Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astro-aloittelijalle  (Luettu 11165 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jentzy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 24.10.2005 23:34:57 »

Mitä kirjoja suosittelisitte tytöntyllerölle, jota astrologia kovasti kiinnostaisi mutta joka ei siitä vielä mitään ymmärrä? Olen joskus jotain kirjaa yrittänyt lukea, mutta putosin kärryiltä heti alkuunsa.  Embarrassed
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2005 19:27:21 »

Moi!
Samassa veneessä ollaan.  Grin

Minä aloitin astrologian kovan opiskelun viime kesänä. Mulle oli ainakin helpompaa aloittaa kokonaisuuden hahmottaminen ns. kevyemmistä kirjoista joissa oli lyhyesti astrologiasta kerrottu. Lueskelin Idän ja Lännen astrologia-kirjaa sekä jotakin ennustamisen avaimet kirjaa, tai sen tapainen sen nimi oli.  :Smiley noissa kirjoissa on se hyvä puoli että ne oli kirjoitettu tyylillä "astrologiaa tyhmille" 2funny

Nyt kun olen vähän jo hahmottanut pääpiirteitä olen syventynyt aina vähän sinne ja tänne pääasiassa nyt planeettoihin ja merkkeihin ja eihän sitä ole malttanut pitää näppejään erossa aspekteista  2funny. Transiitit olen jättänyt hamaan tulevaisuuteen.

mutta siis olisko jollakulla selkokielisen opuksen nimeä tiedossa? angel

Tsemppiä sulle Jentzy!
tallennettu

Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2005 19:33:34 »

Heips Smiley

Suosittelen näin alkuunsa Juhani Nummelan Astrologista Käsikirjaa, löytyy biblioteekeistä ja Sepoltakin on ilmestynyt opus, mutta en jaksa muistaa nimeä Sad Huh
Ulla Palomäeltäkin löytyy teoksia, että siitä vaan kirjastoon kyselemään Smiley

Onnea etsinnöille ja tervetuloa astron ilmeelliseen maailmaan laugh laugh
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.2005 21:33:28 »

Hei Jentzy, jos lähdet ihan perustasolta, niin ehkä nuo suomalaiset Juhani Nummelan ja Raimo Nikulan kirjat voivat tuntua ainakin osittain liian edistyneiltä. Juhani toki lähtee ihan aurinkomerkkitasolta liikkeelle kirjassaan, mutta samaan opukseen on ympätty paaaljon syvemmänkin tason tietoa, joka voi alussa hämmentää. Itse en ainakaan ymmärtänyt kirjasta puoliakaan, kun sen joskus ensimmäisen kerran kirjastosta lainasin. Hyvä hankinta se on kuitenkin ollut, kun sittemmin ostin sen itsellenikin ja olen pikkuhiljaa päässyt opiskeluissa pidemmälle. Kannattaa siis minunkin mielestäni lainata tai ostaa, jos käsiinsä saa. Niin, ja se Seppo Tanhuan kirja on nimeltään Astrologiaa sinulle. Smiley Saakohan sitä enää muualta kuin kirjastoista?

Yksi hyvin selkeä aloittelijan kirja on Tuikku Ljungbergin Opi astrologiaa. Siitä ehkä kannattaisi aloittaa. Myös Paula Nummela on kirjoittanut ihan hauskan kirjan nimeltä Pysähtynyt hetki (kaksitoista naista). Sitten kun vähän edistyt, niin Raimo Nikulan kirjat ovat tosi kattavia, esim. Astrologian ihmiskuva, josta otettiin juuri uusi painos. Jos englanti taipuu, niin ulkomaisten astrologien kirjoittamina löytyy sitten vielä valikoimaa rutkasti lisää. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.2005 21:47:19 »

Hei

Minä myös suosittelen tuota Tuikku Ljungbergin kirjaa Opi Astrologiaa. Itsekin olen vasta aloittelija ja minulla on muutamia kirjoja mm. tuo Juhani Nummelan kirja ja se tuntui menevän ihan yli hilseen  idiot2
Jätän sen tuonnemmaksi ja perehdyn ekaksi tähän helpomman tuntuiseen opukseen  knuppel2
Olen muuten menossa Juhani Nummelan Astrologian peruskurssille, onkos kellään kokemuksia siitä?
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Shar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61



Profiili
« Vastaus #5 : 01.11.2005 06:58:30 »

Juhani Nummelan Astrologian käsikirjaa en minäkään ihan alkuun suosittele.. Mun mielestä siinä on vähän sekavasti ja kunnolla selittämättä kerrottu juttuja. Pitäisi olla joku käsitys niistä etukäteen, tai ainakin kokonaiskuva astrologiasta jo vähän hallussa, ennen kuin siihen pääsee sisälle. Mullekin kävi niin, että ensimmäisellä kerralla sitä lukiessa suurin osa meni ohi.

Suosittelisin ehkä lukemaan netistä perusteita, kyllähän niitä monilta sivuilta löytyy paljonkin. Sitten kun on omaksunut niitä tarpeeksi, niin toi Astrologian käsikirja tai joku muu vastaava voisi olla vuorossa.
tallennettu

aurinko harka
kuu neitsyt
askendentti skorpioni
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #6 : 01.11.2005 13:03:10 »

Netistä löytyy kyllä ihan kivasti. Tähän asti on tullu koluttua vain noita suomenkielisiä sivuja, kun vain jaksais paneutua siihen englantiin niin avautuis todella paljon uusia tietolähteitä  Undecided Outolinnulla on sivuillaan todella hyvä linkkilista.

Minä olen sitä tyyppiä joka haluaa tehdä kaiken itse. Tulostin on täällä suunnalla laulanut kun olen netistä tietoa etsinyt  Cheesy. Ja kaikki on tietysti kauniissa järjestyksessä kansiossa ja kohta on ostettava uusi kansio. Siinä on minulla omanlainen astrologinen käsikirja/kansio.

Ajattelin tilata tuon Tuikku Ljungbergin opi astrologiaa - kirjan ja  tuon kirjan valinta on tehty ihan mutu-puhjalta  Tongue
tallennettu

Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #7 : 01.11.2005 22:05:56 »

Lueskelin Idän ja Lännen astrologia-kirjaa sekä jotakin ennustamisen avaimet kirjaa, tai sen tapainen sen nimi oli.  :Smiley

Tuo Idän ja lännen astrologia on muuten hyvä kirja, sain sen joskus vuosia sitten lahjaksi. Siinä on hyvät kuvaukset länsimaisista aurinkomerkeistä, noihin itämaisiin en ole perehtynyt kun en koe niitä niin omakseni. Smiley
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #8 : 11.11.2005 20:23:44 »

Minä täällä taas  Cheesy

Tuikun kirja löytyy nyt kirjahyllystä, ja ei voi kun kehua. Todella hyvä kirja ja helppotajuinen. Suosittelen muillekin aloittelijoille.

Myös tuon Nummelan kirjan luin ja koen sen myös hyväksi, tosin Tuikun kirjan lukemisen jälkeen...
tallennettu

Marja-Liisa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.2005 19:51:10 »

Moikka!
Ljungberg Tuikku:Opi astrologiaa on perusteos jolla pääsee hyvin alkuun
Artemajos: Astrologia toinen selkeä opas perusasioiden opiskeluun  Smiley
Unio Mystikan sivulla kannattaa käydä katsomassa miltä kirjat näyttävät ja muutenkin, siellä näkee kohtalaisen valikoiman alan kirjoista ja nimen omaan suomenkielisistä.
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #10 : 03.02.2007 14:22:57 »

Niin, ja se Seppo Tanhuan kirja on nimeltään Astrologiaa sinulle. Smiley Saakohan sitä enää muualta kuin kirjastoista?

Näyttää olevan yksi kappale huuto.netissä myynnissä. Kattelin, että siellä oli pari muutakin astrologista kirjaa (rajatieto osastolla).
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Annekka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #11 : 03.02.2007 16:35:24 »

Niin, ja se Seppo Tanhuan kirja on nimeltään Astrologiaa sinulle. Smiley Saakohan sitä enää muualta kuin kirjastoista?

http://www.nettihuuto.com/ilmoitus.php?i=740313
tallennettu

Nousumerkki Rapu
Aurinko Oinaassa
Kuu Vaa'assa
Merkurius Härässä
Venus Härässä
Mars Kaksosissa
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 03.02.2007 20:16:08 »

täytyypä itsekkin käydä kirjastosta katsomassa noita kirjoja.itsekkään tuosta astrologiasta paljoa mitään ymmärrä...mutta intoa olisi oppia.
tallennettu

Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« Vastaus #13 : 03.02.2007 22:45:42 »

Jo mainittu Tuikku Ljungbergin Opi astrologiaa on varmasti helpoin aloittelijan perusteos.
Tuikun teksti on selkeää ja helppoa ymmärtää vaikka ei menekään luotauksessa kaikkein syvimmälle. Aloittelijalle nämä ovat tärkeämpiä tekijöitä kuin se, että tukehtuu hirvittävään määrään uutta tietoa, mitä ei kuitenkaan pysty käsittelemään ja/tai yhdistämään juuri mihinkään.

Toinen kirja joka täydentää ensin mainittua on Tuikku Ljungberg & Gina Ronco: Tähdet ja tulevaisuutesi. Kirja on opaskirja transiiteista ja on samalla tavalla kirjoitettu kuin opi astrologiaakin. Selkeää ja helppotajuista

Lisäys: Menee nyt ihan Tuikun mainostamiseksi, mutta löysin eilen 4€ maksavan pokkarin Tuikku Ljungberg: Tähdet kertovat tyylisi; mistä irtoaa juttuja lempiväreistä, pukeutumisesta, kodista, vapaa-ajasta, viihteestä ja itseilmaisusta ja lopuksi vielä toivelahjat.  Smiley

Tähän väliin sopii jonkinlainen(lukematon?) määrä kaikenlaisia suuria horoskooppikirjoja, mistä saa kuvauksia ja eri kirjoittajien mielipiteitä eri merkeistä + sopivuudesta työpaikalle + sopivuudesta parisuhteeseen + ties mihin.

Näiden jälkeen sitten Nummelan ja Nikulan pariin.

Aloittelijan kannattaa myös muistaa, että astrologia on todella valtava kenttä tallattavaksi ja vaikka olisi kuinka hyviä kirjoja niin aivot vaativat tasaisin välein myös breikkejä jolloin todella sisäistetään niitä asioita. Jos tämän sisäistämisen yhteydessä yrittää tunkea väkisin uutta tietoa sisään kohtaa takuuvarmasti "burnoutin" jossain vaiheessa.

« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 14:23:34 kirjoittanut Tony » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #14 : 04.02.2007 17:37:00 »

Aloittelijan kannattaa myös muistaa, että astrologia on todella valtava kenttä tallattavaksi ja vaikka olisi kuinka hyviä kirjoja niin aivot vaativat tasaisin välein myös breikkejä jolloin todella sisäistetään niitä asioita. Jos tämän sisäistämisen yhteydessä yrittää tunkea väkisin uutta tietoa sisään kohtaa takuuvarmasti "burnoutin" jossain vaiheessa.

Nimenomaan, ei kannata yrittää haukata liian suurta palaa kerralla. Hiljaa hyvä tulee, kannattaa edetä ihan siinä järjestyksessä kuin asiat alkavat itseä kiinnostaa. Esim. minulla on näiden vuosien aikana ollut monta intensiivisempää jaksoa astrologian opiskelussa, mutta toisaalta yhtä paljon kausia, jolloin en ole astro-opuksiin päin vilkaissutkaan. Taitaa mennä sykleissä tämäkin asia. Smiley Tai Uranuksen transiittijaksoissa...
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: