Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinkohuone ja sen asukkaat  (Luettu 125137 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #15 : 19.04.2010 13:56:11 »

 aurinko löytyy 8.huoneesta  neitsyt, muita huoneen asukkeja ovat  venus rapu ja  juno leijona. Kyllähän noita aspekteja tuolle auringolle löytyy. Laitanpa vaikka listan.

 aurinko aspect_squ askendentti
 aurinko aspect_kvi mars
 aurinko aspect_squ jupiter
 aurinko aspect_sex chiron
 aurinko aspect_tri neptunus
 aurinko aspect_sex pluto

2.huoneesta löytyy ainoastaan  kuunsolmu kalat ja  pallas vesimies.

Hmm, mitähän sanoisin tuosta huoneestani. Oma aurinko tuntuu aika vieraalta osalta omaa persoonaa tai no tuota  neitsyt en koe lainkaan osaksi persoonaani. Liekö syynä sitten tuo  aspect_squ askendentti, jollain tasolla ulkoinen ja sisäinen persoona eivät aina ihan kohtaa. Kyllähän tuo 8.huone tekee minusta sellaisen vahvasti tuntevan ja intohimoisen. Aikalailla niin kuin N222 kuvaili, tosin itsellä ei ole tuota tulista  oinas  siellä =) En kyllä tosin näe itseäni kauhean omistavaksi, mutta toisaaltahan N222 oli tuo  harka tuolla huoneessa =) Tai no mustasukkainen kyllä olen, mutta en juuri toimi sen mukaan tai anna sen vaikuttaa.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #16 : 19.04.2010 14:37:49 »


Minulla  aurinko 11.huoneessa siis  neitsyt, samassa huoneessa lisäksi  merkurius
Mitähän siitä voisi päätellä?

Ainakin olin lapsena pakosti yksin. Siitä seurasi, että en voinut myöhemmin kuvitella yksin olemista. Mutta kuinka ollakaan, tuli sekin aika, että halusin ihan vapaaehtoisesti olla yksin = yksi puoli minusta erakkoa.

Vastapäät 5.huoneessa kököttää  juno yksinänsä, mitäpä vartioinee,  aurinko vai  merkurius :stani?
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.04.2010 16:40:04 »

Auringon 'oikea olohuone' on huone numero 5, missä sen luovuus puhekaa esiin ja intomieli saa vallan.
Vieläpä jos se sattuu olemaan Leijonassa, niin voi sitä pursuavaa elämäniloa!! Aurinko on loistavimmillaan!!! Ja olohuone suorastaan salonki! Salonkileijona!  Grin

Jos sellainen on jollakin, niin onpas lavakarismaa ja vaikka mitä. Jos vielä Venuskin on vieressä, niin sydämet murskaantuu! Jos ei sitten hankalat neliöt sitä estä tai muu rankka juttu.  Undecided

Ymmärtäisin, että tätä huonetta vastapäätä eli huoneen 10. Aurinko heijastaa itseään myös 5.huoneessa olevien planeettojen aspekteilla voimaa, jos ne ovat suotuisat.

Näitä voisi katsella.

Maarita, en tiedä onko Auringon yksinäinen huone yksinäisyyttä (näissä jutuissahan sitä voi testailla), riippuu varmaan aspekteistakin, mutta 11.huoneessa sen loisto on ollut heikompaa. Se kirkastuu vanhemmalla iällä, kun on saanut enemmän itsevarmuutta ja oivaltanut, kuinka paljon kaikki on itsestä kiinni ja löytää ihanan itsensä.
Tuo Neitsyt-kuvion heijastekin on voinut asioita jarruttaa, koska paljon olet pähkäillyt, analysoinnut ja ehkä välillä jäänyt suremaankin toisten ymmärtämättömyyttä. Tämä tulee mieleen, koska Aurinkosi on sosiaalisen luovuuden ja kaiken erilaisuuden kunnioittamisen huoneessa. Nämä asiathan on puolin ja toisin kamalan vaikeita. Tuo  merkurius on kuitenkin ollut mukavana kaverina ja opettajana siinä. Etkö ole ollut tuppisuu, vaan ilmaissut itseäsi tiukan paikan tullen.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 19.04.2010 17:06:56 »

Jossakin niskan takana kutkuttaa sellainen intuitiohupakko, kun tekee mieli tehdä mielikuvia tästä huoneesta, jonka voisi leikisti mieltää lapsuuden leikkihuoneeksi. Miten olet leikkinyt? Kertooko tämä huone siitä?

Saanhan tehdä mielikuvia?

Maarita; Viihtynyt yksin leikeissä, tehnyt tarkkaa työtä järjestäen leikkipaikkoja, koteja, nähnyt mitä millekin nukelle sopii päälle, missä leikkikalut ja miettinyt elämän menoa kaiken sen kautta. Kaivannut huomiota ja hellyyttä.

Ratkaisu; pikkuäiti, halunnut olla leikeissä äiti tai opettaja, tehnyt koteja sammalmättäille tai pöydän alle, paljon hoidokkeja, suuttunut helposti, jos toinen on sotkinut tai häirinnyt mielikuvia.

Sashan leikkihuone on ollut mullin mallin, kauaa ei ole viihtynyt yhdessä leikissä, vanhat lelut ovat joutuneet aika äkkiä nurkkaan, ainakin sen jälkeen kun ne on tutkitti. Uudet jutut kiehtovat aina ja kavereita pitää olla, ei viihdy yksin. Puheenpulputus taukoamaton.

N222; 'Minä itte-lapsi', toiminnallinen, aloitteellinen ja idearikas, ei ole tarvinnut paljoakaan leikkuja kun keksii hommia vaikka mistä. Kaikki mikä liikkuu, toimii tai on monimutkainen, kiinnostaa. Nukke tai auto, siinä pitää olla tekniikkaa. Ja olet miettinyt tarkkaan, kuka kaveri saa mihinkin koskea. Askartelu oli kiintoisaa ja roskia lattia täynnä.

Anceliga; et ole leikkihuoneeseesi kaivannut montaa ihmistä, mutta olet tykännyt että siellä on paljon tilaa ja valoa. Et ole kaivannut paljoa leikkikalujakaan, olet tuumaillut ja ihmetellyt, keskittynyt omaan maailmaasi. Vieraassa paikassa helposti vetäydyt. Turvallisuus löytynyt kirjojen ja piirrosten kanssa. KUnhan äiti on kolistellut lähettyvillä.

Faithful; ei sinuakaan ole leikut pitkään viihdyttäneet, ei ainkaan yksin, ja leikkihuoneessakaan et aina viihdy. Saturnus? Oliskohan se huone jonkinlainen rangaistushuone sinulle, liekö joutunut sinne, kun olet liikaa tunkeutunut muiden asioihin tai karannut pihamaalle?

Meimi; Pikku tyranniko omassa valtakunnassasi? Sanoiko leikkikaverisi joskus, että miksi pitää tehdä aina niin kuin sinä sanot.  Grin Kyllähän sinä varmaan teit niin kuin itse tahdoit, vaikka en nyt tiedä merkkiäsi, mutta jos se on tulimerkki, niin Mars vahvistaa aloitekykyä ja energiaasi. Olet jo tainnut ihan pienenä tietää miksikä isona tahdot?

Esmiralda lapsena avoin, helposti lähestyttävä kaveri vetämässä muitakin leikkijöitä hurjiin mielikuvitushommeleihin. Rapu-Venus, Merkurius,Au.
Kuten tässä!  Grin Grin Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #19 : 19.04.2010 17:45:42 »

Eipä ollut ketään kenelle olisin suuttunut, koska leikin yksin.

Mielelläni otin mukaan jos joku joskus meille eksyi.

Mutta järjestys piti olla... Cheesy
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #20 : 19.04.2010 18:42:43 »

Täällä aurinko 2. huonessa ja 8. huone tyhjä vaikka
muutamia asteroidejakin sinne sijoittelin Smiley

Lainaus
Huone 2: Materiaaliset, aineelliset ja ruumiilliset puitteet, suhteemme omaisuuteen, miten ansaitsemme rahaa, miten käytämme sitä ja miten suhtaudumme siihen. Myös omanarvontunne kuuluu 2. huoneen piiriin - se minkä arvoiseksi koemme itsemme.

Aspektit

Q kuu = rakastan luovuutta

puolitoista aspect_squ jupiter = itsehillinnän puutetta

aspect_sex saturnus = varautunut, mutta yleensä uskollinen ja vastuuntuntoinen

aspect_squ uranus = suuri ego, identiteettinen ihminen, joka
ei pidä, jos vapautta uhataan vaan kaikki tehdään omalla tavalla

aspect_squ neptunus = halu olla erilainen, päiväuneksija ja
idealisti, oman roolin romantisoimista, ekapistista käyttäytymistä,
itsetuhoisia fantasioita ja/tai tapoja, luottamusta vääriin henkilöihin

aspect_inc pluto = laiskuutta tai "ylilaajentumista" ?

aspect_tri askendentti = luonnollinen, helppo pitää, ystävällinen, kiinnostusta
taiteisiin ja/tai urheiluihin ja peleihin, suotuisa aspekti julkkiksille

puolitoista aspect_squ keskitaivas =  ??
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #21 : 19.04.2010 18:58:26 »

Faithful; ei sinuakaan ole leikut pitkään viihdyttäneet, ei ainkaan yksin, ja leikkihuoneessakaan et aina viihdy. Saturnus? Oliskohan se huone jonkinlainen rangaistushuone sinulle, liekö joutunut sinne, kun olet liikaa tunkeutunut muiden asioihin tai karannut pihamaalle?

Olin lapsena äikä rämäpäinen tyttö ja leikin mieluiten poikien kanssa ja olin mieluiten ulkona. Aina polvet ruvella, tyttöjen vaatteet ja tyttöjen värit oli kamalia idiot2 Äiti laittoi mut harrastamaan pianon soittoa, taitoluistelua ja jopa telinevoimistelua joita kaikkia vihasin sydämeni pohjasta. Kovasti se yritti leipoa musta tietynlaista Huh Pitkällisten taisteluiden jälkeen sain alkaa pelaamaan futista ja ratsastamaan. Tulin kyllä kaikkien kanssa juttuun jo lapsena, mutta koin joutuvani jatkuvasti varsinkin tyttökavereiden keskinäisiin valtataisteluihin. Pojilla oli enemmän sellanen kaikki on kaikkien kavereita meininki.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 19.04.2010 19:26:23 »

Jossakin niskan takana kutkuttaa sellainen intuitiohupakko, kun tekee mieli tehdä mielikuvia tästä huoneesta, jonka voisi leikisti mieltää lapsuuden leikkihuoneeksi. Miten olet leikkinyt? Kertooko tämä huone siitä?

Saanhan tehdä mielikuvia?

Sashan leikkihuone on ollut mullin mallin, kauaa ei ole viihtynyt yhdessä leikissä, vanhat lelut ovat joutuneet aika äkkiä nurkkaan, ainakin sen jälkeen kun ne on tutkitti. Uudet jutut kiehtovat aina ja kavereita pitää olla, ei viihdy yksin. Puheenpulputus taukoamaton.


 Grin Mullin mallin riippuu vähän siitä, miten katsoo,  :Smiley kappas kun minun mielestäni huoneeni
lattialla oli hienoja rakennelmia, ja jos ei rakennelmia, niin oli ne lelut kaikki sielä kuitenkin
omassa hyvin erityisessä järjestyksessään. Cheesy Grin 2funny
Jos äiti siivosi sen, ne hitsit, kun koko iso homma piti aloittaa alusta,
eikä kaikkia leluja edes löytänyt heti, kun äiti oli laittanut ne kaappeihin ja laatikoihin. Undecided

Kyllä hiukan kärsivällisempi noiden leikkieni kanssa olin.
Jatkoin samaa leikkiä monta päivää, välillä tietenkin vain leikkimässä jotain muuta leikkiä. Smiley
Leikkikavereita sain helposti ja niitä oli monta, kuten edelleenkin
ja taukoamaton pulputus, yhdessä tai yksin, ei ollut niin nuukaa. Grin
Kiitti tulkinnasta! smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #23 : 19.04.2010 20:46:51 »

Mulla  aurinko sijaitsee aivan VALTAVAN kokoisessa 1. huoneessa  oinas merkissä.
Samaisessa huoneessa majailevat 

askendentti kauris
pallas kauris
ceres vesimies
juno kalat
merkurius kalat
vesta oinas

Aspekteja auringolle ovat
 aspect_squ neptunus
 aspect_tri uranus
 aspect_inc saturnus
 aspect_tri jupiter
 aspect_ssx venus
 aspect_con merkurius

Aika kamalasti kamaa siis! Grin
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #24 : 19.04.2010 21:02:51 »

Hitsi, voi olla että olisinkin ollut pikku tyranni, jos olisin uskaltanut.  Oinas-isä piti sellaista jöötä, että pelkkä kulmakarvojen kurtistus riitti.  Itse asias mä olin ainut meistä likoista, joka uskalti uhmata isää edes vähän.

Mistä sä tiesit, mitä mun leikkikaverit on mulle sanonu joskus 40 vuotta sitten?  2funny  Kuulosti kyllä kamalan tutulta!

Jouskari olen aurinkomerkiltäni, mutta en vieläkään tiedä, mikä musta tulee isona...
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #25 : 19.04.2010 21:17:25 »

Minulla on aurinko  aurinko  harka 8.huoneessa. Muita kasihuoneen asukkaita ovat  merkurius  oinas ja  chiron  oinas

Sinulla on varmaan elämä ollut vähän samanlaista pähkäilyä itsesi kanssa kuin minullakin tuossa huoneessa. Kun olemme molemmat vielä noita alkupään merkkejäkin. Chiron varmaan on ohjannut sinua enemmän auttamaan läheisiäsi tai ainakin näkemään enemmän ympärillesi.

Millainen olit pienenä? Raahasitko pökertyneitä ötököitä, sairaita eläimiä huoneeseesi?

Kyllä, paljon olen pähkäillyt ja tehnyt töitä itseni kanssa. Se on kuitenki ollut hyvästä, kun nykyisin on sinut itsensä kanssa.  angel Ja kyllä Chiron on ohjannut auttamaan ja näkemään.
Erittäin kiltti ja herkkä olin pienenä ja autoin juuri ötököitä ja eläimiä. En tosin rohjennut vanhempieni vuoksi niitä huoneeseeni raahata. Tai oli mulla joskus leppäkerttuja. Grin
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #26 : 19.04.2010 21:49:00 »

Odotas vähän, nyt tekee mieli tutkailla vähän Nikulan kirjankin kautta.
Aurinko persoonallisen minuuden huoneessa, naivi, luottavainen, itsetyytyväinen ja valoisa!
Minuus yksinkertaista ja keskittynyttä, itseilmaisun vapaus!

Pluto korostaa kauheasti persoonallisuuttasi, mutta ei varmaankaan ole ollut aurinkohuoneessasi helppo kaveri. Sehän on alkuvuosinasi astunut kipeästi varpaillesi, kun lähdetään tulevia transiitteja etsimään! Nikulan mukaan Pluto tässä huoneessa tekee sinusta salaperäisen, etkä kerro varmastikaan kuin pienen osan itsestäsi. Aika hauska! Olet varmaan hurmaava persoona ensi näkemältä, mutta etpäs salli tulla liian lähelle ainakaan äkkiseltään.
Eli näyttää siltä, kuin Aurinko ja Pluto mittelöisi voimiaan sinua muokatessaan. Kuin jotain pois sulkevaa.
Pitääkö nämä paikkaansa?  Cheesy

Kyllä mä kuulemma kaikin puolin pimeän tyypin maineessa olen, ja pitää nyt todeta että kun tuo yhtymä on Skorpionissa, niin Pluto korostuu joka tapauksessa Auringon kustannuksella. Planeettojen vahvuuksissakin Pluto on ykkösenä ja Aurinko vasta kolmantena. Toisekseen, tuon yhtymän perushankaluus tulee siitä, että se yhtymä on kuin tehty äärimmäisiä tilanteita eikä mitään arkista latteutta varten, ja kun ihmiset yleisesti ottaen uskottelevat elävänsä arkisessa latteudessa, niin se energia näyttää siinä maailmassa oudolta, liioitellulta ja pelottavaltakin.     
tallennettu
Iloinen lumikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173



Profiili
« Vastaus #27 : 19.04.2010 21:56:15 »

Minulla 3 huoneessa aurinko kauriissa, samoin Ceres ja Merkurius ja Saturnus siellä kauriissa ja
Ceres vesimiehessä. buck2

t.Musta lumikki
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 19.04.2010 23:24:08 »

Minulla 3 huoneessa aurinko kauriissa, samoin Ceres ja Merkurius ja Saturnus siellä kauriissa ja
Ceres vesimiehessä. buck2

t.Musta lumikki

Minulla on eräs kaurisoppilas, pieni poika, joka on lukenut varmaan kaikki luonnontieteelliset kirjat mitä löytää, kertoa sössöttää muille kuin opettaja konsanaan ja toiset eivät ymmärrä mitään, ei hän sitä huomaa, puhuu kuin pappi konsanaan. Mutta varmaankin hänen huoneensa on jotain muuta kuin sinun Musta lumikki, sillä sinä et varmaan ole ensimmäisenä riitaa haastamassa,vaan yrität sovitella. Haluatko olla sisko, kaveri kaikille? Kuitenkin helposti leikeissä otit vastuun ja johdonkin. Saturnus noissa kuvioissa ehkä laittoi sinua joskus syrjään, ojensi sinua. Tunsitko etteivät mokomat ymmärrä omaa parastaan?  Mössötit.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 19.04.2010 23:42:11 »

Nyt tuore mummu lukee pojantyttären karttaa:  Wink

Oinas-tyttö luovuuden 5.huoneessa. 'Minä itte', ei taida olla mikään nynnero, sillä samassa huoneessa asustaa myös Uranus. Huhhuh! Sanookin jo äiti, että tyttö työntää tisultakin jo äitinsä kädet pois, hän itte kuulemma löytää oikean paikan. Mummu tässä naureskelee kaksos-poikaansa, että nyt hän kokee tätä tahtojen taistelua aivan kuten mummu aikoinaan. Kyllä tuo oinas-tyttö isäänsä opettaa ja taltuttaa varmasti.

Tuota tulta ja tappuraa on kyllä tasoittamassa vastapäisen huoneen Vaaka-Saturnus oppositiollaan. Eli taitaa sittenkin ainakin äiti-Vaaka saada tytärtään jonkunlaisiin rajoihin. Tuo kuvio on kuin kaunis Pohjanmaan lakeus ikkunasta nähtynä. Välillä voi olla tympeän vakaa mutta myös rauhoittava. Siinä ikkunassa on leveät kaksoislasit, ja toisesta ruudusta näkyy Vaaka-Kuu.
Tässä huokaan helpotuksesta, sillä kyllä tyttö pystyy vielä keskittymään sisimpänsäkin kanssa ja tekee kauniita kompromisseja tuittupäisen luonteensa kanssa.

Tuo saman huoneen Uranus pehmittyy kylläkin sitten tuossa Kalat-kuviossa. Ja jos tyttärestä tulee taiteellinen (ehkä Vaaka-nousuisena) niin Uranus luo hyvin omaperäistä luovuuden väriä. Eli taaskaan ei isän omanlainen haave toteudu, kuten ei isoisälläkään poikansa suhteen, vaan uusi nuori lähtee aivan uusille urille. Kalat-Uranukselta odotan kylläkin sitten vähän sydämen mukana oloa ja osallistumista ehkä taiteen avulla heikompien puolella. (Mummu lähettää tässä astrologisia toiveitansa.)

Aurinkohuoneessa on myös iloinen kolmio-ikkuna, josta näkyy vallaton Leijona-Mars. Voi sitä vauhtia, kun tyttö löytää maailman ja sen haasteet! Ei tämä tyttö ujostele eikä pelkää.

Mummu vauhdissa! Saapas nähdä, osasivatko tähdet kertoa. Ja osasiko mummu nähdä!  :Smiley

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: