Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuunsolmut  (Luettu 13849 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lumia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« : 03.08.2009 02:51:14 »

Yritin täältä etsiä juttuja kuunsolmujen merkityksestä synastriassa, mutta en tullut hullua hurskaammaksi. Googlettaessani huomasin, että englanninkielisillä sivustoille kuunsolmujen aspekteilla annetaan usein karminen merkitys.

Onko teillä kellään kokemusta tai tuntumaan siitä mitä kuunsolmut heittävät soppaan mukaan (vai heittävätkö mitään) - Etenkin, kun niitä näyttää kertyvän useampiakin samaan pataan.

Planet 1st        Aspect     Planet 2nd        P1 Position             P2 Position            Orb
      Venus      conjunction   North Node        24 Gemini 50'26"     19 Gemini 51'24"         4.98
      Mars         trine            North Node        20 Libra 13'59"     19 Gemini 51'24"            0.37
      Saturn     trine            North Node        16 Libra 8'22"             19 Gemini 51'24"            3.72
      Neptune  opposition      North Node        24 Sagittarius 55'17"  19 Gemini 51'24"         5.07
      Pluto         trine            North Node        24 Libra 9'18"              19 Gemini 51'24"         4.3
      North Node     sextile     Mercury        12 Cancer 47' 8"      16 Virgo 53'29"             4.1
      North Node    square    Pholus       12 Cancer 47' 8"     18 Aries 32'19"            5.75
      Juno          opposition     North Node     27 Sagittarius 35' 3"  19 Gemini 51'24"     7.73
      North Node opposition     Pallas        12 Cancer 47' 8"      7 Capricorn 53'36"     4.9

Laskeskelin aspekteja ilmaisella ohjelmalla netissä, joten lieneekö luottamista Smiley Toivottavasti litaniasta saa selvää, kun en saanut sitä taipumaan kauniisti taulukon muotoon.
tallennettu
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #1 : 12.01.2010 12:21:43 »

Kuunsolmujen karminen merkitys synastriassa pohdituttaa myös minua.

Mitä karmiseen astrologiaan perehtyneet sanotte tästä:

Henkilö A:n  vertex (tarkka)  aspect_con henkilö B:n  kuunsolmu

Samassa synastriakartassa henkilö A:n  aurinko  aspect_con B:n  neptunus

Olen lukenut joistain lähteistä Neptunuksen karmisesta merkityksestä synastriassa, mutta tästäkin löytyy monenlaisia tulkintoja.

Ajatuksia tästä?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6596


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.01.2010 14:40:41 »

Neptunuksen karminen merkitys (jos sitä sitten on) liittynee sen "harhoihin, illuusioihin, unelmiin" sulautumisesta itseään suurempaan.
Katso onko Neptunus peräytyvä tai jopa pysähtynyt,(rx-planeetat ja karma)
onko se ihmissuhteiden huoneessa tai vaa`assa.
Itsellä kokemus pysähtyneestä Neptunuksesta,
toinen  skorpioni neptunus ja toinen  vaaka neptunus,
molemmat pettivät puolisoaan,
eli suhteessa oli opetuksena / karmana petetyksi tuleminen,pettäminen,
ehkä ruusunpunaisten lasien kirkastaminen petetyksi tulijalla?
Heille itselleen se on voinut olla ehkä "second chance" tai jotakin.
Pysähtyneellä planeetalla kun sitten lähdetään joko direkt tai retroamaan.

Toisekseen  neptunus on  kuu/ venus/ neptunus arvohierarkian ylin aste eli tuo  aurinko neptunus voisi olla sitä ylintä yhteensulautumista, jossa ei enää vinguta  venus:n suulla kuinka minä tarvitsen sinua.

 vertex -akseli tukee Descendenttiä,
peilaten sinä-kohtaamisia, kuin myös toisten taholta tulevien asioiden kohtaamisia,
 kuunsolmu yhtymä on tarkoituksenmukaista oppiläksyä,
jotta tulisit/kasvaisit siksi joka olet.
Vaikka pala kerrallaan.
Vaikka ensin ottamalla ne ruusunpunaiset lasit silmiltä ja vaihtamalla ne aurinkolaseihin.
Jos Neptunus ajaa valjakolla meren kuohuissa ja yhtyy Aurinkoon,
niin aikamoinen auringonheijastushan siitä syntyy, häikäisee vallan,eller hur  coolsmiley
tallennettu
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #3 : 12.01.2010 14:52:19 »

Kiitos Nikki ajatuksia herättävästä tulkinnasta. Toivoinkin, että tarttuisit tähän  Wink Jään miettimään näitä ajatuksella.

Myös minulla sama kokemus muuten tuosta  skorpioni neptunus  - puolison pettäminen ja samalla "second chance", johon henkilö ei uskaltanut kuitenkaan lopulta tarttua.  aurinko harka ei halunnut luopua materiaalisesta ja statuksestaan, mutta poltti näppinsä ja mahdollisuutensa onneen.



tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #4 : 27.01.2010 21:51:32 »

Kuunsolmua pidetään enimmäkseen edellisiin elämiin tai jälleensyntymisoppiin liittyvänä tekijänä, joka kuvaa edellisestä elämästä jäänyttä haastetta, joka on tässä elämässä otettava haltuun. Laskusolmu kuvaa aikaisemman elämän luonteenpiirrettä, jonne ihminen pakenee vaikeuksien uhatessa ja noususolmu sitä luonteenpiirrettä, joka olisi tässä elämässä kehitettävä tuon "alemman" jäänteen tilalle. Tarkemmin Kuunsolmua käsitellään luonneanalyysi tulkinnassa.
Itsellani  kuunsolmu= 4:n huoneen lopulla
tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #5 : 29.01.2010 15:00:35 »

Hmmm....tämä aukaisee kokemustani suhteesta, missä minun alasolmuni 9. huoneessa Kaksosten merkissä (joka on yhtymässä Venukseen, oppositiossa Neptunukseen) toi eteeni järisyttävän kokemuksen miehestä, jonka Kuu ja Mars olivat täsmälleen yhtymässä alasolmuuni. Meillä oli muitankin kuvioita (kuten hänen aurinkonsa minun Vertexillä ja descendentillä, hänen aurinko yhtymä minun kuu jne), mutta tämä alasolmu ehkä nimenomaan kuvasti sitä kokemusta että suhde oli minulle hyvin kasvattava (kivun kautta) ja hän toimi minulle täydellisenä peilinä mistä näin itseni hyvin epätäydellisenä ja rikkinäisenä. Hiukan pelottavakin kokemuksena, mutta näin jälkeenpäin huomaan, että se oli minulle tarpeellinen ja kasvattava koulu. LIsäksi tuota 9. huoneen teemaa tuo esiin se, että tämä mies oli ulkomaalainen ja sain oppia sitäkin kautta jotain uutta :-)

Suhde oli lyhyt mutta voimakkaasti latautunut. Eikös tuohon alasolmuun kuulu nimenomaan sellaiset asiat joista pitäisi kasvaa pois. Ja tämä suhde kyllä osoitti nämä asiat minulle selvääkin selvemmin.
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #6 : 31.01.2010 15:07:13 »

Kuunsolmuista vielä, osaatteko sanoa mitä tarkoittaa kun minulla on taas  kuunsolmu  kauris ja 5 huoneessa ylhäisessä yksinäisyydessä ilman mitään aspekteja?

 kuunsolmu kauris 5. huoneessa kuvastaa kasvusuuntaa tutusta ja turvallisesta yhteisöllisyydestä kohti omaa yksilöllistä luovuutta, elämäniloa ja rakkautta  kauris:iin kunnianhimolla, sinnikkyydellä ja pitkäjänteisyydellä. 5. huoneeseen liittyvät mm. taide, teatteri, hauskanpito, romanttinen rakkaus ja lapset, ja mikäli huoneessa on muita planeettoja, ne tuovat oman lisänsä keitokseen. Mikäli taas huone  kuunsolmu lukuunottamatta on tyhjä, kasvusuunnan löytäminen ilman aspekteja voi olla vaikeampaa ja huoneen edustamat asiat tuntuvat vieraammilta. Niin tai näin, eteneminen kohti omaa potentiaalia palkitsee, kunhan vain lähtee liikkeelle Smiley  kauris merkkinä kuvaa siis sitä etenemisen tapaa ja niitä kehitettäviä ominaisuuksia, jotka edestauttavat omaa kasvua.

Mitä mieltä olette synastriakartalla tällaisesta kuviosta:
Miehen  mars  aspect_con naisen  kuunsolmu (6. huone)
Naisen  venus  aspect_con miehen  kuunsolmu (12. huone) ...?

Kyseessä on muutenkin mielenkiintoinen karttayhdistelmä, jossa mm.  aurinko deskendentillä ja  kuu aspect_con kuu. Ei kuitenkaan repivän kasvattava kuten Solararcilla, jonka kertomaa yhtymät laskusolmuun mielestäni kuvastavat hyvin. Synastriakartalla aspektoituun laskusolmuun yhdistäisin tosiaan minäkin karmallisen suhteen, joka on jäänyt edellisessä elämässä kesken ja joka vain pitää käydä läpi, selvitä ja selvittää, kunnes pystyy taas katsomaan eteenpäin ja kasvamaan irti menneisyyden painolastista - kohti sitä noususolmun ihanuutta  Wink
« Viimeksi muokattu: 31.01.2010 15:12:45 kirjoittanut Minerwa » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.2010 18:25:17 »

Katso onko Neptunus peräytyvä tai jopa pysähtynyt,

Mistä näkee onko neptunus tai yleensä joku planeetta pysähtynyt? Astro.comissa peräytyvän perään ilmeiseti tulee se r?
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #8 : 05.02.2010 19:09:47 »

Juup, se r=peräytyvä on selvä, mutta tuo pysähtynyt sitten? Mistä sen näkee?
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #9 : 16.10.2010 21:24:04 »

Juup, se r=peräytyvä on selvä, mutta tuo pysähtynyt sitten? Mistä sen näkee?

R = retrograde = perääntyvä
S = stationary = paikoillaan pysyvä
D = direct = etenevä
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #10 : 16.10.2010 21:45:27 »

Miten nuo S ja D -merkinnät voi nähdä? Perus karttanäkymästä ei minulla ainakaan
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11 : 16.10.2010 22:06:07 »

Hmm miksihän tuo astro.com ei näytä noita kuunsolmuja yhtymänä. Itselläni on  kuunsolmu 14 astetta 5'37 kaloissa ja tällä toisella henkilöllä samaten kaloissa 14 astetta 6'12.

Noh, joka tapauksessa samassa asteessahan nuo ovat ja täytyy sanoa, että siinä oli kyllä ihmissuhde josta paljon karmallisemmaksi ja kouluttavammaksi ei enää paljoa pääse. Aika paljon muutti ainakin itseäni tuo ystävyys. Oikeastaan paljon oppinut jo sen kohtaamisen ja vuoisen aikana, mutta vielä enemmän sen jälkeen. Paljon olen joutunut työstämään anteeksiantoa ja itsetuntoa tuon jälkeen. Kaiketi aika hyvin olen onnistunut kun häneen vähän aikaa sitten törmätessä välimme tuntuivat niin neutraaleilta, aivan erilaisilta kuin ennen. Jos nyt sitten nämä karmat olisi käsitelty. =)
Jälkeenpäin ajateltuna näkyi hyvin sellainen  kalat -mainen marttyyriteema meidän välillä. Hassua.

Hmm, mietiskelin itse joskus, että vähän harmi, kun minulla ja mihelläni ei ole tätä kuunsolmujen yhtymää, että emme taida olla astrologisesti niitä sielunkumppaneita. Nyt kyllä kadun näitä ajatuksia, sillä en todellakaan haluaisi seurustella ihmisen kanssa jos meidän välillämme olisi kuunsolmujen yhtymä. Huh, aika rankka suhde voisi olla.

Nyt miehelläni ja minulla kummankin kuunsolmut ovat oppositiossa toisen  askendentti. Onko mitään ideoita sen merkityksestä? Muuten itseltäni löytyy  kuunsolmu  aspect_squ mieheni MC,   aspect_tri aurinko ja  merkurius ja mieheltäni  kuunsolmu oppositio minun  saturnus ja  uranus ja  aspect_tri MC.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
känkkäränkkä
Vieras
« Vastaus #12 : 17.10.2010 11:09:16 »

Ratkaisu, kuunsolmunkierto on noin 19 vuotta. Epäilisin että olette kertomasi ystävän kanssa syntyneet aika lailla samoihin aikoihin? Minulla ja äidilläni kuunsolmujen ero on 3 astetta ja nyt kun vuosia tulee lisää, on oppinut ymmärtämään sen meitä yhdistävän elämänpolun suunnan merkityksen. Karmalliseksi kuunsolmuyhteyden(yhtymän) voi tehdä juuri kai se, että se valittu suunta on samankaltainen. Samanlaisia, samaan teemaan sopivia asioita opittavana? Ehkä itse näkisin karmallisempana vaikka jonkin henkilökohtaisen planeetan tai valon osumisen toisen solmulinjalle. En kommentoi synastria-osuutta, taitavammat tehkööt sen.

 Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 17.10.2010 12:45:23 »

Ratkaisu, Kuunsolmujen yhtymä viittaa tosiaankiin enemmän samanikäisyyteen tai sitten 19 vuoden ikäeroon kuin karmiseen suhteeseen. Oppiläksyt ovat elämässä kuitenkin samanlaiset. Sinun ja miehesi karttojen molemminpuoliset Kuunsolmujen yhtymät DC:lle ovat kuitenkin hyvin voimakkaita synastrisia ja yhteenliittäviä tekijöitä, ehkä juuri tuon takia olette puolisoita.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #14 : 17.10.2010 13:06:10 »

Joo, tosiaan aika lähekkäin olemme syntyneet.

Sinänsä ihan kiva, että mieheni kanssa näköjään ihan jostain "syystäkin" noin karmisessa mielessä olemme yhdessä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: