|
|
|
Corvus Leonis
|
 |
« Vastaus #1 : 03.06.2010 21:56:57 » |
|
Mulla ei ascin aspekteja ole kuin Marsin neliö, Kuun sekstiili, Saturnuksen semisekstiili ja Neptunuksen kvintiili. Ensin mainittu on noista voimakkain ilmenemismuodoiltaan (kutsun sitä kapakkatappelijan aspektiksi ja syystäkin  ), Saturnuksen semisekstiili vaikuttaa pääasiassa ulkoiseen habitukseen. Kuun sekstiili on vähän samantapainen kuin trini, eli siihen liittyy mm. ekspressiivisyys, vahva elekieli ja ympäristön lukeminen, kuuhun liittyy popula ja usein koenkin että mun on helpompi käsitellä kokonaista ryhmää kuin yksittäistä ihmistä. Neptunuksen kvintiilin vaikutus sen sijaan on tosi pimeä ja monimutkainen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Theus
Kanta-astroilija

Immortal
|
 |
« Vastaus #3 : 04.06.2010 00:43:07 » |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 00:46:02 kirjoittanut Theus »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Artemis
|
 |
« Vastaus #4 : 04.06.2010 06:17:33 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kieroon_Kasvanut
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #5 : 04.06.2010 19:12:57 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fawnette
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #6 : 04.06.2010 20:14:56 » |
|
Luuletteko, että ne joilla on vähemmän aspekteja (tai helpompia) olisi jotenkin helppo olla sinut persoonansa kanssa tai "oma itsensä" vaikka muille? Tai saako heistä selkeämmän tai ennalta-arvattavamman kuvan?
Omakohtaisesti voisin sanoa, että ihmisillä on hyvin erilaisia, jopa ristiriitaisiakin näkemyksiä siitä millainen olen. (Lähinnä vähän tuntemattomammilla) Olisikohan tuo selitettävissä tuolla aspekti-myräkällä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rovatar
|
 |
« Vastaus #7 : 04.06.2010 20:32:19 » |
|
Luuletteko, että ne joilla on vähemmän aspekteja (tai helpompia) olisi jotenkin helppo olla sinut persoonansa kanssa tai "oma itsensä" vaikka muille? Tai saako heistä selkeämmän tai ennalta-arvattavamman kuvan?
Sitä en osaa sanoa miten on heillä joilla on paljon positiivisia aspekteja... itsellä kun on Ascille hirrrrrveen paljon haastavia aspekteja ja on isoissa kuvioissakin yksi Suurristini osa, ainoa ns. hyvä aspekti on Vertexiin... paitsi, että itse ajattelen myös Jupiterin yhtymän  :ni positiivisena. Kuinka synkkä tyyppi olisin  ,  , jos ei olisi tuota  lisäämässä positiivisuutta?  Ja höh ...mie oon  ei ole varmaan helppo tapaus ulkopuolisellekkaan, saatikka itselleen? Sinut itsensä kanssa? Jatkuvaa elämän ja sen syvyyksien ruotimista...ja kun se vielä pitää hankkia oman kokemisen kautta...  Silti en pois vaihtaisi sitä mitä on annettu, mitä olen ja sitä miksi voin vielä tulla. Minun näköiseni elämä minulla on elettävänä, minun vahvuuksilla ja haasteillani. ja minä selviän!!! Jopa nautin... 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 20:37:55 kirjoittanut rovatar »
|
tallennettu
|
Aurinko Kauris, AC Skorppari, Kuu Kaksonen. Merkurius Jousimies. Venus Kauris. Sideerinen Jousimies. Keltainen Kosminen Aurinko.
|
|
|
Fawnette
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #8 : 04.06.2010 20:43:52 » |
|
Joo vois kuvitella että pehmeät aspektit aurinkoon vahvistaa sitä minuutta jotenkin. Itelläni on pelkkiä pehmeitä aspekteja (vai mites toi  ?) ja tykkään kyllä vetää erilaisia roolejakin aikalailla.  että ei se mitään jos ei ihmiset aina tiedäkään tarkalleen mitä mä oon. Monet noista  :n aspektia tekevistä ovat  keskenään.. hitsit, tästä on niin vaikea sanoa juuta eikä jaata. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rovatar
|
 |
« Vastaus #9 : 04.06.2010 20:51:38 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Kauris, AC Skorppari, Kuu Kaksonen. Merkurius Jousimies. Venus Kauris. Sideerinen Jousimies. Keltainen Kosminen Aurinko.
|
|
|
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija
|
 |
« Vastaus #10 : 04.06.2010 20:56:19 » |
|
Eli mun nousumerkki on  ja tällasia aspekteja löytyy:  9. huoneessa Tämän uskon lisäävän tuota jouskarimaisuutta siihen "ulkokuoreeni", tuon esiin sitä todellista minuuttani hyvin. Mua luullaan usein jousimieheksi ihan aurinkomerkkini mukaisesti, tähän vaikuttaa tosin moni muukin asia, hallitseva merkkinikin on jouskari.  8. huoneessa Hmmm... En puhu turhia, oon hiljaa jos ei oo järkevää sanomista. Puhun ja keskityn syvällisesti asioihin, hyvin intensiivinen kommunikoinnissa.. Mutta tuo neliö. Ehkä on vaikea tuoda esiin sitä omaa ajatusmaailmaani varsinkin uusia ihmisiä kohdatessa, vaikutan hiljaiselta ja ujolta ulospäin. Monet ystävät ja läheiset on kuulemma saaneet musta aika hiljasen ja ujon mielikuvan ja sitten ovat tipahtaneet pallilta kun se todellinen jousimies suorapuheisuudellaan ja merkurius skorpparin syväluotauksella onkin saanut suunsa auki paremmin tutustuttuaan.  9. huoneessa (  ) Saturnus tuo ehkä sellaista jalat maassa henkeä ja vastuuntuntoa. Vaikutus varmaan voimakas, koska saturnus on yhtymässä aurinkooni ja vielä sekstiilissä AC:n.  yhtymä MC Noh, tämä vaan voimistaa vesimiesmäisyyttä. Ainakin ensisilmäyksellä minusta saa hyvin persoonallisen kuvan. Nousuvesimies on ennalta arvaamaton, riippumaton, kiehtova, sekstiili uranus voimistaa näitä piirteitä. Myös MC on sekstiilissä  ja tietysti sitten myös  IC. Itseni ilmentäminen harmoniassa sekä julkisen kuvan/imagon, että kodin/perheen kanssa(?)  yhtymä IC Mietin, että onkohan tälla aspektilla tekemistä sen kanssa, että monesti juuri tapaamani ihminen avaa sydämensä minulle ja kertoo asioita, joita ei sanomansa mukaan ole koskaan kertonut kenellekään. Että jos khiron-parantaja kaksosissa, kommunikaation merkissä, tekee suotuisaa aspektia  antaa ensi näkemältä sen kuvan, että minulle voi puhua ja minä kuuntelen, toinen saa helpotusta omaan ahdinkoonsa. Näin käy todella usein, monet ystävyyssuhteeni ovat alkaneet näin... Toisaalta olen monta tällaista ihmistä joutunut sulkemaan pois elämästäni, kun omat voimani eivät ole riittäneet aina muiden tukena olemiseen, minun on vaan täytynyt olla se vahva osapuoli, tukihenkilö. Tähän vaikuttaa varmasti kyllä myös  1. huoneessa... ja ehkä kuu 12. huoneessa..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 20:59:40 kirjoittanut faithful »
|
tallennettu
|
aurinko, MC  askendentti, kuu  Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
|
|
|
Fawnette
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #11 : 04.06.2010 21:02:06 » |
|
Tulen elementit näkyvät ehkä parhaiten, ehkä maankin. Mutta ilma ja vesi on vähän salamyhkäisempiä. Meinaatko tällä että  vesi-ja ilmaihmiset on vaikeampi tunnistaa  :n takaa? Itse olen  ja monesti on luultu että olen  . Ehkä se sitten on joku tahdikkaan  ja persoonallisemman   synnyttämä mielikuva mutta tiedä häntä.. Nyt alan ehkä ymmärtää että miksi en olekaan ihan niin perinteinen  se on varmasti noi aspektit jotka sekottaa sörsseliä aika lailla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ebenia
|
 |
« Vastaus #12 : 04.06.2010 21:04:22 » |
|
Jos askendenttiin ei tule mitään aspekteja, niin sekin voi olla aikamoinen ongelma, jolloin askendanttia voi olla vaikea tunnistaa omassa elämässään ja vaikea ottaa sen energioita käyttöön. Jos taas askendentti saa paljon positiivisia kulmia, niin on todennäköistä, että ihmisen elämänkatsomus, se millaisena hän esiintyy ja millainen "rooli" hänellä helposti on, on ikään kuin sopusoinnussa ihmisen sisimmän kanssa. Jos taas askendenttiin tulee todella paljon haastavia aspekteja, se voi kertoa esimerkiksi siitä, että lapsuuden kotiympäristö ei tukenut lapsen persoonallisuuden kehitystä kovin positiivisesti ja lapsen saama rooli on ikään kuin ristiriidassa hänen oikean persoonansa kanssa. Tämä voi sitten näkyä jotenkin vaikeuksina läheisissä ihmissuhteissa (koska kaikki aspektit mitkä tulevat askendentille, tulevat myös deskendantille) ja ikään kuin persoonana, jossa on ulkoisena habituksen ja sisäisen olemuksen välillä niin paljon ristiriitaa, että se hämmentää niin henkilöä itseään kuin läheisiä ja näitä puolia voi olla vähän haastavampi saada käyttöön ilman, että kumpikin puoli tuntuu taakalta. Itselleni tulee askendantille hyviä kulmia  . Tämä on auttanut minua siinä, että erityisesti uusissa tilanteissa minusta saa hyvin helposti "hyvän ihmisen" kuvan ja erityisesti tuo Neptunus on auttanut monissa työhaastatteluissa - haastattelijat haluavat nähdä minussa sitä mitä etsivät.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 21:06:32 kirjoittanut Ebenia »
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
|
rovatar
|
 |
« Vastaus #13 : 04.06.2010 21:10:18 » |
|
Tuosta toisten näkemisestä en tiedä. Kaikilla on omat mielikuvansa. Tosin eräs 'selvännäkijä' kerran katseli meitä naisia ja sanoi, että 'Esmiksest' näkyy selvimmin mitä hän on, ei piilottele. Nauroin. Mutta luulen, että se mikä näkyy ja kuuluu, on ehkä juuri ne elementit, jotka heijastuvat nousumerkistä. Tulen elementit näkyvät ehkä parhaiten, ehkä maankin. Mutta ilma ja vesi on vähän salamyhkäisempiä.  Skorpionistahan nyt yleensä ainakin sanotaan ja omalla kohdallani voin myös todeta, etten kyllä kerro itsestäni mitään... tai siis jotain ummet ja lammet tyyliin... mitä nyt  kauheassa puheripulissa kokee halukseen kertoa ja saarnata...tai muokata sanomisillaan mielipiteitä... Minä piilottelen...en edes halua paljastaa itsestäni kaikkea..en edes parhaalle ystävälleni. Hän kaiketi kauhistuisi, jos kertoisin mitä todella ajattelen, miten toimin käyttäen hyväkseni alitajuista skorpionitietoisuuttani...  Esitän sitä, mitä milloinkin koen tarpeelliseksi. Ei sitä osaa toiselle selittää...ainakaan näin kirjoittamalla, kun ette tunne minua. Minusta ihmiset yleensä sanoo, että iloinen, kaikkien kanssa pärjäävä, rohkea ja niiiin taitava ammatillisesti... tulee kaikkien kanssa toimeen.. mutta uskaltaa myös nousta haasteita vastaan.. ..omanarvontuntoinen.. Jos arvaillaan  -merkkiä, minua on lähestulkoon aina luultu Leijonaksi. Merkiksi, jonka kanssa en oikein tahdo tulla toimeen.  Ja loppukommentti:  Minusta ei ota pirukaan selvää... siis en siihen kykene... 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 21:19:25 kirjoittanut rovatar »
|
tallennettu
|
|
|
|
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija
|
 |
« Vastaus #14 : 04.06.2010 21:22:39 » |
|
^Mielenkiintoinen ajatus tuo. Mä tuon vähän liiankin suoraan omat ajatukseni ja ideologiani ilmi, saatan olla vähän töks, tasapainoa sen hienovaraisuuden saralla saa aina hakea. Usein tajuan vasta sanojen karattua suusta että voi itku, pitikö toikin mennä sanomaan ääneen. Mutta omaa tunne maailmaani en tuo esiin, en osaa aina edes puhua omalle miehelleni. Paras ystäväni lapsuudesta asti on todennut, että hän tajusi jossain vaiheessa että mua ei koskaan opi tuntemaan oikeesti, koska en päästä ketään niin lähelle... Ehkä se on mun tuli elementii, jonka tuon esiin tosi hyvin, mutta mm.  12. huoneessa,  , osuus taas pysyttelee piilossa ja arvoituksena : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
aurinko, MC  askendentti, kuu  Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
|
|
|
|