Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Levottomuus/kuulumattomuuden tunne  (Luettu 9445 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« : 10.03.2010 23:19:11 »

 Mitähän merkitsee se kun ei tunne olevansa 'kotona'. En tunne kovin mittään isänmaallisia tunteita Suomea kohtaan ja koko ajan haluaisi olla jossain muualla. Matkalta palatessa muut hihkuu "ihanaa päästä kotia, parasta matkustamisessa on kotiinpaluu" kun minä ajattelen "en minä halua, käännytään takaisin". Haaveilen koko ajan muista maista ja niihin tutustumisesta, voisiko sanoa, että etsin kotia?  Huh

 Yksi hyvin rakas maa on Venäjä (ja sinne haluaisi vähän väliä), mutta sekkään ei ole oikein se mitä etsin. En oikein ymmärrä tätä. Onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia? Tai osaisiko joku valaista asiaa?

   Sydämeni kiittää. Smiley
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #1 : 11.03.2010 01:40:25 »

Olisiko jotain menneiden elämien
kaikuja.. :Smiley Eli olet saattanut
hyvinkin joskus muinoin elää
Venäjällä kun sen niin omaksesi
tunnet.

Voi myös olla, että etsit
kotiasi. Suosittelen kiertelemään
ulkomaita ja käy ihmeessä
katsomassa Venäjääkin, joskos
siitä tulisi uusi asuinmaasi Smiley

Itselläni jokseenkin sama juttu,
en ole koskaan tuntenut
kuuluvani vakiasuinpaikkaani..

Siellä koti, missä sydän.
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #2 : 11.03.2010 10:49:59 »

 Kiitos. Jottain tuontapaista ajattelin.

No Venäjällä aion muutenkin käydä sillä ystävä assuu siellä.  smitten
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #3 : 16.03.2010 16:01:47 »

Jossakin määrin samansuuntaisia tuntemuksia täällä. Itse en ole oikeastaan koskaan tuntenut kuuluvani juuri mihinkään. Tietyissä paikoissa (erityisesti luonnon lähellä) tunnen hetkittäin kuuluvani johonkin. Luultavasti kotini tulevaisuudessa on lähellä metsää tms. Smiley
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.03.2010 17:36:31 »

Minusta ajatus, että 'Koti on siellä missä on rakkaat ihmiset', on paikkansa pitävä.

Venäjä on sellainen uskomaton moni-ilmeinen tila. Minäkin joskus haaveilin Siperian erämaita ja pieniä kyliä, mutta en päässyt venäjänkielessa alkuunkaan.

Itselle taas kyky rakentaa 'pesä' mihin maailman kolkkaan tahansa, oli lahja. Varmaa on ainakin se ja oli minullekin nuorena, että 'Maapallo' on kotini. Ajelehtiminen kuuluu nuoruuteen eikä se ole paha asia. Mutta jos sellainen vietti herää vielä vanhempana, niin voi olla, että jostain viiraa!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 16.03.2010 20:58:37 »

Minua ei sitten saa haukkua jeesustelijaksi kun tämän tänne kirjoitan, mutta vähän aikaa sitten lukemassani Caroline Myssin kirjassa puhuttiin juurichakran kohdalla, siitä, että tunne siitä, että ei ole missään kotonaan voisi johtua ongelmista juuri chakrassa. Silloin ei tavallaan olla kosketuksissa omiin juuriinsa ja täytyisi kaiketi "maadoittaa" itsensä. Toki omaa paikkaansa täytyy etsiä ja löytää ja siksi kannattaakin matkustella ja lueskella ihanista paikoista ja kauniista maista =)

Muistatko muuten Esmiralda tarkemmin tuosta Myssin jutusta mistä mainitsin, jos muistat niin kirjoitas vaan tähän tarkempaa infoa, kun sinä hänen teoksensa taidat paremmin tuntea. =) Toivottavasti en itse muistanut tuota kohtaa aivan väärin ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 16.03.2010 22:07:34 »

Höh, minä en luota muistamisiini, vaikka olen lukenut toiseenkin kertaan Myssiä, Ratkaisu.  Cheesy
Voisin katsoa, mutta en nyt jaksa, suothan laiskan väsymykseni.

Mutta ymmärtäisin, että on kahdenlaista levottomuutta mennä sinne ja tänne. Yksi on se, että on turvattu tausta, turvallinen olo, jossakin paikka, mihin voi mennä takaisin. Minulla on ollut turvallinen lapsuus, josta olen saanut itsevarmuuden, itseluottamuksen ja usko johonkin suurempaan voimaan, sekä luotto intuitiooni. Vaikka minulla ei edes ollut sitä kotia, mihin mennä, sillä molemmilla vanhemmillani oli jo toinen perhe.

Aivan toinen juttu on sitten se, jos joutuu 'pakenemaan' jotakin; vihaa, pahaa oloa, hyväksymättömyyttä puolin ja toisin. On turvaton olo, vaikea luottaa kehenkään ja poukkoilee sinne tänne etsien jotain, sitä turvaa ja omaa paikkaa.  Embarrassed
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #7 : 16.03.2010 22:13:51 »

Voihan kyseessä olla pelkästään ajan henki - että ihmiset yleisesti ottaen kokenevat olevansa ainakin tietyssä elämänvaiheessa irrallaan ympäristöstään milloin mistäkin syystä. Toisin sanoen 'kukaan ei ymmärrä mua'-elämänvaiheet ja niin poispäin.
         Mutta sen sijaan, että ihmiset jäisivät ruikuttamaan asioista ja yrittäisivät unohtaa tilanteensa esim. viinaan, lääkkeisiin ja huumeisiin, kuten näkyy yleisesti käyvän, irrallisuuden tunteessa on hyvätkin puolensa: Voi olla mitä vaan ja sopeutua minne vaan, kun ei ole liikaa kiinnittynyt mihinkään, ja oppii samalla kaikenlaista uutta elämästä.
       En minä todellakaan kadehtisi sukulaisia ja kavereita, jotka on asuneet ikänsä samalla pikkupaikkakunnalla uskaltautumatta merta pidemmälle vinkuintiaan, tai jotka elävät elämäänsä omakotitalo-auto-perhe-kaavan mukaisesti. Ihmiset kiinnittyvät paikkoihin, toisiinsa, tavaraan ja asioihin pääasiassa turvallisuuden tunteen vuoksi, mutta se ei tarkoita todellista turvallisuutta vaan illuusiota siitä. Mitä vaikeampi ihmisen on hyväksyä, ettei mikään ole ikuista, sitä enemmän kiinnittyy ja pelkää, ja sitä vaikeampi ja kestämättömämpi on menetys.

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 16.03.2010 22:22:58 »

Jep!

Muistan aina sen kun kävin kotiseudulla ja vyöryin paikasta paikkaan kyläilemään, kun toinen suuttui jos ei käy jne. illuusioihin sortuneena. Ja ne sukulaiset!

Suurimpia ilon ja onnen hetkiä olenkin sitten kokenut, kun olen saanut taas olla yksin matkalla ja vastuussa pelkästä itsestäni. Oijoi sitä vapauden riemua!!!!  :Smiley

Ennen ei ollut edes kännyköitä tai tietokoneita, joiden kautta nyt on sitkeästi 'kiinni' jonnekin. Se vähän säälittää. Ennen oli vapaus suurempi, täytyy sanoa. Wink

Oma poika teki ihan oikein, kun ensimmäiseksi katkaisi kännykkäyhteyden maailmalle lähtiessä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #9 : 17.03.2010 10:26:13 »

”Ketuilla on kolonsa ja linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.”
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #10 : 17.03.2010 11:09:31 »

Mitähän merkitsee se kun ei tunne olevansa 'kotona'. En tunne kovin mittään isänmaallisia tunteita Suomea kohtaan ja koko ajan haluaisi olla jossain muualla. Matkalta palatessa muut hihkuu "ihanaa päästä kotia, parasta matkustamisessa on kotiinpaluu" kun minä ajattelen "en minä halua, käännytään takaisin". Haaveilen koko ajan muista maista ja niihin tutustumisesta, voisiko sanoa, että etsin kotia?  Huh

 Yksi hyvin rakas maa on Venäjä (ja sinne haluaisi vähän väliä), mutta sekkään ei ole oikein se mitä etsin. En oikein ymmärrä tätä. Onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia? Tai osaisiko joku valaista asiaa?

   Sydämeni kiittää. Smiley

Tunnen melko samalla tavalla. Veri vetää maailmalle koko ajan ja en tunne suurta kiintymystä varsinaisesti tänne Suomeen, täällä vaan on rakkaat ihmiset.
Haaveilen siitä että voisin olla vapaa paikasta, kulkea mihin haluan milloin haluan. En kaipaa pysyvää paikkaa johon asettua varsinaisesti. Voisin olla melkein missä vain ja vaihtaa taas paikkaa.
Olenkohan ollut edellisessä elämässäni kiertolainen? Smiley

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 17.03.2010 12:03:21 »

Voihan kyseessä olla pelkästään ajan henki
taivahalla levottomuutta, kuulumattomuuden tunnetta ei varmaan yhtään vähennä
 uranus 26  kalat  aspect_con aurinko 26  kalat
ja tänään myös
 jupiter 13  kalat aspect_ssx kuu :venus:13  oinas,
 jupiter kalat jo itekseen lisää tuota kaipuuta jonnekin,
jonnekin, jota ei välttämättä osaa määritellä
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12 : 17.03.2010 12:07:13 »

Itse koen olevani kotonani oikeastaan abstraktisti itseni kanssa ollessa, esimerkiksi maalatessa. Siellä omassa pääkopassa. Mutta muuten fyysisesti minulle on oikeastaan sama missä olen. Pidän kyllä matkustelusta ja uusista kulttuureista, mutta niistä en kyllä kotiani löydä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #13 : 17.03.2010 14:59:21 »

Mitähän merkitsee se kun ei tunne olevansa 'kotona'. En tunne kovin mittään isänmaallisia tunteita Suomea kohtaan ja koko ajan haluaisi olla jossain muualla. Matkalta palatessa muut hihkuu "ihanaa päästä kotia, parasta matkustamisessa on kotiinpaluu" kun minä ajattelen "en minä halua, käännytään takaisin". Haaveilen koko ajan muista maista ja niihin tutustumisesta, voisiko sanoa, että etsin kotia?  Huh

 Yksi hyvin rakas maa on Venäjä (ja sinne haluaisi vähän väliä), mutta sekkään ei ole oikein se mitä etsin. En oikein ymmärrä tätä. Onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia? Tai osaisiko joku valaista asiaa?

   Sydämeni kiittää. Smiley

On käsittääkseni DNA-tutkimusten perusteella kiistaton fakta, että n. 60
prosenttia suomalaisista miehistä on siperialaisten mammutinmetsästäjien
jälkeläisiä, joten ei liene ihme, että monet suomalaiset kaipaavat "alkukotiinsa"(?)
nykyisen Venäjän alueella. Naisten osalta tuo prosenttiluku tosin lienee
selvästi alhaisempi.

Olen muuten juuri lukemassa toista kertaa intialaisen herra Tilak'in kirjaa
Arctic Home in the Vedas (1903), missä hän hahmotelee veda-kirjallisuudesta
löytyvien vaikeaselkoisten ilmausten perusteella sitä, että arjalaiset olisivat
alunperin asuneet lähellä pohjoisnapa-aluetta, mutta joutuneet "peräytymään"
sieltä ilmastonmuutoksen takia päätyen pääosin nykyisen Intian alueelle.

Yksi tuollainen ilmaus on Ushas - jumaluudelle eli Aamunkoitolle omistetuissa
hymneissä esiintyvä väite siitä, että aamunsarastus ennen auringon nousua
horisontin yläpuolelle saattoi kestää useita päiviä (Rgveda: bahulaani; ahaani).
Tuo lienee mahdollista vain tietyn leveyspiirin pohjoispuolella.

Koska olen "äärimmäisen" kiinnostunut Rgvedan joistakin hämmentävistä
ilmauksista, sekä ylipäätään sen kielimuodosta, joka on mielestäni paljon
fantsumpaa kuin vaikkapa Bhagavad-giitaan vastaava, oletan, että olen joskus mahdollisessa aikaisemmassa  inkarnaatiossani saattanut kuulua tuohon arjalaiseen vaeltavaan jengiin, tai sitten en...

 :Smiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #14 : 17.03.2010 15:23:04 »

Juu oman käsityskyvyn mukaan Suomalaisten naisten perimä on Karjalasta. Omat juuret on ainakin syvällä siellä.

Luultavasti olet kuulunut arjalaisiin, ensinnäkin se vetoaa sinuun ja toiseksi koet samaistumista siihen ja jotenkin minulla on aavistus roolistasi. Itselläni menneissä elämissä on lähinnä tsekkiläistä verta, ehkä jonkinverran romaaneihin liittyvää, tunnistan itsessäni mustalaisten villeyden, toisaalta taas luulen, että kyllä sitä on auswitsissä vietetty mukavia ja vähemmän mukavia hetkiä. Tosin pellavapäisenä.

Menneet elämät on tosi haastava juttu, koska no, mitä merkitystä niillä on? Itse tunnen voimakasta vetoa kelttiläisyyteen ja toisaalta taas shamanismiin, pohjois-Karjala on sellainen alue, jossa oikea sukunikin on, mutta siinä on jotakin muutakin, ehkä joskus otan selvää.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: