Äänestys
Kysymys: Mikä horoskooppimerkki on mielestäsi huumorintajuisin?
Oinas
Härkä
Kaksonen
Rapu
Leijona
Neitsyt
Vaaka
Skorpioni
Jousimies
Kauris
Vesimies
Kalat

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Äänestä huumorintajuisin merkki!  (Luettu 13469 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« : 19.12.2009 23:09:51 »

Huumoria on tietysti monenlaista ja joku mitä sopii toiselle ei välttämättä kolahda toiselle. Astrologisesti perinteisesti näyttelijä/huumori-arpa lankeaa tietylle/tietyille merkeille, mutta katsotaan kuinka hyvin mielikuvanne vastaa klassista tulkintaa!  Cheesy
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 19.12.2009 23:35:37 »

Pirskatti, kun ei valita kahta.
Mie en osaa valita nimittäin. Tongue
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #2 : 19.12.2009 23:49:39 »

Ihan nyt lonkalta...

Ilmaa ja Merkkari jossain tekemisissä Urpon kanssa...?
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 20.12.2009 00:25:39 »

Tai  uranus tekemisissä ilma  kuu aurinko askendentti ja/tai  merkurius..?

Ainakin tuntemillani pahimmilla -ei-koskaan-vakavilla- ihmisillä
on  kuu ja  merkurius väistämättä ja poikkauksetta  ilmaa ja  uranus tekee kuviota
sisäisen oivalluksen merkkien kanssa. Ei välttämättä  merkurius kanssa,
mutta jos tekee, niin läppä lentää vielä nopeammin, etenkin jos  merkurius on ilman merkissä.

Tiedän ihmisiä, joilla  uranus tekee kuviota  merkurius kanssa,
mutta läppä ja huumori ei lennä yhtään,  merkurius on jokin maamerkki tai utuinen vesimerkki,
mutta sitten ovat jotain mietiskelijöitä tai pitävät ajatuksensa muuten vain ominaan.

Jos se on  merkurius on tulimerkissä, niin ne leimahtaa suusanallisesti,
joka ei sisällä välttämättä järjen häiventäkään. Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 20.12.2009 01:00:46 »

 merkurius reagoi aikuisten oikeesti,
 kuu taas reagoi tunteella, lasten oikeesti.
Eli jos kuun perusteella saisi vastata niin  kuu kaksoset
siksi, että reagointi on mentaalisesti elohopean nopeaa
( humor määritellään etymology dictionaryssa eläimen tai kasvin mehuksi,nesteeksi, jotakin mikä virtaa), kaksosten aikaan "mehut" virtaa niin luonnossa kuin ihmisessäkin,
"makiat naurut" kaksosten makiasta (just tuosta mahlavirrasta)
toisekseen "se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa" sopii kaksosten kuolevainen / kuolematon myyttiin. Sitten sillä on joviaali  jupiter jousimies vastapäätä laajentamassa suupieliä.
kickling kickling tulee kaksosten laajoista keuhkoista hyvinkin helposti
ja lopuksi se on astrologisesti leikki-ikäisten (-mielisten) merkki.
Mutta nimenomaan  kuu kaksoset ei  aurinko kaksoset niinkään.
Sitten kaikki muuttuvien merkkien kuut ovat huumorintajuisia, koskapa niillä kaikilla on tämä
 merkurius/ jupiter vastapariasetelma siellä taustalla. Eli  kaksoset / jousimies,
 neitsyt/ kalat (perinteisesti  jupiter hallitsijana)

Mutta summa summarum, vastasin  vesimies, jos ajatellaan vain  aurinko merkkiä.
Siksi, että täyttä kuuta sanotaan "pelleksi", esittäjäksi,
ja täysikuu on aina aurinkoa vastapäätä ja leijonan aurinkoa vastapäätä se osuu vesimiehelle noin astrologisen kuvainnollisesti.
Toisekseen Vesimiehen hallitsijoina ovat  saturnus, henkisen veen valajana, humor on sympaattista (satiirit yms vivahteet ovat erikseen)
ja  uranus taustalla nostaa maan pinnan yläpuolelle.
Ja eikös Uranuksesta / vesimiehestä ole sanottu, että kaikki "virtaava" liittyy siihen?

Huumorintajuisuutta mittaisin kyllä reagoimiskyvyllä eli kuulla enkä auringolla.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 20.12.2009 01:30:55 »

 kaksoset
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 20.12.2009 01:42:56 »

Mie kanssa olen täysin samaa mieltä, että  kuu kaksoset on järjettömän hauskoja! Tongue

Esimerkkinä ystäväni Erika, joka muuten  aurinko kauris ja ex-Härkäni,
jota näkee hyvin, hyvin harvoin vakavana. Kävelevä vitsi ja stand up-komedia
on menettänyt yhden kirkkaimmista tähdistä.

Hän on kuin Jim Carrey leffoissaan 24/7, mutta purevan älykkäällä verbaaliläpällä,
vaikka noita ilveilyjä kyllä mahtuu sekaan myöskin.
Sen suusta ei vakavaa sanaa monta tule. Grin

Hemmetin sarkastinen erittäin hauskalla tavalla, ja jos hän pystyisi täällä kirjoittelemaan,
niin varmaan banni olisi tullut jo ajat sitten ja huumorin ymmärtäjät olisivat tekemässä
addressia hänen palaamisekseen.  Grin

Tämä on nimittäin käynyt ainakin kolmella saitilla, missä me molemmat olemme vaikuttaneet,
kappas kun tämän kuuden, seitsemän vuoden alkupuolisko olemme asuneet eri maissa
ja se oli yksi tapa pitää jäynää yllä.  Tongue

Herran kartta ohessa kiinnostuneille. Smiley
tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #7 : 20.12.2009 07:01:41 »

Kokemusperäisesti: Ylivoimaisesti vähiten huumorintajua on tuntemillani  aurinko vesimies -ihmisillä. He kyllä sosiaalisina ihmisinä haluavat ja usein luulevatkin olevansa hauskoja, mutta eivät ymmärrä huumoria jolloin lopputulos on...hmm  Grin

Todellinen huumorihan syntyy elämän syvien totuuksien ja tragiikan ymmärtämisestä, ja huumorintajuisimpia minun kokemukseni mukaan ovat  aurinko skorpioni ja  aurinko kauris -ihmiset, mutta yleistää ei tietenkään voi, nouseva merkki vaikuttaa niin paljon.

Huumori on myös defenssi, moni ihminen on hauska koska sisällä on niin synkkää ja/tai epävarmuutta se pitää peittää. Ilkeällä tavalla 'hauskoja' on tuntemissani   aurinko kalataurinko jousimiesaurinko rapu -ihmisissä.  aurinko kaksoset voi myös olla hauska mutta käyttää huumoria myös vain toisten lyömiseen. Ja välinpitämätön ja itsekäs ihminen ei koskaan voi olla aidosti hauska, koska itseironia puuttuu.

Eli ei voine yleistää  :Smiley
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #8 : 20.12.2009 11:19:04 »

Vastasin  vaaka
Minua viehättää vaa'an huumori, joka on kyllä joskus  idiot2
Ja myös ne, joilla  merkurius  kaksoset

Itse olen tuo  kuu kaksoset  2funny
No, päällepäin näytän aika vakavaa naamaa, että jotkut luulevat mun olevan täys tosikko. Mutta alla kuplii kyllä huumori. Joskus oikein harmittaa, kun on tuo hidas härkä nousevana. = keksin vasta myöhemmin jonkun kivan läpän ja sitä ei voi sitten esittää, kun se ei tullut heti silloin sillä oikealla hetkellä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #9 : 20.12.2009 13:14:28 »

Omasta kokemuksesta sanon että Härkä, tai ainakin mulla ja yhdellä Härkäkaverilla natsaa huumorintaju paremmin kuin kellään muulla. Myös Kalat on hyvä.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #10 : 20.12.2009 14:00:05 »

Huumoria on niin monenlaista, että vaikea sanoa mikä merkki mielestäni olisi varsinaisesti huumorintajuisin...mikä naurattaa toista saattaa vaan ärsyttää toista. Aika harvoin muuten kohtaa ihmistä, joka sanoisi että "en ole itse yhtään huumorintajuinen". Jokainen vaan pitää sitä omaa huumorintajuaan parhaana.  Wink

Itse olen  aurinko vaakakuu  kaksoset ja  askendentti skorpioni ja minuun vetoaa parhaiten sellainen älyllinen, ehkä sarkastinen ja itseironinenkin huumori. Mutta siis ei älyllinen sellaisella kuivakkaalla tavalla...vaan nimenomaan niinkuin Mesolet tuossa edellä hyvin sanoi, elämän totuuksien ja tragiikan ymmärtämisestä syntyvä huumori. Kaikki pissa- ja kakkahuumori aiheuttaa välittömän hylkimisreaktion ja myötähäpeän tunteen.  buck2 Koen olevani hauskimmillani minulle tuttujen ja läheisten ihmisten seurassa, enkä viihdy ollenkaan sellaisessa ison porukan hauskuuttajan roolissa. Voi olla, että sen takia ensivaikutelma minusta on paljon vakavampi kuin mitä todellisuudessa olenkaan, ja vasta myöhemmin paremmin tutustuessa huumorini alkaa kukoistaa vapautuneemmin.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 20.12.2009 16:16:50 »

Onkohan olemassa mitään yleistä huumoria, siis sellaista, joka naurattaisi kaikkia
kulttuurista ja kansalaisuudesta ja niistä karttatekijöistä huolimatta? Huh

Nimittäin kulttuurilla on paljon merkitystä!

Itävaltalaiset ovat tunnetusti sarkasteja ja erittäin itse-ironisia,
joten ne kyllä nauraa itseensä kohdistuneille irvailuille ja irvailee itsestään ja omista vioistaan
siinä, missä ne ovat sarkasteja toisille.

Suomalainen ottaa erittäin herkästi loukkauksena sarkasmin ja harvalla suomalaisella
on itse-ironiaa ja naurun ja itse-ironian sijasta ne kääntyy puolustuskannalle
vastaamaan siihen varsin aggressiivisesti, ottaa puukot ja kirveet, huitaisee muutaman
kerran ja sanoo, että siinä sulle prkle sitä itse-ironiaa ja sarkasmia, stna..  Tongue

Suomalainen nauraa sarkasmille ja itse-ironialle vain, jos kohdistuu kehen/mihin tahansa muuhun
kuin itseensä tai omaan elämään. Vahingonilo, jopa epäsoveliaassa tilanteessa (siis täkäläisittäin katsottuna) loistaa, kunhan se ei kohdistu itseen. Nuori oma kulttuuri ja itsetunto-syyt?

Harva jenkki muuten tajuaa piilotetun ja suoran sarkasmin vitseissä!
Siis tarkoitan sitä, että ne ei tajua älyllisesti sitä vitsiä, mitä sillä tarkoitettiin! Tongue
Niille iskee suorat ja suhteellisen lapselliset vitsit, että joku meni vessaan
ja hups! Vessapaperi oli loppu. crazy2 Liikaa kemikaaleja ruoassa?  :Smiley

Suomalaiset ovat lähimpien naapurikansojensa parjaama,
mutta löytyykö huumorintajussa mitään samaa?
Syntyykö arktisilta lakeuksilta ja pimeydestä saman tyyppinen huumorintaju?


Mie tykkään Venäläisten irvailuista suomalaisia kohtaan. Ne ovat loistavia! Cheesy

Suomalainen istuu baarissa. Alkaa olla jo aika juovuksissa. Pää tuskin pysyy pystyssä. Tarjoilija huomaa tilanteen ja ajattelee, että on aika kerätä rahat. Menee suomalaisen luo.
- Maksakaa 160 ruplaa ja 80 kopeikkaa.
Suomalainen antaa 250 ruplaa ja tarjoilija lähtee pois. Kuluu vielä tunti. Tarjoilija huomaa, että suomalainen tuskin pysyy tuolillaan: " Enköhän saa siitä vielä puristettua lisää."
Menee pöydän luo ja sanoo:
- Maksakaa 160 ruplaa ja 80 kopeikkaa.
Suomalainen antaa rahat. Tulee aika sulkea baari. Suomalainen makaa jo pöydällä.
Tarjoilija ajattelee: "Jospa se ei muista. Antaas olla, saan varmaan vielä kerran puristettua lisää!"
Menee pöydän luo ja sanoo:
- Aiotteko maksaa?
- Maksan. Paljonko?
- 250 ruplaa.
Suomalainen nostaa päätään, katsoo uhkaavasti tarjoilijaa ja sammaltaa:
- 160 ruplaa ja 80 kopeikkaa...

 Grin 2funny


Kolme suomalaista veljestä istuu kalassa Suomenlahden rannalla.
Aamulla auringon alkaessa nousta nuorin veljeksistä virkkamaan:
- Eipä näy nappaavan.
Päivällä auringon ollessa jo korkealla, keskimmäinen veli lausahtaa:
- Niin, eipä näytä syövän.
Illalla, auringon jo mentyä mailleen, on vanhimman veljen vuoro:
- Koko ajan ollaan äänessä, niin eipä ole ihme, että ei syö...

 Grin


Olet asunut liian kauan Suomessa, jos...

1. Kadulla vastaan tuleva ihminen hymyilee sinulle. Ajattelet heti:
Hän on a)humalassa b) sekopää c)amerikkalainen d) kaikkea edellä mainittua
2. Aikaisemmin Venäjällä huonona pitämääsi mielialaa alat pitää Suomessa hyvänä mielialana.
3. Olet sitä mieltä, että + 20 astetta kadulla on kuuma ja + 80 astetta saunassa on kylmä.
4. Verkkarit ovat muuttuneet käyttöpuvuksesi.
5. Olet sitä mieltä, että hiljaisuus on - tosi hienoa.
6. Tiedät, että yksi nimitys jalkakäytävälle on "yleinen miesten vessa".
7. Olet sitä mieltä, Lapin kulta ja Karhu ovat aivan eri makuisia.
8. Tiedät, että "perinteinen uskonnollinen juhla" itse asiassa tarkoittaa "ryypätään taju kankaalle".
9. Tiedät, että "pussi" ei ole naisen sukupuolielin vaan muovikassi.
10. Seuraat ministeri Tanja Karpelan yksityiselämän tapahtumia.
11. Alistut siihen, että suomalainen verimakkara (mustamakkara) on ruokaa.
12. Alistut siihen siihen, että votka on ruokaa.
13. Alistut.
14. Sinun on yhä vaikeampaa ymmärtää - miten muualla kuin Suomessa ihmiset voivat asua normaalisti.
15. Syitä miksi vierailet Tukholmassa
- taxfree votka
- taxfree olut
- juhlia kunnolla - laivasta poistuminen ei ole laisinkaan välttämätöntä. Voi jäädä laivalle ja jatkaa siitä mihin jäi edellisenä iltana.
16. Äidinkielesi on ränsistynyt. Aika ajoin suustasi pääsee ilmauksia tyyliin:
- syödä lääkkeitä (selitys: venäjäksi lääkkeet juodaan)
- aukaista televisio (selitys: venäjäksi televio pannaan päälle, esimerkiksi ovi aukaistaan)
- sulkea valot (selitys: venäjäksi valot pannaan pois päältä, esimerkiksi ovi suljetaan)
Jokapäiväiseen puheesesi luikertelee sanontoja tyyliin "Don't panic".
17. Hernekeitto ja torstai - erottomattomat.
18. Tien ylittäminen punaisilla on anteeksiantamatonta käytöstä vaikka näkyvissä ei olisi yhtään autoa.
19. Pidät huonoa tuultasi normaalina.
20. Sunnuntai ei enää tunnu tylsältä, vaikka kaikki kaupat ovat kiinni - sen sijaan alat nauttia hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta.
21. Luokassa et enää kysy "onko kysymyksiä?"
22. Vanha tapa "fiinisti myöhästyä" ei ole sopivaa! Olet aina ajoissa.
23. Halailu on vain seksiä varten.
24. Kieltäydyt käyttämästä hattua vaikka pakkasta olisi -30 astetta.
25. Alat ymmärtää ruotsalaisvitsejä
26. Muutut laktoosi-intolerantiksi.

 Cheesy Grin 2funny
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #12 : 20.12.2009 18:18:13 »

  kauris ja  saturnus -painotteisilla on älykästä ja usein kuivaa huumoria, ironista. Miehen kanssa (jolla vahva  saturnus sekä  venus painotus kartalla) nauretaan usein ja paljon, mustaa huumoria, ironiaa ja sarkasmia. Vaikka olenkin suomalainen! Ja hänkin, melkein. Ystävättäreni joka on loistava sanojen vääntelyssä ja kielellisissä kyvyissään on iloinen ja puhelias  jousimies.
 Tietenkin omasta mielestäni olen myös erittäin huumorintajuinen ja hauska kun sille päälle satun, nauran aina omille vitseilleni. Äänestäisin siis Oinasta!  Wink

Lainaus
Onkohan olemassa mitään yleistä huumoria, siis sellaista, joka naurattaisi kaikkia
kulttuurista ja kansalaisuudesta ja niistä karttatekijöistä huolimatta?

 Uskoisin että tilannekomiikka on aika universaalia, se ei vaadi ihmeellisiä älynlahjoja tai kielineroutta. Kun toiselle tapahtuu jotain hassua, lentää lipat tms niin varmasti joku kulttuurista löytyy niitä joita naurattaa. Parhaimmillaan huumori on kuitenkin mielestäni silloin kun tarkoitus ei ole loukata.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 20.12.2009 18:40:34 »

  kauris ja  saturnus -painotteisilla on älykästä ja usein kuivaa huumoria, ironista. Miehen kanssa (jolla vahva  saturnus sekä  venus painotus kartalla) nauretaan usein ja paljon, mustaa huumoria, ironiaa ja sarkasmia. Vaikka olenkin suomalainen! Ja hänkin, melkein. Ystävättäreni joka on loistava sanojen vääntelyssä ja kielellisissä kyvyissään on iloinen ja puhelias  jousimies.
 Tietenkin omasta mielestäni olen myös erittäin huumorintajuinen ja hauska kun sille päälle satun, nauran aina omille vitseilleni. Äänestäisin siis Oinasta!  Wink


Joillakin suomalaisilla löytyy aivan loistava itse-ironia ja ne vetää aivan loistavaa läppää
itsestään ja kansallisista piireistään, siis ottavat puutteet ja erikoisuudet huumorilla,
mutta kyllä uskaltaisin väittää, että sillä hiukan samanmoinen kantama kuin Mensan jäsenyydellä,
kun se vaatii loistavan itsetunnon, oman elämän persuasioiden tasapainoa, verbaaliälykkyyttä
ja niin, sitä huumorintajua.
Tuossa yhtälössä on monelle liikaa liikkuvia osia.  Tongue Grin

Tuo muiden kansojen irvailun kohteet suomalaisissa, eli nopeus ja tilanneäly~taju on hitaalle
ja tilannesokealle perus-suomalaiselle vaikea laji, mutta ei tosiaankaan kaikille.

Belgiassa asuessani siellä oli kuuluisa vitsi suomalaisista:

Kaksi suomalaista miestä meni baariin ja tilasivat olutta.
Tuopit saatuaan toinen miehistä nosti sen ylös ja sanoi; "Kippis!"
johon toinen vastasi: "Olemmeko tulleet tänne juttelemaan vai ryyppäämään aivot pellolle?"

 Grin 2funny
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 20.12.2009 19:22:23 »

Itse kerran sanoin tuttavalle(mies), kun juopoteltiin ja puhuttiin "henkeviä", niin hän sanoi parisuhteestaan että,
"pitäähän sitä joskus p.r.k.l. rakastaakin" johon itse otin kantaa että,
"sinähän se olet todella romanttisella päällä tänään, tässähän alkaa ihan oksettamaan tuo sinun lipevyytesi"
(niin, eihän se alkoholi koskaan aiheuta pahaa oloa Wink) Cheesy 2funny

 Grin 2funny

Onhan se hauskaa kun pystyy nauramaan kaiken maailman asioille, kun satoja/tuhansia vuosia tuota huumoria on pidetty jotenkin kevytkenkäisenä ja idioottimaisena ja sehän se vasta huumoria onkin, kun oivaltaa tuon huumorin kieltämisen ja siitä aiheutuvan koomisuuden.

Ainakin itsellä taitaa olla aika "sairas" huumorintaju. Cheesy

 Grin Ja suomalaiset eivät osaa muka nauraa itselleen ja tehdä itsestää vitsiä? Grin

Mulla on ainakin vähintään kieroutunut huumorintaju! Grin
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: