Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kysymys  (Luettu 3059 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
angelika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 24.10.2005 19:14:54 »

Hei!
Olen aivan uusi astrologian harrastaja. Merkkini on vaaka , nouseva jousimies ja kuu neitsyessä. Lisää tutkitaan. Mikä on keskitaivas?
tallennettu

Angelika
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #1 : 24.10.2005 23:49:08 »

Smiley

Hei angelika!

Ja tervetuloa sivustolle. Sinulla on valaistumisen ajat edessä.  Wink

Elikkä,

Ensinnäkin astrologia perustuu eläinrataan(tähtikuviot) ja astrologiseen karttaan sen sisään piirrettynä. Kartta puolestaan koostuu 12 huoneesta ja 360 asteesta eli täysympyrästä, johon itse planeetat sijoitetaan. Niin ja maa on keskipisteenä.

Keskitaivas eli MC on astrologisella huonejärjestyksellä kymmenennen huoneen kärki. Suomeksi tätä huonejärjestystä voisi kuvailla siten että 1. huoneen kärki, eli askendentti osoittaa taivaanrantaan syntymäsi hetkellä. Kaippa itään, sieltähän se aurinkokin nousee. Ja siitä se Nouseva merkkikin on nimensä saanut. Tätä vastapäätä (180 astetta) sijaitsee deskendentti eli DC ja 7. huoneen kärki. Näiden väliin jää taivaanrannan yläpuolelle keskitaivas(MC), jossa pisteessä aurinko tietääkseni käy siis taivaan laella, ja alinkohta(IC), jossa puolestaan aurinko käy alimmillaan. Eri huoneilla puolestaan on astrologiassa aivan oma erityinen piirteensä.

Toivottavasti en sekottanut liikaa, tai antanut vahingossa vääriä tietoja.

 uglystupid2
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: