Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neitsytnaiset - estoiset siivousintoilijat???  (Luettu 12808 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
riha
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


Profiili
« : 11.08.2009 20:49:24 »

Minua on häirinnyt/huvittanut jo pidemmän aikaa, että neitsytnaisia pidetään mm.:
1) puhtaus- ja siivousintoilijoina. Eli kaikki on esim. kotona putipuhdasta ja järjestyksessä.
2) estoisina rakkaussuhteissaan.
3) vakavina ihmisinä, jotka ei osaa pitää hauskaa

Ainakaan minä en tunnista itsessäni noita piirteitä. Esim. työhuoneeni on tällä hetkellä ihan järkyttävän sekainen. Paperit eivät todellakaan ole missään järjestyksessä. Siivoan vain, koska on pakko sitä välillä tehdä. Ennemmin tunnistan itsessäni sen piirteen, että elämässä yleensä pitää olla asiat kohdallaan ja kun teen jotain se tehdään sitten kunnolla.

Usein horoskoopeista saa myös lukea, miten estoisia me olemme rakkauselämässä. Meidän pitää  tuntea toinen perinpohjin ennenkuin estot häviää. No, kaksosmieheni ainakin nauraa tälle väitteelle; hän oli "yökylässä" 2. treffeillä. Emmekä tunteneet ennestään, kun aloimme tapailla toisiamme. Mieheni kommentti seuraavana aamuna: En tiennyt, että neitsytnaiset ovat niin seksuaalisia... :Smiley
(Tiedän, että aurinkomerkki ei ole ainoa merkki, joka vaikuttaa. Mulle on kyllä vielä jäänyt epäselväksi, mikä minun kohdallani aiheuttaa tämän "epäneitseellisen" piirteen...) No, mitään yhden illan juttuja en kyllä ole koskaan harrastanut...

Mä olen liiankin puhelias ja naurava välillä, ja hauskaa osaan kyllä pitää. Sen kyllä tunnustan, että oikeita sydänystäviä on rajallinen määrä. Lisäksi  toinen ammattini vaatii esiintymistaitoa ja kevennyksiä on hyvä osata laittaa puheeseen...

Usein kun lukee luonnekuvauksia eri horoskooppimerkeistä erilaiset stereotypiat toistuu.
Mitä mieltä erityisesti toiset neitsytnaiset olette  "yleistyksistä" koskien aurinko neitsyitä?

Ainakin minusta tuntuu, kun niitä lukee, että olenpa minä sitten hirveän tylsä ja vakava ihminen  Shocked...

tallennettu

aurinko neitsyt III
nouseva rapu
kuu vaaka IV
merkurius neitsyt IV
venus vaaka V
mars neitsyt III
jupiter skorpioni V
saturnus härkä XI
uranus vaaka IV
neptunus skorpioni V
pluto neitsyt IV
metalli-koira
Punainen Yliääni Kuu
Paju
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.08.2009 21:32:30 »

Heips riha!

Niinkuin olet itse huomannutkin, pelkän Aurinkomerkin perusteella ei vielä voi suuria johtopäätöksiä kenestäkään vetää. Aurinkomerkki on vain tietynlainen yleistys, jota kartan muut tekijät sitten muuntavat suuntaan jos toiseenkin.

Erityisesti 60-luvulla syntyneet (lienet syntynyt 60-70-lukujen vaihteen tienoilla) Neitsyet eroavat keskiverto-neitsykäisistä jo siksikin, että vahva planeettakaksikko Uranus ja Pluto ovat majailleet tuolloin juuri Neitsyessä. Jos ne tekevät yhtymää Aurinkoon, kuvio voikin kääntää Neitsyt-teeman aivan päälaelleen niin että henkilö ikäänkuin sotii perinteisiä Neitsyt-arvoja vastaan. Megatähti Madonna on tästä erinomaisen hyvä esimerkki (vaikka onkin syntynyt jo 50-luvun puolella ja siten hänen aspektinsa ovat väljät). Sinun kartallasi Uranuksen ollesssa jo Vaa´an merkissä, muutospaineen kohteena ovat myös ihmissuhteet.

Sinullahan Uranus ja Pluto majailevat kartan 4. huoneessa ja siellä on myös karttasi Kuu, joten järisyttänet konservatiivisia arvoja eritoten kodin näyttämöllä ja tunne-elämän asioissa. Estoiseksi siivousintoilijaksi sinusta ei taida olla - ja siitä voit olla aivan erityisen kiitollinen.  Smiley
tallennettu

Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #2 : 12.08.2009 18:25:45 »

Tämä on itselleni läheinen aihe, koska tunnen itse niin monta neitsykäistä ja olen itsekin kuu ja merkuriusneitsyt.

Pitkäaikainen ystävättäreni on neitsyt, taitaapi olla vielä nousevakin neitsyessä ja hän ei todellakaan ole seksiasioissa estoinen ja pidättyväinen, vaan miten sen nyt kauniisti ilmaisisi, ns. jakorasia. Ujo hän on joskus joo ollut, mutta en sitten tiedä peittääkö tällä yltiöpäisellä seksuaalisuudellaan tuon arkuuden...

Neitsytmiehiä minulla on myös tapana vetää puoleeni ja olen sellaisten miekkosten kanssa muutamaan otteeseen seurustellut (ja monta ystävää myös näitä neitsyitä) ja he eivät TODELLAKAAN ole mitään sievistelijöitä seksin suhteen ja harrastavat melkein enemmän irtosuhteita kuin muunmerkkiset tuttuni. Neitsytmiehet tuntuvat jotenkin himokkailta, mutta suhtautuvat seksiin hyvin käytännöllisesti eivätkä romantisoi sitä mitenkään... Samoin taitaa olla myös näiden naispuolisten neitsyttuttujeni laita. He eivät pidä suurta meteliä valloituksistaan, mutta paljastuu, että heitä on koko ajan ja nimenomaan fyysisiä.

Tuosta pikkutarkkuudesta ja siivousintoilusta vielä... Se pikkutarkkuushan voi ilmetä jollakin muulla tavalla kuin siivousintoiluna. Esim itse olen hyvin sekamelskassa viihtyvä enkä jaksa stressata moisella asialla... muissa asioissa olen sitten pilkunviilaaja...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.08.2009 18:34:43 »

Oman kokemukseni perusteella Neitsyt on tunnetasolla melko neitseellinen, vaikka irtosuhteita olisi ollut kuinka paljon. Todelliseen intohimoon Neitsyt antautuu harvoin.

Kuumaverisemmälle tyypille Neitsyt voi antaa seksuaalisuudestaan huolimatta melko kylmän vaikutelman.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2009 19:55:53 »

Komppaan Lilliä, nimenomaan sitä tunnekylmyyttä, toisaalta käytännössä toimimista tarkotin, en vaan osannu taaskaan pukea mietteitäni sanoiksi. Tämä tunnekylmyys on kyllä tosi kuin vesi näissä neitsyttyypeissä. Tai sitä ei ainakaan ulkopuolinen huomaa sitä sisäistä liikettä!
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2009 21:30:10 »

neitsyttä on pullenin mukaan omalla kartallani kaikkein vähiten... Enkä ole koskaan kyllä päässyt tuohon siivousintoiluun sisälle... :Smiley

Kliininen ympäristö kun tuppaa tappamaan kaiken luovuuden.  coolsmiley

Täytyy olla tilaa ja aikaa kokeilla, jättää kesken, vahingossa löytää ja oivaltaa. Unohtaakin hetkeksi ja taas palata työn ääreen.

liian ahdasmielisestä järjästyksestä ei mitään uutta ja spontaania voi syntyä.

Mutta asiaan, tunnen vain yhden neitsytnaisen. Hyvin.
Hän on:

Pikkutarkka
nipottaja  smitten
Neuroottinen
Huomaavainen
siisti
säästäväinen
kaunis
vieraanvarainen
mustavalkoinen
käytännönläheinen
urheilullinen
älykäs.

Hän on myös  askendentti kauris

Ihana ihminen.... smitten
« Viimeksi muokattu: 12.08.2009 21:32:46 kirjoittanut sangviinikko » tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 13.08.2009 09:06:21 »

 Vaikka  aurinko on mulla Oinaassa niin  kuu ja  askendentti on Neitsyessä ja pidän tuota vaikutusta suurena itsessäni.

 Kaipaan järjestystä ja pidän organisoimisesta, vaikka sitten taas se imuriin tarttuminen onkin isomman kynnyksen takana. Jos joku imuroisi ja pesisi lattiat, mä voisin vaan järjestellä laatikoita ja kaappeja  Smiley. Ahdistun jos asioista ei saa mitään tolkkua.
 Niin ja ahdistun helposti  laugh, en kestä painetta hyvin eikä mun hermot ole kestävimmät. Olen hyvin varma että mulla olisi varmaan helpompi kuin keskimäärin muilla saada hermoromahdus tai joku burn-out stressin takia.
 Olen hyyyyvin kiinnostunut terveydestä ja erilaisista ruokavalioista, ravinnosta yleensäkin. Pyrin elämään terveellisesti ja miehenpuolikkaani saa aina välillä raapia päätään kun innostun uudesta jutusta ja taas mennään Smiley. Tuohon innostumiseen kyllä vaikuttaa myös  aurinko  oinas.
 
 Olen tunnepuolelle jonkin verran estynyt, tarkoittaen sitä että olen kylmempi ulos kuin todella olen. No tähän vaikuttavat kartalla muutkin asiat mutta rakkaus- ja tunneasioissa olen epäileväinen, menee aikaa ennenkuin voin luottaa toiseen. Pyrin pitämään sydämeni ns puhtaana, en kaipaa pelejä, olen siis suora tunneilmaisussani kun sen aika on ja odotan sitä myös toiselta. Toisaalta tuo suoruus on myös Oinasta. 

 Hyvin Neitsytmäisesti olen työskennellyt labrassa ja se on ollut kyllä hyvin tyydyttävää. Tieteellistä tutkimustyötä jossa voi olla järjestelmällinen ja tarkka. Oujea  Grin
 
 Neitsyessä siis kuu  aspect_con  askendentti
tallennettu
Dniwfoffup
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.2009 03:16:52 »

Itselläni on  aurinko (1),  merkurius (1) ja  askendentti neitsyessä

1) puhtaus- ja siivousintoilijoina.
- Oma kämppä on lähestulkoon aina sekainen koska ei ole aikaa tai kiinnostusta siivota työpäivän jälkeen, vapaa-aikaahan ei siivoukseen tuhlata. Löydän kylläkin omasta sekasorrostani tavarat helposti, tiedän tasan tarkkaan missä mikäkin esine on. Joskus harvoin kun siivoan tosissani yleensä unohdun näpräämään jotain laatikkoa 3 tunniksi ja loppupeleissä kämppä on siivottomampi kuin aloittaessani. Muiden kämpät kyllä mieluusti (ja välillä pakottavallakin tarpeella) siivoan. Ällöän likaisia luukkuja, sillä ei ole mitään väliä jos tavarat on vaan hujan hajan. Tykkään siivota vessoja  uglystupid2

2) estoisina rakkaussuhteissaan.
- Irtosuhteet on vaan hetkellistä hauskanpitoa jossa jätetään fiilikset narikkaan ja mennään ihan vaan kokemuksen kannalta, jälkeenpäin on kyllä huomannut ettei noissa jutuissa ole puolissakaan ollut mitään hauskaa, lähinnä turhauttavaa itselleen todistelua. Seksuaalisia estoja ei ainakaan ole parisuhteessa, mikäli toinen osapuoli on aktiivinen ja luova, mieluummin yhden yön jutuissa on estoja ainakin oman kokemukseni pohjalta (en halua että toinen pääsee liian "lähelle" vaikka olisi fyysisesti miten syvällä tahansa  buck2). Rakkaussuhteet ovat harvinaisia mutta sitäkin upeampia, alussa voipi olla hieman ujo ja epävarma mutta toisen fiiliksistä tietoisena kaikki estot, niin henkiset kuin fyysiset, lähtee.

3) vakavina ihmisinä, jotka ei osaa pitää hauskaa
- Vakavasta en tiedä mutta joskus on kyllä pakko olla ollut se ilonpilaaja joka on jättänyt leikin kesken. Turha siitä muiden suuttua, jatkakoon keskenään. Vakava pitääkin olla, silloin kun on tarve. Hauskaa on silloin kun on hauskaa, en ainakaan itse esitä että olisi hauskaa silloin kun on mielestäni tylsää, miksi pitäisi hymyillä kun ei naurata? Osaan kyllä pitää hauskaa, mutta hauskuuden ja idioottimaisuuden raja on niin häilyvä että... ehh.

Ehkä selkeimmät piirteet joita löytyy neitsyestä ja jotka näkyvät ja kuuluvat minusta on yltiömäinen analysointi ja kritiikki, lähinnä itseäni kohtaan.

Olipas tylsää tekstiä, tekis mieli pyyhkiä pois mutta jos nyt tämän kerran annan olla.

tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #8 : 14.08.2009 09:09:04 »

Kuumaverisemmälle tyypille Neitsyt voi antaa seksuaalisuudestaan huolimatta melko kylmän vaikutelman.
Agree. Exä oli  aurinko neitsyt ja hän tunsi itsensä jopa aseksuaaliseksi. Joskin, näillä on aina jokin muu syvällisempi merkitys, eli meidän kemiat eivät koskaan kohdanneet niin täysin, että meidän suhteesta olisi jotain syvällisempää saatu irti, vaikka yhdessä kerettiin ollakkin se 4,5v melkein. Eli, jos kemiat eivät kohtaa, niin ei sitten kyllä myöskään seksuaalisuus eikä mikään muukaan ole yhtenäinen. Hauskaa oli, mutta "se jokin" puuttui kuitenkin sieltä taustalta aika vahvasti.

Puhtaus- ja siivousintoilijastakaan en osaa sanoa muuta, kuin että kun meillä siivottiin, se piti sitten tehdä viimeisen päälle (eli miehinen "kuhan on sinne suuntaan" ei riittänyt Cheesy). Ei se hänellekkään koskaan niin tärkeää muuten ollut, mutta naisena lian keskellä eläminen oli hänelle tosi suuri haaste, ja näin ollen siivosimmekin n. 2 kertaa kuukaudessa "suuremmin" talon, ja sitten väliajat pyyhittiin pölyjä jos ei muuta keksitty.

Noi estot kyl tosiaan katoaa, kun se oikea sattuu kohalle. Näin kävi hänelle, ja löysi uuden siipan itselleen töistä ja sen minkä nyt olen ymmärtänyt niin elämä on varsin kiihkeää (osittain kiitos kuuluu kyllä mulle, mut kuiteski Smiley) vällyjen välissä, VAIKKA miehellä on entuudestaan 3 lasta uglystupid2

Vakava tämä aurinko neitsyt oli kyllä, mutta vain tarpeen vaatiessa, ja huumoria löytyi joskus ihan kivastikkin. Eli stereotypiat eivät koskaan ole hyväksi mistään ihmisestä riippumatta astrologisista merkeistä kuin muutenkaan luonteenlaaduista, kaikki ihmiset eroaa jollakin tapaa toisistaan. Rakastava hän oli kyllä, mutta jotenkin tunsin koko ajan että ihan kaikkeaan hän ei antanut meidän suhteeseemme, joten..
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #9 : 19.08.2009 22:14:16 »

Estoinen ei ole neitsyt. Sen verran on kavereina...Heihin verrattuna pitäisin itseäni enemmän estoisena :Smiley

Mutta tiettyä pilkunviilausta on nähtävissä heissä ja ehkä vaikeutta ajoittain nähdä asioita laajemmasta perspektiivistä. Mutta kivoja kavereita ovat ja huumorintajua löytyy kyllä. smitten
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 19.08.2009 23:17:03 »

Yhdyn...olen tuntenut monia neitsyitä. He ovat estoisia vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun he ovat punninneet asian, kun asia on aito, he paneutuvat siihen koko sielultaan. Mutta päätä pahkaa he eivät varmaankaan mihinkään ala.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
pseudelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #11 : 28.10.2009 20:22:13 »

No mä olen neitsytnainen ja olen tuntemistani ihmisistä toisiksi sotkuisin. Mulla saattaa olla tiskit kuukausia tiskaamatta, kunhan vaihtaa vaan vesiä, etteivät ala haista, vaatekaappi on eteisen lattialla jne. Toisaalta pidän kyllä erittäin hygieenisina kokkauksiani, ja hajuja en kämpässäni siedä.

Sotkuisin tuntemani ihminen on itseäni kuusi päivää vanhempi neitsytkaverini. Hänen keittiöön ei yleensä edes saa mennä sotkun takia. Hänen lattiallaan on kaikkea mainoksista vaatteisiin, pizzanreunuksiin, tupakantumppeihin, kanan luihin jne.  Cheesy

Ollaan kumpikin muuten nousujouskareita.
tallennettu

Sun - Virgo
Asc - Sagittarius
Moon - Pisces
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #12 : 02.11.2009 16:27:32 »

Ainoa tuntemani ihminen, jota ei sitten sotku häiritse pätkääkään on moninkertainen  neitsyt! Tuntuu itsestä niin uskomattomalta, että toinen voisi asua millaisessa läävässä vaan ellei muut patistaisi edes jotain tekemään! Pukeutuu kyllä siististi, meikkaa jne., pesee siis kai vaatteitaan joskus Grin
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #13 : 15.11.2009 23:16:34 »

 Mä uskon että estoisuus kuuluu Neitsyen luonteeseen, mutta missä mielessä, on varmasti ihan eri asia. Miksi ensimmäiseksi tulee edes mieleen seksi? Miksei tunnepuoli ja muut teemat joissa estoisuutta tai arkuutta tai varovaisuutta voi esiintyä.
 Ei ole olemassa kuitenkaan puhdasta Neitsyttyyppiä paitsi kirjoissa joten kaikenlainen yleistäminen menee automaattisesti jossain määrin lepikkoon.
 Genelläkin on iso vaikutus nousuOinaasta ja varmasti jotain estoisuutta tai varovaisuutta tunnepuolella on kun Kuumerkkinä on Neitsyt. Veikkaan ettei herra päästä sydämeensä monia, sänkyynsä kylläkin. 5. huonekin on Leijonassa ja Pluto taitaa kertoa omaa tarinaansa ukkelin pakkomielteestä nautintoon. Seksi on ymmärtääkseni hänen ainoa huumeensa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 16.11.2009 13:35:32 »

Tuo viimeinen kommentti oli hyvä. Muistan kouluajoilta  aurinko neitsyt:n , joka antoi itsessään suht neutraalin kuvan. Hyvä ja luotettava ystävä. Jotenkin hämmästyin hänen myöhempien opiskeluiden ajoilta otettua valokuvaa naamiaisista. Hän oli pukeutunut Marilyn Monroeksi.
Minusta  neitsyt edustaa naisen kokonaiskuvaa. Naisen arkkityyppiä. Jaottelematta Dianaan tahi Pallakseen, pelkkä Nainen.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: