Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten aloitat päiväsi?  (Luettu 26388 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 29.01.2006 17:08:01 »

Onko sinulla rutiineja/toimintoja, jotka teet joka arkiaamu tai aina?

Herääminen työpäivään minulla alkaa hypyllä suoraan sängystä verkkareihin ja ulos lenkille raittiiseen ilmaan. Jos keli on huono, niin yogaan ja venyttelen ja pyrin ulos työpäivän jälkeen, jos mahdollista.
Teen lenkin aamulla siksi, että iltapäivällä usein tulee lähdettyä kaupungille ja ystäviä tapaamaan ennemmin kuin yksin lenkille, ellei sitten joku ystävistä halua urheilla yhdessä.
Useinmiten aamulla olen hyvin uninen ja tarvitsen lenkkiä herätäkseni ja ollakseni pirteä, kekseliäs ja hyväntuulinen.  :Smiley
Lisäksi olen niin koomassa aamulla, että lenkille lähtö ei ole niin vaikeaa kuin se olisi selväjärkisenä. Cheesy

Lenkin jälkeen suihkuun, pukeutumaan ja kaunistautumaan. Itselläni on tiettyjä rituaaleja tässäkin. Sekoitan muutaman tipan aromaterapeuttista, päivään sopivaa öljyä kosteusvoiteeseeni. Riittää usein myös parfyymiksi.  Smiley Suosikkejani ovat Appelsiinin kukka, Mandariini, Petit Grain ja välillä Ruusu, Jasmiini tai joku muu.
Pääasia on se, että se tuoksuu miellyttävälle.
Yleensä pyrin valitsemaan sopivan aromaterapeuttisen öljyn tai niiden sekoituksen riippuen esim. erilaisiin neuvottelutilanteisiin. Moni kiukkuisempi neuvottelija on tyyntynyt pelkästään jo miedolla häivähdyksellä aromaterapeuttisesta öljyä. Wink

Aamukahvin juon toimistolla koneeni ääressä samalla, kun käyn sähköpostejani ja aamun uutisia läpi ja syön jonkun hedelmän. En ole aamuisin kovin nälkäinen heti. Mukanani on joka päivä tuttipulloni, eli litran urheilujuomapullo, jossa on lähdevettä tai Colontonicia. Cheesy
Toimistossani soi heti aamusta asti Enkelimusiikkia, Reiki musiikkia, meditointi musiikkia tai vain klassista musiikkia hiljaa taustalla tukien aivotyöskentelyä ja antaen parantavaa energiaa.  smitten

Varsinaisen aamiaisen syön vasta lounaalla, kun olen nälkäinen. Yritän saada lounastapaamisen jonkun miellyttävän yhteistyökumppanin tai ystävän tai kollegan kanssa. Yhdessä on on paljon mukavampi syödä ja vaihtaa ajatuksia ja lujittaa suhteita. Smiley

Jos tärkeimmät aamurutiineistani jää syystä tai toisesta väliin, niin kyllä päiväkin on sen mukainen. Varokoon muut.. 2funny

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
« Viimeksi muokattu: 29.01.2006 17:09:44 kirjoittanut Asterix » tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 29.01.2006 18:10:46 »

Joo, miulla todennäköisesti menee aamurutiinit uusiksi, kun tässä tuon lopputilin otin.
Mutta ennen sitä se meni näin.
Klo 5.00 kello soi, kävelin unessa jääkaapille. Join lasin piimää ja seuraavaksi istumaan kahvimukin kanssa ja sitä sitten rauhassa muki tai kaksi, ynnä aamulehden luku.
Sen jälkeen suihkuun ja sitten ehostautuminen.
Sittenpä töihin lähtö.
Auto pois tallista ja jos hyvä keli, käsijarrukäännökset pihamaaltalähtiessä ja a vot, vanhakin nuortui taas ja hyvällä mielellä aamu alkoi.  Wink
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #2 : 29.01.2006 18:32:32 »

No pyrin aloittamaan jokaisen päivän hyväntuulisena ja uteliaana, mitä uusi päivä tuo tullessaan. Kiitän, että olen terve ja elämä näinkin reilassa kuin nyt on.

 Smiley
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.2006 18:34:42 »

Jos menen aamuvuoroon, herään n.5.30, juon kahvit ja syön aamupalan. Sitten meikit naamaan, hiukset kiinni ja vaatteet päälle. töihin käpötellessä vielä aamutupakka. Valmiina raatamaan  Wink
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #4 : 30.01.2006 07:54:00 »

Mä joka ilta ajattelen ok,laitan ajoissa kellon että kerkeen koirain kaa lenkille ja oisin varmaan reippampi sitten ,kuten ennen tein.Nykyään vaan en osaa nukkua ja uneni on pätkiä heräämisiä ynms.joten kun aamu kuusi kello soi,meen laittaa kahvia istahdan koneelle katon sään ja keli tiedot,juon ja syön jotaa kahvin kera,käyn tupakilla ,päästän koirat ja odotan että likan kello soi jolloin on alettava etsiä rytkyjä niskaan.en meinaa saada aamulla mitään järkevää tehtyä. Sad jonkin lainen järkeistys aamuihin on saatav kuhan ensin saan uneni takasin, smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 30.01.2006 08:46:20 »

Aamuisin on tiukka aikataulu  Smiley
Suoraan suihkuun silmät ummessa, sitten jugurttia ja kahvia ja hiukan ehostusta ja vaatteet niskaan ja menoksi.
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 30.01.2006 09:12:31 »

No aamulla ylös ja lapset laittaa koulu kuntoon pistän ne pihalle katon vaatteet ja että ne on syöneet sit suihkuun ja omassa rauhassa juon kahvin ja katson aamu uutiset ja sit töihin  angel
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #7 : 30.01.2006 09:35:04 »

Nyt on ollut "miten milloinkin" -tyyliä... Yleensä kuitenkin aamupala ja aamulehti, sitten alan touhuamaan tietsikan kans. pitäs vielä saada viime vuoden kirjanpito kuntoon  Cry Osaisko joku sen verran neuvoa, että mistä kaikista asioista pitää tehdä vastakirjauksia moninkertaisessa kirjanpidossa? (tai siis ohjelmassa kaikki merkitään joko debetiin tai kreditiin, mutta viereen kirjataan että mille tilille...)
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.2006 10:55:27 »

pitäs vielä saada viime vuoden kirjanpito kuntoon  Cry Osaisko joku sen verran neuvoa, että mistä kaikista asioista pitää tehdä vastakirjauksia moninkertaisessa kirjanpidossa? (tai siis ohjelmassa kaikki merkitään joko debetiin tai kreditiin, mutta viereen kirjataan että mille tilille...)

Tuloslaskelman tileille kulut ja tuotot, kulut deb ja tuotot kr. Taseeseen rahat, saatavat omaisuus ja velat.
Mitähän sää mahdoit tarkottaa tarkalleenottaen noilla vastakirjauksilla? Teetkö normaalisti yksinkertasta, vai kaksinkertasta kirjanpitoo?

 Smiley
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 30.01.2006 11:33:29 »

pitäs vielä saada viime vuoden kirjanpito kuntoon  Cry Osaisko joku sen verran neuvoa, että mistä kaikista asioista pitää tehdä vastakirjauksia moninkertaisessa kirjanpidossa? (tai siis ohjelmassa kaikki merkitään joko debetiin tai kreditiin, mutta viereen kirjataan että mille tilille...)

Tuloslaskelman tileille kulut ja tuotot, kulut deb ja tuotot kr. Taseeseen rahat, saatavat omaisuus ja velat.
Mitähän sää mahdoit tarkottaa tarkalleenottaen noilla vastakirjauksilla? Teetkö normaalisti yksinkertasta, vai kaksinkertasta kirjanpitoo?
 Smiley

Siis esim. oon merkinnyt messumaksun debetiin, markkinointikuluihin ja miinustanut saman summan "pankkitililtä" kredit -puolella.
Enpä voi sanoa, mitä "normaalisti" teen, kirjasin pitkän ajan kaikkea omatekoiseen exceltaulukkoon, ja nyt sain tuon ohjelman, johon pitäisi koko viime vuosi siirtää  tickedoff Ohjelma tekee sitte itse näiden tietojen perusteella taseet sun muut, mistä en tajua yhtään mitään :I Tärkeintä olis siis saada nämä lähdetiedot oikein kirjatuiksi. Meneekö esim. matkalaskut vain kreditiin?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 30.01.2006 11:49:53 »

pitäs vielä saada viime vuoden kirjanpito kuntoon  Cry Osaisko joku sen verran neuvoa, että mistä kaikista asioista pitää tehdä vastakirjauksia moninkertaisessa kirjanpidossa? (tai siis ohjelmassa kaikki merkitään joko debetiin tai kreditiin, mutta viereen kirjataan että mille tilille...)


Tuloslaskelman tileille kulut ja tuotot, kulut deb ja tuotot kr. Taseeseen rahat, saatavat omaisuus ja velat.
Mitähän sää mahdoit tarkottaa tarkalleenottaen noilla vastakirjauksilla? Teetkö normaalisti yksinkertasta, vai kaksinkertasta kirjanpitoo?
 Smiley

Siis esim. oon merkinnyt messumaksun debetiin, markkinointikuluihin ja miinustanut saman summan "pankkitililtä" kredit -puolella.
Enpä voi sanoa, mitä "normaalisti" teen, kirjasin pitkän ajan kaikkea omatekoiseen exceltaulukkoon, ja nyt sain tuon ohjelman, johon pitäisi koko viime vuosi siirtää  tickedoff Ohjelma tekee sitte itse näiden tietojen perusteella taseet sun muut, mistä en tajua yhtään mitään :I Tärkeintä olis siis saada nämä lähdetiedot oikein kirjatuiksi. Meneekö esim. matkalaskut vain kreditiin?


Jösses... ja minä kun luulin olevani ainoa friikki aamutoimieni kanssa... idiot2 2funny

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #11 : 30.01.2006 11:59:11 »


Jösses... ja minä kun luulin olevani ainoa friikki aamutoimieni kanssa... idiot2 2funny

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix


Joo, voisinpa lisätä tuohon aamupalaan ja aamulehteen sen, että seuraavaksi kannan koko kirjattavan paperiläjän tuohon koneen viereen, ja sitten kun olen nettaillut niin kauan, että pitää alkaa laittaa ruokaa kotijoukoille, kannan paperit takas  Grin
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #12 : 30.01.2006 12:38:18 »

Mun aamut alkaa viikolla: kello soi. Prkl joko on aamu! prkl painan torkkua,
prkl taas se soi. Vääntäydyn ylös sängystä ja koiran kans ulos. Menen töihin
syömättä aamupalaa, enemmän tai vähemmän myöhässä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
mammamma
Vieras
« Vastaus #13 : 30.01.2006 13:22:00 »

Kiitokset Keho Smiley Jokin tuossa ei nyt ihan natsaa, kun vilkuttaa debetin ja kreditin eroa... pitääpä tutkailla
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #14 : 30.01.2006 13:37:30 »

[quote author=mammamma link=topic=2957.msg29636#msg29636 Siis esim. oon merkinnyt messumaksun debetiin, markkinointikuluihin ja miinustanut saman summan "pankkitililtä" kredit -puolella.
Enpä voi sanoa, mitä "normaalisti" teen, kirjasin pitkän ajan kaikkea omatekoiseen exceltaulukkoon, ja nyt sain tuon ohjelman, johon pitäisi koko viime vuosi siirtää  tickedoff Ohjelma tekee sitte itse näiden tietojen perusteella taseet sun muut, mistä en tajua yhtään mitään :I Tärkeintä olis siis saada nämä lähdetiedot oikein kirjatuiksi. Meneekö esim. matkalaskut vain kreditiin?
Lainaus

Kirjanpito-ohjelmaan kirjataan kaikki tapahtumat (kuitit) kaksipuoleisena. Eli etsitään tililuettelosta sopiva kulutili esim. markkinointikulut tai matkakulut, vastatili on se , mistä kulu on maksettu. Jos kirjanpidossasi on käytössä käteiskassatili, pankkitili tai yksityisotot, niin valitset näistä sopivimman. Vastaavasti, jos olet myynyt jotain ja saanut rahaa, kirjaat tulleen tuoton sopivalle myynti- tai tuottotilille ja rahat sille tilille, mille ne ovat tulleet, joko käteiskassaan tai pankkitilille, tai yksityistilin.  Oletan, että sinulla on Toiminimi, jonka puitteissa toimit?  Kirjanpitosi ei täsmää ts. Tase, jos et kirjaa tapahtumia kaksipuoleisesti.

 Smiley
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: