Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Päänahka kutisee....?  (Luettu 14243 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« : 29.04.2009 09:46:29 »


 Olisiko mitään uutta päänahan kutinaan?

 Olen kokeillut öljyä, ja voiteita, mutta pää kutiaa edelleen ja hilseilee tosi paljon.

 Raavin ja harjaan päätä niin, että päänahka on punainen ja verillä, on tosi kurjaa,.

 Kaikki neuvot ja kokemukset tulee tosi tarpeeseen.  Cry smitten
 
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #1 : 29.04.2009 14:19:14 »

Muutaman tapauksen tiedän, että perheessä ihmeteltiin samaa, kokeiltiin kaikkea mahdollista ja vasta kuukausien kutinan jälkeen tajuttiin, että kaikilla oli ollut täitä ja todella paljon jo pitkään. Mutta siinä siis kutinan voi paikallistaa etenkin niskaan ja korvien taakse. Jos tilanne on paha niin ihan koko pää kutisee.
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.2009 16:12:03 »


 No huhhuh, jos onkin täitä,- mutta irtookohan silloin hilseentapaisia hiutaleita, ja se kuivuus

 on ihan kosketeltavissa,--eikös täit tipu tyynyliiaan ja kammatessa, vai miten ne

 huomaisi?? Embarrassed

 
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #3 : 29.04.2009 23:00:39 »

Ootko kokeillut weledan tyrni-ihoöljyä? Mulla on joskus talvella päänahka tuntunut tosi kuivalta ja kutisevalta, ja tuo on auttanut. Eli oon ihan hieronut sitä päähän, antanut vaikuttaa jonkin aikaa ja sitten pessyt shampoolla. On muutenkin tosi monikäyttöistä, eli sitä voi käyttää myös vartaloöljynä. Joskus oon kokeillut myös kasvoille, ja siitäkin iho tuntui tykkäävän. Smiley Ja tuo kyseinen öljy ei sisällä mitään keinotekoisia mineraaliöljyjä, jotka saattavat itse asiassa vain kuivattaa ihoa lisää.
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #4 : 30.04.2009 06:35:57 »


 Olen kokeillut muita öljyjä, mutta en juuri tuota,

 nyt aijon kyllä kokeilla, kiitti vinkistä miumiu.  smitten
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #5 : 30.04.2009 07:43:58 »

Sattuipa niin, että itsekin kärsin samantyyppisistä oireista, jonka lisäksi on ollut hiustenlähtöä...siis todella kurjaa.

Markkinoille on tullut sellainen kohtalaisen uusi tuote, jota olin hakemassa eräästä apteekista taannoin. Kävin helmikuussa hiusakatemiassa päänahan kutinan ja hiustenlähdön takia sellaisessa hapanhoidossa, joka maksoi paikan päällä 50 euroa kerta. Olen opiskelija, joten hoitojen jatkaminen siellä oli aivan mahdotonta, vaikka koinkin siitä olleen apua.

Sitten törmäsin netissä tähän samaiseen tuotteeseen. Kyseessä on siis hapanhoito (acid treatment), jota laitetaan hiuksiin. On auttanut minua suuresti - lakkasi 3 käyttökerran kutina ja epämiellyttävä olo.


http://www.tukkacure.com/ongelmat/hiuspohjanongelmat/hiuspohjantulehdus/

tuolla sivulla löytyy lista jäsenliikkeistä, jotka myyvät tätä tukka-sarjaa.

Sivulla on muutenkin paljon hyödyllistä tietoa erilaisista hiuspohjan ongelmista.

Toivottavasti löydät avun.

/Epona
tallennettu
Kirsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 30.04.2009 07:49:59 »

Ensimmäiseksi katso käyttämäsi shamppoon pH pitäisi olla 4,5-5,5 ei alle eikä yli neutraali 7 liian korkea, sillä iho on hapan ja asettuu tuolle edellä mainitulle alueelle.
Mitä hiuspohjan rasvaamiseen tulee niin suurempi hyöty on kun lisäät ruokavalioosi monityydyttämättömiä kylmäpuristettuja öljyjä huom! vähintään 2rkl/päivässä.
Hiusterapeuteilta saat esim. EFA öljyä ja saman nimistä shampoota.

Muutamien kymmenien vuosien kokemuksella ja kouluttaneena muutamia satoja terapeutteja uskon,
että saat heiltä parhaan avun.


tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #7 : 30.04.2009 08:11:45 »

Kitty Kiitoksia!

En tiennyt, että öljyillä voi olla suurta merkitystä tämän asian kanssa. Pitääpä lisätä sen syöntiä. Syön tällä hetkellä E-epa nimisiä kapselia, mutta olin ajatellut koittaa seuraavaksi udon öljyä, jota suositeltiin siellä hiusakatemiassa.

Kaksi ruokalusikallista päivässä kuulostaa suurelta määrältä. Onko se varmasti niin suuri määrä?
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #8 : 30.04.2009 21:08:28 »


 KAUNIS KIITOS EPONA, menen pikapikaa apteekkiin ostamaan. smitten smitten
tallennettu
Kirsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 06.05.2009 08:19:07 »

Lueskelin näitä juttuja vasta tänään, mutta annostus on todellakin 2 ruokalusikallista.
Jos tuntuu "nuljakkaalle" suussa niin voit sekoittaa öljyn esim. jugurttiin.
Aika mielenkiintoista sinällään sama ohje pätee niin hyvin rasvaiseen hiuspohjaan kuin hilseileväänkin sekä atooppiseen taiveihottumaan. Kysymyshän on rasva-aineenvaihdunnan toimivuudesta.
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #10 : 07.05.2009 09:31:25 »


 Mitä mieltä olette PELLAVAN SIEMEN ÖLJYSTÄ,??  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: