Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Allergioista eroon?  (Luettu 40458 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« : 12.02.2006 17:33:33 »

Heipä hei astro-toverit!  Cheesy

Päätin nostaa tänne keskusteluun aiheen, joka on mieltäni askarruttanut pitkään, ja nyt tuntuu nousevan minulle vaan entistä ajankohtaisemmaksi ja tärkeämmäksi. Kyseessä on siis allergiat ja niistä eroon pääseminen.

Olen kärsinyt erilaisista allergioista koko ikäni, ja joudun käyttämään lääkitystä niihin ympäri vuoden. Pahimpia oireita aiheuttavat tavallinen huonepöly (ja siinä asustava pölypunkki) muutamat heinät, sekä kissa. Varsinkin tuo kissa-allergia riipii sydäntäni, koska suurena kissaystävä en mitään muuta lemmikkiä itselleni haluaisikaan.  Embarrassed Embarrassed

Muutenkin tuo Zyrtecin nappailu ympärivuotisesti jurppii, kun yleensäkään noista pillereistä perusta. Mutta jos olen monta päivää ilman, niin nenä alkaa heti vuotaa, aivastuttaa, ja aamulla herätessä joutuu niistämään tunnin ennenkuin toiminta taas normalisoituu.

Nyt olenkin siis vain päättänyt, että haluan päästä allergioistani eroon. Onko teillä kokemuksia, neuvoja, kotikonsteja, selviytymistarinoita, mitä tahansa? Itselleni tuli mieleen, että ainakin homeopatia voisi ehkä auttaa...?

Lämmöllä,
smitten
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #1 : 12.02.2006 19:11:16 »

Heippa Sister of Night! Smiley

On hienoa,että olet jo ajatellut homeopatiaa avuksesi.
Tyttäreni oli teini-ikään asti erittäin allerginen kaikelle.
Elämä ainakin kesäisin oli tukalaa kun melkein kaikki ärsytti.

Kunnes hän meni klassiselle homeopaatille ja sai kuurin ja myöhemmin lisää homeopaattisia lääkeaineita.
Niiden tarkoitushan on, että ihmisen oma keho alkaa löytää parannuskeinoja  sisältä ulospäin.
Toisin kuin muut lääkkeet painavat sairauden oireet sisäänpäin.

Tyttäreni parantui melkein täysin oireettomaksi, joskus saattaa tulla pientä
niistämistä jostain pölystä.
Siitä on kymmenkunta vuotta, kun hän sai avun.Suosittelen, siitä on apua samalla moneen muuhunkin asiaan kuin allergiaan.

        smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #2 : 12.02.2006 20:08:40 »

Hei Maarita!

Ja kiitos paljon kannustavasta vastauksesta. Todella hieno juttu, että tyttäresi pääsi homeopatian avulla eroon niiskutuksesta!!  Smiley

Mulla on homeopatiasta aika vähän henkilökohtaisia kokemuksia. Saako siitä ihan jonkun pidemmän  kuurin, vai vaan yhden pillerin? Osaisitteko suositella jotain hyvää homeopaattia pääkaupunkiseudulta?

Tosi hienoa kuulla, että tässäkin asiassa on toivoa!  Cheesy

Lämmöllä,
S
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #3 : 12.02.2006 20:52:27 »

Hei Sister of Night! Smiley

Homeopatia on energialääketiedettä.
Homeopaattisesti hoidetaan ihmistä kokonaisuutena.
Minun homeopaattini ainakin antaa useita eri aineita otettavaksi, yleensä 5 raetta/annos 1-2 päivän välein. Pillerit ovat pieniä, nuppineulanpään kokoisia nappeja. Ne saa vastaanotolla heti mukaansa ohjeiden kera.

En osaa sanoa pääkaupunkiseudulla olevista homeopaateista.
Kuitenkin kannattaa valita klassinen homeopaatti.
Kyllä niillä kaikilla on yleensä hyvä koulutus ja osaavat asiansa.



Tietääkö joku hyvän klassisen homeopaatin pääkaupunkiseudulla?
Toivotaan, että löytyy.

                smitten   maarita        smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #4 : 15.02.2006 16:10:58 »

Nyt olenkin siis vain päättänyt, että haluan päästä allergioistani eroon. Onko teillä kokemuksia, neuvoja, kotikonsteja, selviytymistarinoita, mitä tahansa? Itselleni tuli mieleen, että ainakin homeopatia voisi ehkä auttaa...?

Hei "Sister of Night"

Tarvitset ns. homepaattisen puhdistuskuurin
sekä allergiaa aiheuttavan vastavalmisteen.

Tietysti tarvitset ns. elimistöäsi vahvistavan valmisteen,
joka valitaan tarkan haastattelun perusteella.

Yhteys paikkakuntasi homeopaattiin ja asia on sillä selvä.


http://www.homeopaatit.org/

Kissan, koiran, hevosen, kanan, ymv.
epiteelisekoitteista tehtyä valmistetta löytyy,
joka myös toimii.


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #5 : 15.02.2006 20:06:21 »

Kiitos teille avusta!  smitten

Etsin, ja löysin mielestäni itselleni hyvän homeopaatin täältä Helsingistä. Hän on mm. kirjoittanut paljon noista allergioista, ja muutenkin tuntui meillä "vibat" kohtaavan.

Mulla on hänelle aika ensi viikolla, joten sitä nyt vaan jännityksellä odottelen. Toivon todella, että saisin työstettyä tämän ongelman pois. En mä nyt ihan vielä ole kissojen talosta lemmikkiä menossa hankkimaan..mutta kuiteskin haaveilen... Smiley miauuuh.

Lämmöllä,
S
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #6 : 15.02.2006 20:32:38 »

Hei Sister of Night,

Olisi kiva, jos voisit kertoa myöhemmin tuloksista. Minäkin olen nykyisin kissaton vastoin tahtoani, koska oireet ovat niin pahat. Sain itse asiassa kerran yhdeltä homeopaatilta kissojeni karvojen avulla tehtyä liuosta, joka silloin toimi suunnilleen yhtä hyvin kuin Duactit (en ollut mitenkään "yliallerginen" vielä silloin). Sen loputtua palasin tavallisiin lääkkeisiin, mutta niiden teho heikkeni heikkenemistään (tai allergia paheni pahenemistaan).

Tämä homeopaatti, joka minua silloin auttoi (oireet eivät siis kuitenkaan poistuneet kokonaan) oli vanhempieni kanssa silloin työasioiden takia yhteydessä ollut unkarilainen tyyppi, jonka yhteystietoja minulla ei enää ole.

Olisin valmis vaikka mihin, jos vain voisin vielä pitää kissoja. Tuntuu hullulta, että tässä nykymaailmassa, jossa kaikki tuntuu olevan mahdollista, ei ole keksitty tehokasta parannuskeinoa allergiaan. Liekö siihen sitten syynä allergian luonne, eli "vastaisku" koko modernia maailmaa vastaan?

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #7 : 16.02.2006 09:54:49 »

Heippa Linn!

Mullakin tuntuu oireet vaan pahenneen tässä iän myötä. Jostain olen lukenutkin joskus, että monet yliherkkyydet ja allergiat johtuisi todellakin siitä, että nykyään kaikkialla on niin kliinistä ja tavallaan "liian" puhdasta. Eli siinä mielessä nämä allergiat voi olla just niinkuin sanoit; vastaisku modernia maailmaa vastaan..

Mutta ilman muuta ilmoittelen käynnin saldoa ja tuloksia heti jos ja kun (TOIVOTTAVASTI) niitä alkaa tuntua.  Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #8 : 16.02.2006 10:56:02 »

Hei Sister of night...
Ilmoittele ihmeessä sillä minäkin ("kaikelle" allergisena) olen miettiny hoitoa itselleni...Nyt joudun kyllä siirtämään homeopaatille menemistä rahan takia. En halua mennä siedätyshoitoon jostain syystä ja minä en edes lääkkeitä suostu syömään, mutta eipä mulla enää mitkään zyrtekit tms autakkaan. tickedoff
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 16.02.2006 10:59:58 »

Heippa!

Itse tulin juuri lastenlääkäriltä 10v. tyttäreni kanssa, jolle alkoi tulla allergisia oireita noin vuosi sitten.
Ensin silmien punotusta ja kutinaa iholla.
Nyt parin viime kuukauden aikana on tullut hengenahdistus kohtauksia ja ensimmäisestä menimme päivystävälle lääkärille, joka ohjasikin meidät heti keskus sairaalaan lasten lääkärille, kun ahdistuskohtaus oli niin voimakas ja keuhkot kramppasi, eikä kortisoonit ja muutkaan 'myrkyt' laukaisseet tilannetta.

Tänään sitten vastaanotolla lääkäri kirjoitti kuusi eri lääkettä reseptille..hurjaa...ventolinea, kortisoonia, zyrteciä, jotain muuta vielä ja kaiken lisäksi se ns.'adrealiini-piikki'  :Smiley
Sairaanhoitaja kun katsoi reseptejä sanoi, että huhuhu..älkää hakeko näitä kaikkia, tämä on sairaalan ainut lastenlääkäri, joka esim määrää tuota 'piikkiä', mikä on akuuttiin 'hengen lähtö lähellä' tilanteeseen...muutenkin hän neuvoi hiukan ehkä terveemmän käytön ja määrän lääkkeille, mitä lääkäri innoissaan kirjoitteli..
Sitä en tiedä miten vaikutti se, että lääkäri ei ollut suomalainen ja miten ihastunut hän oli tähän 'suomen lääketeollisuuteen'...(en silti ole rasisti, kunhan tuli mieleen, tuosta lääkenäkökulmastaan....)

Ja kun tilanne on se, että kotona tytöllä ei koskaan ole oireita tai hengen ahdistusta, vaan tasaisesti kahden viikon välein, viikonloppuna...silloin kun hän viettää viikonlopun isänsä luona...ja nyt on tullut tuo 'hengen ahdistus kohtaus' jo viitenä kertana peräkkäin ja sieltä suoraan olen tytön polille vienyt ekalla hurjalla kerralla.

Nyt siis pyytäisinkin tietoa ja ajatuksia siitä, MIKÄ ON HENGENAHDISTUKSEN SYNNYIN SYY? Mitkä henkiset tekijät aiheuttaa hengenahdistusta ja astmaattisia oireita ja allergioita?
Sillä ainahan siellä on joku tunnepuolen syy takana..
En haluaisi lääkitä tyttöäni vain poistaakseni oireita.

Ja yleensähän näihin on saman tyyppisiäkin 'alkusyitä' mitä saamme astrologiassa lukea esim. valonlapsitulkinnoista, vanhemipien haasteiksi...
Mikä on 'haaste' vanhemmille astma ja allergia ja hengenahdistus oireissa??? Sillä sekin on olemassa...
Olen ainakin itse valmis kohtaamaan itsessäni 'jotain' mitä se sitten onkin, kunhan hieman tietäisin tarkemmin...mitä se voisi olla... (Luule Wiilmaako??)  Smiley

Itselläni on kyllä 'vakkari' homeopaatti, jonka valitsemaa hoitoa tulen käyttäämään tässä tukena, mutta jos todella haluan päästä 'syyhyn' kiinni, olisi päästävä liki sitä alkusyytä, eli tunnepuolen asioita....?

Ja sinällään kinkkinen tilanne, että siellä missä oireet syntyy, siellä vaaditaan kovaa synteettistä lääkitystä ja minulle ollaan vihaisia, kun en ole kortisooni tabletteja sinne antanut mukaan, jotta voisivat niitä jokatoinen viikonloppu tytöllesyöttää zyrtekin ja ventolinen ohella.

Kotona näitä lääkkeitä ei ole tarvittu, koska oireet häipyy aina parissa päivässä, kun hän saapuu kotiin.

Kiittäen jo kaikkia, joilla on antaa tietoa ja vinkkiä näiden 'sairausten' henkisistä ja tunnepuolen alueista!

 smitten
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #10 : 16.02.2006 13:29:30 »

Oikeita lääkkeitä allergioihin ei ole keksittykään, jos puhutaan esim. pillereistä ja puristeista. Sen sijaan jokaisella on oma parantaja sisällään, joka oikein ajateltuna parantaa kaikki vaivat ja sairaudet.  smitten smitten smitten

Kerronpa tässä minun allergiahistoriani: Kävin pikkupoikana tutkimuksissa, joissa tutkittiin kotieläimet ja siitepölyt ja tulos oli ainakin kissa ja koira, pujo ja heinät (kirjallista faktaa ei ole enää olemassa). Muutama vuosi sitten kävin uudestaan testeissä, ja tulos oli seuraava: pujo (isoin mahdollinen paukama; 8 kahdeksan askelmaisella asteikolla), kissa ja koira (4-5/8), heppa (ei paukamaa; ihahaa  smitten), heinät, koivu, leppä (4-5/8), persilja ja sinappi (4-5/8). Eli olen ollut pujolle erittäin allerginen ja aika allerginen näille muille. Esim. pikkupoikana, kun olin tehnyt pujokeihäitä jouduin lääkäriin hengitysvaikeuksien takia, kun olin heinätöissä, niin hengitys meni lukkoon ja jouduin lähtemään pellolta lääkäriin. Koivu on perinteisesti tukkinut koko pään. Kissat ovat turvottaneet ja punanneet silmäni jne.

Tajusin jossain vaiheessa, että allergiat ovat viime kädessä hoidettavissa käsittelemällä ne tunteet, joita siellä taustalla on. Myöhemmin sain käsiini Marja Holmin MuurahaisTohtori-kirjan, jossa sanotaan mm. seuraavasti: "Allergiat tarkoittavat aina, että on allErginen jollekin toiselle muurahaiselle tai asialle. Yleensä muurahaiselle. Pelkäätkö ja raKastatko samaa murkkua? Pelkäätkö kesää, koska MUilla on silloin hauskaa ja sinulla ei... Kenelle olet allerginen, selvitä se. Sitten et enää tarvitse keppihevosta itsellesi. Katselehan ympärillesi, kuka se allergian aiheuttaja on. Se on hyvin lähellä. Niin lähellä, että sinua HirviTtää sanoa se ääneen. Joku, jota rakastat... joku, jota sinun piTäisi rakastaa, mutta se on vaikeaa." "Allergiat  erilaisille Otuksille tarkoittavat, että hommataan SyntiPukki jostain Olennosta. Joskus toiselle muurahaiselle allergisena oleminen vie niin paljon voimia, että kaikki voima menee toiseen muurahaiseen Suhtautumiseen. Sellainen voi aiheuttaa allergiaa; on todella allerginen toiselle. Koska tätä ei voi sanoa ääneen, sanotaan mieluummin, että on allerginen vaikka Kis-Salle. Kissasta tehdään SyntiPukki." [Muurahainen näissä kirjoissa tarkoittaa jotain elävää olentoa, ei pelkästään muurahaista. Isot kirjaimet sanojen keskellä ovat siinä kirjassa. Smiley]
Nämä asiat olen elänyt todeksi. Tältä pohjalta olen "hoitanut" jo ensiksi koivuallergian - kahtena edellisenä toukokuuna ei ole ollut oireita, vaikka aina edellisinä vuosina olen joutunut syömään lääkäriltä haettuja lääkkeitä. Viime kesänä olin töissä pujopuskissa (kirjaimellisesti) - ei mitään oireita, vaikka vielä pari vuotta sitten testissä se aiheutti 8/8-paukamat! Tällä hetkellä minulla on työn alla vapauttaa kissat tuosta syntipukin tehtävästään. Koirat täytyy vapauttaa sen jälkeen, kun se luontevasti tulee mahdolliseksi.
Mainittakoon, että olen energioin hoitanut itseäni kolmatta vuotta (Reiki ym.). Antihistamiinit - täytyi käydä tässä välissä oikein katsomassa laatikossa olevaa Telfast-pakettia: viimeinen käyttöpäivä mennyt umpeen viime vuoden elokuussa ja paketista oli syöty vain muutama pilleri (yllä mainitun allergiatestin jälkeen söin paketillisen antihistamiineja siitepölyaikaan ja tuo paketti siis jäi kesken, koska niitä ei ole nyt pariin vuoteen tarvittu!).

Kerron tämän jos siitä jollekin on jotain hyötyä ajattelussaan. Jos joku ärsyyntyy tästä tekstistä, niin samasevväliäo. Tarkoitan sitä, että tässä on minun "totuus" ja voitte käyttää sitä haluamallanne tavalla - jos haluatte.  Smiley Smiley Smiley
 smitten smitten smitten
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 16.02.2006 13:37:07 »

Kerron tämän jos siitä jollekin on jotain hyötyä ajattelussaan. Jos joku ärsyyntyy tästä tekstistä, niin samasevväliäo. Tarkoitan sitä, että tässä on minun "totuus" ja voitte käyttää sitä haluamallanne tavalla - jos haluatte.  Smiley Smiley Smiley
 smitten smitten smitten

Eikun todella hieno kertomus oli Christian !  smitten
Sain siitä kyllä miettimisen aihetta...
Tosin en tiedä 'mistä sitä muurahaista' etsisin.
Omasta keostani vai toisten?
Omaan kekoonhan sitä olisi ainan ensin sohaistava eikä muiden.
Sen olen jo saanut tuta.  Embarrassed

Mutta, mutta, kun on niin pienestä ihmisestä kyse...
Kiitos kuitenkin vastauksestasi...mahtaisikohan tuota kyseistä kirjaa löytyä jostain....
Jos vaikka antaisi sinne toiseenkin 'kekoon' lahjaksi... Grin
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #12 : 16.02.2006 13:44:08 »

Eräällä tutun tutulla allergiaoireet helpottivat kun alkoi syödä elävää ravintoa.
Öiseen aikaan helpotusta toi myös vehnänorasviljelmä yöpöydällä.
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #13 : 16.02.2006 13:51:06 »

Nyt vasta luin tuon Mi-Olean tekstin hengenahdistuksesta lapsellaan.  Embarrassed

Laitanpa tästä kirjasta (Marja Holm: MuurahaisTohtori: Kaiken Maailman Vaivat. Kirja on loppuunmyynnissä www.muurahaiskeko.fi:ssä, jollei ole jo loppunutkin) joitain kohtia tähän lainauksena sovellettavaksi:

"HenGitys= EläMän VastaAnOttaminen, HenkitysVaikeus=ElämänPelko, Lapsen Astma=Lapsi ei uskalla olla OleMassa, Lapsi vetänyt Itkun SISään."

"Hengitysvaikeudet ovat AnTamisen ja OtTamisen sotimista ja epätasapainoa. Jos MuuRahaisella on esim. R Áhat niin väHissä, että sillä on huoNo omanArvonTunto tai AlemMuudenTunto itsessään, henGitys sujuu huoNosti VaIkeaSti ja MuuRahainen ottaa ilMaa vasta, kun muut ovat ensin ottaneet, se ottaa Sen ilMan, mikä jää muilta jäljelle. Kaikille OlenNoille on tarkoitettu Hengitys, mutta AlemMuudentunToisten hengitysilmaa kuluu vähemmän. Siksi niille voi tulla kipeät hengitysTiet ja keUhkot. Jotkut ottavat ilmaa taas ahneesti ja tiheästi ja pinnAllisesti. Ne elävät ahneesti, tiheästi ja pinnAllisesti. Hengitys ei pääse alas asti kiireestä johtuen. Siksi niille tulee kipeät henGityseLimet, kun hengitys ei ole rentoa vaan ahnehTivaa. Nämä muuRahaiset pelkäävät, että ilma loppuu, jos sitä ei ota heti ja kiihkeästi."

 smitten smitten smitten
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 16.02.2006 13:51:21 »

Eräällä tutun tutulla allergiaoireet helpottivat kun alkoi syödä elävää ravintoa.
Öiseen aikaan helpotusta toi myös vehnänorasviljelmä yöpöydällä.

Menneppäs sitten tuollaiset ohjeet antamaan sinne missä lapsi oirehtii  Cheesy   Grin

Sitä on toimittava niin, että sen on mahdollista toteutua siinä todellisuudessa ja niissä 'arvoissa' ja kuitenkin toistenkin elämää kunnioittaen, eikä jotain ihan täysin siihen 'todellisuuteen' sopimatonta ehdotellen...meneee pohja pois niiltäkin vähiltä, mitä on 'läpi saanut' menemään..

Tosin peruspohjan ja terveyden tyttö saa täällä kotona arjessa...siihen minä voin vaikuttaa omilla valinnoillani...
Ja minä voisin kokeilla vaikka 'elävää ravintoa', jos kokisin sen lapsen terveydelle hyväksi ja sitä täysipainoisesti tukevaksi.

Näin niinkuin omalta kohdaltani ja tilantestani käsin katsottuna. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: