Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Planeetat toistensa merkeissä  (Luettu 3457 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« : 01.02.2006 11:10:16 »

Luin juuri tuolla linkkiosastolla mainostamiltani www.stariq.com –sivuilta mielenkiintoisen artikkelin, joka pisti hieman syvemminkin pohtimaan tämän hetken planeetta-asemien merkitystä.

Amanda Owen kirjoittaa artikkelissaan Sign Swap, että tällä hetkellä hyvin monet hitaasti liikkuvat planeetat ovat itse asiassa toistensa merkeissä. Tällaista "vaihtoa" kutsutaan astrologiassa termillä "mutual reception", joka on suomeksi (ainakin S.A.S:n sivuilla) käännetty sanalla "vastavierailu" ja suoraan käännettynä tarkoittaisi lähinnä "keskinäistä vastaanottavuutta". Toistensa merkeissä sijaitsemisen kun katsotaan astrologisesti vahvistavan molempien planeettojen merkitystä.

Näiden aikojen tunnelmista on jo keskusteltu Suuren Ristin yhteydessä, mutta jännä huomio oli tämäkin, että vielä jokin aika sitten peräti viisi planeettaa sekä aurinko ovat olleet toistensa merkeissä! Tällä hetkellä aurinko on siirtynyt jo Vesimieheen, mutta kaksi ensimmäistä merkkiparia pitävät vielä paikkansa:

Neptunus Vesimiehessä – Uranus Kaloissa
Pluto Jousimiehessä – Jupiter Skorpionissa
Saturnus Leijonassa – aurinko Kauriissa (nyt siis jo Vesimiehessä)

Owen tekee hauskan huomion siitä, miten kaikenlaiset "vaihto-ohjelmat" tai muuttumisleikit ovat tällä hetkellä suosittuja televisiossa, esimerkkinä vaikkapa Suomessakin nähtävä Vaimot vaihtoon. Teemana on kaikissa se, miten ihmisen arkipäivän rutiinit ja rajoitukset mukautuvat, kun hän joutuu sopeutumaan uuteen paikkaan ja ympäristöön, tai kun hänen kotinsa tai ulkonäkönsä muuttuu. Esimerkiksi Saturnus Leijonassahan kuvaa rajoja, jotka astuvat voimaan oman itsemme ja luovuutemme toteuttamisen suhteen ja ne voivat olla ylpeydelle (Leijona) kova kolaus, mutta parhaimmassa tapauksessa ne myös auttavat arvottamaan uudelleen omia rajojaan ja luomaan uutta (Leijona) ihan konkreettisella tasolla (Saturnus).

Juttu löytyy kokonaisuudessaan täältä:

http://www.stariq.com/Main/Articles/P0006847.HTM

Olisi mielenkiintoista kuulla, millaisia ajatuksia tästä herää itse kullakin. Minä lähinnä nyökyttelin lukiessani, kun muistelin millaisia teemoja on jo tämän fooruminkin puitteissa tullut viime kuukausina vastaan. Wink Tuo vaihtojuttu on myös mietityttänyt sen vuoksi, että omalla kartallani on aurinko Kaloissa ja kuu Vesimiehessä...Neptunus on aivan kohta tarkkaan kuuni päällä ja Uranus parin vuoden sisään myös tarkassa yhtymässä aurinkoon. crazy2
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #1 : 01.02.2006 11:39:31 »

Aikas hienosti kytkeytyy tämä(kin) juttu omaan elämääni.

Pluto teki yhtymää MC:lleni viime vuonna ja nyt kannan siitä hedelmää. Työpaikka vaihtuu kuukauden päästä ja täysin uudet kuviot siellä. Samalla Pluto oppositioi IC:tä ja ennen transiitin alkua sen vaikutus näkyi parisuhteessa ja perhe-elämässä suuren uusioperheen perustamisena. Marsini on Skorpparissa, joten kaipa motiivit saivat Jupiterilta siinä hyvää potkua.

Aurinko-Kalana ja Nousu-Veskarina tuon Uranuksen vaikutus näkyy muutoshaluna ja päätösten teon vapautena (Uranus), myös uusi työpaikka istuu siihen hyvin. Ajatusmaailmani on myös selvästi muuttunut - olen monessa asiassa huomannut suhtautuvani paljon avarakatseisemmin ja joustavammin asioihin tai muutoksiin. Mm. parisuhteen hyvin kipeä asia on saatu selvitettyä hienosti, avoimesti ja rakentavasti - tätä en ehkä aiemmin olisi osannut. Samaan aikaan kaipaani intuition "löytäminen" toi tuon tilanteen eteeni hieman ennen tapahtumaa (Neptunus). Tätä tukee myös tuo Saturnus Leijonassa, jossa DC:ni, koska tapahtuma osui aikaan, jolloin Aurinko oli Kauriissa.

Joten nyökyttelen minäkin.
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.2006 19:01:07 »

Ajatus Smiley
Niin, hienosti nostit mielenkiintoisen ilmiön esiin. Mulla radixkartalla TR -Saturnus  saturnus MC:lla ja Äkkiarvaamaton TR- uranus uranus 5.huoneessa. Pluto keikkuu Auringon ja kuun välimaastossa, Neppari IC:lla.
Ja sitten AP-kartalla nousussa  leijona, jossa myös saturnus kiikkuu, huitsi sentään, AP:lla Uranus tekee oppositiota AP-Kuuhun, että tiedä tuota, mitä tulossa on, sen näkee vasta sitten, kun nämä ovat ohi, joten ihan muuten vaan, kiva huomio sinulta,
Sekaisin olen kuinkahan monetta kertaa, voi kun menis jo ohi, tämä on niin irtonaista oloa Shocked Shocked Shocked knuppel2 knuppel2 knuppel2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: