Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Raivo  (Luettu 17251 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #15 : 08.07.2009 19:57:26 »

Tulta on kartalla toiseksi eniten, mutta kun ei.


Ja mulla tuli on hallitsevin elementti, mutta niin mikä raivo?
Jouskari-Mars löysä aspect_squ huoneen 12 Pluto
kihisee "yksityisesti salaa" ja
sellaiset julkisemmat perspaskaraivarit
iskee noin viiden vuoden syklissä, korkeintaan..
Yhdessä vaiheessa mietin että mulla on
käänteinen vihanhallintaongelma,
mutta nykyään osaan jo raottaa vähän sitä
painekattilan kantta hyvissä ajoin. Onneksi.

Sitä paitsi kilahtaa voi aika monella tapaa
eikä mulla ei ole niin suurta raivonkohdetta että tarvitsisi hipstereitään repiä.
Toisinaan on tietenkin hermo piukemmassa,
asiat tökkii ja muutamissa jutuissa sietokyky tavallista alhaisempi,
mutta tuskinpa se maailma/elämä antaa karkkia kaupanhyllyltä siitä hyvästä
että hypit tasajalkaa ja kiljut keuhkojas pihalle..

tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #16 : 09.07.2009 15:24:37 »

Aspekteja kannattaa ilman muuta tutkailla ihan joka kartalla, koska ne kertovat paljon. Eikä tarvitse suinkaan olla mitään poikkeavaa kyseessä.

Ketjun aiheesta tulivat ekana mieleen juuri neliöt, koska neliöhän kuvaa hankaluuksia kahden energian yhteensovittamisessa. Jollei nikki olisi asiaa ansiokkaasti jo bongannut, olisin nimenomaan kysynyt, löytyykö -Kastehelmi- kartaltasi mars aspect_squ uranus! Itselläni tuo on yksi tarkimmista aspekteista ja tunnistin osaksi itseni tuosta aloitustekstistäsi. Erona vain se, että sinulla Mars on Leijonassa, minulla Vesimiehessä. Kartallani ei myöskään löydy vastaavaa Skorppari-latausta kuin sinulla. Siispä usein kihisenkin kiukusta myös sen vuoksi, ettei minulta välttämättä löydy aina tilanteissa sitä tarvittavaa rohkeutta (olen nössö aurinko kalat ja varovainen askendentti kauris) mennä huomauttamaan esim. jonossa etuilijoille. Arvostan kylläkin ihmisiä, jotka näin tekevät: vesimies = tasa-arvoinen ja mars = toiminta ja kohtelu kaikille.

Seppo on joskus tulkinnut tuota mars aspect_squ uranus -kuviota kartallani jotenkin siihen tapaan, että täytyisi aina "ottaa hetkestä kiinni", toimia hetkessä. Noin yleisesti ottaen olen huomannut itsessäni sen, että ryhtyessäni jotain asiaa hoitamaan, haluan saada sen kuntoon siinä hetkessä. Sellaiset puolitiehen jätetyt asiat ärsyttävät ja turhauttavat. Olen siis joissain asioissa yllättävänkin "äkkinäinen", vaikka aurinkoni ja askendenttini antavat muuta ymmärtää - tunnistan tämän selvästi  mars/ uranus -jutuksi. Lisäksi nuo vesimies, oinas ja skorpioni -teemat negatiivisina (eriarvoisuus, eläinten julma kohtelu, itsekkyys, vallankäyttö) ovat niitä, jotka keräävät herkästi aggressiota, jos en pysty vaikuttamaan tilanteeseen. Mars kun on 1. huoneessani, niin lisäksi vielä oman vapauteni rajoittaminen tai mustasukkaisuus ovat tehneet tätä joissain aiemmissa suhteissani. Nykyisin elo onkin onneksi harvinaisen seesteistä. Smiley Myöskin kun kuvion tiedostaa, niin se auttaa ymmärtämään itseään ja käyttäytymistään.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #17 : 16.07.2009 16:00:37 »


Tästä tuli mieleen, että olen huomannut,
että voimakkaasti seksuaaliset ihmiset ovat yleensä myös tulisia muilla elämän alueilla.
Ja sitten on niitä, joilla seksuaalinen turhautuminen ilmenee raivostumisina ja aggressioina
sinänsä mitättömistä asioista tai ne alkavat (uskonto) saarnaajiksi. Tongue




Allekirjoitan Afro

Allekirjoitan myös tämän.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 21.07.2009 00:18:07 »

Minulla oli transiittina tuo  Ajatuksen mars aspect_squ uranus viikonloppuna.
En ihan raivonnut mutta olin aika ärhäkällä tuulella.
Ja kaksosten elohopeamaisella liikehdinnällä teloin nilkan luun kananmunan kokoiseksi pallukaksi.
Se onneksi laski kylmäkäsittelyllä yhtä ärhäkästi kuin nousikin.
Mut kantsii tiedostaa tuo aspekti tai transiitti.
Vaikka se kyllä uranusmaisesti yllättää silti.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #19 : 21.07.2009 07:30:45 »

Sashan mainitsema verensokeri toi mieleeni että itse olen varsinainen raivohärkä jos en syö säännöllisesti. Ihmettelin miksi olin aina huonolla tuulella kunnes tajusin että tarvitsen syötävää 2-4 tunnin välein. Nykyään ei pinna kiristy samalla tavalla  Wink
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #20 : 21.07.2009 09:48:13 »

On tullut kyllä huomattua parin ystävän kohdalla että tuo verensokerin lasku vaikuttaa oleellisesti mielialaan...

Rakas ystäväni,  aurinko jousimies, askendentti leijona ja  kuu harka on uskomattoman vihainen uskomattoman nopeasti jos ei HETI ruokaa kun siltä alkaa tuntumaan.

Sama "vika" lasteni isällä  aurinko kalat, askendentti leijona ja  kuu oinas.

Turha kuvitellakaan kummankaan kanssa mitään päivänreissuja mihinkään ellei eväspolitiikka ole tarkoin harkittu ja hyvin edustettu.

Olen oppinut tuntemaan molemmat tyypit erittäin hyvin, joten en liioin ylläty äksyilystä...

Itse pystyn kyllä olemaan tarvittaessa pitkänkin aikaa ilman sapuskaa sen vaikuttamatta mitenkään mielialaani. Ehkä  uranus 2:ssa?
Fyysisten tarpeiden muuntaminen joksikin muuksi....?

Mene ja tiedä, saatan kuitenkin uppoutua johonkin kirjoittamiseen, kädentyöhön tai soittamiseen niin että en edes huomaa, etten ole syönyt..

Toisaalta taas väsyneenä olen aika epeli...  Huh



tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 21.07.2009 10:51:32 »

Sangviinikko. Sama täällä. Kun matkustamme, mieheni selvittää ensimmäisenä että onhan hotellissa kunnon aamupala saatavilla Cheesy
Tämä ei kuitenkaan ole leikin asia, sillä menen todella huonoon kuntoon kun verensokeri laskee vaikka minut onkin terveeksi todistettu, eli ei ole diabetestä. Olen kai jonkinsortin hypoglykeemikko, mikä muuten on yleistä kuulemma ihmisillä joilla on venuksen ja saturnuksen neliö tai oppositio kartallaan  Shocked kuten minullakin..

Se viha ei ole mitään järkevää, sitä vaan karkaa käsistä se kiukuttelu. Siksi kannan välipalapatukoita mukanani.
Mietin aina päivän reissut niin että jossain välissä on syötävä ja kun muut raatavat kiireessä syömättä aiheutan minä varmaankin jonkinsortin pahennusta ilmoittamalla että aion pitää lounastauon vaikka olisi maailmansota käynnissä..
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #22 : 21.07.2009 12:47:43 »

 Minulla raivoilutaipumus on ollut aika iso osa luonnetta, tosin nykyään se keskittyy eniten vain PMS:än  crazy2. Silloin tulee oltua NIIN ärsyyntynyt ja helposti kimpaantuva että oksat pois. Hormonitasapainon vaihteluille olen tosi herkkä, minipillerit jotka käsitetään miedoiksi saivat musta hirviön. Ukkokin meinasi ottaa musta silloin eron ja mä luulin että sekoan 2funny ennenkuin tajusin että ne on ne pillerit jotka vaikuttaa niin rajusti  uglystupid2. Sen jälkeen olen kiertänyt kaukaa kaikki hormonilta haiskahtavatkin ehkäisymenetelmät.
 
Vaikuttaakohan minuun erityisen paljon nuo hormonit ja Kuun liikkeet kun on  kuu  aspect_con  askendenttiHuh
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 24.07.2009 22:37:10 »

Hyvä juttu, että kerrotte niitä käytännön elämän raivo-pisteitä!
Avartaa hyvin sitä tietoisuutta, joka ajattelee, että tämähän on itsestään selvää niin,
ettei niitä tule huomoitua käytännössä ja alkaa hakea niitä syitä sitten jostain
kaukaa avaruudesta.  Wink

Tämähän näkyy esim. siinä kun monet valittaa, että kun sitä miestä/naista ei elämään vaan tule,
eikä tajua, että prkeles, voisi vähän muuttaa omaa käytöstä/ajattelutapaa,
eikä syyttää/hakea syytä~ymmärrystä planeettojen väärästä asennosta.  :Smiley Tongue

Itselläni raivoherkkyys iskee nälästä, PMS:stä, stressistä ja toisen liiasta liimautumisesta minuun.
Voi toki olla joitain yksittäisiä tilanteita, joissa raivo nousee ilman edellä mainittuja syitä,
mutta pää-asiallisesti näin. Tongue
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #24 : 25.07.2009 20:50:06 »

Painekattilaihmisiä ollaan, kartallani ei sinänsä näy erityistä aggressio-ongelmaa, mutta  Marsin neliö ascille ja Pluton neliö MC:lle sekä  aurinko aspect_con pluto on kyllä riittäneet tekemään elämästä, hmm, tappeluntäyteistä?

Erityisesti vaikeissa aspekteissahan pätee sääntö, että jos ei tietoisesti ilmennä niitä itse, muut tekevät sen puolestasi, mikä on se vähemmän toivottava vaihtoehto - kohtalon palloa ei pidä muille heittämän. Cool
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #25 : 27.07.2009 16:27:24 »

Aspekteja kannattaa ilman muuta tutkailla ihan joka kartalla, koska ne kertovat paljon. Eikä tarvitse suinkaan olla mitään poikkeavaa kyseessä.

Ketjun aiheesta tulivat ekana mieleen juuri neliöt, koska neliöhän kuvaa hankaluuksia kahden energian yhteensovittamisessa. Jollei nikki olisi asiaa ansiokkaasti jo bongannut, olisin nimenomaan kysynyt, löytyykö -Kastehelmi- kartaltasi mars aspect_squ uranus! Itselläni tuo on yksi tarkimmista aspekteista ja tunnistin osaksi itseni tuosta aloitustekstistäsi. Erona vain se, että sinulla Mars on Leijonassa, minulla Vesimiehessä. Kartallani ei myöskään löydy vastaavaa Skorppari-latausta kuin sinulla. Siispä usein kihisenkin kiukusta myös sen vuoksi, ettei minulta välttämättä löydy aina tilanteissa sitä tarvittavaa rohkeutta (olen nössö aurinko kalat ja varovainen askendentti kauris) mennä huomauttamaan esim. jonossa etuilijoille. Arvostan kylläkin ihmisiä, jotka näin tekevät: vesimies = tasa-arvoinen ja mars = toiminta ja kohtelu kaikille.
Juu kiitos teille kun selvensitte tätä asiaa näiden aspektien kohdalta  Smiley Ja multahan noita neliöitä siis löytyy... Mielenkiintoista kuulla miten muut ihmiset asiat kokevat ja mahdollista raivoaan käsittelevät.
Heh.
Raivoaminen ei ehkä kuulu paheisiini, mutta usko pois kastehelmi, kyllä lapseni aikanaan varmasti kärsivät muista heikkouksistani...
Viimeistään teini-iässä hörhöilevä äiti ei ehkä ole se kaikkein kuumin juttu...
Kun edelleenkin vaatteet tehdään itse jos vaatteita nyt jaksaa kotona kuka pitää... Hehheh.

Melko noloa.

Vielä nyt olen lasteni mielestä se kaikkein ihanin, kaunein ja taitavin ihminen maan päällä mutta eiköhän ne suomut karise silmiltä...

Tytär omaa kuitenkin saman  neptunus aspect_opp jupiter aspect_con kuu(!) joten eiköhän tämä hörhöily ole vielä periytyvää lajia!  Huh Huh
Eli ehkä pysyt kauneimpana, taitavimpana ja ihanimpana! Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: