Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuvio: Suuri risti?  (Luettu 7406 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
siiliemo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« : 24.01.2010 20:41:45 »

Pyytäisi apua poikani syntymäkartan aspetin tulkitsemiseen. Olen tosi aloittelija näissä asioissa.

Astron sivuilla hänen karttansa pikatulkinnaksi tuli mielenkiintoisia asioita ilmi, hänen kartassa on kuvio "suuri risti", ja sitä selitettiin näin:
Sinun kartallasi planeetat muodostavat erään astrologian eniten väärinymmärretyistä kuvioista. Kun vähintään neljä planeettaa ovat kaikki keskenään neliö-aspektissa ja vielä pareittain oppositiossa niin silloin olet suorittamassa todella suurta tehtävää tämän elämäsi aikana.

Yritän nyt tähän laittaa mitkä se kuvion muodostavat, josko joku osaisi minua neuvoa mitä ne tarkoittaa.
Eli
10. huoneessa  keskitaivas  mars  kaksoset
7. huoneessa=   kalat  merkurius
4. huoneessa =  jousimies pluto
1. huoneessa=  neitsyt  kuu

nämä siis kuvion muodostavat. Apua kaivataan siitä miten tämä kuvio tulee näyttäytymään lapsen elämässä ja mitä minulta äitinä vaaditaan jotta hän saavuttaa sen mitä hän on elämälleen tavoitteeksi asettanut.

Aurinko ja Merkurius kaloissa, nouseva ja kuu neitsyeessä.

Olen kiitollinen kaikesta avusta jo etukäteen Cheesy
« Viimeksi muokattu: 27.01.2010 20:09:43 kirjoittanut siiliemo » tallennettu
siiliemo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #1 : 27.01.2010 20:06:53 »

tietäisikö joku, en oikein ole löytänyt aiheesta mitään, mikä avaisi minulle tätä hiukan.

En usko että tämä on harvinainen juttu, mutta selitettä kaipaisin.

Kiitos etukäteen
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2010 21:01:52 »

Omalta kartaltanikin löytyy kyseinen kuvio, mutta en ole juuri viisastunut sen tulkinnassa. Innolla odotan jos joku haluaa selventää sitä täällä =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #3 : 27.01.2010 23:39:52 »

Lehtirannan Erkki on kursseilla ainakin tällain kuvannut suurristiä:

- haaste, tosi iso haaste
- suurinta, voimakkainta energiaa, mitä voi tulla ja se voi kääntyä tosi hankalaksi TAI tosi positiivikseksi
- tuo jännitteiset energiat tietoisuuteen
- suurristit ovat tosi isoja ja dramaattisia kuvioita, mutta ei niitä tarvitse "pelätä" eivätkä ne aina ole niin negatiivisia kuin luullaan..

Kuinka saavuttaa mielenrauha ja vapautua suurristin jännitteistä?
aspect_squ ja  aspect_opp ymmärtäminen tärkeää
- muiden ihmisten kanssa tapahtuvan vuorovaikutuksen rehellinen tutkiminen liittyen ko. huoneisiin
- ko. huoneisiin liittyvien negatiivisten ajatusmallien ja ehdollistuneiden tunnereaktioiden muuttaminen
- pyytteettömän rakkauden ilmentäminen ko. huoneiden asioita ja niitä edustavia ihmisiä kohtaan

Katso muodostuuko suurristi kulmahuoneista esim kodin-uran vuorovaikutus...
Ja onko kiinteä, johtava tai muuttuva suurristi.. (laadut)


Itse oon tuollaista muistiinpannut kurssilta, joku viisaampi voi täydentää tai korjata  Smiley
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #4 : 27.01.2010 23:59:59 »

Hmm, itsellä ilmeisesti osuu tuo risti 1.3.7.ja 9. huoneeseen, tai en minä tiedä xD Ilmeisesti kuitenkin niin. Toisaalta voisin kyllä sanoa, että jos minulla jossain on jännitteitä niin juuri tuossa kommunikaatiossa, mutta toisaalta inhottavasti aspektoitunut merkurius kyllä vaikuttaa siihen osittain. Mutta joo, jos tähän kuvioon siis vaikuttaa minähuone, kommunikaatio, ihmissuhteet ja totuus, niin kyllä kuulostaa aikalailla omalta ongelmalta. Todellisen sisäisen maailman esiin tuominen on välillä erittäin vaikeaa muille ja samaistumista muihin ihmisiin koen erittäin harvoin ja silti kuitenkin jollain tapaa edellytän välillä ihmissuhteilta vähän liikaa sitä syvää yhteyttä, mikä aiheuttaa aika paljon ongelmia. En tiedä voiko tämä liittyä sitten tähän kuvioon? =/ Hmm.

Ja niin suurin ongelmani on ehkä se, että suhtaudun muihin ihmisiin erittäin kielteisesti aluksi ja minulta vaatii erittäin paljon tahdon voimaa ja halua pitää edes jonkun verran yhteyttä ihmisiin, vaikka päällisin puolin saatan vaikuttaa hyvinkin sosiaaliselta. Ehkä elämässä on tullut vain niin paljon lokaa niskaan luottamuksen saralla, että välillä siitä on vaikea päästä eroon ja tuntuu välillä helpommalta pitää suhteet sellaisina pintapuolisina. Toisaalta samalla myös itse pelkään omaa petturuuttani esimerkiksi parisuhteessa, sellainen vähän kinkkinen juttu.

Ja niin tietyllä tapaa tähän samaan kommunikaatio asiaan liittyy kyllä se, että kurkkuchakrani on ollut aina se heikoin lenkki ja sen tasapainottamiseen joutuu näkemään kauheasti vaivaa. Ehkä kyse on lähinnä siitä, että minun on vaikea ilmaista herkkyyttä tai tunteita, koska kun olen niin tehnyt aiemmin, sitä on käytetty minua vastaan julmasti.

Mutta niin, en tiedä koenko, että eteeni olisi jotenkin lastattu hirveästi haasteita tai ongelmia noin muuten. Tai no olen ottanut sellaisen asenteen elämään, että kaikesta kyllä selvitään ja masentua en jaksa.

Hmm, meniköhän nämä pähkäilyt yhtään sinne päinkään? =/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 28.01.2010 00:12:33 »

Hah, mutta kyllä nyt rupesi sapettamaan aika paljon, kun luin tuon oman jutun ja kuulosti kyllä sellaiselta valitukselta että huh huh. Ehkä pitää nyt kääntää tämä kuvio edukseni ja ottaa käyttööni nämä loistavat voimavarat ja energiat, kun eihän tästä muuten mitään tule =D Paitsi, että jos tämä kuvio on positiivinen tai sen kääntää sellaiseksi, niin miten se sitten tulkitaan? Tai siis niin miten tuo negatiivinenkään pitäisi tulkita=/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
mirka222
Vieras
« Vastaus #6 : 28.01.2010 07:28:48 »

In: mulla ei oo ees suurristiä ja siltikin valitan ja oon kielteinen ulkopuolisia kohtaan Grin Johtuukohan neitsyen ja härän vaikutuksesta Huh Löytyy vaan T-risti 3.6.9.huoneesta, hetkinen tuossahan olisi kommunikaation, työn ja totuuden huone...No ainakin opiskeluelämässä oon saanu paljon lokaa niskaan mun vahvoista kommenteista ja erilaisuudesta...Tuo kommunikaatio juuri on aiheuttanut ongelmia mulle yliopistolla, ois parempi oppia pitämään turpansa kiinni Grin
tallennettu
siiliemo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #7 : 28.01.2010 18:48:38 »

Kiitos vastauksista,
Mietin vaan mihin äitinä olen sitoutunut, kait minä olen tiennyt mihin ryhdyn mutta kauhistuttaa.

Pojalla on juuri neliö-aspektit ja parettain veilä oppositiossa seuraavasti:
huoneesta 10.  kaksonen marsissa oppositiossa 7. huoneeseen merkurius kaloissa (tai siis miten päin sanotaan, yrittäkää saada selvää)
eli oppositio uran ja ammattihuoneen -/- rakkauden ja ihmissuhteiden huoneen välillä

7. huoneesta ( kalat  merkurius) oppositio neljänteen huoneeseen jossa  pluto jousimiehessä
eli rakkauden huone oppositiossa kodin huoneen kanssa

4. huoneesta ( jousimies pluto) oppositio ensimmäiseen huoneeseen  kuu neitsyeessä
kodin huone oppositiossa minä huoneen kanssa

ja 1. huone ( neitsyt kuu) oppositio 10.huoneen kanssa (kuu neitsyt - mars kaksosissa)
minä huone oppositiossa uran kanssa

ja jotta "ympyrä" sulkeutuisi niin 7. huoneesta ( merkurius kalat) oppositio ensimmäisen huoneen kanssa (merkurius kaloissa - kuu neitsyeessä)
rakkauden huone oppositiossa minän kanssa

Onko lopputulos: hyvä muistinen arka väittelijä, joka kaipaa rinnalleen ihmisiä ja haluaa onnistua elämässä, ja liikkuu maailmalla.

Olenkin nauranut miehelleni että ei taida meille tulla lapsenlapsia tai siiten niitä tulee liuta kaupalla

vaikea selittää kun on kaunis neliö kuvio mutta ilmeisen haasteellinen.  Tarkoittaako tämä planeettojen pompotteli sitä että pojan on vaikea päättää minä, rakkauden ja uran välillä.

Tällä hetkellä lapsi on kolme vuotias mutta varsin jääräpäinen kun sille päälle sattuu, hyvä muisti näkyy jo nyt. Herkkä mutta sosiaalinen (pitää kyllä fyysistä etäisyyttä). On jo pitkään leikkinyt omia leikkejä pitkäänkin yhtä soittoa, uppoutuu. Kuuloaisti herkkä ja arka.

Täytyis perehtyä paremmin mutta kun se kolme vuotias imee voimat loppuun ja aika on kortilla, siksi kaikki apu aloittelijan apukoululaiselle on tulkinnoissa tarpeen  :Smiley

Siiliemo
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #8 : 28.01.2010 19:00:30 »

Kiitos vastauksista,
Mietin vaan mihin äitinä olen sitoutunut, kait minä olen tiennyt mihin ryhdyn mutta kauhistuttaa.

Pojalla on juuri neliö-aspektit ja parettain veilä oppositiossa seuraavasti:
huoneesta 10.  kaksonen marsissa oppositiossa 7. huoneeseen merkurius kaloissa (tai siis miten päin sanotaan, yrittäkää saada selvää)
eli oppositio uran ja ammattihuoneen -/- rakkauden ja ihmissuhteiden huoneen välillä

7. huoneesta ( kalat  merkurius) oppositio neljänteen huoneeseen jossa  pluto jousimiehessä
eli rakkauden huone oppositiossa kodin huoneen kanssa

4. huoneesta ( jousimies pluto) oppositio ensimmäiseen huoneeseen  kuu neitsyeessä
kodin huone oppositiossa minä huoneen kanssa

ja 1. huone ( neitsyt kuu) oppositio 10.huoneen kanssa (kuu neitsyt - mars kaksosissa)
minä huone oppositiossa uran kanssa

ja jotta "ympyrä" sulkeutuisi niin 7. huoneesta ( merkurius kalat) oppositio ensimmäisen huoneen kanssa (merkurius kaloissa - kuu neitsyeessä)
rakkauden huone oppositiossa minän kanssa

Onko lopputulos: hyvä muistinen arka väittelijä, joka kaipaa rinnalleen ihmisiä ja haluaa onnistua elämässä, ja liikkuu maailmalla.

Olenkin nauranut miehelleni että ei taida meille tulla lapsenlapsia tai siiten niitä tulee liuta kaupalla

vaikea selittää kun on kaunis neliö kuvio mutta ilmeisen haasteellinen.  Tarkoittaako tämä planeettojen pompotteli sitä että pojan on vaikea päättää minä, rakkauden ja uran välillä.

Tällä hetkellä lapsi on kolme vuotias mutta varsin jääräpäinen kun sille päälle sattuu, hyvä muisti näkyy jo nyt. Herkkä mutta sosiaalinen (pitää kyllä fyysistä etäisyyttä). On jo pitkään leikkinyt omia leikkejä pitkäänkin yhtä soittoa, uppoutuu. Kuuloaisti herkkä ja arka.

Täytyis perehtyä paremmin mutta kun se kolme vuotias imee voimat loppuun ja aika on kortilla, siksi kaikki apu aloittelijan apukoululaiselle on tulkinnoissa tarpeen  :Smiley

Siiliemo


Kartalla Mars ja Pluto ovat oppositiossa, samoin Kuu ja Merkurius.
Muut noiden väliset aspektit ovat neliöitä.
Siitä juuri syntyy tuo Suurristi.

Itsellänikin kartalla Suurristi, mutta kommentoin paremmalla ajalla.

Kuitenkin kartan mikä tahansa kuvio voi toisen mielestä olla haastava, mutta itsestä se tuntuu vain omannäköiseltä elämältä. Smiley
 smitten
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #9 : 28.01.2010 19:46:02 »

Juhani Nummela kirjoittaa ” Astrologian käsikirjassaan” muuttuvien merkkien ( kuten pojallasi) Suurrististä:
”…henkilö yrittää paeta pulmia tai sopeutua oloihin, jolloin hermot ovat vaaravyöhykkeessä. Hajanaisuutta ja päättämättömyyttä energian käytössä.
 He luottavat muiden ihmisten mielipiteisiin, mutta voivat joutua tästä syystä ymmälle.
Kompromissien teko auttaa asiaa.”

Suurristi luo dynaamista energiaa ja sen purkamista auttaa, jos jokin sen osallisista tekee kolmion tai sekstiilin.

Itselläni ainakin kuvio on näkynyt haasteina elämässä..eteen on tullut monia isoja asioita, joita on pitänyt ratkoa.
Ja kun itselläni on vielä siinä mukana Uranus ja Mars, yllätyksiä, äkkikäänteitä ja räjähtäviä elämänmuutoksia on kyllä mahtunut matkalle.  Shocked

Vaan en kyllä olisi osannut tylsää ja tasapaksua elämää elääkkään…
jos elämä alkaa liikaa rutinoitua…olen oikein hakemalla hakenut haasteita.. Wink
enkä ole mennyt sieltä, missä aita on matalin,
vaan kohdannut silmästä silmään vaikeudet.

Aina en sitä kuitenkaan välttämättä ole halunnut, mutta tuo Uranus pentele… knuppel2

Itse olen lähtenyt ristiäni selvittämään sen kautta, että olen katsonut jokaisen kuvion osan yksi kerrallaan.
 Esim. kuten pojallasi, Merkurius opp Kuu, sitten Merkurius neliö Pluto, Merkurius neliö Mars jne…

Miettinyt, miten ne näkyvät käytännön elämässäni?

 Haasteet ja sen, mitä siinä voi olla hyvääkin.

Mitä voimavaroja se elämääni antaa?

 Esim. omalla kartallani Marsin ja Uranuksen neliö on hyväkin asia..
ilman sitä tämmöinen Mars Härkä ei ikinä muuttaisi mitään,
haluaisi vain lekotella kotisohvalla, hyvän ruoan ja juoman ja viihtyisän seuran parissa.  Kiss

Mutta eipä onnistu… tickedoff

varmasti elämään tulee jotain, joka saa äkkinäisesti lähtemään toimimaan,
 on ihan pakko…
ja silloin löytyy tuota dynaamisuutta, jonka avulla jaksaa muuttaa ja selvittää asiat.

Ja se sitten tuo elämään hyvinkin radikaaleja muutoksia. Lopulta hyviä sellaisia.

Minun ristini on kiinteissä merkeissä.

Isoja haasteita elämässä, mutta niistä selviydyttyään on entistä vahvempi.
Jossain oli tästä kuviosta, ettei se olekkaan kuin niiden kartalla, joilla on vahvuutta ja voimavaroja selvitä sen kanssa. coolsmiley

Itsellä kun on myös tuo Kuun ja Merkkarin oppositio,
ei tosin osana tuota ristiä,
vaan ihan omana mausteena, Lips Sealed

 niin sitä on tulkittu niin, että ihmisen järki ja tunne ovat ristiriidassa.
 Voi olla vaikea olla järkevä, kun tunteet puhuvat ihan omaa kieltänsä.
Niin ja vielä se, että ihminen voi älyllistää tunteensa..puhuu ja analysoi ne järkeviksi, eikä ota tunnetta tunteena.


Täällä tämmöistä...toiset lisätköön lisää... Smiley


« Viimeksi muokattu: 28.01.2010 19:54:25 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #10 : 27.06.2010 11:55:59 »

Mulla ois vuoden 2010 ap-kartassa (huomenna synttärit ja siitä eteenpäin vuodeksi tää kartta siis) suurrist. En osaa tässä selittää sanoin millainen tuo risti on, joten ehkä on vain parempi että laitan kuvan.
  Joka tapauksessa suurristissäni pluto  pluto tekee kaksi oppositiota; toisen aurinkoon  aurinko, ja toisen merkuriukseen  merkurius. Sitten on vielä saturnuksen  saturnus tekemät oppositiot jupiteriin  jupiter & uranukseen  uranus   Huh

Tulee ainakin semmoinen käsitys saturnuksen mukana ollessa (ja vielä  aspect_opp jupiteriin), että onnellisuus ois jotenkin rajoittunutta eikä erityisen iloinen vuosi ole luvassa ;q Muuta en itse osaa päätellä näin vain, pitää pohtia asiaa vähän syvemmin. Mutta jos joku voisi täsmentää hiukan tätä asiaa niin kiva olisi (;
« Viimeksi muokattu: 27.06.2010 12:02:44 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #11 : 27.06.2010 13:50:09 »

Minulla on suuriristi syntymakartalla ja myos t-risti-mutta miksi se on vaikea?
Minulle on tapahtunut paljon elamani aikana-mutta nain ilmeisesti olen halunnutkin.
Huoneiden karjet osuvat:
 saturnus 17 ast.  skorpioni 4:s huone alku
 kuu 14 ast.  vesimies 6 huone
 aurinko 22 ast.  harka 10 huone
 pluto 24 ast.  leijona 12 huone

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan siina, etta tarvitsemme kunnon perustelut, miksi kannattaa tai ei kannata toimia niin ja nain-joko ostamme tai ei selitysta ja anna lapsellesi tarpeeksi vapautta toimia ja toteuttaa omaa tahtoa-muuten te kaikki karsitte(omasta kokemuksesta puhun)-jos han haluaa kirjoittaa, maalata tai urheilla-niin antakaa, tietenkin selkeilla rajoilla mutta ymmartamalla hantakin, itsellani oli hyvin ymmartavat vanhemmat.
tallennettu
siiliemo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #12 : 28.06.2010 19:25:01 »

Teidän kuvaukset osuu aika hyvin. Kiitos niistä
Poika on nyt 4 vuotias ja hyvin jääräpäinen kun sillepäälle sattuu. Lämpiää hitaasti vaikka onkin sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut, tiedän kuulostaa ristiriitaiselta mutta totta. Päättää keihin luottaa ja päiväkotiin sopeutuminen vei 8 kuukautta. Ja muidenkin asioiden kohdalla on tuntunut että äiti luovuttaa jos ei kohta ala sujua ja sitten hups vaan ja kaikki on mallikkaasti. Vie vaan aikaa että hänen päänsä kääntyy.
Reipas ja ihana hän on mutta välillä raivustuttava  laugh Joten äitinä kaipaan vahvistusta että olen oikealla tiellä

Rajoja hän kaipaa ja myös saa, mutta välillä äitiä kauhistuttaa se että missä menee tämän lapsen nujertamisen ja rajojen asettamisen raja. (missään nimessä en tahdo alistaa lasta oman tahtoni alle väärässä mittakaavassa, aikuinen päättää ja hän voi toivoa ja valita vaihtoehdoista) Hänellä kaikki voipaisuus vaihe, joka vielä hankaloittaa asiaa.  Huh

Mielikuvitus hänellä on hyvä ja on jo pienestä leikkinyt itsekseen omassa maailmassa (ei autistisesti), liikunnallisesti ei eritysen lahjakas muttei kömpelökään (äidiltä perittyä).
Kiinnostunut monista asioista ja tarkasti muistaa mielenkiintoiset asiat esim tromposyytit paikkaa haavat...  :Smiley

Poika on nuori ja harrastukset tulee myöhemmin, nyt harjoitellaan yhteiskunnassa elämistä ja muita elämisen reunaehtoja

Kiitos kannustuksesta ja asiaan paneutumisesta.
Rajoja ja rakkautta, sinkkosen oppeja. Mielenkiinnolla odotan mitä tulevaisuus tuo tulleessaan. Tämän kasvatustehtävän olen vastaan ottanut ja aion parhaani tehdä

Tiedoksi että itse olen  aurinko vaaka ja  kuu vesimies
joten tahdon tehdä kaiken aina oikein, kiitos avusta ja saa edelleen kommentoida
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: