Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivien tarinoita!  (Luettu 743758 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #1125 : 01.09.2013 18:14:03 »

Kiitos Kide!  smitten

Muutoksen tuulet puhaltavat ja kaiken mullistuksen keskellä varsinkin minulle tuo 'suun avaaminen, jotta sydän aukeaa' on hyvin oiva neuvo.
Yritän siis kirjoittaa ajatuksiani auki, niin ehkä kohtaan muutokset suuremmalla sydämellä.

Kaikkea hyvää myös sinun uusin tuuliin  smitten
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #1126 : 20.05.2015 00:42:51 »

Hei!
Nostaisitko minullekkin kortin!Kiitos!

Kiittää
Athene
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1127 : 31.12.2017 19:44:14 »

Minä näistä mitään tiedä,
mutta miten ois akvamariini
aquarius-veejakajalle  Smiley
 neptunus aspect_opp kuu transiitilla

tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1128 : 05.01.2018 12:21:41 »

Evea,
Esimerkiksi  jupiter :n kivi lapis latsuli (sininen, jossa kultaisia tai vaaleita juovia),
 kalat :n krysopraasi (yleensä turkoosi),
Atlantiskiveksi tituleerattu larimar (vaaleansininen),
 rapu :n kuukivi (vaalea) ja smaragdi,
 skorpioni :n dioptaasi (sininen tai turkoosi)


Täältä saattais löytyä jotain lisäideoita: www.kivigalleria.fi/320331869
« Viimeksi muokattu: 05.01.2018 12:23:22 kirjoittanut ratsuri » tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1129 : 05.01.2018 15:05:56 »

Toisaalta kannattaa kiinnittää kivien kuvauksiin huomiota ja etsiä sitä kautta itseä täydentäviä vaikutuksia. Hyvä olisi sekin, että menee kivikauppaan hypistelemään/katsomaan kiviä, aistimaan mikä vetää puoleensa. Olin muuten kivikaupoilla viimeksi Virossa Mecca nimisessä putiikissa, jonka nettisivuillakin näkyy joitakin myynnissä olevia tuotteita (http://www.marilynkerro.ee/mecca/ehted.html).

Mulla pukeutuminen menee paljolti mielialan mukaan, ja olenkin haalinut monen värisiä sukkahousuja ja paitoja itselleni, jotta jokaisen värihimon tullen on jotakin saatavilla. Metsäisiin maastohousuihin on kuitenkin aina hyvä pujahtaa. Tongue
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1130 : 05.01.2018 18:06:15 »

Qii on hyvä sekin! Smiley Siellä on paljon kaikkea ja mukava palvelu.
Ei kestä, hyvä jos löytyy tarpeellista tietoa. Ja joo, tämä käsitys on mullakin. Harmillista.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1131 : 06.01.2018 21:46:01 »

Evea
Kysypä siltä Lehtirannalta,
millä perusteella hän yhdistää merivettä tarkoittavan kiven, akvamariini, ilmaelementtiin?
Kiven nimi on peräisin latinankielestä (aqua marina) tarkoittaen merivettä.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1132 : 14.01.2018 11:10:41 »

Juurikin noin, että ne omat tuntemukset tärkeämpiä,
antaa intuition sanella.

Tiikerinsilmä on ollut mieluinen kivi,
käsinkosketeltavana isompana ja kaulakoruna aikoinaan.
Pidän, pidin sen vahvuudesta, välkkeestä.
Annoin sen sittemmin ystävälle, joka tarvitsi tuota vahvuutta itselleen.
Kotkansilmä on samantapainen, mutta tummanpuhuva kivi.
Pidän savukvartsista, sen yllättävästä läpinäkyvyydestä, kova ja herkkä yhtä aikaa.
Vuorikristalli isona kivenä käy silloin tällöin käsissä,
muuten se on telkkarin edessä silmien alla, ja tietsikan ruudulla,
joku tietoisuuden herättelijä / kirkastaja?
samoin kuin ametisti suodattamassa tietsikan törkyä.
Joskus tärkeitä kiviä ovat ihan luonnosta, vaikka rannalta "pakko ottaa mukaan" -kivet,
niillä on siihen aikaan ja paikkaan, tunteeseen joku side, tarkoitus, jokin.
Keräsin jo pienenä kiviä keväisin tien purosta,
liimasin ne pullon kylkeen ja lakkasin, että ne kiiltäisivät kuin vedessä.
Harrastin joskus korukiven hiontaa opiskeluaikoina.
Haaveilen spektroliittityötasosta omaan keittiöön sitte joskus, meditaatiota aamukahvilla.  Smiley
tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #1133 : 19.01.2018 18:55:26 »

Mulla on vuorikristallista tähti jota käytin kaulakoruna kunnes se pomppasi itsestään pois kaulaltani. En ole käyttänyt sitä sitten, jos ei kerran tahdo enää olla kanssani  Cry. Huomasin myös sen aiheuttavan reaktioita ihmisissä.
Muita tärkeitä kiviä mulle on olleet sormuksissa opaali ja safiiri.
Itestä on mukavaa ostaa ihmisille kiviä lahjaksi, ne sopivat moneen tilanteeseen.
tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #1134 : 21.01.2018 08:13:49 »

Kiitos, Evea. En usko että ihan niin dramaattisesta asiasta on kyse ettei kristalli kestäisi. Värähtely oli kyllä korkealla kun tapasin muita ihmisiä, joiden kanssa vahvistimme toistemme energiaa. Mutta kyse oli matkasta joka oli lopuillaan. Olin käyttänyt kiveä suojaamaan minua, ja voi olla että tarve siihen vain poistui. En kuitenkaan itse ottanut sitä pois, mutta voi olla että olisi pitänyt. Kuten sanottu, ihmiset reagoivat siihen voimakkaasti ja mulla on tapana pitää matalaa profiilia. Kaikkea hyvää sullekin elämääsi.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1135 : 29.01.2018 20:23:45 »

Mikä kivi on juuri Sinulle tärkeä ja miksi? Millaisia tuntemuksia se Sinussa herättää?

Tänään ensimmäiset kokemukset boji-kivestä. Ei ole ollut mitään vastaavaa koskaan! Koko kehossa kihelmöi, kylmiä väreitä, pidättelemätöntä naurua, tuntuu kuin päätä hierottaisiin, raukea olo. Kihelmöintiä erityisesti kielessä, sormissa, poskissa ja oikealla puolella rintakehää sekä maksan kohdalla. Huhhuh mikä energialataus. Tämän lisäksi kun olin syventynyt kiven tasapainottavaan energiaan, rupesin siinä raukeassa tilassa näkemään eri suunnista lähteviä tasoja, jotka hakivat tasapainoa.

Lisäksi vuorikide, tiikerinsilmä, variskiitti, obsidiaani, sungiitti ja sammalakaatti ovat tärkeitä.
Vuorikiteen olen kokenut raikkaana selkeyttäjänä ja kirkastajana, kuin majakkana. Myös tyynnyttävänä.
Tiikerinsilmä on ollut rauhoittava, juurruttava, ja se tuntuu vievän myös omille juurille, kauas historiaan..
Variskiittiä oli alkuun vaikea ymmärtää  Grin se tuntui järkäleeltä, vaikka fyysisesti oli pieni. Se tuo mieleen ikiaikaiset kuusimetsät, jyhkeät ja jykevät kuuset, jotka ovat aina olleet siinä missä ovat. Se tuntui alkuun sulkeutuneelta ja etäiseltä, se ei lämmennyt kädessä, eikä tuntunut avaavan itseään. Kokeilin erilaisia aktivointitapoja, joista sitten musiikki toimi. Nyt auenneena se laajentaa valtavasti olemisen kokemusta (? en sitä paremminkaan osaa kuvailla), hoitaa ja rauhoittaa mieltä ja kehoa lähtien syvältä sisältä laajeten ulospäin. Kuusiassosiaation lisämausteena variskiitistä tulee mieleen pihka. Ei ulkonäöltä mutta muuten. Jähmeä, tahmea, kiiltelevä, hidas, venyvä ja voimakas.
Obsidiaanin olen kokenut tärkeänä suojelijana negatiivisilta energioilta. Se on mutkaton ja luotettava.
Sungiitti on suojellut säteilyltä sekä tuonut tasapainoa ja rauhallisuutta.
Sammalakaatti on liventänyt stressiä, poistanut huolia, palauttanut maa-yhteyteen ja muutenkin auttanut ylläpitämään harmoniaa elämässä. Se on nostanut myös esiin luovuutta, joka on ollut unohduksissa. Tarkoitan sellaista luovuutta, josta on jäänyt muistijälki joko sieluuni tai sukuuni.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1136 : 30.01.2018 09:32:06 »

Eilen pyörähdettiin Qii-kivikaupassa, äitini halusi ostaa sieltä kyaniittikorvakorut ja boji-kivet, kun oli niistä lukenut jostain ja siitä saanut innostuksen ostaa ne. Bojit eivät käsittääkseni ole mitenkään yleisiä, niitä saadaan luonnonpyramidin pohjalta, joka sijaitsee Yhdysvalloissa. Eli ei tule joka paikassa vastaan ja ovatkin sitten sen hintaisia. Vielä en kerinnyt opiskelemaan kivien mukana tullutta lappua, mutta netistä löytyi ilmeisesti sama lappu, joka on nyt liitteenä. Kuitenkin, kiviä myydään pareittain, toinen on rosoinen ja edustaa maskuliinisuutta ja toinen on sileä ja edustaa feminiinisyyttä. Vasempaan käteen rosoinen, oikeaan sileä.
Äidilläni leikattiin käsi vuosi sitten ja kuntoutusta on yhä. Hän reagoi voimakkaasti jo kiviliikkeessä noihin kiviin, kättä kuulemma kihelmöi ja kutitti vietävästi.

Variskiitti on kuulemma hyvä varsinkin jotakin pitkäaikaissairautta potevalle henkilölle. Ostin kiven, koska se tuntui kutsuvan erityisellä tavalla. http://gemelli.fi/fi/tuote/2124161 Tuolta tilasin sen. Jälkeenpäin mietin että kiven sulkeutuneisuus saattoi johtua myös tuosta kaupasta, koska siellä myydään paljon muutakin kuin kiviä... Tuntui kuin kivi olisi omaksunut ympäristönsä energiat, "rihkamien" matalat värähtelyt. Mutta oli mukava tilata kivi Suomesta. Myyjiä ei ollut kuin pari, joten valinnanvaraa ei ollut.

Oih, akvamariinit ovat kauniita ja vaikuttavat siltä kuin olisivat napanneet itseensä aaltojen välkkeen.  smitten
Ostin aikoinaan Tallinnasta sieltä Meccasta läpikuultavan vaaleansinisen obsidiaaniriipuksen. Myöhemmin kun olen haeskellut kivestä lisätietoja, niin monessa paikkaa on puhuttu että se on keinotekoisesti tehty tai vain värjättyä lasia. Tuomiota on toki vaikea antaa, jollei ole kiven tutkimiseen tarvittavia laitteita. Voisi joskus viedä sen tutkittavaksi, jos siitä osattaisiin sanoa jotakin. Joka tapauksessa minusta oikein viehättävä kivi, ja kummasti se tarttui kaupasta mukaani kaikkien muiden kivien joukosta. Jos tuota minun sinistä obsidiaania luonnehtisin, niin se on hiljainen, antaa tilaa, tukee surussa ja muistuttaa siitä mikä elämässä oikeasti on tärkeintä.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1137 : 10.03.2018 14:35:42 »

Käsiin hakeutuu näinä aikoina kuukivi ja perinteinen ruusukvartsi.

En ole kokenut ametistia jostain syystä juurikaan houkuttelevana kivenä.
Pohtiakseni asiaa enemmän, otin ametistin käteen. Päädyin siihen, että mielestäni ametisti ei ole ns helppo tapaus. Se ei anna suoria vastauksia vaan pyrkii saamaan kantajansa näkemään itsensä ja löytämään etsimänsä sieltä. Se toimii peilin tavoin, mutta näyttää sinne, mihin silmillä ei näe. Hmm, aloin pitämään tästä kivestä. Grin
Tunnistan tuon kuvailemasi kovan energian, Evea. Minusta tuntuu, että syy on meissä itsessämme - odotuksissa ja etsimisessä ulkoa sisäänpäin. Kiven odotetaan antavan, mutta sen sijaan se näyttääkin asioita. Etsimme ulkopuolelta korjataksemme jotakin itsessämme, mutta tosiasiassa löydämme tarvittavan vain sisäpuolelta.
Peili se on. Joko hyväksymme, kiellämme, emme usko tai emme ole valmiita. Tongue
tallennettu
Serafina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #1138 : 10.03.2018 15:35:53 »

Ametisti on lempikiveni, vuorikristallin ohella.

En pidä tiikerinsilmästä enkä turkoosista, jostain
syystä.

Safiiri on kaunis, sehän on tummansininen, mutta
jostain syystä juurikin ametisti puhuttelee minua
eniten ja loistelias, eri väreissä säihkyvä kristalli.  smitten
tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #1139 : 15.04.2018 12:15:18 »

En minäkään osta käytettyjä koruja.

Eikö kullalle ja hopealle ole omat puhdistusaineet saatavilla kultasepän liikkeestä  Huh
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77
  Tulostusversio  
 
Siirry: