Mikä kivi on juuri Sinulle tärkeä ja miksi? Millaisia tuntemuksia se Sinussa herättää?
Tänään ensimmäiset kokemukset boji-kivestä. Ei ole ollut mitään vastaavaa koskaan! Koko kehossa kihelmöi, kylmiä väreitä, pidättelemätöntä naurua, tuntuu kuin päätä hierottaisiin, raukea olo. Kihelmöintiä erityisesti kielessä, sormissa, poskissa ja oikealla puolella rintakehää sekä maksan kohdalla. Huhhuh mikä energialataus. Tämän lisäksi kun olin syventynyt kiven tasapainottavaan energiaan, rupesin siinä raukeassa tilassa näkemään eri suunnista lähteviä tasoja, jotka hakivat tasapainoa.
Lisäksi vuorikide, tiikerinsilmä, variskiitti, obsidiaani, sungiitti ja sammalakaatti ovat tärkeitä.
Vuorikiteen olen kokenut raikkaana selkeyttäjänä ja kirkastajana, kuin majakkana. Myös tyynnyttävänä.
Tiikerinsilmä on ollut rauhoittava, juurruttava, ja se tuntuu vievän myös omille juurille, kauas historiaan..
Variskiittiä oli alkuun vaikea ymmärtää

se tuntui järkäleeltä, vaikka fyysisesti oli pieni. Se tuo mieleen ikiaikaiset kuusimetsät, jyhkeät ja jykevät kuuset, jotka ovat aina olleet siinä missä ovat. Se tuntui alkuun sulkeutuneelta ja etäiseltä, se ei lämmennyt kädessä, eikä tuntunut avaavan itseään. Kokeilin erilaisia aktivointitapoja, joista sitten musiikki toimi. Nyt auenneena se laajentaa valtavasti olemisen kokemusta (? en sitä paremminkaan osaa kuvailla), hoitaa ja rauhoittaa mieltä ja kehoa lähtien syvältä sisältä laajeten ulospäin. Kuusiassosiaation lisämausteena variskiitistä tulee mieleen pihka. Ei ulkonäöltä mutta muuten. Jähmeä, tahmea, kiiltelevä, hidas, venyvä ja voimakas.
Obsidiaanin olen kokenut tärkeänä suojelijana negatiivisilta energioilta. Se on mutkaton ja luotettava.
Sungiitti on suojellut säteilyltä sekä tuonut tasapainoa ja rauhallisuutta.
Sammalakaatti on liventänyt stressiä, poistanut huolia, palauttanut maa-yhteyteen ja muutenkin auttanut ylläpitämään harmoniaa elämässä. Se on nostanut myös esiin luovuutta, joka on ollut unohduksissa. Tarkoitan sellaista luovuutta, josta on jäänyt muistijälki joko sieluuni tai sukuuni.