Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiivasyndrooma/sen hoito  (Luettu 67746 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #15 : 15.02.2006 21:10:29 »

Tuosta aloe-verasta tässä ketjussa ohimennen jo mainittiikin, ja itsekin sen puolesta olen puhunut vähän siellä sun täällä, joten tässäkin on pakko mainita, että suosittelen sitä lämpimästi hiivan hoitoon ja muutenkin oman olon kohentamiseen.

Naukku aamussa riittää!
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
VihreäKulkia
Vieras
« Vastaus #16 : 17.02.2006 22:47:24 »

Jokainen joka leipoo, tietää että. Jos taikinaan tulee liikaa suolaa, niin hiiva kuolee. Ja taikina ei nouse.

Sama pätee ihmisiin. Jos ihminen on alisuolainen, saa hiiva kasvusijan. Ja lääkekauppa käy.
Tänäpäivänä pidetään parempaa huolta eläinten suolatasapainosta, kuin ihmisten.
Mutta eläimet eivät itse menekkään lihottamaan lääkäreiden kukkaroa.
Vaan maataloudessa sanelee pitkäaikainen kokemus, miten eläimet voivat hyvin. Ovathan lääkärit yrittäneet ottaa sieltäkin, suolan pois. Mutta eivät ole onneksi onnistuneet.
 Shocked
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Vahva Uranus +Kristustietoisuus


Profiili
« Vastaus #17 : 18.02.2006 14:16:29 »

Suurkiitos vihreäkulkia tästä itselleni uudesta näkökulmasta!
 Olen juuri todennut kärsiväni natriumin puutteesta liian vähäsuolaisen ruokavalion johdosta, mutta empä olisi osannut yhdistää suolan vajausta hiivaan!
 Olen kyllä huomannut, että joka paikassa hehkutetaan suolan vaaroista, mutta enpä löytänyt lääketieteellisistä julkaisuista montakaan sanaa suolan puutteesta. Ainoa vinkki löytyi alhaisen verenpaineen kohdalta- tässä kehotettiin lisäämään suolan käyttöä. Vaan kiven takana oli tämäkin tieto...

 Thanks!
tallennettu

Johanna
VihreäKulkia
Vieras
« Vastaus #18 : 18.02.2006 15:41:05 »

Suurkiitos vihreäkulkia tästä itselleni uudesta näkökulmasta!
 Olen juuri todennut kärsiväni natriumin puutteesta liian vähäsuolaisen ruokavalion johdosta, mutta empä olisi osannut yhdistää suolan vajausta hiivaan!
 Olen kyllä huomannut, että joka paikassa hehkutetaan suolan vaaroista, mutta enpä löytänyt lääketieteellisistä julkaisuista montakaan sanaa suolan puutteesta. Ainoa vinkki löytyi alhaisen verenpaineen kohdalta- tässä kehotettiin lisäämään suolan käyttöä. Vaan kiven takana oli tämäkin tieto...

 Thanks!

Katsos. Tämän tiedon panttaamisella on kasvatettu "arvostettu" lääkärikunta 50sä vuodessa, 2 000 puolityöttömästä lääkäristä, 20 000 täystyöllistettyyn lääkäriin, ja hirveisiin potilasjonoihin. Sekä lääketeollisuuden hirvittäviin voittoihin.

Kerrompa esimerkin salailusta:

Kuopion yliopistossa oli kaksi aivotutkia professoria. He tutkivat aivojen suolantarvetta.
Kun lääketeollisuus huomasi että he olivat lähellä oikaa ratkaisua, että aivot tarvitsee suolaa.
Tuli lääketeollisuudelle hätä. Ja tekivät professoreille ansan.
Lääketeollisuus rupesi työntämään heille hirvittävästi tutkimusrahaa, heidän omille tileilleen. Professoreihin iski ahneus, kuten oli lääketeollisuuden tarkoituskin, he veivät rahoja Sveitsiin.
Sitten lääketeollisuus ilmoittikin että. rahat oli Kuopion yliopiston rahoja. Tuli oikeudenkäynti, ja professorit joutuivat linnaan, ja heidän uskottavuus katosi.

Näin lääketeollisuus pystyy jatkamaan hirvittävää pisneksentekoa, ihmisten kustannuksella, kansanterveyslaitoksen myötävaikutuksella (professori Puska).
Että tällätavalla meillä.   

 tickedoff
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 20.02.2006 04:25:31 »

Moikka

Merisuola on luontainen hyvä konsti pitää hiiva kurissa ja happotasapaino kohdallaan. Miksi muuten sotiemme veteraanit ovat kovempia tervaskantoja kuin me nuoremmat, no ne ovat aina syöneet merisuolalla tönkkösuolattua ruokaa. Tänäpäivänä todellakin pidetään parempaa huolta eläinten suolatasapainosta, kuin ihmisten. hevosihmisenä tiedän, että jos hevosen karva näyttä huonolta tai luut paistaa kyljestä niin suola kivi karsinaan niin se nuoleskelee siitä suolaa joka aiheuttaa janoa. Vanha kansa säilöi heinät hevosille ennen vanhaan heittelemällä merisuolaa heiniin ladossa. Hevonen lakkaa syömästä suolaa, kun suolatasapaino on kohdallaan ja tarpeen tullen ottaa sitä lisää.
Miksi on MRSA-bakteeria nykyään niin paljon, no kun toi sairaala ruoka on aivan suolatonta eli oikein pöpöpesäke.
Hyvä esimerkki suolasta on lapsuudesta, kun hevonen teloi jalkansa niin vaari laittoi merisuolaa haavalle ja hevosen omaa virtsaa. Eläinlääkäri uhkasi oikeustoimilla eläinrääkkäyksestä jollei vaari hae apteekista hänen määräämää haava lääkettä, no vaari haki sen, mutta sinne se jäi kaapin päälle. Ja hevonen parani luonnontuotteilla kilpailu kuntoon. meillä se eläinlääkäri kävi usein purkamassa kiukkua, kun ei haluttu luottaa lääketieteen linimenttehin.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Henja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 71



Profiili
« Vastaus #20 : 22.02.2006 23:11:52 »

Ja suoloissahan on eroja, eli olisiko kannattaa popsia ja rouhia merisuolaa tavallisen ruokasuolan sijasta? Homeopaattini joskus kehoitti minua pttamaan 3 merisuolaraetta aamuisin kielen alle...
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #21 : 02.03.2006 17:49:31 »

Lainaus: VihreäKulkia

Näin lääketeollisuus pystyy jatkamaan hirvittävää pisneksentekoa, ihmisten kustannuksella, kansanterveyslaitoksen myötävaikutuksella (professori Puska).
Että tällätavalla meillä.   

Lainaus

Tämähän on mielenkiintoista !  Shocked

Koskaan aikaisemmin ei varmaan ole ollut meille tarjolla näin paljon hienoja ja erilaisia "äitien tekemiä" einesruokia. On jos vaikka mitä salaattia, keittoa, pastaa, riisiä, käristystä jne.

Eikä varmasti koskaan aijemmin ole ollut myöskään niin sairaita ihmisiä, niin paljon allergisia jne. kuin nyt. On astmaa, yliherkkyyttä, painetta, paineettomuutta ym.

Ruuat säilyvät ennätyspitkään, eivät pilaannu, eivät sitten millään. Mm. omenat ja paprikat ovat kuukauden päästä ostopäivästä vielä aivan kuin eilen ostettuja. Tiiviisti pakattu terveellinen (?) moniviljaleipä säilyy, säilyy ja säilyy.

Mutta joku voi kuitenkin hyvin ?! Joku kerää hyödyn ja voitot ja keiden kustannuksella ?  Mietinpä vain....

 Shocked
« Viimeksi muokattu: 04.03.2006 11:00:26 kirjoittanut Usvametsä » tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #22 : 22.03.2006 16:48:03 »

Aloitin itse eilen juuri hiivakuurin (colon clear HIIVAKUURI Candida Parasites), eli kapryylihappo-valkosipuli-psylliumkuituvalmisteen popsimisen..  Smiley

Ensimmäisen kerran tämä hiivasyndrooma todettiin minulla n. vuosi sitten, kun kävin homeopaatilla joka teki minulle hivenaineanalyysin sekä iirisdiagnoosin. Olen monta vuotta kärsinyt epämääräisestä suolentoiminnasta, vatsan pöhötyksestä, flunssakierteestä, hilseilystä, runsaasta valkovuodosta, aina vaan pahenevista allergiaoireista, silmätulehduksista, väsymyksestä sekä kuivasta ja kutiavasta ihosta.

Ihmettelin miten voin tuntea oloni aina niin sairaaksi, väsyneeksi ja tukkoiseksi vaikka olen mielestäni syönyt terveellisesti ja monipuolisesti. Olen kasvissyöjä. Mutta eipä ihme että hiiva on pesiytynyt minuun, kun söin melko paljon suklaata, pullaa, hedelmiä, viljatuotteita puhumattakaan siiderinkulutuksesta...

Sain silloin hiivaani homeopaattiset lääkkeet sekä maitohappobakteereita. Söin lääkkeitä pari kuukautta, kunnes aloin unohtelemaan niiden ottamista ja kaikki jäi kesken. Huomasin kyllä niiden auttaneen. Ruokavaliota en osannut silloin paljon muuttaa.

Nyt ollaan jälleen jatkuvassa flunssakierteessä... Olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja siirtyä täysin sokerittomalle, hiivattomalle ja vehnättömälle linjalle. Pois jätän myös hedelmät, maapähkinät, omenaviinietikan, alkoholin ja sienet joksikin aikaa. Viljatuotteita käytän kohtuullisesti.

Olen vain tässä pohtinut, jos peruna ja suurin osa maitotuotteistakin, marjat lukuunottamatta puolukkaa, pitää jättää pois, mitä ihmettä minä sitten syön?? Kun olen niin tottunut syömään mysliä (jossa on kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä) aamuisin ja iltoisin, JOKA PÄIVÄ!!  buck2

Olen päätellyt että voin syödä porkkanaa, kaikki kaaleja, kesäkurpitsaa, munakoisoa, tofua, asidofilus-bifidus-maustamatonta jogurttia, riisiä, hirssiä, tattaria, tomaattia, avocadoa, sipuleja, kalaa, kananmunia... Eikös nämä nyt ole sellaisia hyviä hiivaruokia? Kaipailen ehdotuksia siitä, mitä muuta voisin syödä.. Alkaa nimittäin tympimään pitemmän päälle, jos elämästä tulee ainaista porkkananjyrsimistä...
Wink
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Vahva Uranus +Kristustietoisuus


Profiili
« Vastaus #23 : 22.03.2006 20:33:05 »

Heipparallaa valonkantaja!
 Vuosikausia hiivadieetillä viettäneenä voisin antaa muutaman vinkin, jotka toimivat ainakin omalla kohdallani...
 Ekax peruna...sen sijasta olen käyttänyt jo koko perheelle BATAATTIA, joka jostain syystä ruokkii hiivaa vähemmän. Palsternakka ja porkkanat kuuluu samaan sarjaan.
 Marjoista tietääkseni syömäkelpoisia on kaikki kotimaiset (mustikka ja vadelma ainakin, mansikkakin pitäis käydä) lukuunottamatta viinimarjoja ja karviaisia.
 Itselleni on sopinut hiivaton ruisnäkkileipä (ei siis mikään pieni pyöreä, vaan nimenomaan hiivaton, eikä sisällä mitään muutakaan ylimääräistä-oisko Ryvita tai vastaava).
 Juustoista parhaiten sopii Ingmanin sulatejuustot. Maitotuotteista kantsii kokeilla homogenoimatonta luomua tai gefilustuotteita. Nämä lienee kuitenkin viisainta lisätä ruokavalioon vasta "akuutin" vaiheen jälkeen.
 Myslin korviketta saat helposti mm. hirssi, tattari, ym. hiutaleista-tee oma sekoitus! Sekaan voi heittää soijarouhetta, auringonkukan siemeniä, tms. Myös kuivatut marjat ja hedelmät menee vähäisessä määrin, mutta ei hiivahoidon aikana.
 Sitruuna ja sitruunamehu sopii loistavasti, koska tuhoaa samalla hiivaa. (Poistin sitruunamehulla mm. lapsen suusammaksen).
 Samaa linjaa noudattelee karpalo ja karpalomehu.
 Makeutukseen voi käyttää ruskeaa raakasokeria tai hunajaa, mutta ne olisi hyvä jättää hetkeen, jolloin "päällä oleva" hiiva on nujerrettu.
 Mitäs vielä? Latelen tähän listaa ihan sekalaista "soppaa"...Kurkku, salaatit, punajuuret, nauris, tofu-tuotteet, gluteenittomat jauhot leivontaan/gluteenittomat makaronit, täysjyväriisi (ei valkoinen), luumut (tuoreena), hiivaton luomuruisleipä (meillä se sopii ainakin hiiva-allergiselle tytölle, eikä sisällä kuin ruisjauhoa, vettä ja suolaa), hedelmistä "eksoottiset" (mm. mango, karambola) ja ananasta kannattaa kokeilla (joillekin sopii, toisille ei), vihreä tee, yrttiteet, papuja, jne. jne.
 Hedelmiäkin voi syödä rajoitetusti, kunhan välttää pahimpia "hiivapommeja" eli omenaa, päärynöitä ja meloneita.
 
 Iloksesi voin ilmoittaa, että "hiivaton" ruokavalio on vain tottumiskysymys...Itselläni meni about 6kuukautta sopeutua pullamössöjuustovoileipien jälkeen pelkkään ruisnäkkileipään sulatejuuston kera, mutta sen jälkeen en ole enää muuta kaivannutkaan. Nyt yököttää jo ajatuskin jostain valkoisesta leivästä, pullasta tai perunoista...
 Gluteeniton täytekakku ja gluteenittomat piparit perheenjäsenten syntymäpäivillä muutaman kerran vuodessa riittävät herkutteluun, eivätkä kaada hiivavaivaa kenenkään niskaan.

 Viimeiseksi muistuttaisin vitamiineista! Erityisesti B-vitamiinit on tärkeitä hiivattomassa ruokavaliossa ja ellei käytä lihaa tai maitoa, niin niitä pitäis ottaa purkista! Hiivavaivaisiolla on usein puutetta just B-vitamiineista.
 Muita tarpeellisia olis magnesium, seleeni, sinkki, sekä A,C ja E-vitamiinit. Ne auttaa sekä hiivan nujertamisessa että parantaa hiivan heikentämää vastustuskykyä.

 Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua. Vointeja!
« Viimeksi muokattu: 22.03.2006 21:54:40 kirjoittanut neitsyt-76 » tallennettu

Johanna
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 23.03.2006 03:30:18 »

Valmisruuat ne on varsinaisia hiiva pommeja, sillä tuoteselosteet oikein pursuaa: vehnäjauhoa, sokeria, maissitärkkelystä ym. Vähäsuolainen ja paljon lisäaineita. Onpahan lisääntyneet hiivan lisäksi iho-ongelmat ja rasvoja mene kaupaksi turhaan kun aineenvaihdunta on tukossa sisältä päin. Palkkioksi on allergisia ja yliherkkiä.

Voiko esim. paahtoleipä olla terveellinen kun se voi olla valmistuksen jälkeen kuukauden päästä syötävä. Lapsena kun mummo leipoi vaaleita leipiä niin niitä ei saanut laittaa pussiin, kun ne olisi viikossa homehtunut?Huh??

OLET SITÄ MITÄ SYÖT  crazy2 knuppel2  knuppel2  knuppel2

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #25 : 27.03.2006 21:23:39 »

Kohta viikko menty kuuria ja joka päivä on ollut aika voimaton olo, kun on tottunut ahtaamaan itseensä niin paljon hiilareita ja ne piti melkein järjestäen karsia pois. Vannoutuneena kasvissyöjänä söin tänään naudanlihasuikaleita!! Tuntui siltä, että on pakko nyt tämän kuurin aikana syödä lihaa, kalaa ja kanaa, että jaksaisi, eikä ihan tympääntyisi tuohon tofuun... Porkkanat ja kukkakaali alkoivat maistua puulta, kun söin niitä alkuun ihan hulluna, kun en muutakaan keksinyt.. Grin Nyt aletaan olla jo voiton puolella, kun kävin kaupassa tyhjäämässä koko vihannesosaston! Vaihtelua, ihanaa.. Wink

Mietin vain, menettääkö tuo hiivakuuri tehonsa, jos syö joka päivä vähän jotain "kiellettyä".. Esim. tänään söin magnum-jätskin, kun iski himo... Mutta eikö ole parempi, että sallii itselleen joka päivä tai joka toinen päivä jotain pientä? Minulla ainakin äärimmäisyysihmisenä käy helposti niin, että jos pidän pitkään liian tiukkaa linjaa, saatan repsahtaa ja sinne meni puolen litran jätski ja levy fazerin sinistä ja armoton morkkis, eikä paluuta tiukkaan linjaan enää ole. Näin olen järkeillyt ja sillä perusteella napsinut hyvällä omallatunnolla silloin tällöin jotain pientä kiellettyä...

Kiitos sitruunavinkistä!  Smiley Ajattelin tästä lähtien juoda aamuisin lasillisen vettä, johon olen puristanut sitruunamehua. Valkosipuli on myös hyvä hiivantappaja, pitää vain varoittaa lähimmäisiä kun menen käymään (tai kai he haistavat saapumiseni jo kilometrin päästä)  buck2  Grin
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Vahva Uranus +Kristustietoisuus


Profiili
« Vastaus #26 : 28.03.2006 15:39:39 »

Hei taas valonkantaja!
 Kokemuksella jälleen toteaisin, että ei hiivakuuri kaadu satunnaisiin herkutteluhetkiin, mutta saattaa kaatua jokapäiväisiin altistaviin tekijöihin.
 Otetaan vaikka se suklaa...Yksi pala päivässä tuskin kuuria kaataa tai vaihtoehtoisesti hiukka suurempi määrä kerran viikossa, mutta puoli levyä joka päivä on jo ehkä hiivan kannalta liikaa...
 Tai tänään jätski, huomenna suklaa, ylihuomenna jotain muuta...eli ihan joka päivä ei kantsis jotain herkkuja...
 Ootko kokeillu purkan jauhamista?
 Ja vielä yks vinkki niille, jotka käyttää maitotuotteita...Jäätelöautolta saa nykyään sokeritonta mansikka-vaniljajäätelöä XYLITOLILLA makeutettuna.

 Valoterkuin neitsyt
tallennettu

Johanna
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #27 : 28.03.2006 16:10:01 »

Ööh... Parhaillaankin purkka suussa (aina!), ei se mitään auta... Olen nimittäin jo pitkään ollut purkan suurkuluttaja.  :Smiley

Huhhuh... On aika monena päivänä oksettanut, mutta se varmaan kertoo siitä että jotain on tapahtumassa... Ja laihtunutkin olen.. Mutta kun tämän kolme viikkoa pysyy lujana niin sitten saa pikkasen höllätä. Toivottavasti en palkitse itseäni liikaa nameilla sitten..

Tämä systeemi kyllä haittaa sosiaalista elämääni.. tickedoff


"Lähtisitkö pizzalle? kahville? kebapille? mäkkiin? meille katsomaan leffaa ja syömään sipsejä, jätskiä ja suklaata?"

"Sori, en mä voi!!"


Nii-in... Voihan sitä mennä seuraksi, kun toiset mässäilee ja ottaa itselleen evääksi nahistuneen porkkanan, mutta...
buck2 buck2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #28 : 29.03.2006 08:30:19 »

Hei,

Täytyy tähän ketjuun mainostaa omaa löytöäni: ilahduin, kun parissakin ison ketjun kaupassa on viime aikoina osunut silmiin täysin hiivattomia, vehnättömiä ja säilöntäaineettomia ruisleipiä. Näitä valmistaa Uotilan leipomo, http://www.uotilanleipomo.fi/. Toivotaan, että tulevaisuudessa valikoimat vielä lisääntyvät, kun ihmiset alkavat tiedostaa näitä asioita. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #29 : 29.03.2006 16:41:29 »

Kiitos Ajatus hyvästä vinkistäsi..! smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: