Itse henkilökohtaisesti toivon että ihmiskunta saisi todistettua, ettei meitä tarvitsisi pyyhkäistä mihinkään vuonna 2012, että meissä riittäisi hyvyyttä ja hyvää tahtoa auttaa Äiti Maata. Hyviä merkkejä on jo ilmassa, mutta se on valitettavan hidasta tämä byrokratian hampaissa jauhettu muutos...
Hyvin sanottu!

Onkos muuten kenelläkään tietoa, että jos saataisiin pikkujääkausikin aikaiseksi tulivuoren purkaumista (kuten 1600-luvulla), pysähtyykö ilmaston lämpeneminen, vai alkaako se kiihtyä, kun säteet eivät pääse sen enempää takaisin tuhkapilven läpi? Vai kiihtyykö ensin ja pysähtyy sitten? En ole perehtynyt asiaan...
Ilmeisesti ilmasto alkaa kylmenemään.
Näin minäkin olen käsittänyt. Siis että yläilmakehään menee rikkihappoa (tai jotain vastaavaa), joka aiheuttaa sen, että auringonvaloa heijastuu jonkin verran pois jo siellä ylhäällä. Perustuikohan se nyt sitten siihen että se tulokas aine saisi vettä tiivistymään hieman enemmän, ja se tiivistynyt vesi olisi se 'peili'. On esitetty että tämän takia lentokoneiden polttoaineen rikkipitoisuutta voisi ihan tarkoituksella nostaa. Itse en pidä ideaa hyvänä. Antaa luonnon itse tasata itsensä. Ei ilmaston tasaaminen jollain tempulla oikeuta saastuttamista (siis lentäminen yleensä massivisessa määrin).
Voihan tässä suurpurkauksessa olla kyse juurikin luonnon omasta vastareaktioista globaalin lämpötilan nousuun, jonka itse uskon johtuvan Auringon suuremmasta aktiivisuudesta. Toisaalta siitäkin kiistellään onko edes mitään lämpötilan nousua...
Joskus on pohjoisessa - Islanti, Pohjois-Atlanti - ollut niin iso tulivuórenpurkaus että aurinko on peittynyt niin pitkäksi aikaa että Pohjois-Euroopassa asuvilla ihmisillä on tapahtunut pysyvä geenimutaatio muuttaen ihon, hiukset ja silmät vaaleiksi.

Tuohan on hurja juttu! Aikamoinen purkaus se on ollut jos noin on käynyt! En kyllä heti tuota usko. Kai se että aurinko paistaa vaan vähemmän, riittää vaalenemiseen pitkän ajan kuluessa.