Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten siis tehdään ruumiista-irtautuminen?  (Luettu 33190 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MegaNarri13
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


And I'm not fooling no-one.


Profiili
« : 19.12.2009 11:36:39 »

Ootte kilttei jos kerrotte! Smiley Kokemuksiikin ois kiva kuulla Smiley
tallennettu

My monsters keep me company
And I'll never be lonely
They will keep me safe
Protected from harm
Monsters keep me company
Until I will set them free!
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #1 : 22.12.2009 18:08:20 »

Noh, sitä voi harjoitella meditaatiossa ihan sillä, että kuvittelee matkaavansa universumeissa, ikään kuin mentaaliharjoituksena. Olen vain kerran kokenut tämän "oikeasti" ja ajattelin, ettei se ole minun juttuni. Kävin silloin kolmessa paikassa maan päällä ja oli hurja tunne kun maisemat vilistivät välillä silmissä kun lähdin siirtymään yhdestä paikasta toiseen. Viimeisin paikka oli korkeiden, lumisten vuorien huipulla ja siellä oli hieno olla.
Mutta siis meditaatiota ja mentaaliharjoittelua suosittelisin. Sitten voi pyytää omia oppaita tueksi ja avuksi, kun keho/mieli/sielu on muodostanut ajatuksesta aidon tahdon ja on valmis toteuttamaan sen.
Toivottavasti joku asiaa pidemmälle opiskelut ja tutkiskellut vastaa tähän.
 Smiley
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
hevosmies
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #2 : 22.12.2009 18:16:00 »

Moi Meganarri 13 v. Mielestäni olet liian nuori vielä tämänlaiseen matkusteluun, siksi varmaan kukaan muukaan ei vastaa. On parempi että odotat muutaman vuoden ja kysyt henkilökohtaisesti läsnä olevilta ihmisiltä neuvoja. Tai sitten olet valmis jo nyt, enpä tiedä. Kehotan kuitenkin malttamaan mielesi ja käyttämään vähemmän vihanaamoja tekstisi perässä. Niiden käytöstä päätellen et ole valmis vielä.

ystävällisin terveisin hevosmies
tallennettu

Älä palvo ketään. Paitsi omaa Sisintäsi.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 23.12.2009 01:18:53 »

Suosittelen, ettet kiirehdi ja "haukkaa" liian isoja "palasia" kerrallaan. Rukoile, pyydä apua ja johdatusta henkiselle tiellesi. Kaikki tarpeelliset asiat selviävät kyllä aikanaan, kun olet valmis.  Wink angel  smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #4 : 23.12.2009 10:43:56 »

Olen kokenut ensimmaisen kerran ruumiista poistumisen edes sita tarkoittamatta joskus 12-13 vuotiaana-ehka nuorempikin:
Olin pahassa kuumeessa ja muu perhe oli ulkona-yht'akkia olin meidan pihalla omenapuiden ylapuolella ja nain perheeni keraavan mansikoita ja yritin antaa merkkia-"katsokaa, kun olen taalla ilmassa"-myohemmin samana paivana kerroin tapahtuman ja he todella kerasivat mansikoita juuri siella missa kerroin ja katsoivat minua hiukan oudosti.
Mielestani nailla asioilla ei saa leikkia-jos ei todella osaa.
Rakkaus taytyy muistaa myos tassa ja ainostaan ymmartamisen kautta.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #5 : 23.12.2009 11:02:39 »

 Tässä sinulle linkki http://www.hoyhensaaret.info/

 Siellä käsitellään erilaisia unitiloja sekä myös tuota ruumiistairtautumiskokemusta (myös selkounia ja vastaavia). Tekniikatkin kerrotaan tarkalleen. Foorumilla myös ihmisten kokemuksia sekä keskustelua asiasta, nyt jostain syystä pois käytöstä?

 Esim täällä http://www.hoyhensaaret.info/index.php?sivu=tekniikat kerrotaan tilasta nimeltä WILD, siihen voi kuulua onnistuneessa ja hyvälaatuisessa WILD-unessa myös OBE eli out of body experience.
tallennettu
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #6 : 23.12.2009 21:55:13 »

Tosiaan, onhan minullakin tuo kuolemankokemus ja se tapahtui ihan oppaiden läsnäollessa ja valvonnassa - kuulostaa kummalle, myönnän, kun sen näin vain kirjoittaa.
Tarina meni niin, että jo viikkoja aikaisemmin minulle kerrottiin, että tiettynä ajanhetkenä minun kannattaa valmistautua uudenlaiseen kokemukseen, jossa siirryn "Uuteen Maahan".
Noh. Tiettynä ajankohtana surffasin netissä chättäillen ja yhtäkkiä huone meni kullankeltaiseksi, vaikka olin pimeässä ja kannettavan tietokoneen ruutu ainoa valonlähde. Laitoin tietokoneen pois sängyltä ja asetuin selälleni sänkyyn. Koko keho meni ihan painottomaksi ja tuntui, kuin olisin kellunut ilman kehoa. Oppaat kehottivat olemaan pelkäämättä; he toistivat lakkaamatta, että kaikki on hyvin.
Hengitykseni hidastui hidastumistaan, kunnes se loppui kokonaan.
Ajattelin kuolevani.
Sydämenlyönnitkin hidastuivat, kunnes sydän lopetti lyömisen kokonaan - se pysähtyi.
Olin hengittämättä sydän pysähtyneenä muutaman minuutin ajan. Olin tietoinen siitä makuuhuoneesta ja samalla kaikkeudesta ja äärettömyydestäni siinä.
Yhtäkkiä palasin takaisin ja vedin henkeä. Sydänkin lähti hetken päästä liikkeelle ja tunsin aika kovaa kipua kehossani.
Oppaani kehottivat minua nousemaan sängystä ja kävelemään ympäri asuntoa, jotta veri lähtee liikkeelle. Niinpä kävelin.
Maailma näytti jotenkin uudelta, vaikka kaikki oli niin kuin ennen. Jopa kaupunki, kun katsoin sitä ikkunasta, näytti uskomattoman kauniilta ja puhtaalta.
Tällainen kumma kokemus minulla oli ja tuntuu, että kehostairtaantumisen lisäksi irtaannuin myös mielestäni. Ja silti täällä ollaan - koko paketti taas kasassa!
 Smiley
JK. Näiden juttujen kanssa ei tosiaankaan kannata leikkiä, kuten aiemmin ketjussa sanottiin, vaan antaa sen kehityksen kulkea eteenpäin omaa tahtiaan. Hyvä on kuitenkin tutkia monenlaisia asioita, ettei jokin kokemus sitten tule aivan pystymetsästä ja säikäytä aivan turhaan.
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
MegaNarri13
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


And I'm not fooling no-one.


Profiili
« Vastaus #7 : 27.12.2009 16:07:10 »

ooh! kiitos paljon!! ^_^ mun elämä ja mä "tuhlaan" sen miten huvittaa! et turha laittaa et olet liian nuori ja plää plää plää... Cheesy kiitos ohjeista ja linkeistä Smiley nuo kokemuksetkin ovat hyvää tietoa! en nyt häiritse (ainakin yritän) teitä vähään aikaan Smiley
tallennettu

My monsters keep me company
And I'll never be lonely
They will keep me safe
Protected from harm
Monsters keep me company
Until I will set them free!
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #8 : 27.12.2009 16:10:16 »

ooh! kiitos paljon!! ^_^ mun elämä ja mä "tuhlaan" sen miten huvittaa! et turha laittaa et olet liian nuori ja plää plää plää... Cheesy kiitos ohjeista ja linkeistä Smiley nuo kokemuksetkin ovat hyvää tietoa! en nyt häiritse (ainakin yritän) teitä vähään aikaan Smiley
Häiritse vaan, että tiedetään sinun olevan kunnossa!  Smiley
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
hevosmies
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #9 : 27.12.2009 18:58:11 »

Joo, olen samaa mieltä Asterian kanssa. Pysy vaan foorumissa, kysy neuvoa, älä katoa sfääreihin yksin. Jalat pitää pysyä maassa, aina, oli ikää miten vähän tai paljon tahansa. Metsä, puut, luonto yleensä, mielikuva juurista, hevosenlannan talikoiminen, mm. näillä maadoitut.
tallennettu

Älä palvo ketään. Paitsi omaa Sisintäsi.
mirka222
Vieras
« Vastaus #10 : 28.12.2009 16:22:54 »

Laitanpa tähän copy pastella kahvi ja teetuvasta mun tarinan:

Huh, olipas taas "päikkärit". Valeheräämistä ja sitten ruumiista irtautumisen kokemus samassa läjässä..Jännä, huomasin unessani, etten olekaan oikeasti herännyt, joten ajattelin haluavani takaisin kehooni, jotta pääsen heräämään...Niinpä leijailin keittiön kautta takaisin kehooni, kesti vielä hetken ennen kun pystyin nousemaan, koska jäin leijailemaan vähäksi aikaa ihan ruumiini tuntumaan....Nuo valeheräämisunet ja ruumiista irtautumiskokemukset ovat todella energiaa vieviä silloin, jos olet "tietoisesti" päättänyt herätä..Syvässä unessa yöllä ei kai nuita leijailuja edes huomaa...Nuo irtautumiskokemukset voivat todella aiheuttaa paniikkia, jos niitä ei ole ennen kokenut..Mulle sattui ensimmäinen kerta noin 10 vuotta sitten, 13-14-vuotiaana..Heräsin ja aukaisin silmäni niin joku "mustahuppuinen"/musta suippo pää, musta hahmo istui sänkyni laidalla tuijottaen minuun...Säikähdin ja laitoin silmät kiinni, koska ajattelin, että näen harhoja...No vähän ajan päästä aukaisin silmät taas, niin hahmo seisoo huoneeni ovella, siinä vaiheessa iski oikeasti pakokauhu ja paniikki Grin En pystynyt huutamaan tai liikuttamaan kehoani, tuntui, että kuolen siihen tilaan...Laitoin silmät kiinni ja lopulta sain rauhoitettua itseni ja kehoni palasi "normaaliin tilaan"...


Mulla nuita "unihäiriöitä" tapahtuu lähinnä päivisin, jos otan päikkärit...Tuo ensimmäinen kokemus tapahtui tosin yöllä..
tallennettu
MegaNarri13
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


And I'm not fooling no-one.


Profiili
« Vastaus #11 : 28.12.2009 17:34:50 »

Mielenkiintoista lukea näistä kokemuksista.  Smiley
Nuorempana minäkin yritin samaa, mutten koskaan (kait) onnistunut tietoisesti sitä tekemään.
Lentounet lienee jotakin sen tapaista, näin olen kuullut.

Yksi ufo-kokemus tuli meditaation aikana, suhtauduin aina skeptisesti kunnes se sattui omalle kohdalle.  angel Tämäkin tapahtui itsestään ilman omaa yrittämistä.  Tongue Eikä sitäkään sitten sen koommin.  Smiley
ufo? mua on aina kiinnostanut ufot! kerro lisää! Smiley
tallennettu

My monsters keep me company
And I'll never be lonely
They will keep me safe
Protected from harm
Monsters keep me company
Until I will set them free!
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 04.08.2010 00:05:24 »

Jos nyt joku valttamatta haluaa kokeilla niin siihen on minulla helpohko tie:
Sangylla silmat kiinni rentoudut hegitysten avulla kunnes olet taysin rentona.
Kuvittelet, etta kehosi vajoaa patjasta alaspain ja henkinen kehosi nousee ylospain-nain se yleensa onnistuu-ei pakolla, mutta haluna kokeilla ja sitten ajattelet jotain paikkaa-hups..olet siella.
Muistathan palata kehoosi-yleensa hopealanka yhdistaa henkisen ja maallisen sinut.
Onnea matkaan ja muista oppia jotain.
Mielen taytyy olla rauhallinen-muuten se ei onnistu.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #13 : 04.08.2010 11:48:50 »

Sen jotenkin tiedostaa, että henki ja ruumis on jollain tasolla erillään, mutta ne ovat silti samassa kohtaa. Tavallaan henki on eri asennossa, mitä keho. Mutta itse irtaantuminen ei ole onnistunut tietoisesti. Ehkä sitten olen liikaa yrittänyt ja sitten se ei olekaan onnistunut. Mutta sen kun oppii, ettei liikaa pakota itseään, niin uskon sen onnistuvan ihan tietoisestikin. Joo-o, kun vain antaa mielensä pysyä täysin puhtaana, niin saapa nähdä mitä tapahtuu. Smiley

Uskon niinkin, että ihminen kyllä kykenee siirtymään lopullisestikin tuonne henkimaailmaan, kun vain osaa tekniikan siihen.

Käsittääkseni esim. yoga-filosofian mukaan lopullisesti voi siirtyä
"henkimaailmaan" vasta sitten, kun kaikki Karman Siemenet (biija't)
-- sekä "valkeat" (shukla, "hyvät") että "mustat"
(krishna[sic!], "huonot") -- on Poltettu (dagdha) Tiedon (jñaana) Tulessa (agni?).

karmaashuklaakRSNaM yoginaH, tri-vidham itareSaam (Yoga-suutra IV 7)

Itse en ole kokenut ruumiista irtautumista muutoin kuin lentounien
muodossa. Useimmiten ne ovat parhaimpia kokemuksia mitä tiedän.
Voittavat orkutkin noin 6 - 0.

Joskus lentounet tosin saattavat olla hiemen hätkähdyttäviä. Viimeksi
lähdin kuin raketti risti-istunnasta kohti kattoa, mutta kerkisin vähän huolissani, että ottaako kipiästi päähän, vaan ei sitten ottanutkaan.

Yoga-suutran viimeinen suutra määrittelee tuon vapautumisen (kaivalya) fyysisestä kehosta ja mielestä seuraavasti:

puruSaartha-shuunyaanaaM guNaanaam pratiprasavaH kaivalyaM,
sva-ruupa-pratiSThaa vaa citi-shakter iti.

BonGiovannin käännös:

When the attributes cease mutative association with awareness,
they resolve into dormancy in Nature, and the in-dweller shines
as pure consciousness. This is absolute freedom.

http://sanskritdocuments.org/all_pdf/yogasuutra_meaning.pdf
« Viimeksi muokattu: 04.08.2010 12:30:05 kirjoittanut sideman » tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #14 : 08.08.2010 19:58:43 »

Tuli tästä aiheesta mieleen kerta kun olin meditatiivisessa-/transsitilassa ja osittain vielä kiinni kropanpoikasessa. Astraalikäsiä siinä sitten heiluttelin ja koskin vasemmalla semmoisella oikeaa olkapäätä. Olkapäässä tuntui todella voimakasta kihelmöintiä.

Jos tunnette kihelmöintiä kropassanne valveilla, niin voipi olla että joku näkymätön kaverinne yrittää teitä siinä kosketella. Käskekää paiskata samalla yläfemmaa, heitätte tassun pystyyn ja jos tuntuu tassussakin kihelmöintiä olette saaneet ystävän henkimaailmasta Wink
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: