Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko 1. huone sinä vai joku mielikuva sinusta?  (Luettu 76104 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #75 : 12.11.2010 21:01:05 »

Minulla  askendentti  leijona ja muuten ykköshuone huutaa tyhjyyttään. Tunnistan kyllä Leijonan itsessäni , hrrrrhrrrrhrrrr  Grin !
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #76 : 12.11.2010 21:10:50 »

Ihan sama kai se on, mitä siellä missäkin astrologisen kartan huoneessa on...jos ei itse tunnista sitä.

Ei kai se kartta määrää sinua,
vaan astrologialla määritetään.

Tai ainakin yritetään...

Voi sitä omaa järkiäki käyttää...

 Kiss
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #77 : 13.11.2010 15:42:51 »

Selkälokki kyseli tuolla kartanhallisijasta ja aiheeseen vastatessani tuli tämä ketju mieleeni... Täällä kun on ihmetelty 1. Huonetta huoneena. Tyhjänä tai täynnä tavaraa 1. Huonehan antaa aina kartan hallitsijan, sen millaisena toteutat itseäsi elämässäsi tai muut näkevät sinun toteuttavan itseäsi.

Huoneena sinänsä, varsinkin tyhjänä, se ei välttämättä avaudu, mutta jos katsotaan hallitsijan aspektit saadaan lisää perspektiiviä. Jos kartan hallitisija, ja 1. Huoneen hallitsija, ei aspektoi kumpaakaan Valoa (  aurinko ja  kuu ) se voi tuntua todella oudolta ja etäiseltä, kun se ei kosketa henkilökohtaisella tasolla.

Toinen pointti on että 1. Huone ja sen hallitsija alkavat näkyä ja toimia vasta 25-vuoden jälkeen, sitä ennen yleensä toteutetaan enemmän  aurinko antamia teemoja.

Kun pohditaan ja mietitään asioita kannattaa muistaa ja tarkentaa että puhutaanko Huoneesta, Huoneen hallitsijasta (taivaankappale) vai Huonetta hallitsevasta merkistä, sillä niillä on kaikilla erilaiset sisällöt.

Itse en ole itsessäni tunnistanut läheskään oman Nousuni Jousimiehen kuvauksia, mutta 1. Huoneen hallitsijan Jupiterin teemoja olen tietoisesti ja tiedostamatta toteuttanut koko elämäni. Samoin Jupiter ja sen radixin Huoneen teemat ovat selkeästi kietoutuneet toisiinsa elämässäni ja toimissani, julkisessa elämässäni, jota 1. Huonekin edustaa.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #78 : 13.11.2010 16:21:32 »

Kiitoksia Emilia!! Annoit uutta perspektiiviä tähän huoneeseen!  smitten

Eli sinä tarkoitat, että jos nousumerkki, kuten minulla on skorpionissa, jolloin huoneen kärki on skorpionissa, niin silloinhan hallitsevana planeettana on Pluto ja sen energia vaikuttaa myös huoneessa 1?

Minäkin olen pelkästään huomioinnut Jupiterin Jousimiehessä, koska huonetta leimaa niin paljon tuo jousimiehen merkki laajuudessaan.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #79 : 13.11.2010 17:18:51 »

Kiitoksia Emilia!! Annoit uutta perspektiiviä tähän huoneeseen!  smitten

Eli sinä tarkoitat, että jos nousumerkki, kuten minulla on skorpionissa, jolloin huoneen kärki on skorpionissa, niin silloinhan hallitsevana planeettana on Pluto ja sen energia vaikuttaa myös huoneessa 1?

Minäkin olen pelkästään huomioinnut Jupiterin Jousimiehessä, koska huonetta leimaa niin paljon tuo jousimiehen merkki laajuudessaan.



SkorpioniNousuisella Pluto ja sen aspektit hallitsevat koko karttaa.
1. Huoneen kärki eli  askendentti on kartan tärkein piste, ulkoinen olemuksemme ja toimintatapamme.

Jos Nousun lähellä on taivaankappale, orbi max. 10 astetta, tuo taivaankappale voi syrjäyttää Nousun hallitsijan. Näin esim. NeitsytNousuisella, jonka kartan hallitsija olisi Merkurius, jolla olisi Pluto aivan Nousun alussa, Pluto syrjäyttäisi Merkuriuksen, mikäli Merkkari ei ole muuten kartalla vahvasti edustettuna. Mutta jos ko. henkilön kartalla on vaikkapa  aurinko ja  keskitaivas Kaksosissa triplaantuu Merkuriuksen voimakkuus jolloin sekä Pluto että Merkurius voivat hallita karttaa.

Jos 1. Huone on kauhean laaja, kuten minullakin on  jousimieskalat , sinne voi mahtua paljon kaikenlaista. Sanotaan että 'Huone on huone ja taivaankappaleet kalustavat sen'. Huone edustaa ympäristöä ja elämänaluetta ja taivaankappale antaa tuolle alueelle oman luonteensa mukaisesti energiaa, sisältöä ja luonnetta.

Jos siis sinulla Esmiralda on SkorpioniNousu 1. Huoneen elämän alueesi (toimintatapa, minä, persoonallisuus) on plutonisesti värittynyt ja kuulut suurten johtajien joukkoon ja sinulla voi olla henkiparantamisen tai selvännäön taito mutta 1. Huoneessa oleva Jupiter Jousimiehessä kertonee että uusien asioiden oppiminen, kokemusten kerääminen, yhteiskunnnallinen osallistuminen jne. ovat myös keskeisessä osassa persoonallisuutesi ja toimintasi pohjalla. Pluton hallitsemat ihmiset vaikuttavat suriin joukkoihin ja muuttavat heidän ajatteluaan.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #80 : 13.11.2010 17:35:31 »

Kiitos Emilia!

Tosi on, että kulkuriluonteeseeni on aina kuulunut matkaaminen(fyysisesti että mielen matkaaminen) sekä kaiken mahdollisen uuden oppiminen. Kyllästyn, jos vain yhtä juttua joutuisin tekemään. Vuorovaikutussuhtet ovat myös hyvin vilkkaat, ja aina olen mukana jossain yhdistyksessä tai ryhmissä. Ehkä vaikutankin noissa ryhmissä, mutta en muuten koe tuota plutomaisuutta itsessäni. Ja Plutolla onkin yhtymä Saturnukseen ja Vestaan. Ymmärtäisin, että Plutolla on siinä omat rajoittavat tekijänsä.

Joten aika vapaasti olen porskutellut Jupiterin energioissa!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #81 : 13.11.2010 19:00:46 »

Saturnalia, hei!

Kun olet ASC Rapu, niin hallitseva 'planeettasihan' on silloin Kuu! Vai voiko Kuu olla hallitseva planeetta!!!! Shocked

Mutta kyllähän Leijona ja Oinas antaa temperamenttiä!  Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #82 : 13.11.2010 20:06:56 »

Tottakai  kuu voi olla hallitseva taivaankappale, siinä missä  pluto :kin planetoidina... Wink
 rapu :a pidetään usein helppona ja pehmeänä merkkinä, mutta minä jos kuka tiedän millainen se tarvittaessa on.. Oikullinen, kiukkuinen, omistaan huolehtiva, puolustava ja oikukas..  crazy2
tallennettu

jadeliino
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #83 : 13.11.2010 23:09:02 »

Jälleen uutta mielenkiintoista tietoa 1.huoneesta!

Minä  askendentti kauris ja ensimmäisenä 1h onkin  uranus kaurisneptunus kauris ja  saturnus vesimies.

Ja ainakin tuo Neptunus sen verran varmaan vaikuttaa että taide alaa opiskelen Smiley

Noh, tuota... Minun mielikuvani sinusta on seuraavanlainen. Vastuuntuntoinen, mutta rohkeasti uutta kokeileva  uranus, mikä voi näkyä sitten taiteessasi ja vaikka Saturnus rajoittaakin, niin Vesimies katselee rajojen tuolle puolen, missä kauempana voi ruoho näyttää vihreämmältä (Neptunus-illusio), mutta jos todennat sen taiteessa niin mitä se haittaa. Kyllä sinä erotut massasta ihan positiivisesti!
1.huoneen hallitsija Oinas voi vaikuttaa sinuun myös temperamenttisi kautta.  Wink


Kiitoksia oikein paljon! Smiley Kyllä uuttaa lähden aina kokeilemaan, vähän munaamisen ja yrityksen kautta Cheesy Mutta välillä on jopa kriisejä että erottuuko tarpeeksi ja oliko edellisin työ sitten tarpeeksi uusi ja mielenkiintoinen, ota tästä sitten selvää  uglystupid2
tallennettu

aurinko jousimies h.12
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #84 : 14.11.2010 00:31:34 »

Tosiaan Jadeliino, ja aika ovelaakin kokeilla eri topikeilla. Saatko noista tulkinnoista mitään yhtenevää?

Minäkin olen niin oppipoikana näissä asioissa että tutkin aina vain jotakin nurkkaa. Pieneen yksityiskohtaan on helpompi keskittyä. En jaksaisi paneutua vielä koko karttaa...

Mietinkin onkohan tämä oikeanlaista opiskelua?  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #85 : 14.11.2010 01:25:25 »

Esmiralda:  Kyllä nämä viisaammat sanoo, että karttaa pitäisi aina katsoa kokonaisuutena.  Silti, nämä sinun kokoamat ketjut eri planeettojen huoneista on mun mielestä oikein sopivaa purtavaa.  Hiekanmuruistahan se vuorikin koostuu.  Pakko se on pilkkoa kartan valtava kokonaisuus pienemmiksi palasiksi, että se olis helpompi niellä.

Tsemppiä!   smitten
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #86 : 14.11.2010 14:25:56 »

Kiitos Meimi kannustuksesta!!!

Kyllähän minä tiedän sen hierarkian, millä karttaa aletaan katsomaan. Mutta...sitten kun haluaa tutkia esim. sitä aluetta, mistä on kaikki lähtenyt alkunsa eli lapsuudesta, niin juuri nämä Kuun ja Auringon huoneet ovat olleet mielenkiintoisia, sekä 1. ja 2. huoneet. Ja tuleehan siihen aspektien kautta laajempaa näkemystä.  Ja sitten se Merkurius!!! Siitä on syntynyt minulle kummajainen, sillä en pääse siitä, että sen merkitys on jotakin enemmän kuin vielä ehkä ymmärrämmekään. Tämä on oma aanaus.

Olenko liikaa jumittunut johonkin? Ehkä, mutta aikanaan pääsen liikkeelle taasen.  Wink Sitten kun on sen aika...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #87 : 14.11.2010 15:04:08 »

Kiitos Meimi kannustuksesta!!!

Ja sitten se Merkurius!!! Siitä on syntynyt minulle kummajainen, sillä en pääse siitä, että sen merkitys on jotakin enemmän kuin vielä ehkä ymmärrämmekään. Tämä on oma aanaus.

Olenko liikaa jumittunut johonkin? Ehkä, mutta aikanaan pääsen liikkeelle taasen.  Wink Sitten kun on sen aika...

Oletko Esmiralda käynyt kotisivuillani? Olen blogissani kirjoittanut näistä taivaankappaleista jonkin verran.. Huoneistakin olisi tarkoitus jossain vaiheessa.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #88 : 14.11.2010 15:49:49 »

Kiitos vinkistä, Emilia!

Siinä se vika onkin, kun on innostusta, mutta ei aikaa. Työ on rankkaa ja mies sairastaa, rankkaa olla vierellä. Ei jaksa perehtyä toisten oppiin eikä kirjoihinkaan. Näissä hommissa pitäisi vain pitää paussi. Liian monet vanhat taitajat ovat häipyneet astrosta, tai jos piipahtavat, eivät enää paljoa juttele topikeissa.
Heitä kaipaan.

Kiitos sinulle Emilia, että olet jaksanut olla mukana!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
jadeliino
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #89 : 14.11.2010 22:53:42 »

Tosiaan Jadeliino, ja aika ovelaakin kokeilla eri topikeilla. Saatko noista tulkinnoista mitään yhtenevää?

Minäkin olen niin oppipoikana näissä asioissa että tutkin aina vain jotakin nurkkaa. Pieneen yksityiskohtaan on helpompi keskittyä. En jaksaisi paneutua vielä koko karttaa...

Mietinkin onkohan tämä oikeanlaista opiskelua?  :Smiley

Hehe, kyllä minusta ainakin vaikuttaa hyvältä opiskelutavalta Smiley Ja yksityiskohdat selvittäbät kokonaisuutta Smiley
tallennettu

aurinko jousimies h.12
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: