Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vihan purkaminen  (Luettu 63994 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #75 : 10.11.2005 12:49:22 »

Kyllä, Innali! Tämä syksy on ollut minulle jo paljon parempaa aikaa, kun pääsin eroon tuosta vihasta. Olen nauttinut elämästä ja tuntuu ettei aika riitä kaikkeen kivaan mitä haluaisin tehdä (esimerkiksi se etten ehdi käydä läpi kaikkia täällä kirjoitettuja aiheita )... Mutta viime kevät meni aivan pilalle tuon vihan takia.

Jos sitä aikaa löytyy, niin jooga olis seuraava harrastus!  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Taiga
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #76 : 10.11.2005 21:02:01 »

Hei Innali ja Kaurisenergiaa,

Kyllä minullekin jooga sopii ja auttaa tasapainottamaan yleensäkin. Samoin esim. shindo, vyöhyketerapia ja shiatsu-hoidot. Samoin voisin mainita intialaisen lääketieteen, Ayurvedan (mm. Robert Svoboda - Ayurvedaa naisille  ja Deepak Chopra - Täydellinen terveys). Joskus voi olla vihainen tai ärtyinen siksi, että menee liian lujaa, eikä pysähdy miettimään mikä oikeasti sopii itselle ja tarviiko edes kaikkea saada ja kaikkeen pystyä.

En ole aivan samaa mieltä siitä, että viha olisi turhaa, kyllä sillä on jokin opetus mukanaan. Ehkäpä joskus täytyy mennä vihan kautta ja sen taakse, että oppii puolustamaan itseään ja sanomaan ei. Eikä silloin kannata itseään syyllistää (ja tässä en taas tarkoita sitä, että mitä tahansa voisi tehdä sillä varjolla ja ettei voisi anteeksi pyytää). Jos kuitenkin tietää, että se voi olla välivaihe matkalla onnelliseen ja tasapainoiseen elämään. Mielestäni elämään ei kuulu pelkästään kivaa, vaan myös muita sävyjä.

Tämä on taas minun näkemykseni oman elämänkokemukseni kautta. Minulle ei syntymähetkelläni suotu juurikaan maata tai vettä  Wink . Toiset pääsevät ehkä helpommalla, mutta niin se vain on. Ja kuitenkin, eikö juuri astrologian kautta voi oppiä ymmärtämään eri ihmisiä joilla on erilainen temperamentti kuin itsellään  Smiley  .

Kynttilänlämpöisiä iltahetkiä teille ja kaikille muillekin  smitten
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #77 : 10.11.2005 23:53:08 »

:2funny:Lenkille lähteminen tai luvun laskeminen kymmeneen tai yön yli nukkuminen viilentää ylikuumenneita tunteita kummasti 2funny tai vaikka sitten eri tilaan/huoneeseen poistuminen tilanteesta hetkeksi 2funny
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #78 : 11.11.2005 11:09:04 »

Lainaus
Joskus olen tajunnut, ettei kaikki sisälle patoamani energia olekaan vihaa tai surua, vaan sitä elämänenergiaa jonka voisi antaa vapaasti virrata, eikä ahtautua johonkin kiltin tai mihinkä tahansa ulkoiseen muottiin...

Siinä oli asiaa, olen samaa mieltä!  smitten  coolsmiley
tallennettu
mermeli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #79 : 12.11.2005 20:16:29 »

Jon Kabat-Zinn kirjoittaa kirjassaan Olet jo perillä, siitä kuinka Dalai Lama vastasi ihmettelevälle toimittajalle ottaessan vastaan Nobelin rauhanpalkinnon. Toimittaja kysyi kuinka on mahdollista että hän puhuu kauniita sanoja kiinalaisista, jotka ovat tuhonneet niin monin tavoin Tiibetin kansaa ja kulttuuria.
Dalai Lama vastasi: "Kiinalaiset ovat vieneet meiltä melkein kaiken, antaisinko heidän viedä vielä mielenrauhanikin?" Myöskin Dalai Lama sanoi, että vihan tunteita herää myös hänessä edelleen, kaikki tunteet kuuluvat ihmisyyteen.

Samainen kirja antaa vastauksia "tietoisen läsnäolon taidon" opettelemiseen.
Helinä Siikalan Voiman ja Ilon käsikirja sisältää runsaasti erilaisia harjoituksia, jotka pohjautuvat hengitykseen ja tiedostamiseen. Sieltä löytyy myös käsite "hengittävä yhteys tunteisiin", joka on portti ulos reagoimisen pakosta.

Tässäpä riittää opeteltavaa koko elämäntaipaleelle, etten torju tunteitan, etten takerru niihin, etten kohdista vihaa elollisiin - vaan kykenen tunnistamaan heräävän tunteen, hengittelemään sen mukana ja tietoisena siitä että voin valita kuinka tunteeni energian käytän - käytän sen elämää rakentavalla tavalla.

Edellä mainittu soveltuu hetkellisten heräävien tunteidemme tunnistamiseen ja niiden kanssa elämiseen. Jos kyseessä on jollakin tavalla jo pulmaksi kasautunut viha, tarvitaan muunlaista tukea. Apua voisi löytyä vaikka Psykodraamasta.

mermeli
« Viimeksi muokattu: 13.11.2005 13:34:54 kirjoittanut mermeli » tallennettu
Taiga
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #80 : 13.11.2005 14:43:11 »

Hei Innali,

Niinpä niin, kyllä meistä moni on aika kovapäinen, ennen kuin suostuu ottamaan itselleen suotuisaakin opetusta vastaan   Cheesy . Ja ehkä juuri siksi kerron omista kokemuksistani vihasta, kun eniten mua ottaa päähän jos satun hakkaamaan päätäni seinään ja joku toinen tulee sanomaan, että ei tuo kannata, hymyile vaan niin kaikki menee hyvin. Vaikka sitä kuinka toivoisi, että toiset pääsisi helpommalla, niin toisen puolesta ei voi elää, ehkä kuitenkin voi koittaa antaa eväitä selviämiseen.

Kiitos halista, samoin takaisin  smitten

Ja kiitos Mermelille Dalai Laman lainauksesta, on hän kyllä vaan niin viisas ja kuitenkin pysynyt ihmisenä  Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #81 : 13.11.2005 15:08:42 »

Itse olen sitä tyyppiä joka ei näytä vihaa kovinkaan avoimesti, korkeintaan todella turhautuneena. Johtunee siitä kun voimakkaasti ulospäin suunnattu negatiivinen energia kääntyy jollain tavalla takaisin ja se on harvoin etujeni mukaista - mieluummin katson kun toiset paljastavat itsensä primitiivisillä hetkillään. :Smiley

Urheilu, työnteko ja Rammsteinin hoilaaminen on meikäläisen vihalääkitys. Tongue
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #82 : 18.02.2006 22:31:10 »

Hmmm... Tämä aihe kohdallani hyvinkin viime päivät ollut ajankohtainen... Eli, kun tuntuu, etten aina hallitse vihaani, kiukkuani, raivoani... Puran sen lähes aina aivan väärin keinoin tai vääriin kohteisiin... Joko alan tietoisesti "tuhoamaan", tekemään pahaa itselleni, (vedän viinaa, lääkkeitä & yskänlääkkeitä sekaisin, tai ylipäätään pelkällä viinalla sekoitan päänuppiani, tai sitten teen jotain muuta itsetuhoista). Taikka sitten olen sanallisesti ja teoillani hyvin julma muille... En kuitenkaan käy kenenkään kimppuun, lähinnä vain hajotan tai viskelen tavaroita tms. Vaikka teini-iässä saatoin kyllä kimppuunkin käydä... Se oli kohdallani erittäin vaikeaa ja rankkaa aikaa ja muistan, kuinka sain jonkinlaista sairasta tyydytystä/mielihyvää väkivallasta... Mitä enemmän verta ja suolenpätkiä elokuvissa, sen parempi. HUH !! Mutta anyway, kun oikein raivostun, olen sananmukaisesti kuin raivo härkä ja ns. "hullunkiilto" silmissä... Ajattelematon, julma... Korostan kuitenkin, että NYKYÄÄN EN kenenkään kimppuun käy, korkeintaan umpihumalassa sellainenkin VOISI sattua... Kun kerran jatkuva psyykenlääkityskin päällä. Hmmm... Pitäisiköhän harkita jonkinlaista viha-terapiaa tms. ?  idiot2
« Viimeksi muokattu: 18.02.2006 22:54:49 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #83 : 23.02.2006 08:42:23 »

noh...en jaksanut edes lukea koko ketjua...mutta mulla toimii nyrkkeily (ihan oikeasti harrastus) ja kirjoittaminen päiväkirjaan. Sitä vaan kirjoittaa ja kirjoittaa niin pitkään ja kaikki, ihan kaikki mikä vituttaa...ja sitten huomaakin ettei sitä vihan tunnetta olekaan. Ja tuosta nyrkkeilystä, niin se kun on nykyisin harrastus, ei minulla tule mitään agree-kohtauksia. Sitä vaan on ja toisinaan vituttaa huomattavasti monikin asia, mutta eipä ole sellaisia kohtauksia. Anteeksi muuten kielen käyttö, mutta ehkä asia yhteys nyt "vaati".  Smiley
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #84 : 23.02.2006 08:48:19 »

Itse puran vihaa lapsellisesti kiroilemalla, puran vihan suusta ulos ja sen jälkeen olo on taas tyyni  Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #85 : 05.03.2006 00:08:00 »

knuppel2

            knuppel2

                    tickedoff

               VIHA, tuo jo lapsuudestamme lähtien kerätty voima..

               Kuinka se kovin kourin koetteleekin kehoamme nyt..

               Kävin Rosen - terapiassa, ja kuinkas ollakkaan,, ?

               Tuota kertynyttä energiaa oli jopa möykyiksi asti..

J U S S I L L A   K E V Y E S T I    H E I L U U    P U S S I 
                             2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #86 : 06.04.2012 15:07:09 »

Kouluttauduin rentoutusterapeutiksi muutama vuosi sitten, ja siinä koulutusaikana tehtiin hyviä harjoituksia, sellaisia, joilla oli tarkoitus poistaa vihaa/surua/tms. ihan tuolta lihastunnosta saakka. Oli hurjaa, kun jostain tosi syvältä pulppusi tunteita, jotka oli opetellut pitämään piilossa vuosikaudet. Lapsuudesta saakka ne väkevimmät jutut nousi.

Ne harjoitukset oli AINA fyysisiä, väsytettiin itsemme ja hengitys oli tosi tärkeää. Idea on, että oikealla hengitystekniikalla päästään niihin syviin kerroksiin. Ja on vaikea rentoutua, jos kantaa myrskyjä soluissaan.

Huomasin kurssikavereista, että jokaisella oli oma tapansa päästellä näitä höyryjä. Yllättävää oli ehkä se, että hiljaisimmat räyhäsivät eniten ja rohkeammat itkivät syvää itkua. Mut yhtä kaikki, helpotuksen tunne oli valtava purkauksen jälkeen.

Kiinnostaisi tietää tarkemmin mitä nämä harjoitukset pitävät sisällään. Voikohan noita tämmöinen tavallinen tallaaja käyttää ja hyödyntää turvallisesti?
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Myrten
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16



Profiili
« Vastaus #87 : 18.05.2012 17:07:33 »

Kouluttauduin rentoutusterapeutiksi muutama vuosi sitten, ja siinä koulutusaikana tehtiin hyviä harjoituksia, sellaisia, joilla oli tarkoitus poistaa vihaa/surua/tms. ihan tuolta lihastunnosta saakka. Oli hurjaa, kun jostain tosi syvältä pulppusi tunteita, jotka oli opetellut pitämään piilossa vuosikaudet. Lapsuudesta saakka ne väkevimmät jutut nousi.

Ne harjoitukset oli AINA fyysisiä, väsytettiin itsemme ja hengitys oli tosi tärkeää. Idea on, että oikealla hengitystekniikalla päästään niihin syviin kerroksiin. Ja on vaikea rentoutua, jos kantaa myrskyjä soluissaan.

Huomasin kurssikavereista, että jokaisella oli oma tapansa päästellä näitä höyryjä. Yllättävää oli ehkä se, että hiljaisimmat räyhäsivät eniten ja rohkeammat itkivät syvää itkua. Mut yhtä kaikki, helpotuksen tunne oli valtava purkauksen jälkeen.

Kiinnostaisi tietää tarkemmin mitä nämä harjoitukset pitävät sisällään. Voikohan noita tämmöinen tavallinen tallaaja käyttää ja hyödyntää turvallisesti?

Minäkin olen käynyt terapeuttikoulutuksen, jossa yhtenä osana oli kehosta tunnejumeja vapauttava hengitystekniikka. Sanottiin, että ei suositella tehtäväksi yksin. Voi tulla kramppia tai ruveta hyperventiloimaan. Mutta enpä tiedä miten sen toisen ihmisen läsnäolo tuollaisiin voisi kuitenkaan auttaa.

Itse ajattelisin ennemmin niin, että jos ei ole tehnyt tuollaista tunnelukkotyötä ennen, niin sitä ei pidä omin päinensä aloittaa ennen kuin ymmärtää, että miten se toimii ja mistä on kyse. Voisin kuvitella ainakin herkemmän ihmisen pelästyvän, kun raajat alkavat sätkiä tahdosta riippumattomasti, esiin nousee todella vahvoja ja ikäviä tunteita ja traumaattisia muistikuvia - todellisia tai symbolisia - kurkusta nousee huuto ja voi tuntea hajuja ja makujakin, eikä ole mitään tällaista kokenut aiemmin. Sitten, kun ne ovat tuttuja juttuja ja pystyy ne hanskaamaan, niin siittä vaan, niin paljon kuin sielu sietää.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #88 : 08.06.2012 00:20:07 »

Nykkeilysäkki,kiitos
Mun vihanhallinta on välillä täysin nolla ja silloin ei auta kiukkukirjoitukset vaan fyysinen toiminta vaikken urheilullinen ole
Ihanaa että me ollaan kaikki niin erilaisia, omalaatuisia  angel
Opiskelin taideterapeutiksi ennen kuin sairastuin ja muistan tarkkaan sen kun opettaja kehotti meitä maalaamaan vihreän erisävyjä tosi isolle paperille. Sain pienen kiukkukohtauksen itseksein ja sitten tuli kyyneleet.
Maikka tuli juttelee ja päätteli et minus on paljon piilotettua vihaa. Väri laukaisi TUNTEEN
Oli aivan oikeessa
Viha tai mikä tahansa nega on saatava ulos ennen kuin se sairastuuttaa.
Mä asuin pienenä homekämpässä ja faija teki sellasen mokan tän nykyisen asunnon 8 vuotta sit tehdyssä kylppäriremontissa et kosteusvaurio ihanine homeineen tuli takas mun elämään.
Olen ollut niiiiiiiiin v####n vihainen isälleni  Cry
Olen pyörinyt aikoinaan mitä ihmeellisimmissä piireissä ja mulle on tehty pahaa mutta ne vanhat jutut olen jo  anteeksiantanut.
Fyysinen koskemattomuus pitäis olla jokaisella jossainmäärin...
mut kyllä olisin halunnut nähdä että esim Jammu-setä olis oikeesti saanut pataansa ja kunnolla.
Nyt henkimaailmassa moinen paska ja kyllä se sielu varmasti tutkii omia valintojaan
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #89 : 08.06.2012 06:41:20 »

Mä joudun jatkuvasti pitämään vihan sisälläni, niin tuoreen kun vanhankin...mutta eihän se siellä pysy! Tunkee pihalle väkisin, ja osaan kyllä purkaa sen sitten komeasti..kun pääsis jotenkin semmoseen virtaan tänkin asian kanssa, että se tulis ja vois tulla luonnostaan sitten kun on tarve, ettei tarvis räjähtää kunnolla, ja kattella sitten nolona seuraamuksia  Embarrassed
Yks mikä mulla hiukan auttaa pikaisesti ja pintaa myöten, on kiroaminen. Esimerkiksi sanassa; PERKELE; on niin paljon voimaa, että sitä ei voi sanoa edes hiljaa ja hymyillen ilman, että se purkaa ilmoille vähän padottua vihaa Wink

Tein tuossa jokin aika sitten tunnelukko meditaatiota ittekseni, ja sairastuin sitten seuraavana päivänä...energiahoidolla tuntui menevän ohi vaiva, mutta jotenkin ilmeisesti en osannut purkaa sitä löytämääni kuonaa, vaan se jäi sisälle vellomaan  Undecided
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: