Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #45 : 11.08.2009 19:15:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #46 : 11.08.2009 19:39:59 » |
|
Ei saakeli teidän vastauksia! Kuka haisee kuka ei Kuka ei pese pyykkiään kuka pesee Kerrassaan arkielemän realismia!
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #47 : 11.08.2009 19:45:00 » |
|
Kenties vaikuttaa nämä vuodenajat myös, sillä esim ruskeat ja mustat päällystakit aika tavallisia syksyllä ja talvella. Turkkeja suomalaiset osaavat vielä käyttää?? Meilläpäin tosin niitä ei näy kovinkaan paljon. Ei tuo minua mitenkään häiritse ja kyllä kesällä näkee kauniita hameita ja iloisia kasvoja Hohhoijaa! Aika pieni osa (musta/ruskea takki) mustaan väritykseen pukeutumisessa, kun varmaan oli tarkoitus tarkoittaa, että ollaan yleensä niin perkeleen kokomustissa ja synkkiä kuin mitkäkin. MUSTA on hyvällä tyylitajulla: kaunis, klassinen ja ajaton väri
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #48 : 11.08.2009 19:48:52 » |
|
Grrr .. Mitäs se pantteri siinä nyt murisee
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Celesten
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #49 : 11.08.2009 20:06:38 » |
|
niin olen huomannut, että hygieenisyys, kodin siisteys -ja terveydentaso paranee, mitä varakkaampi henkilö. Joskin tieteellinen todistusaineisto puhuu toista.. Mutta mä olenkin vaan väliinhuutelija, tää ketju on tainnu aika pahasti lähtee rönsyämään.. Mutta etsin sen ruotsalaisnaisen yhteiskuntatutkimuksen, yht.kuntaluokista.. joka ruotsissa on 'paljon' enemmän ollut esillä
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko rapu 9 h, nousu vaaka, kuu kaksonen 8 h,
venus leijona 10h, mars kauris 3 h ja 4 h jupiter kalat 5 h pluto skorpioni 1 h
Tuli-(Puu)Tiikeri
|
|
|
Celesten
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #50 : 11.08.2009 20:17:13 » |
|
mutta sanoisin että suuhygienia ja suoliston hyvinvointi aika paljon liittyy tuohon suun hajuun.
Ja se tulee yksilön oman bakteerikannan mukaan.. Toisten haisee, toisten ei; en usko että varsinaisesti suuhygienialla mitään suurempaa vaikutusta, jos luonnollonen bakteerikanta on hajua aiheuttava, ellei sitten ihan ole jo joku sairaus, ientulehdus. Suolisto tietty voisi vaikuttaa.. (mutta miten se niin ylös asti, eikö se ole vaan toisesta päästä ).
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko rapu 9 h, nousu vaaka, kuu kaksonen 8 h,
venus leijona 10h, mars kauris 3 h ja 4 h jupiter kalat 5 h pluto skorpioni 1 h
Tuli-(Puu)Tiikeri
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #51 : 11.08.2009 20:46:06 » |
|
niin olen huomannut, että hygieenisyys, kodin siisteys -ja terveydentaso paranee, mitä varakkaampi henkilö. Joskin tieteellinen todistusaineisto puhuu toista.. Mutta mä olenkin vaan väliinhuutelija, tää ketju on tainnu aika pahasti lähtee rönsyämään.. Mutta etsin sen ruotsalaisnaisen yhteiskuntatutkimuksen, yht.kuntaluokista.. joka ruotsissa on 'paljon' enemmän ollut esillä No nyt taas puhutaan kansallisuuksien hygienia-käsityksistä myöskin. Olen asunut elämäni aikana monissa maissa ja kaikista paskaisimmat ihmiset löytyy Ranskasta ja likaisimmat kodit Briteistä, -siis oman kokemukseni mukaan.
Sitten puhtaimmat ihmiset ja kodit ehdottomasti Itävallasta ja Saksasta, mutta näillä kansoilla elää edelleen selkärangassaan myöskin rotujen puhtaudesta, vaikka he ei sitä enään tietoisesti ajattelisikaan. -se kulkee ikäänkuin perintönä.
Täällä koko ihmisen terveyskäsitys perustuu puhtaudelle ja järjestykselle. Kaikenlainen siivottomuus aiheuttaa depressiota, välinpitämättömyyttä ja haluttomuutta (reippauden puutetta) ihmisessä.
Siksi kait täällä siivoja palkataan joka kotiin, ellei sitten ole tosi rahaton. Se maksaa 40-50 €uroa kerta.
Wienissä on suurinosa taloista super vanhoja. Itse asun taloyhtiössä, joka on ollut olemassa jo 1000-luvulla ja nurkissa ei juokse kuoriaiset ja sokeri -ja viemäritoukat, kuten suurimassa osassa Helsinkiläis asuntoja.
Suomessa ne sanoo, että niille ei vain voi mitään, muuta kuin myrkyttää paljon, täällä ne sanoo, että ne tulee jos niille löytyy ravintoa ja rakennusaineistoa -> likaisuus, siis siivoa kunnolla ja tarpeeksi usein.
Suomalaiset syyttää halpaa rakentamista ja huolimattomuutta/välinpitämättömyyttä rakentamisen yhteydessä, mutta eikö nämä ole juuri (ainakin henkisen) köyhyyden oireita?
Toinen juttu tulee mieleen saksan opiskelustani. Kurssillani on pari köyhää, joille valtio maksaa kurssin + elämisrahaa kurssin ajan. Tämä ensimmäinen modul kestää vaivaiset 3 kk ja jo nyt toinen on lopettanut yhden kk jälkeen kesken ja toinen valittaa koko ajan, kuinka vaikeaa opiskelu on ja häiritsee muita valituksellaan ja opettajan haukkumisilla kaikki tauot ja heti kun opettaja poistuu luokasta.
Tämä pätee kaikkeen opiskeluun ja työtekoon. Köyhä, joka on reipas, ahkera ja halukas oppimaan uutta, ei ole köyhä kauan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #52 : 12.08.2009 07:27:30 » |
|
Kumma juttu-olen nahnyt myos tosirikkaita, jotka omistavat kerrostaloja siella sun taalla ja heilla ihrat hollyy ja pukeutuminen on lahes mautonta-heista loistaa motivaation puute, joten olen vielakin omaa mielta, etta onnellisuus on meista itsestamme kiinni-eika varakkuudestamme!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lemmikki
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #53 : 12.08.2009 08:12:47 » |
|
Kumma juttu-olen nahnyt myos tosirikkaita, jotka omistavat kerrostaloja siella sun taalla ja heilla ihrat hollyy ja pukeutuminen on lahes mautonta-heista loistaa motivaation puute, joten olen vielakin omaa mielta, etta onnellisuus on meista itsestamme kiinni-eika varakkuudestamme!!!
Olen samaa mieltä. Lemmikki
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä Kuu Jousimies/1. huone Merkurius Kauriissa/1. huoneessa Mars Oinaassa/3. huoneessa Venus Kauriissa/1. huoneessa Chiron Vesimiehessä Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #54 : 12.08.2009 09:09:16 » |
|
Totta, taloyhtiön omistaja, jolta hommasin asuntoni, on juuri tätä sarjaa, tosin ei järjettömän lihava, mutta sitten kaikkea muuta kylläkin.
Hän ei nyt kaikista rikkaimpia ole, mutta kuitenkin jo tasolla, että voi niin alkaa sanoa.
Sillä on Wienissä 4 isoa kerrostaloyhtiötä 1. ja 19. bezerikeillä, eli kaikista kalleimmilla alueilla, yksi viinikartano 19. bezerikillä. Sitten sillä on Espanjassa ja Etelä-Ranskassa hotellit ja taloyhtiöitä ja toimistorakennuksia ja Balilla sillä on yksi isompi hotelli.
Se on perinyt ainoana lapsena kaiken omaisuutensa vanhemmiltaan ja sen ei ole koskaan tarvinnut tehdä oikeasti töitä, koska nuo omistukset tuottaa jo leivän pöytään ja se tekeekin juristin hommiaan lähinnä harrastukseksi.
Sillä ei ole kovin paljon asiakkaita ja se menee toimistolleen, joka on samassa kerroksessa asuntoni kanssa, joskus vasta 10-11 aikaan ja on jo juovuksissa tuossa klo 14-15 aikaan. Mulla on aina ollut tunne, että sen sihteeri itseasiassa hoitaa sen kaikki hommat.
Eronnut, kahden 10-12 vuotiaiden tyttärien isä, joka ei saa nähdä lapsiaan alkoholi-ongelmansa vuoksi kuin hyvin harvoin.
Tuskastuttavan läheisriippuvainen, mutta kun ei niitä samoja kännisiä juttuja jaksa kuunnella kerta toisensa jälkeen. Sen verran on jo alkoholi vauroittanut elimistöä ja kehoa, ettei tasapaino tahdo enään pitää edes pienestä määrästä viiniä ja kuset tahtoo tulla useinmiten housuihin ja se ei muista, mitä juttuja se on jo kerran, pari kertonut.
Kovasti se on yksinäinen, mutta tietää kaikki kaikista ja kaikesta ja juoruilee alakerran 4:ssä ravintolassa kaiken kaikille. Herra juman jee, mitä juttuja minusta ja Veskarista siellä liikkuu!
Siisti koti sillä tosin on ja puhtaat vaatteet joka päivä, mutta siivooja pitää huolen pyykinpesusta, kuivauksesta ja siivouksesta.
Minun asuntoni joutui räknäyksen alle, koska jotkin tahot epäilee, että sain asuntoni liian halvalla häneltä. Jos tämä asunto olisi missä tahansa muualla kuin 1.bezerikillä, niin kukaan ei olisi asiasta kiinnostunut. Näin se kateus toimii! Onneksi minulla näitä juristeja ympärillani useampi, joten eiköhän se siitä ja on se mukava, kun ihmisillä elämänsisältöä minun asioistani.
Joo ei se raha aina ratkaise, mutta nyt varmaan ylipäätään puhutaan yleisllä tasolla..?
Minun tuttavapiirissäni tosirikkaat, keitä heitä on, on kyllä aika tuollaista itsestään hyvin huolta pitäviä, tosin onhan kaikilla omat outoutensa, oli rahaa tai ei.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #55 : 12.08.2009 09:27:47 » |
|
Että ulkonäöstä (jo) näkee kuka on varakas. Hyvinpä on olleet jotkut syöneen näköisiä "kukkaron pullistumisesta" johtuen
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #57 : 12.08.2009 12:27:23 » |
|
Voi Sasha Sasha Minä olen ollut lapsuuteni "köyhä" ja siistimpää kotia on saanut etsiä, vaaka äitini oli hyvin tarkka siitä että kaunista ja puhdasta pitää olla vaikka ei rahaa olekkaan. Kyllä meillä pestiin vaatteet ja peseydyttiin joka päivä vaikka rahaa ei ollutkaan mihinkään ylimääräiseen. Enkä edelleenkään haise pahalta tai kärsi pahanhajuisesta hengityksestä vaikka olenkin keskituloinen Voi hyvänen aika siis tätä keskustelua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #58 : 12.08.2009 12:33:13 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #59 : 12.08.2009 13:17:26 » |
|
Tz-tz-tz..Artemis!
Minun Kauris-äitini oli oikea siivouspiru ja otto-äitni se vasta onkin, kun on bakteeri-arka, ja toinen oli eläinlääkäri-taiteilija ja toinen sairaanhoitaja, joten ei mitään erityisempiä rikkauksia meilläkään arkielämässä.
Mutta kyllä se vaan maailman fakta on, että varakkaamilla, ja nyt en puhu joistain boheemeista perijöistä tai muuten vain hiukan erikoisista ihmisistä, niin heillä on viimeisen päälle puhtaat kodit yksinkertaisesti siitä syystä, että heillä on rahaa siivoojaan, joka käy niillä useamman kerran viikossa putsaamassa ja järjestelemässä paikat, viemässä roskat ja pesemässä pyykit ja silittämässä ne ja viikkaamassa kaappiin.
Minun lapsuudessani meillä ei käynyt siivoojaa, ja vaikka äidit oli siivoushulluja, niin kyllä meillä pyykit välillä jäi muutamaksi päiväksi koriin haisemaan, kun äideillä oli kiire ja kersat ei viitsineet.
Tavalliset ja köyhät ihmiset eivät juurikaan osaa pitää rikkaita ja menestyneitä normaaleina ihmisinä, vaan ne on heidän mielestään aina jotain kummallisia, erikoisia, tyhmiä, lahjattomia ja hmm.. : hikisiä läskejä -tietenkin kateussyistä (ja siksipä he ei koskaan saa varakkaita ja menestyneitä ystäviä, vaan joutuvat ikuisesti katselemaan köyhiä..! )
PS. Vaikka puhutaan niinkin valtavan arasta ja monien sielua repivästä aiheesta : kuin näkökohdat varallisuuteen, niin pls, älkää menettäkö huumorintajuanne, vaikka planeetatkin olisivat nyt hiukan vinksallaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|