ole tuolla tavoin asiasta tässä keskustelussa puhunut.

Karmaa - joka on siis toisin sanottuna ihan vain 'syy ja seuraus' ei sen mystisempää -  ei tule, jos pitää näppinsä erossa toisten ihmisten vapaasta tahdosta. Se on hyvin hyvin yksinkertaista, kun sen tajuaa. Kunnioita toisten vapaata tahtoa, jos joku sanoo ei, älä yritä manipuloida häntä sanomaan kyllä, vaan hyväksy asia. Ihmiset manipuloivat toisiaan päivittäin, joo. Ja karmaa syntyy, joo. Entäs sitten? Minun mielestäni olemme täällä muunmuassa oppimassa sitä, miten lakkaamme puuttumasta toisten vapaaseen tahtoon, alamme kunnioittaa sitä ja siten lakkaamme keräämästä karmaa.

Samalla alamme nähdä toisten manipuloinnin läpi: Itse annan aina pikakarman, koska nykyään näen selvästi kaikki manipulointiyritykset: Sanon ihan saman tien: Älä yritä manipuloida minua. Näin ei toinen joudu keräämään asiasta karmaa.

Lainaus
Tosin, pidän koko tuota itämailta saapunutta 'yliluonnollista' karmaoppia hölynpölynä.

Joten miksi viitsit sitten puhua koko asiasta, jos et edes karmaan usko? Ehkä juuri siksi muuten käytät noita sopiva/sopimaton jne termejä. Dualismi, hyvä/paha, oikea/väärä jne ovat nimenomaan ihmiseksi inkarnoitumiseen liittyviä harhoja. Todellisuus on moniulotteisempi. Minä en näe pointtia pohtia noita asioita, vain sitä syytä ja seurausta. Karma on suomeksi syy ja seuraus, jos nyt itämainen käsite häiritsee. Sana 'karma' on vain nopeampi kirjoittaa... Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #216 : 20.12.2010 21:10:33 »

Jälleen: Sinä olet se, joka puhuu 'sopivasta' ja 'sopimattomasta' manipulaatiosta. Samalla tavoin, kuin aiemmin puhuit enemmän tai vähemmän 'hyväksyttävästä.' 

Kyllä, minä käytin noita sanamuotoja kun yritin ymmärtää kirjoittamaasi. Eli tätä:

"Minä puhuin vain ja ainoastaan magiasta/noituudesta/shamanismista jne. eli energeettisistä tavoista vaikuttaa asiaan. Sosiaaliset pelit ovat oma lukunsa - tosin jos oikein roisisti manipuloit jonkun tekemään jotain vastoin tahtoaan, niin siitä räpsähtää myös se karmavelka"

"sosiaaliset pelit ovat oma lukunsa"  Kirjoititko noin? Mitä sillä tarkoitit? Mikä on oma lukunsa?

Minusta tuntuu, että sinä ajattelet toista ja kirjoitat toista. Ajatuksiasi en osaa lukea, kommentoin vain siihen mitä olet tänne kirjoittanut. crazy2

tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #217 : 21.12.2010 09:30:26 »

Lainaus
"Minä puhuin vain ja ainoastaan magiasta/noituudesta/shamanismista jne. eli energeettisistä tavoista vaikuttaa asiaan. Sosiaaliset pelit ovat oma lukunsa - tosin jos oikein roisisti manipuloit jonkun tekemään jotain vastoin tahtoaan, niin siitä räpsähtää myös se karmavelka"

"sosiaaliset pelit ovat oma lukunsa"  Kirjoititko noin? Mitä sillä tarkoitit? Mikä on oma lukunsa?

Tarkoitin sitä, että koska vapaa tahto on se 'ylin laki' energeettinen vaikuttaminen toiseen ihmiseen ei onnistu ilman hänen tahatonta tai tahallista lupaansa. Se ei vain siis toimi, vaikka kuinka yrittäisi.

Sosiaalisilla peleillä toiseen vaikuttaminen sen sijaan toimii, sen on siinä mielessä 'oma lukunsa.'

Tätä tarkoitin: Toinen ei toimi, toinen toimii. Tuo 'jokin on oma lukunsa' on sanonta, joka tarkoittaa vain, että asia on erilainen kuin edellinen asia josta puhuttiin. Et sitten ilmeisesti vain ole törmännyt tuohon sanontaan aikaisemmin.

Joko nyt ymmärsit?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #218 : 21.12.2010 13:17:08 »

mikä on tavoite.. ei kai se voi olla muu kuin helppo elämä, eikä se helpota jos alkaa toisia manipuloimaan.. voi ohjailla tilanteita.. eikö ole hauskempaa kattoa mitä ihmiset tekee vapaasta tahdostaan? joka on vain suhteellisen vapaa.. näytelmää.

tuli hassu ajatus, onko helppo elämä helppoa? helppo raha? siis? täh? vai mielenkiintoinen tapa saada rahaa? vai?
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010 13:19:23 kirjoittanut *Chrystalline* » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #219 : 21.12.2010 13:20:52 »

Tarkoitin sitä, että koska vapaa tahto on se 'ylin laki' energeettinen vaikuttaminen toiseen ihmiseen ei onnistu ilman hänen tahatonta tai tahallista lupaansa. Se ei vain siis toimi, vaikka kuinka yrittäisi.

Sosiaalisilla peleillä toiseen vaikuttaminen sen sijaan toimii, sen on siinä mielessä 'oma lukunsa.'

Tätä tarkoitin: Toinen ei toimi, toinen toimii. Tuo 'jokin on oma lukunsa' on sanonta, joka tarkoittaa vain, että asia on erilainen kuin edellinen asia josta puhuttiin. Et sitten ilmeisesti vain ole törmännyt tuohon sanontaan aikaisemmin.

Joko nyt ymmärsit?

Ymmärsin ymmärsin! Itse asiassa, tuo ns. vapaa tahto toimii kummassakin tapauksessa. Manipulaatiossahan kyse on toisen ihmisen houkuttelemisesta johonkin, mutta se ei onnistu ellei kohdetta saa suostumaan. Tietysti kun magialla manipuloidaan se suostumuksen saaminen tapahtuu enemmän alitajuisesti, mutta perimmältään kyse on samasta asiasta - suostumuksesta.

LaVeyn satanismissa käsitellään noita kahta vaikuttamisen muotoa, eli ylempää ja alempaa magiaa. Ylempi on varsinaista magiaa jossa manipulointi on telepaattista, alemmassa käytetään tavanomaisia trikkejä ja temppuja.

Ihmisen oma tahto siis viimekädessä ratkaisee aina mitä hän tekee tai jättää tekemättä. -Kun savolainen puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle. 2funny Tämä pätee myös magiassa.

tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #220 : 21.12.2010 13:23:51 »

minusta on heikkoutta tarvita ihmisiä välikappaleeksi, kun asiat saa tilanteita avaamalla>

>kuten sanottu, ei rakkausmagiaakaan tiettyyn henkilöön nähden, ei ole minuunkaan tehonnut
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #221 : 21.12.2010 13:26:20 »

mikä on tavoite.. ei kai se voi olla muu kuin helppo elämä, eikä se helpota jos alkaa toisia manipuloimaan.. voi ohjailla tilanteita.. eikö ole hauskempaa kattoa mitä ihmiset tekee vapaasta tahdostaan? joka on vain suhteellisen vapaa.. näytelmää.

tuli hassu ajatus, onko helppo elämä helppoa? helppo raha? siis? täh? vai mielenkiintoinen tapa saada rahaa? vai?

Ihmisen tavoite on toteuttaa toiveensa ja tulla onnelliseksi. Toiveet ja keinot niiden saavuttamiseksi vaihtelee yksilöllisesti.
tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #222 : 21.12.2010 13:27:11 »

onni ei ole muista riippuvainen juttu..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Nebulosa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #223 : 21.12.2010 13:37:40 »

onni ei ole muista riippuvainen juttu..

Kauanko kestäisit erakkona? Väitän, että ennenpitkää tulisit hulluksi. Vanhan sanonnan mukaan; Ihmisen suurin onni on toinen ihminen!
tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #224 : 21.12.2010 13:56:25 »

vaikutat hiukan lapselliselta.. ainahan muita ihmisiä pyörii, mutta onko järkee manipuloida.. voi kysyä yhteistyöhön, voi kysyä suhteeseen.. niin, he eivät välttis tee mitä haluat, mutta salli se.

suurin onni on Itse, ja se on yhtä muiden kanssa; kun ei puutu asioita, ei manipuloida, heitä tulee.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35
  Tulostusversio  
 
Siirry: