Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 77
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivien tarinoita!  (Luettu 744062 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
pikke61
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13



Profiili
« Vastaus #270 : 21.03.2006 08:48:36 »

Sinulle "OLIVINE"    (Knight of Cups)
Siitä lisää tietoa s.1 ja  Vastaus #8

Lainaus

Hei, Mi-Olea! Kiitos! Tätä minä juuri tarvinkin: 
    Sopii sydämen puhdistamiseen ja auttaa ilmaisemaan iloa.   Ja vielä tämä: Auttaa ymmärtämään elämän muutoksia.
    Sitten vaan olivinea etsimään...   smitten
tallennettu

# aurinko jousimiehessä #
# nousu ja kuu neitsyessä#
Mirjam
Vieras
« Vastaus #271 : 21.03.2006 09:07:52 »

Hei, Mi-Olea! Kiitos! Tätä minä juuri tarvinkin: 
    Sopii sydämen puhdistamiseen ja auttaa ilmaisemaan iloa.   Ja vielä tämä: Auttaa ymmärtämään elämän muutoksia.
    Sitten vaan olivinea etsimään...   smitten

Jos satut harrastamaan Kanariansaari matkailua näin talvella, niin siellä tätä kyseistä kiveä löytää ihan maasta.  Wink Tai joku tuttu siellä matkailee...
Ovat yleensä toisessa kivessä kiinni...lähinnä näitä tulivuoren tietämillä olevissa mustissa huokoisissa kivissä tai mitä lienevätkään.
tallennettu
sirmakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #272 : 21.03.2006 10:30:41 »

:Smiley :Smiley :Smiley :Smiley
  Heips.MI-OLEA...

 OLEN OLLUT INNOSTUNUT KIVIEN KERÄÄJÄ JA USEIN SAAN KUULLAKIN SIITÄ ,JOTEN OLISIN KIITOLLINEN JOS KATSOISIT MINULLEKIN.

 KIITTÄEN.sirmakka smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #273 : 21.03.2006 11:43:07 »

:Smiley :Smiley :Smiley :Smiley
  Heips.MI-OLEA...
OLEN OLLUT INNOSTUNUT KIVIEN KERÄÄJÄ JA USEIN SAAN KUULLAKIN SIITÄ ,JOTEN OLISIN KIITOLLINEN JOS KATSOISIT MINULLEKIN.
KIITTÄEN.sirmakka smitten

Nyt sitten tekemään kivistäsi koruja ja upottamaan ne kultaan!  Wink
Sinulle siis "GOLD"     (King of Swords)
Siitä on lisää s.5 ja Vastaus #60
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #274 : 21.03.2006 19:11:44 »

...Piti tulla tänne oitis kertomaan sellainen "sattuma", että olin (heti saatuani Mi-Olean vastauksen) tuota Herkimer-kvartsia jo googletellut, hintoja hirvitellyt (pienet, hiotut eli ei edes luonnolliset Herkimerit maksoivat vähintään 20 euroa) ja ajatellut, että ehkä sitten joskus...  Undecided

No, tänään olin ystäväni kanssa kaupungilla ja poikkesimme Jalokivigalleriaan, se kun oli sopivasti matkan varrella. Kysyin tuota kiveä ja myyjä näytti minulle pieniä, hiottuja sellaisia, 18 e kpl. Kaivoi sitten esiin rasiallisen suurempia, luonnon synnyttämiä kaksipäisiä Herkimer-kvartseja 60 euroa kappale, hui! Kas, löysi takaa vielä yhden rasian, yhden melko suuren kristallin ja rasiassa oli hintalappu 10 euroa  Shocked! Eikä siinä kivessä ollut edes mitään vikaa, myyjä itsekin tuota hintaa ihmetteli ja sanoi sen varmaan olevan jotain vanhaa erää, joka on hinnoiteltu kauan sitten. Arvatkaa, missä tuo kivi on juuri nyt, tuossa vieressäni  Smiley. ...Sattumaako???
« Viimeksi muokattu: 21.03.2006 19:14:43 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #275 : 21.03.2006 19:14:08 »

Kas, löysi takaa vielä yhden rasian, yhden melko suuren kristallin ja rasiassa oli hintalappu 10 euroa  Shocked! Eikä siinä kivessä ollut edes mitään vikaa, myyjä itsekin tuota hintaa ihmetteli ja sanoi sen varmaan olevan jotain vanhaa erää, joka on hinnoiteltu kauan sitten. Arvatkaa, missä tuo kivi on juuri nyt, tuossa vieressäni  Smiley. ...Sattumaako???

Vau!  Wink Näinhän se aina välillä menee.... smitten
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #276 : 21.03.2006 19:16:13 »

Kivitasku-kissa on niin iloinen  smitten! Lupaan tulla myöhemmin kertomaan, miten olen tullut kiven kanssa juttuun. Aika voimakkaalta se tuntui...
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #277 : 06.04.2006 00:07:20 »

Hei Mi-Olea!

Jostain syystä näin yömyöhällä eksyin lukemaan kivien tarinoita ja kiinnostus heräsi sen verran, että jaksaisitko minullekin katsoa korttia, innostuneena täällä odottaisin omaa kiveäni  smitten
tallennettu

Nouseva Jousimies
Aurinko Leijona
Kuu Neitsyt
KeltainenYliääniSiemen
Tuli Käärme
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #278 : 06.04.2006 11:18:55 »

Heippa Mi-Olea!

Sain vihdoin kivikortit itselleni ja tuntuivat heti omilta. Niitä tässä makustelen ja ihailen, varmasti tulevat kovaan käyttöön. Tuossa heti tarkastin Narri-kortin joka minulle erityisen rakas ja ihmettelen mikä tuo Silex-kivi mahtaa olla? Näyttää punaiselta marmorilta tms. ja googlettamalla löytyikin jotain rakennusmateriaalikivestä... mutta mikäköhän se olisi på finska? Satutko tietämään? Olisko kellään hajuakaan?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Jinx
Vieras
« Vastaus #279 : 06.04.2006 11:20:56 »

Jos Jinxillekkin kortti nostettaisiin..  Huh
... Jinx kauniisti niiata niksauttaisii...  Cheesy
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #280 : 06.04.2006 12:09:03 »

Lainaus käyttäjältä: Synapsi
Tuossa heti tarkastin Narri-kortin joka minulle erityisen rakas ja ihmettelen mikä tuo Silex-kivi mahtaa olla? Näyttää punaiselta marmorilta tms. ja googlettamalla löytyikin jotain rakennusmateriaalikivestä... mutta mikäköhän se olisi på finska? Satutko tietämään? Olisko kellään hajuakaan?

Piikivi, olettaisin? (Latinan silex = silica, pii)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Kleine_feuersteine.jpg/180px-Kleine_feuersteine.jpg)
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #281 : 06.04.2006 12:17:10 »

Minä oon kanssa tuota Silex:iä yrittänyt selvitellä useampaan otteeseen...
Huomasin muuten kun selasin tuota kirjaa, että siellä oli "Pallasiitti", tuli vain tuosta "Pallaskissasta" joku mielleyhtymä siihen...  Cheesy
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #282 : 06.04.2006 12:40:12 »

Kiitosta vinkistä Pallaskissa!

Ajattelin kanssa sitä piikiveä, mutta ainakaan kuvien perusteella ei stemmaa.
Mutta tuo piikivi voisi olla se Silica Gem, jota Mi-Oleakin täällä aiemmin kyseli ja siitä vähän tietoa haeskelin.

Silex lienee jokin kivilaji, jonka koostumuksessa paljon piitä. Hakutulokset siitä mainitsi usein sand-stonen, kait sitten jokin hiekkakivi. Ehkei esiinny edes täällä pallonpuoliskolla eikä siten ole nimeäkään suomennettu.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Mirjam
Vieras
« Vastaus #283 : 08.04.2006 12:22:13 »

Hei Mi-Olea!
Jostain syystä näin yömyöhällä eksyin lukemaan kivien tarinoita ja kiinnostus heräsi sen verran, että jaksaisitko minullekin katsoa korttia, innostuneena täällä odottaisin omaa kiveäni  smitten

Sinulle "RHODONITE"      (Three of Coins)
Josta lisää tietoa s.3 ja Vastaus #37
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #284 : 08.04.2006 12:24:49 »

Jos Jinxillekkin kortti nostettaisiin..  Huh
... Jinx kauniisti niiata niksauttaisii...  Cheesy

Sinulle "PEARL"    (Five of Swords)
Siitä on tietoa s.3 ja Vastaus #31
tallennettu
Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 77
  Tulostusversio  
 
Siirry: