Äänestys
Kysymys: Minkä vuodenajan tunnet parhaiten "omaksesi"?
Kevät - 54 (26.9%)
Kesä - 63 (31.3%)
Syksy - 64 (31.8%)
Talvi - 20 (10%)
Äänestäjiä yhteensä: 169

Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä vuodenaika on "sinun" vuodenaikasi?  (Luettu 39417 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 24.10.2005 18:53:26 »

Vaikka itse olen kevään lapsi niin kevät ei oikein tunnu mukavimmalta ajalta omasta mielestäni. Rakastan kuumia kesiä ja kauniita ruskaisia syksyjä myrskyineen. Tuntuuko sinun syntymävuodenaikasi sinusta ihanimmalta vaiko joku muu? Kuvaako lempivuodenaikasi sinua hyvin?
 Smiley
Terkuin Artemis joka on nyt viehtynyt tekemään galluppeja  Grin
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #1 : 24.10.2005 18:58:40 »

KESÄ ehdottomasti smitten
Kesällä on niin vapaata tämmöselle opiskelijalle, lämmintä, ihanaa, jäätelöä, rankkasadetta, matkustelua. Ihanaa. Cool
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Cleo
Vieras
« Vastaus #2 : 24.10.2005 19:03:34 »

Kesä on syntymäaikani, ja äänestin kesää vaikka syksy tulee hyvänä kakkosena. Talvi kenties vähiten.
Nousumerkkini on Vaaka, eli joka lokakuun lopulla on askendantti-synttärini (kuten toinen  askendentti vaaka-ystäväni niin hauskasti ilmaisi) ja se varmaan vaikuttaa siihen, että juuri tähän aikaan vuodesta tunnen oloni niin hyväksi..silloin on myös  aspect_con jupiter ja  aspect_tri merkurius, eli ilmankos nyt mulla juttua piisaakin. smiley6600

Kun vielä tr. Jupiter niissä samoissa asemissa, niin eihän tästä puheripulista tule loppua millään..toivottavasti ette hermostu, enköhän joulukuuhun mennessä rauhoitu! Wink Cheesy
tallennettu
siisuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #3 : 24.10.2005 19:21:55 »

Niin kuin Artemis, minäkään en pidä eniten "omasta" vuodenajastani. Kaksosen pitäisi tietysti rakastaa aurinkoisia kesäpäiviä - ja kyllä minä niistä pidänkin - mutta vuodenajoista omin on silti syksy. Loppukesän ja alkusyksyn pimenevät ja lämpimät, sateiset illat, jos oikein tarkasti määritellään Smiley

Syksyihmisen ajattelisin silti olevan paljon viisaampi ja jollakin tapaa rauhallisempi kuin itse olen. Luovuus taitaa olla ainoa syksyasia, jonka itseeni yhdistän. Ja ehkä sellainen vaikeasti määriteltävä ajoittainen surumielisyys. Paremmin minua kuitenkin taitaisi kuvata se kesä (no, onhan se paitsi kaksosen, myös rapuliinin ja leijonan vuodenaika).

Kiitos Artemis gallupista, näihin on aina niin kiva vastailla  smitten
tallennettu

~~*~~
Aurinko Kaksosissa * Kuu Leijonassa * Nouseva Rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 24.10.2005 19:45:02 »

Tuntuuko sinun syntymävuodenaikasi sinusta ihanimmalta vaiko joku muu? Kuvaako lempivuodenaikasi sinua hyvin?
 Smiley
Terkuin Artemis joka on nyt viehtynyt tekemään galluppeja  Grin

Minun lempivuoden aikani on kesä, ja kuuma sellainen...intiaanikesä!
Lomamatkoille hakeudun aina kuumimpaan mahdolliseen aikaan, että saan kaksinkertaisena sen lämmön, mitä Suomessa olisi.
Kaikki tuoksut ovat voimakkaamillaan, varsinkin sateen jälkeen...
Kaikki vielä kasvaa tai tuottaa jo satoaankin...
Ja ei palella.. Ja aurinko lataa akut!

Sitä en tiedä miten se kuvaisi minua itseäni....

Talvellahan olen syntynyt ja se onkin toisena vuodenaikana sellainen, josta pidän...narskuva lumi, paukkuva pakkanen, ja taas ne talven tuoksut...
Ja pakkasella ei palele..

Syksyn harmaat loskat ja keväänkin, ja nolla kelit, saavat luutkin palelemaan..
Tosin keväällä kyllä ne kesän tulosta ilmoittavat merkit on nautinollisia ja
syksyn väriloiste kaunista...

Toisaalta pidän myös myrskyistä, voimakkaista ukkosilmoista yms..

Taidan kyllä pitää jokaisessa jostakin...
Vaikka kesä on ehdoton ykkönen!

 smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #5 : 24.10.2005 22:06:10 »

Kevät, ehdottomasti.
Uuden elämän alku. Voimakkaat värit ja ne huumaavat tuoksut. Linnut laulaa aamusta iltaan ja luonto herää uuteen kiertoon. Huhtikuun oikutteleva sää; lähdet ulos, kun huomaat auringon ihanasti paistavan. Pihalle päästyäsi niskaan tulee räntää/loskaa/tms. Jostain syystä se riemastuttaa minua aina! Tuntee oikeasti elävänsä ihan solutasolla asti   Grin
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #6 : 24.10.2005 22:14:56 »

Minä nautin aivan suunnattomasti kaikista vuodenajoista Smiley Mutta ehdoton ykkönen on kuitenkin kevät. Aurinko paistaa tai sataa ihanaa kevätsadetta, luonto on kauniin vaaleanvihreä. Jotenkin sitä vaan on keväällä virtaa täynnä  Cheesy
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #7 : 24.10.2005 22:20:14 »

"Ooooo kesän lapsi mä oon, aaaaaaaaaa villi luonteeni ooooonnnn" Cheesy Cheesy Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
solnesko
Vieras
« Vastaus #8 : 25.10.2005 01:30:48 »

Nämä juhannuksen korvilla alkuun väsätyt penskat tuppaavat usein olemaan kevään lapsia...  Cool  Minun mielestäni kamalin aika on kevättalvi, jolloin ei ole enää tarpeeksi lunta ollakseen oikea talvi, eikä sitten kuitenkaan ole vielä selviä kevään merkkejä ilmassa, vaan kaikki näyttää joltakin välitilalta ja epävarmalta...
Vasta, kun kevään ensikukkaset suikertavat hennot lehtensä esiin ja puiden silmut herkistyvät vastaanottamaan auringon syleilevää lämpöä, alkaa Superpässinkin elämä  coolsmiley  *puhkaisi runosuolensa* Auts!  Cry
tallennettu
anikos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


oinas


Profiili
« Vastaus #9 : 25.10.2005 06:17:58 »

Kevät ehdottomasti. Uuden alku on aina mahtavaa! Ihanaa kun alkaa tulla valoisaa, luonto herää jälleen eloon, alkaa lämmetä... Kaikki vuodenajat on kivoja mutta kyllä kevät vie voiton.
tallennettu

Emme välttämättä synny rohkeina, mutta meissä on mahdollisuus siihen. - Maya Angelou, Oinas
selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 25.10.2005 06:47:13 »

Tere!
Lienenkö ainoa talven kannattaja???
Syksy jo siitä alkaen, kun ilmat alkaa viiletä ja on pikkupakkasia ja nyt kun on jo lunta ja sitä mukaa kun hiihtokelit alkaa, se on ehdottomasti miun vuoden aika!!! smitten Ja kevätkin kyllä siihen asti kunnes Juhannusruusut kukkii...
Sitten alkaa se miun tuskien taival yleensä. buck2
En jaksa liikkua enkä mitään, yleensä lihon kesällä ja vötkistyn kaikin puolin.
Tämä syksy onkin ollut tylsä siinä mielessä, kun niitä lämpimiä löllöilmoja oli niin
pitkään. tickedoff
En tietenkään kesää antaisi pois, toivoisin vaan ettei silloin tarvitsisi olla töissä ollenkaan, vaan voisi jossain mökillä järvenrannalla  viettää koko ajan.
Mutta näin kerrostaloasujana se on yhtä tuskaa.
tallennettu
kamomilla
Vieras
« Vastaus #11 : 25.10.2005 07:55:21 »

Syksylle ääni!
Rakastan tietenkin kesää, kukapa ei rakastaisi lämpöä ja aurinkoa. Mutta neitsykäisenä minua alkaa hyvin pian ahdistaa rutiinien puute. Kun syksy koittaa, oikein huokaisen helpotuksesta. Alkaa tuttu arki ja aherrus, ja ihmiset rauhoittuvat. Tuntuu, että suomalaiset sekoavat lyhyestä ja valoisasta kesästään täysin, valvovat yötä päivää, vetävät viinaa ja hukkuvat järviin. Se on ahdistavaa!

Ruska ja sadonkorjuuaika on parasta syksyssä. Kypsät omenat, niille tuoksuu syksy!
Talvi on liian pimeä, että siitä voisi todella nauttia. Mutta kevättalvi on toinen suosikkini. Kun hanki kimaltaa ja valon määrä lisääntyy, lumi narskuu askelien alla. Mielettömän ihanaa, että meillä on monta vuodenaikaa, eikä aina vain kuuma.  smitten
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #12 : 25.10.2005 10:42:14 »

Hei Artemis Smiley

Olen talvipäiväseisauksen -lapsi kauris.

En ole mieltynyt kylmään vuodenaikaan ollenkaan Sad

Syksyn kaunis Ruska menettelee vielä jotenkin, mutta ei hyinen talvi (vaikkei niitä niin kai ole ollutkaan lähivuosina idiot2?)

Olen aina rakastanut kevättä smitten, kaikki alkaa taas elää, kuin kohmeisesta unesta heräisi - linnut laulaa, maa sulaa, pikkuiset kukkaiset tienvarsilla puskevat päänsä auriinkoon aurinko aurinko aurinko
Uusi alku elämälle.

Sydän Suvi on mitä ihanin Kiss Kiss Kiss. Värikylläisyys on vertaansa vailla, elämän ihana harmonia kauneimmillaan.  aurinko on parasta mitä tiedän Cool
Loppukesä on hienoa katseltavaa, kun sato korjataan, siinä maan antimet meille Smiley
Talvisin haluaisin vaipua horrokseen, kuten kaikki vaihtolämpöiset ja herätä vasta keväällä laugh, kun se oiskin mahdollista.......
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Capricorn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


On vaikea olla rohkea, kun on vain hyvin pieni.


Profiili
« Vastaus #13 : 25.10.2005 13:31:46 »

Talvi ehdottomasti. Odotan jo malttamattomana lumen tuloa. Pääsee hiihtämään ja laskettelemaan sekä tekemään lumienkeleitä ja lumiukkoja ja lumilyhtyjä. Talvella voi aina taantua takaisin lapseksi.  Wink  Cheesy

Myös kevät on mukavaa aikaa, varsinkin keväthangilla auringon jo lämmittäessä on ihana käydä hiihtämässä.  Cool  Sitten kun lumi sulaa odottaakin jo malttamattoma kesähelteitä ja laineiden liplatusta meren tai järven rannalla.  :Smiley

Mutta syksystä en pidä (kauniita aurinkoisia ruskapäiviä lukuunottamatta). Syksyllä sataa, on pimeää ja kylmää ja loskaa ja masentavaa.  Angry
tallennettu

Aurinko ja Venus: Kauris, AC ja Kuu: Skorpioni, Merkurius: Jousimies, Mars: Leijona
Sininen Yliääni Käsi, Pihtakuusi, Tulikäärme
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #14 : 25.10.2005 13:41:46 »

Kesä ehdottomasti  Cheesy
Aurinkoa ja lämpöä  smitten

Oinas73
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: