Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Laskumerkki muissa ihmisissä?  (Luettu 29371 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #15 : 05.05.2010 11:57:02 »

Mun Dc on  kalat. Tosi vähän niitä tunnen (lapsuuden bestis joka ei kyllä ollut yhtään kalamainen, ja pari nykyistä hyvänpäiväntuttua +kummitäti on..) Pidän kyllä  kalat ja tulen ihan hyvin toimeen.

Toi parisuhdejuttu onkin sitten vähän jännempi. Meinaan siskoni joka on  askendentti kalat ja siis dc  neitsyt on hyvin (itse)kriittinen ja perfektionisti nimenomaan parisuhteissa.
Minä taas huomaan parisuhteissa olevani jotenkin "alistuvampi" enkä näe kumppanissa mitään virheitä, kaikki on aina mun vika. Romanttisuutta ja muuta kyllä riittää vaikka muille jakaa. Smiley

Parisuhteen ulkopuolella noi menee sitten vähän toistepäin. Sisko on silleen "vitsi miten sulosta" ja mä sitten jotain tuhahtelen. (ehkä  aurinko vesimies myös vaikuttaa? Cheesy)

Oon kyllä ihan tietosesti alkanut "opetella" noita dc kalat piirteitä, koska löydän ne kuitenkin itsestäni ja ne tuntuu sillein oikeilta. En oikein vaan osaa ilmasta niitä hirveen hyvin.
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #16 : 05.05.2010 20:18:03 »

Vai että vaikuttaisi MC erityisesti käytökseen parisuhteessa. Hmm. No, kun asiaa miettii, en ole ikinä ainakaan joutunut pohtimaan ensitreffejä pidempään, onko mies sopiva. En ole ikinä rakkauselämässä pähkäillyt tunteja asioiden suhteen. Asiat ovat olleet melko selviä. Aloitteita en oikein uskalla tehdä, mutta ex sanoi, että teen aloitteen siinä mielessä, että saan kiinnostuksen kohteena olevan miehen tekemään aloitteen Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #17 : 30.05.2010 19:18:09 »

Oon nyt jäänyt vähän jumiin tähän nousu- laskumerkki asiaan. Mitä enemmän olen koittanut nyt hakea tietoa asiasta, niin tuntuu vaan enempi siltä, että nousu-lasku akselia pitäisi tulkita yhtenäisenä akselina, molemmat merkit. Mutta missä sitten menee nousu- ja laskumerkin raja, niiden vaikutuksien erot?

Jos nousumerkki kuvaa sitä pintaa, miltä vaikutamme persoonaltamme ulospäin, myös ulkonäkö, käytös. Mutta esim. Juhani Nummela kirjoittaa, että häntä on monesti ihmiset luulleet ensi näkemältä laskumerkkinsä mukaisesti kaksosiin. Eli eikö se olisi silloin se ulospäin näkyvä puoli meistä, eikä nousumerkki? Vai kuvaavatko ne molemmat sitä, millaisen kuvan itsestämme annamme?

Vai siis kuvaako laskumerkki meitä vain ihmissuhteissa, mutta mitä silloin tarkalleen ottaen kuvaa nousumerkki? Ulkoista persoonallisuutta?

Seppo Tanhua kirjoittaa nousumerkin kuvastavan persoonaamme, minkä muut näkevät meistä ehkä paremmin kuin me itse. Ja laskumerkki kuvaa alitajuntaista, tiedostamatonta puolta persoonastamme, johon liittyy oma oppiläksynsä laskumerkin mukaisesti. Tai siis näin ainakin ymmärrän hänen tulkintansa näistä tuossa luonneanalyysissä.

Mutta siis mitä nousu-ja laskumerkki kuvaavat meissä, mikä on niiden yhteys ja toisaalta ero? Kaipaan jotain selkeyttävää koontia aiheesta, nyt kaikki on yhtä puuroa...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #18 : 30.05.2010 19:52:59 »

Aiheellista pohdintaa, faithful. Olen pohdiskeluissani pääsyt myös siihen lopputulokseen, että nousu- ja laskumerkit ovat ikään kuin yksi akseli. Ehkä oleellisinta lasku- ja nousumerkissä onkin teema, joka niiden välillä on. Käsittääkseni vastamerkejä yhdistään aina jokin teema. Esimerkiksi minun  vaaka- oinas -akselini liittyy tahtoon ja valitsemiseen. Vaaka harkitsee hartaasti ja yrittää miellyttää kaikkia. Oinas taas on itsekäs ja tekee sen, mikä hyvältä tuntuu. Valitseminen ja oma tahto ovatkin olleet tärkeitä teemoja elämässäni. En ole kyllä varma, onko teoriani toimiva, sillä en ole varma, yhdistääkö kaikkia vastamerkkejä sama teema.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 30.05.2010 20:18:44 »

Nousu - ja laskumerkki ovat todellakin sama akseli ja ne ovat akseleiden toiset päät. Nousumerkki kuvastaa mm. sitä millaiseen ympäristöön synnymme, miten katselemme maailmaa, millainen asenne meillä on elämään yleisesti ottaen, miten ihmiset näkevät meidät ja millainen "rooli" meillä on esimerkiksi perheessä tai töissä jne. Ikään kuin voisi sanoa, että nousumerkki on MINÄ.

Laskumerkki taas kuvastaa sitä miten me lähestymme muita ihmisiä, millä asenteella lähdemme kohtaamaan uusia ihmisiä ja millaisia ihmisiä kaipaamme puoleemme ja kaikki tämä tietenkin riippuu myös siitä omasta asenteesta elämään ja etsimme samantyyppisiä ihmisiä kuin millainen oma elämänkatsomuksemme on (nousumerkki), mutta kaipaamme ehkä sitä tasapainoa siihen nousumerkin kuvaamaan merkkiin, jolloin helposti törmäämme juuri näihin laskumerkin edustajiin, joilla on samanlaista näkökulmaa elämään ja asennetta, mutta ehkä hieman eri kantilta tai eri tavalla nähtynä. Usein juuri siksi meidät saatetaan sekoittaa laskumerkkiimme (varsinkin jos laskumerkillä on planeettoja), koska meidän tapamme LÄHESTYÄ ihmistä konkreettisesti on usein laskumerkin kaltainen ja sehän on se tyyli mikä sitten näkyy muille myös. Laskumerkki kuvastaa sitä polariteettia, jota kaipaamme nousumerkkiämme tasapainottamaan. Laskumerkki on siis ikään kuin SINÄ.

Suhtautumisemme toiseen ihmiseen ja kontaktiin ihmisen kanssa näkyy laskumerkiltä. Mitä kaipaamme ja etsimme, mitä haluamme ja miten suhtaudumme muihin? Sen vuoksihan usein laskumerkki kuvastaa myös henkilön kumppaneita ja parisuhteita hyvin, koska näiden ihmisten energiat tasapainottavat omaamme ja tuovat jotain sellaista, mitä kaipaamme ja tällaisten ihmisten tai ihmissuhteiden kanssa usein lyödään sitten ne hynttyyt yhteen.

Saatamme siis lähestyä ihmisiä laskumerkin mukaan ehkä siksikin, että sillä lähestymistavalla houkutamme juuri sen laskumerkin tyyppisiä ihmisiä vastaamaan suotuisasti sosiaalisiin yrityksiimme, kenties?
« Viimeksi muokattu: 30.05.2010 20:22:59 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #20 : 31.05.2010 01:11:54 »

Aiheellista pohdintaa, faithful. Olen pohdiskeluissani pääsyt myös siihen lopputulokseen, että nousu- ja laskumerkit ovat ikään kuin yksi akseli. Ehkä oleellisinta lasku- ja nousumerkissä onkin teema, joka niiden välillä on. Käsittääkseni vastamerkejä yhdistään aina jokin teema. Esimerkiksi minun  vaaka- oinas -akselini liittyy tahtoon ja valitsemiseen. Vaaka harkitsee hartaasti ja yrittää miellyttää kaikkia. Oinas taas on itsekäs ja tekee sen, mikä hyvältä tuntuu. Valitseminen ja oma tahto ovatkin olleet tärkeitä teemoja elämässäni. En ole kyllä varma, onko teoriani toimiva, sillä en ole varma, yhdistääkö kaikkia vastamerkkejä sama teema.

Tykkäsin tästä erityisesti, ja tahto-ja valinta kuulostaa niin juuri tuolta oinas-vaaka akselilta. Koen kanssa vähän samansuuntaisesti, että vastamerkit ovat akseleita, jotka sisältävät toisensa.


mikähän kaksoset-jousimies olisi? esimerkiksi tieto-ja viisaus, ajattelu-usko/ideologia, triviaalitiedot-kokonaisuudet,....hmm, varmaan olisi erittäin hedelmällinen ajatusleikki keksiä mille tahansa merkkiparille vastaavia sanapareja.


kyllä koen että itse olen selkeästi siinä  kaksoset päässä vaakaa, mutta jousimiesteemoja tulee toisesta vaakakupista jatkuvasti esille, ja ihmissuhteissa nousujouskareita lukuisia, heidän kanssa usein parhaat keskustelut aikaan saa ja etenkin miesjousimiesten vetovoima on tuntuva ja molemminpuolinen ollut Cool naisjousimiesten kanssa vetovoimaa mutta myös 'hierrettä'...(johtuen taatusti neitsyt-stelliumistani joka on siihen neliössä)

Laskumerkki tosiaan tasapainottaa ja tuo esiin 'uinuvia' teemoja omasta itsestään, ensiksi usein toisten kautta...


nousu ja laskumerkeillä 'on toisilleen sanottavaa'. kohtaaminen kasvokkain, ja paljon vaihdettavaa sisältöä.


Mitenkään tuota Ebenian kirjoitusta mitätöimättä, minulla vaan ei ollut siihen mitään lisättävää...


« Viimeksi muokattu: 31.05.2010 01:14:29 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #21 : 31.05.2010 19:17:40 »

Kiitos Ebenia, tuo kirjoituksesi selkeensi asiaa huomattavasti mulle Smiley

Jotenkin oon saanut sellasen mielikuvan, että nousevaa merkkiä on painotettu aika paljon, mutta laskeva merkki on jäänyt taas vähemmälle huomiolle. Nyt sain taas uutta näkökulmaa tähän astrologian opiskeluun, kun ottaa nuo akselit ihan kokonaisina akseleina huomioon Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #22 : 02.06.2010 13:39:54 »

Joku jossain heitti, että joskus Laskumerkki on se, miksi toiset sinua luulevat, tälläistä on esittänyt myös astrologi Nummela kirjassaan, Nummela itse on Laskeva  kaksoset


Mieheni kun on DC kaksoset, niin ensitapaamisen jälkeen paluupostissa tuli jättimäinen kirjepaketti tarinoineen, runoineen ja musiikkikasettineen, ja vaikka olin silloin harrastanut 30-sivuisten ja usein kuvitettujen kirjeiden vaihtoa toisen (naispuolisen) kirjeystäväni kanssa, en ollut tälläistä tykitystä koskaan saanut. Sain häneltä myös kirjan, Carlos Castanedan, joka oli omistettu Itkevälle Kuu'lle, eli minulle. Mies kirjoitti/kirjoittaa englanninkielistä rocklyriikkaa, ja sekin teki vaikutuksen.

Miehen verbaalisuus lumosi minut, ja ajattelinkin, että hän 'käsikirjoitti minut' elämäänsä siksi romanttiseksi naishahmoksi Smiley

Oli toinenkin mies, jota kohtaan minulla oli tunteita niinä aikoina, mutta hän oli vielä silloin lyhytsanaisempi, vaikka hän olikin kertonut unelmastaan kirjoittaa joskus 'maailman paras kirja' (hän oli nuorempi, ja nuorten miesten unelmat ovat usein suureellisimpia smitten)

No, ihailin ja halusin samat ominaisuudet itsellenikin, ja pitkään tunsin olevani niin verbaalisesti alakynnessä, ja tunsin oloni myös uhatuksi, ja tunsin kilpailunhalua.

Nykyään, olen jo löytänyt omat sanani, enkä enää edes halua kirjoittaa samalla tavalla kuin mieheni, vaan minusta on ihanaa että meillä voi olla omat äänet Smiley


No, siis Hänellä DC kaksoset ja minulla  askendentti kaksoset, ja ihan selvästi nämä kaksi muodosti vahvan  vuorovaikutuksen.



Pointti oli siis se, että DC kaksoset mieheni kyllä tosiaan lähestyi minua antaen hyvin  kaksoset'maisen kuvan, sen kautta, kuinka toimi.


tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #23 : 02.06.2010 13:48:05 »

Tuli mieleen toinen DC  kaksoset, kirjailija Sofi Oksanen, ja hän lähestyy maailmaa kirjojen kautta, kuten laskevan merkin teema antaa ymmärtää.


Siitäpä sitten pohdin, että, annanko minä sitten toisille  jousimies vaikutelman :Smiley


eli koetaanko minut sellaisena joka paasaa uskonnoista, ideologoista, viisauksista tulisesti ja on opettajamainen :Smiley Periaatteellinen ja aina oikeassa Cool<---omasta mielestään Wink


hmm....


hih....
« Viimeksi muokattu: 02.06.2010 13:50:01 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #24 : 03.06.2010 10:38:38 »

Hmm.. jännä. Vaikea sanoa pitääkö teoria paikkansa itseni kohdalla. Yksi kaveri väittää monesti että valitan tai päden ( askendentti neitsyt- piirteitä?) mutta toisaalta hän on ainoa ja myös hyvin herkkänahkainen pätemisen suhteen, koska ei tajua itse olevansa se pahin pätijä ja "aina pakko olla oikeassa- tyyppi" . Cheesy
Noita  neitsyt-piirteitä en itsessäni kyllä hirveästi tunnista, ehkä se on sitten joku oma sokea piste jonka muut kuitenkin näkevät.

Kalamaiseksi (Dc) minua harvemmin on kukaan kuvaillut, en sitten tiedä ennakko-oletuksista. Yleensä ne ihmiset joita pyydän minua kuvailemaan ovat jo tuttuja ja kuvailevat minua enemmän  aurinko vesimies mukaiseksi.

Joskus on joissain suhteissa käynyt niin että monet ovat sanoneet minun olevan kiltti, herkkä tai empaattinen ( Dc:kalat:?) Jossain vaiheessa sitten kyllästyn tähän luokitteluun ja lyön omat  uranus- korttini pöytään ja siinähän on sitten ihmettelemistä.   2funny
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #25 : 03.06.2010 10:52:06 »

p.s. tietääkö joku löytäiskö jostain kartan missä näkyis Dc:n aspektit?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #26 : 03.06.2010 15:56:34 »

Olen aika vasta tajunnut, että minulla on kuu aspect_con DC,
tämä mahtanee lisätä sitä, miksi ihmiset luulevat
minua ravuksi kun vielä lisäksi tuo kuurapu 7. h Cheesy

Fawnette,
ainakin aspect_oppaskendentti aspektit voi helposti katsoa,
sillä jos joku on oppositiossa askendenttiisi, on se
automaattisesti yhtymässä (aspect_con) DC:llesi.. Ja jos
jokin on neliössä askendenttiisi, on se neliössä kai
myös DC:llesi.. Ja taas jos jokin on kolmiossa
DC:llesi, on se sekstiilinä askendentillesi..
Toivottavasti joku korjaa, jos olen väärässä tässä :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #27 : 03.06.2010 17:20:02 »

DC  vesimies kuten myös  kuu. En osaa eritellä onko DC:n vaiko kuun vaikutusta, mutta uskoisin olevani muiden ihmisten seurassa jotenkin sellainen viileä ja tunteita älyllistävä. Helppo tulla toimeen, mutta vaikea lähestyä syvemmin. Ilmeisesti minulla on taipumus ikään kuin korostaa itsenäisyyttäni ihmissuhteissa. Olen monet kerrat vetänyt herneet nenään (kaikessa hiljaisuudessani), jos kaveripiirissä on syntynyt jonkinlaisia bestiskolmiodraamoja tai kilpailuhenkisyyttä, mitä en voi sietää. Näissä tilanteissa olen aina lyönyt hanskat tiskiin ja vetäytynyt takavasemmalle etsimään jotain oikeaa elämääni. (Aika monet lapsuuden ja nuoruuden kaverisuhteet ovat katkenneet.) Jollain tavalla pidän tuota piirrettä sellaisena "äijämäisyytenä". En tavallaan ymmärrä sellaisia omistushaluisia ystävyyssuhteita, vaan haluan ajatella ryhmän yhteistä etua.

Vesimiehiä ei paljon lähipiirissä ole (paitsi äitini). Itse asiassa elämässäni on aina ollut läsnä IC merkkini edustajia eli skorppareita. Tällä hetkelläkin kolme läheisintä ihmistä ovat  aurinko skorpioniaskendentti skorpioni ja  kuu skorpioni.

tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #28 : 03.06.2010 21:33:46 »

Aamunsäde: Pohdit kaksosen ja jousimiehen yhteistä teemaa. Eivätkös kummatkin ole liikkuvia merkkejä? Matkat, ajattelun laajentaminen ja vaihtelu ovat käsittääkseni jousimiestä ja kaksosia yhdistävä asia. En tiedä, tähtäävätkö matkat kodin etsimiseen vai liikkumiseen ihan itsensä takia. Onko levottomuus haaste vai vahvuus?
   Mutta mikä on oleellisin ero näiden merkkien välillä? Mietin totuutta. Kaksonen ehkä mielellään ajattelisi, ettei lopullista totuutta ole, kun jousimies taas nimenomaan tähtää lopullisen totuuden löytämiseen. Hankalaa, kun kaksonen ja jousimies kuulostavat niin samalta Smiley Kaksosilla on ilmeisesti taipumus vältellä keskitietä, kun jousimiehet taas pyrkivät siihen.

Mietin muiden vastaparien yhdistäviä teemoja. Ehkä olisi parasta löytää jonkinlainen tasapaino AC-DC -akselilla. Mietin, missä mielessä merkit ovat päinvastaisia.

 oinas- vaaka: valinta, oma tahto
 harka- skorpioni: muutos, materia
 kaksoset- jousimies: totuus, ykseys?
 rapu- kauris: tunteet, hellyys
 leijona- vesimies: muiden hyväksyntä, itsensä altistaminen korkeamman idean instrumentiksi?
 neitsyt- kalat: alitajunta, intuitio

Listani ei toki ole täydellinen ja toivon korjauksia ja kehittelyä, jos tämä jossakussa ajatuksia herättää.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #29 : 03.06.2010 22:03:43 »

Kiitos, Suljin! Onko näin ollen myös niin että koska mun  askendentti aspect_sex pluto niin Dc  aspect_tri pluto? En oikein ole ikinä plutoa itsessäni oikein tunnistanut mutta tuntuuhan tuo jotenkin loogiselta. Ja siis koska Dc on  kalat niin taitaa olla hyvinkin tod.näk. että olisi se  aspect_tri pluto ...?

Violette, tuleeko toi alitajunta ja intuitio- juttu miten tossa  neitsyt- kalat akselilla esiin? Siis kun sehän on tosi kalamainen juttu sinänsä, mutta itse olen  askendentti kuu neitsyt ja teema tuntuu tosi läheiseltä jollain jännällä tapaa.  Shocked en vain oikein tunnista sitä tapaa miten se tulee esiin.  idiot2
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: