Sivuja: 1 ... 221 222 [223] 224 225 ... 239
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto (vanha nro. 1)  (Luettu 1546133 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #3330 : 30.05.2008 15:36:53 »


diamond
kiitos kieloista ja paranen hyvää vauhtia.....se on tarkoitus coolsmiley

Viime yö oli aivan julmetun ankara heittäen kummallisia vanhoja ahdistuksia jo olemassaolevien lisäksi, hyi.
Tytärkin sekoili ja käveli unissansa, kelloa katsomassa kuulemma, juu ja kyllä oli katsonutkin, muuta aamulla ei sitten tiennyt asiasta mitään.
Ajattelin näitä meidän lapsia, siis kaikkien äitien, ja itse ainakin haluan sanoa ääneen kaikki kiitokset, kannustukset, rakkauden tunteet, ja mahdollisuudet ulos tuolle rakkaalle pakkaukselle. Ostin hienosti ensimäisen lukio-vuoden suorittaneelle tyttärelleni kauniin keijukais/enkelityttö patsaan jolla on kyyhkynen kämmenillään ja minusta se kuvasi hurmaavasti sitä aitoa siivet auki ja asioiden maailmalle laiton meininkiä.
Itkuksihan se meni, todistus haetaan huomenna, niinkuin myös poitsun.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3331 : 30.05.2008 18:22:52 »

Mua mietityttää toi juhlahömpötys..
Ja se että vanhemmat palkitsee lasta koulumenestyksestä..

No, mä sain tapella äidin kanssa kauan että se suostu järjestään mulle yo-juhlat. Mutta sekin oli sitten vaan ihan lähimmille sukulaisille ja mun kavereille. Tosi rennot juhlat siis.. Joista pidin paljon.
Muistan kun itkin äidille että kaikilla muillakin on juhlat ja mulla ei ole ikinä ollut mitään juhlia, ei rippihjuhlia (koska en edes käynyt riparia), ei ollut prinsessapäivää kun vastustin koko vanhojentanssitouhua, ja lapsena mulle taidettiin vaan kerran järjestää synttärit johon sain kutsua kavereita..
Äiti sanoi mulle vaan että hirvee vaiva ja ei ole varaa... Mutta lopulta suostui..... Grin

Jotenkin sitten ihmetyttää kun katsoo että joku touhuaa ja touhuaa joidenkin lapsen juhlien järkkäämisen kanssa ja jopa tykkää siitä...  uglystupid2

En oo katkera.  Grin

Mä luulen että mun lapset joutuu kokemaan lähes yhtä juhlattoman elämän kun mä.  Grin
No synttäreitä voin järjestää mutta en kyllä mitään kuivia ja ärsyttäviä isoja juhlia johon tulee kaikki ei niin kivat sukulaiset yms.... Plääh.  buck2
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #3332 : 30.05.2008 18:37:57 »

Miten niin palkitsee?? Shocked

Mie koen että arvostaa toisen vaivannäköä ja saavustusta? Antaa sille arvoa.

Onhan se niin, että tavat ja arvostuksen esittämiset tehdään tietyllä jo sovitulla yhteiskunta tavalla :Smiley, mutta jokainenhan meistä elää tiettyjen " sääntöjen" mukaan ...toinen toisella tavalla, toinen toisella ja aina joku rikkoo niitäkin..., MUTTA eikö tärkeintä ole se, että osoittaa lapselleen, että MINÄ , vanhempana arvostan, SINUN, lapseni saavutusta, sellaisella tavalla , joka Lapselle on tärkeää. Toinen lapsi haluaa sen suurina sukujuhlina, toinen ei, hän ei juhli ripareita ym.
Vanhempi arvostaa lapsen omaa mielipidettä. Ei sitten lapsen tarvitse ruveta syytteleen vanhempia, kun et järkänny mulle hienoja sukujuhlia...
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3333 : 30.05.2008 18:50:41 »

No sorry ettei mun vanhemmat antaneet mulle mitä halusin.  Grin
Ei se ole mikään itsestään selvyys. Ja kaikkia vanhempia ei ollenkaan kiinnosta esim. lapsen koulumenestys..
Mulle äiti aina naureskeli sitä että miten muut vanhemmat vouhottaa lapsiensa todistusten kanssa ja antaa rahaa hyvistä todistuksista.. Silloin äiti sanoi mulle että sillä ei ole mitään väliä, että ei ihmistä saa mitata suoritusten perusteella (ja by the way, keskiarvoni oli melkein aina päälle ysin, mutta siitä ei kyllä kotona sanottu juuri mitään- kuten ei siitäkään sanottu mitään kun yläasteella numerot laski kuin lehmän häntä ja lintsasin enemmän ku olin paikalla).. Minua ei ylistetty, mutta ei myöskään patisteltu tai haukuttu. Olin aina arvostettu ja sen näyttämiseen ei tarvittu mitään ihmeempää.

Ehkä tää oli jotain  kuu kauris- lapsuutta, mutta oikeasti olen kiitollinen siitä,
että olen ehkä jo hyvin varhain oppinut arvostamaan asioita eri tavalla,
koska ympärillä ei ole ikinä hössötetty liikaa.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3334 : 30.05.2008 19:26:28 »

Niin siis kyllä minä aion onnitella ja kannustaa tulevia lapsiani,
ehkä sitten löytäisin kultaisen keskitien mummoni ja äitini väliltä ...  Grin
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3335 : 02.06.2008 09:59:28 »

Nojuu...vähän kaksipiippuinen juttu tuo suorituksista palkitseminen. Itse olen sitä mieltä, että ilman muuta hyvistä koulusuorituksista kuuluu antaa kiitosta ja hyvää palautetta. Ymmärrän kuitenkin tuon Tigrinumin äidin pointin sikäli, että jotkuthan saavat sitä kiitosta vanhemmiltaan vain koulusuorituksista, tai vain jos suoritukset ovat vanhempien mielestä "tarpeeksi" hyviä, eikä se ole lapsen kannalta kovin oikeudenmukaista. Ei vanhempien hyväksyntää pitäisi koulusuorituksilla joutuakaan ostamaan. Mielestäni kuitenkin jollain tavalla arvostusta pitäisi aina osoittaa, kun lapsi on saanut tietynlaisen etapin opiskeluissa kunnialla suoritettua - oli se sitten yo-kirjoitukset, ammattiin valmistuminen tai muu vastaava.

Henk.koht. kammoksun juhlien järjestämistä eikä voisi vähempää kiinnostaa niihin liittyvä hössöttäminen (olen askendentti kauris Wink), mutta en osaisi itse lähteä kyseenalaistamaan lapseni (jos sellainen olisi) yo-juhlia. Ne kuuluvat minulla jotenkin kategoriaan "itsestäänselvyys". Mutta henk.koht. arvostuksistahan siinäkin on kyse, eivät kaikki vanhemmat (tai kaikki ylioppilaatkaan) arvosta ylioppilastutkintoa, eikä siinä silloin nähdä sen suurempaa juhlimisen aihetta. Tärkeintä olisi varmaan saada aikaan jonkinlainen kompromissi juhlinnan tyylistä ja laajuudesta vanhempien ja lasten välillä, jos nuo arvostukset kovasti eroavat toisistaan. Smiley

Niin...tällä hetkellä harka kuu - arvostukset sopivat kai hyvin pohdinnan aiheeksi. Grin Ja ruoka myös...noista tarjoiluista kun mainittiin, niin kalliiksihan ne tulevat, mutta eihän juhla tuntuisi juhlalta jollei saisi samalla herkutella jollain ei-niin-arkipäiväisillä jutuilla. Itse olin siellä lauantain yo-juhlissa töissä, eli auttamassa kaveria keittiössä ja palkaksi on nyt jääkaapissa ihania piirakoita, joita jäi juhlista jäljelle - nam. Cheesy Niitä väännettiinkin porukalla koko perjantai-ilta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3336 : 03.06.2008 23:35:27 »

 :kuu:13  kaksoset
 aspect_con aurinko venus
 aspect_sex mars leijona
onko tässä flirtin poikasta ja hurmaushenkee,iskumeininkiä ja retro  merkurius:lla sitten "iskunvaimenninta"?
menojen höyläystä otsikoi paikallinen lehti,
ja painotalo "Helprint siirtyi hollantilaisten käsiin "(heh,lehtipainanta,kädet ja  kaksoset)

noista juhlista,
en minäkään HÖSSÖTTÄNYT,herraisä pois se minusta!
muistan omista yo-juhlista kuinka itse ehostin kotia juhlakuntoon,
leivoin ja hankin juomalaseja lisää (jäi jostain syystä mieleen ja huvitti kun tytär ekana osti "naisellisia maljoja" lisää, venus saturnus kauris)
siis omat vanhemmat,isä varsinkaan ei ole mikään juhlija;
tyyliin lannanlevityksestä pellolta ei taho malttaa lähteä pojantyttären ristiäisiin,
nyt itse vanhempana ja äitinä noihin juhlien valmisteluun liittyi niin monia muitakin tunteita kuin vain yo-juhlien humu,
jos rippijuhlat ovat tavallaan siirtymäriitti lapsuudesta nuoruuteen,itsellisyyteen,
(nämä luterilaiset/koulujuhlat "korvaavat" tärkeitä riittejä,joita olisi syytä juhlistaa)
niin ylioppilasjuhlat ovat samalla siirtymäriitti vastuulliseen aikuisuuteen,irtautuminen vanhemmista ja lapsuudenkodista,
on valmistauduttava tekemään päätöksiä ja kantamaan niistä vastuu,
"yo-todistus todistaa sinulla olevan VALMIUDEN korkeakouluopintoihin" sanottiin juhlapuheessakin,
niin että kun tiesin tyttären tulevasta muutostakin niin kyllä se juhlien pottusalaatti
sai "suolaisia mausteita" joukkoon,
iloa,onnea, haikeutta ja niitä irtipäästämisen suolaisia kyyneleitä,
monasti juhlien valmistelu on jo puolet juhlasta,sitä odotusta kuin jouluna ikkään,
varsinkin kun se itse juhlapäivä menee niin nopeasti,
mielelläni olin rättipoikki,kerran elämässä tämmönen tappaus kuitenkin,
ja juhlat olivat todella onnistuneet,
vieraat tyttären kutsumia enimmäkseen,
lupsakkaa meininkiä

tuo  :merkurius:rx 19  kaksoset on aika tarkassa kvinkunssissa omaan merkuriukseeni  skorpioni;siksiköhän on ollut vähän vaikia viestitellä tännekään?
jonnekin olin kirjannut  aspect_kvi:n olevan irtipäästämisen aspekti,
joo,pakkasin eilisillan tyttären tavaroita,hän lähti itse pääsykokeisiin,
tänään lähti muuttokuorma kohti uutta kotia;
niin ontosti kaikuu huoneessaan....
onks tää nyt se tyhjän pesän syndroooooooooooooooooooma nui niiku hiänosti sanottuna?
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #3337 : 04.06.2008 07:59:25 »

Sitä se on Nikki  smitten
Mutta on siinä myös mukavaakin, oman elämän rytmittämistä omaan aikaansa. Käyhän ne lapset kotonaan kun muistavat ja tarvitsevat.
Itselläni oli uusikuu  aspect_con  jupiter jalat rakkuloilla uusista kengistä kun jokavuotinen  kalat - jalat paljaana. Eli siis tasapainotuksen tarvetta kun  jupiter on  vaaka dekanaadissa, mutta näköjään hienosteluakin on kuvioissa mukana, se naisellisuus kun pukkaa esiin vankilassaolon jälkeen....  2funny

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3338 : 05.06.2008 13:11:59 »

 :kuu:7  rapu
viime yönä  aspect_opp pluto kauris eli Hectorin sanoin "unet kummalliset minut menneesen vie,monet kasvoni peilistä nään.."
 aurinko venus kaksoset aspect_sex mars leijona ja hellepäivä,
niin helle ettei jaksa kattia sanoa saati pottua lähteä istuttamaan,
jääköön huomiseen Kustaan päivään,perinteiseen potunistutuspäivään,
vaikkakin kuu on jo kasvava (mullan alta satoa antavat pitäisi istuttaa vähenevän kuun aikaan) mutta jospa tuo rapukuu antaisi silti satoa,
ja onhan siellä maalla jo kolme riviä pottua taimella,
perääntyvä merkurius on pitänyt palaveria tulevaisuuden työn tiimoilta,
opettamaan taitaa  askendentti jousimies joutua opettelemaan,
jos vain rahoittaja hyväksyy työharjoittelun,
lehmät on sitten minun osaltani lypsetty,
lopullisesti laitumelle laskettu,
irtipäästetty,
totisesti toivon että sillekin alalle löytyisi tekijöitä,jotta Suomen ruokahuolto pelaisi jatkossakin,
minun polveni ei vain suostu siihen hommaan enää taipumaan,
"arvaamattomat ovat herran tiet",luojan suuret suunitelmat,
niihin on taipuminen,
kiinteän merkinkin loppupeleissä,
ja hyvä näin,
eteenpäin
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #3339 : 05.06.2008 22:02:37 »

Nikki, sekä äidillä että tyttärellä muutoksia edessä... Hyvä olo tulee viesteistäsi. Selvästi leppoisat ja luonnolliset muutosten tuulet puhaltavat... sitä aitoa elämää, joka menee luonnollisesti eteenpäin...
 kuu rapu sen ymmärtää... vaikka tuliskin joku syndroooooma...

Tuli ihan kaihoisa olo tuosta mitä kirjoitit ylioppilasjuhlista. Se ei todellakaan ole vain se juhla... siihen liittyy niin paljon kaikkia tunteita. Niin ja juuri noita "riittejä" tai "rituaaleja" jollain tavalla kaipaan. Sellaisia, jotka jokainen tajuaa niiden olevan käännekohtia elämässä.

Mun elämästä on nyt juhlat aika kaukana. Välillä tuntuu, ettei elämä tunnu miltään, ei tuoksu miltään, ei maistu miltään... Ei näy muutoksia... Mutta ehkä se on just sen merkki, että ne on todella lähellä ja kohta alkaa ruusut taas tuoksuun.
 smitten

Todella helle ollut tänään. Ei ole jaksanut tehdä oikein mitään. Onkohan huomenna samanlainen. huh
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #3340 : 06.06.2008 11:40:03 »


Rapu,  rapu, rapu rallaa....
aina omalla tasaista "kyytiä". Olin hakasten heitto-reissulla ja turhaan pelkäsin metallin vievän osan jalkaani mennessään...Vähä kirpas muutamassa kohtaa, niin kai se kuuluukin.
Polvi paranee, hyvin. Mieli ei parane hyvin. Sukulaiset ahdistaa armottomasti. Liikkua ei voi, kun kepeillä, puol kilsaa päivässä.
Se siitä.
Vehka avasi kauniin valkoisen kukkansa aamukahveepöytään piristeeksi. Suippo, terävä kärkinen, puoliavoin, sisus "piikkinen", kaunis yksinkertaisuudellaan. Mielenkiintoinen. Erilainen.
Pohdinnoissa paljon tuo erilaisuus, poikkeavuus, ja kun sitä olet, se kuinka sinuun suhtautuu suuri väki....
polkee yli, hermoaa hitautta, katsoo ylenpalttisesti alhaalta ylös, osittaa sormmella, ei väistä.
Apuva, siinä onkin olemista.
Onnekseni luoja antoi syntymässä positiivisen mielen pohjalle, muuten oltas tosi pohjalla.

Kohta se jussikin, siin keskikesä on käsillä, että tää aika menee......katoaa....karkaa.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3341 : 06.06.2008 13:31:04 »

lehmät on sitten minun osaltani lypsetty,
lopullisesti laitumelle laskettu,
irtipäästetty,
totisesti toivon että sillekin alalle löytyisi tekijöitä,jotta Suomen ruokahuolto pelaisi jatkossakin

Voi, sanos muuta...samat tunnelmat myös lapsuudenkotonani tällä hetkellä. Undecided On varmasti outoa, kun ei kesällä ole enää lehmiä kotilaitumella...kun yli 30 vuotta on ollut. Isä on aurinko skorpioni, koville oli vissiin ottanut.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #3342 : 06.06.2008 19:11:30 »

nikki - ONNEA uusille urille   angel
Tyttärellesi myös  angel
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3343 : 06.06.2008 22:42:34 »

tack ippuska,
asiat tuntuvat loksahtavan uusille urille kuin itsestään,etenevät siihen malliin että alan jo huolestua josko suunta on sittenkään oikea (MUUTOS VAATII AINA SUUNNAN),
vaan kaipa se on,kun kerran eteneminen  ei takkua

täysikuu
minäkin mietin tuota erilaisuutta;jos ennen erotuin pituuteni ja ryhdin ansiosta joukosta,niin nyt olen sitten "ryhdikkäästi linkuttava",oudosti kävelevä,
vaan eipä tuo haittaa,ENÄÄ;
jo vain arastelin minäkin aluksi liikkeelle,immeisten ilimoille,lähtemistä,
vaan nyt olen omaksunut vaanivan pantterin kuvasta sanat:
 "ASENNE RATKAISEE AINA!"
(tosin sen yläpuolella toisessa kuvassa makoilee auringossa kuin ilmetty edesmennyt kollini,vaan onhan siinäkin asennetta ottaa välillä lunkisti..)
mutta että sormella osoitetaan,ikävää,todella,
mutta jospa siinä on opetusta myös osoittajalle,
ajansaatossa monet "roolit" vaihtavat omistajaa?

 kuu 28  rapu
potut tuli laitettua maahan,
ei ihan kaikki,koska myös mäkäräiset löysivät pottupellolle,
ja venuksen verenhimoisesti sekstiilaten jellonamarsilleni (tr  mars aspect_con mars leijona tarkka huomenna) imivät käsivarteni mukaville paukamille,
ja pottu oli tietenkin "norjanpunaista" jo SDP:n puheenjohtajavaalienkin kunniaksi,
valituksi tuli Jutta Urpilainen,
 aurinko merkurius leijona jolle tuo  mars teki transiittia,
valovoimainen kultakutri,
transiittina hällä  venus aspect_sex merkurius "a pleasant day",
siis ihan jonnenjoutava transiitti nui niinku poliittista vallanvaihtoa aatellen,
ehkä se kuvastaa ajanilmiötä siten että politiikot alkavat olla nuorta ja lehdistön linssille sopivaa,julkaisukelpoista mediatavaraa,
toinen hehkuttaa koko hammasrivistöllään ja toinen kultakutreillaan,
ok,kunhan muistavat asiansakin,
linnunradalla pähkäilivät tuota valintaa,kun eivät saaneet kunnon transiitteja tueksi valinnalle,
en tiedä olisiko tuossa jotakin valtaanpääsyyn liittyvää,
tr  uranus kalat aspect_con Lilith  kalat ,(2 astetta jo yli tosin)
uranus liittyy vallanvaihtoon,ja tuo Lilith voisi hyvinkin olla meijän Suomen vahvoilla,ensimmäisillä naisilla,merkittävä,vrt Halonen,
ja hällä tais olla joku "unelmien päiväkirja",eiks se sopis kaloihin,
ja uranus yllättäen täyttääkin ne unelmat?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #3344 : 07.06.2008 09:48:21 »

Kuu on siirtynyt Leijonaan, sinänsä hauskaa, mutta se lähestyy uhkaavasti Marsia ja noiden kohtaaminen osuu 2 asteen päähän IC:stäni... eli mitä tapahtuu? Pieni räjähdys / välikohtaus kotona?

Hieman esimakua sain juuri kun jahtasin Leijona-poikaani ympäri taloa (niin, teille jotka ette tiedä niin asun nyt siinä ihanassa asunnossa ja piha kukkii jo kauniisti, omenapuista tippuivat juuri kukat mutta omppuja odotellaan) koska hän ei haluaisi ottaa antibioottejaan... huh, kyllä pikku-Leijona jaksaa pistää hanttiin mutta ovela Kauris piilotti antibiootit mehuun  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: 1 ... 221 222 [223] 224 225 ... 239
  Tulostusversio  
 
Siirry: