Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neliöt  (Luettu 27665 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 14.04.2009 12:53:25 »

Noniin, perusaihe.  Cheesy
Aloin tuossa pohtimaan neliöitä, ja sain niistä jotenkin sellaisen käsityksen, että ne ovat hankalampia kuin oppositiot. Oppositioissa kaksi energiaa ovat suoraan ja täysin vastakkaiset keskenään, vetävät eri suuntiin. Silloin pystyy keskittymään kunnolla näiden energioiden taspainottamiseen, jonkinlaisen jännitteisen keskitien löytämiseen, missä ne molemmat vetävät samalla voimalla ja sitten kumoavat toistensa vetovoiman ja pysyvät paikoillaan. Siinä on aivan selvää mihin pitää keskittyä.

Neliöt taas ovat sellaisia, että jokin hiertää, mutta kun nyt ei oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu, että eivät nämä palat millään sovi yhteen, mutta ei niistä löydä oikein mitään erojakaan. Omalla kartallani löytyy esim.  aurinko  aspect_squ  askendentti , josta sanotaan, että sisäinen maailmani ja ulkoinen olemukseni eivät ole tasapainossa. Aspektin haaste olisi siis tasapainottaa ne. Tasapainotus on kuitenkin hurjan vaikeaa, kun ei minun sisälläni ole mitään suurta ristiriitaa, en osaa löytää sitä itse ongelman ydintä. Sillä sen hiertävän kiven kengässä kyllä tuntee aina välillä. En vain tiedä mistä lähteä edes liikkeelle.

Jos neliöt ovat niitä vaikeasti ratkaistavia haasteita, niin kartalta pitäisi löytyä joitain muita aspekteja, joita käyttää apuvälineinä, neliö itsessään kun ei niitä tarjoa. Jos ymmärsin oikein, se voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että ascini on kolmiossa plutoon (joka on harmoninen aspekti jonka energioiden käyttöön saamista ei tarvitse ponnistella) ja aurinkoni löytyy 8.huoneesta, joten molempia näitä hallitsee  skorpioni . Siinä olisi jotain näille molemmille yhteistä, mistä lähteä rakentamaan yhteensopivuutta.  Smiley

Lennokasta ajattelua tänään.  Cheesy Muilla kokemuksia neiliöistä?
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #1 : 19.04.2009 14:48:06 »

Mielenkiintoinen aihe! Hyvä nostaa näitä perusaiheitakin esiin, koska ainakin itselläni tuli ensimmäiseksi pysähdys. Ei osannutkaan sanoa mitään, vaikka periaatteessa neliöiden pitäisi olla ihan astrologian peruskauraa  Cheesy  Heh.

Loppujen lopuksi neliöt eivät kyllä ole kovin helposti aukeavia. Kuten sanoit, ei ole kahta vastakkaista voimaa, jotka vetävät eri suuntiin, vaan vain kaksi erilaista voimaa ja niiden välinen ristiriita. Ja nämä voimathan ovat saman laadun eri ilmentymiä eri elementeissä - miten se vaikuttaa? Esimerkiksi johtava laatu ilmenee eri tavalla Kauriissa ja Oinaassa, toinen edustaa maanläheistä kunnianhimoa, toinen tulisieluisuutta. Periaatteessa suunta on voi olla sama, mutta keinot erilaiset, joskus vastakkaisellakin tavalla repivät. Summa summarum, mielestäni neliö on kriisien kautta kasvamista siinä missä oppositio tasapainottelua, tasapainottamista ja kultaisen keskitien etsintää.

Omalla kartallani on eniten juuri neliöitä ja T-risti johtavissa merkeissä. Kriisejä on käyty läpi ja niiden kautta kasvettu. Neliöistäkö lie johtunut...? Tuo T-risti on kyllä siinä mielessä mielenkiintoinen, että se tarjoaa selkeän vinkin, mitä kautta lähteä purkamaan. Mutta eiköhän se onnistuisi tosiaan niiden harmonisten aspektienkin kautta, joita jompi kumpi neliöissä oleva planeetta tekee?  :Smiley  Hmmm...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #2 : 19.04.2009 18:53:22 »


 Täällä ainakin oppareiden aikana sanansäilä lentää, tickedoff

 ja neliöiden aikana vetäydyn yksinäisyyteen. Angry
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #3 : 20.04.2009 06:40:52 »

Jossain oli kirjoitusta miten jonkin kuvion toiminta perustuu pitkälti toiseen kuvioon.

Mallina vaikka näin: Hankalin kuvio mun kartalla on  mars kauris aspect_squ askendentti ja vastaavasti on  aspect_sex saturnus, mutta ollakseen esimerkiksi trinissä, sen olisi neliöitävä Saturnusta ja trini ascille perustuisi itse asiassa energian tukahduttamiseen.  idiot2

Vastaava meininki on säännöllisillä (vaikkapa tasahuoneilla) kartoilla missä 1. ja 7.huoneen kappaleet ovat lähestulkoon automaattisesti hankalassa aspektissa IC-MC:lle ja kuten myös IC:n tienoilla olevat, ja säännönmukaisesti puolestaan huoneissa 2,6,8 ja 12 olevat kappaleet ovat teknisesti aina positiivisessa aspektissa IC-MC:lle.  idiot2
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #4 : 20.04.2009 09:58:44 »

Hankalin kuvio on  aurinko  aspect_squ  saturnus .
En kyllä paljoa katsele transiitteja. Jos tulee parin vuoden kestoinen  aspect_squ, vaikka tuplana, niin eihän sille mitään voi.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #5 : 20.04.2009 15:21:25 »

Mulla synt.kartalla  saturnus aspect_squ marssaturnus 0 astetta skorpioni ja  mars 26 astetta  kauris . Ehdottomasti kaikkein hiertävin aspekti kartallani - ja koska molemmat osapuolet ovat vielä kriittisissä asteissa, niin näköjään ko. aspekti on erittäin merkittävässä asemassa elämässäni Huh 

Näkyy elämässäni siten, että kun saan jonkun innostuspuuskan, halun ottaa riskiä (Mars), niin Saturnus pistää impulssin kuriin ja painottaa järkeviä ratkaisuja. Ja temperamentti on helposti alavireinen. Lisäksi yksi ärsyttävä piirre on se, että olen ihan järjettömän kova itseäni kohtaan, asetan ihan hulluja vaatimuksia itselleni, eli pitää olla paras, kaikessa.. Jos tavoitteet ei täyty, niin sitten makaan itsesäälissä ja vihaan itseäni. Toisaalta opiskelukuvioissa tuo aspekti on avustanut ja asetetut tavoitteet täytetty hyvin pitkälti Smiley  Ja olen kuullut muilta useampaan kertaan, että älä nyt jumalauta taas rääkkää itteäs.. crazy2  Mies sanoi tuossa joskus, ettei kestä edes katsella, kuinka kovasti kohtelen itseäni ajoittain Sad

Haluaisin joskus vain olla ja elää huolettomasti, olla ajattelematta huomista, nauttia tästä hetkestä, mutta tällä asetelmalla se on aika heikkoa - kun tuon aspektin lisäksi kartan hallitsija on kurinalainen  saturnus .. Sad  Eli eläpä siinä sitten hetkessä, joo.. tickedoff

Mun synt.kartan planeettojen välillä on vain 2 neliötä, eli niitä ei ole paljon, mutta vaikuttavat vahvasti (en laskenut nyt asteroideja tai muita pisteitä mukaan). Eli tuo ym.  saturnus aspect_squ mars ja toinen  pluto aspect_squ mars . Tuo  pluto aspect_squ mars on oikea raivopääaspekti, aiheuttaa ihan järjettömiä vihanpurkauksia ajoittain, joita ei pysty vaan hallitsemaan - sitten lentää lautaset ja kaikki muut kättä pidemmät seinään.. Shocked  Orbi on vain 2 astetta, että vaikutus on ihan käsinkosketeltavissa :Smiley  Ja tunnustan, että osaan olla ihan hirveä päällepäsmäri, kun sille päälle satun, vaikka yleensä olen aika leppoisa ja ryhmähenkinen. Tuo Pluto-aspekti aktivoituu silloin, kun mut ahdetaan nurkkaan, mielipiteitäni ei arvosteta tai joku hyökkää persoonaani kohtaan - sitten kyllä raivaan tieni nurkasta ulos, että räjähtää Grin  Mutta koen helpommaksi kuin tuon Saturnus-Mars-neliön, vaikka onkin aika hallitsematon aspekti aika ajoin..
« Viimeksi muokattu: 20.04.2009 15:34:01 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #6 : 20.04.2009 16:18:23 »



Jos neliöt ovat niitä vaikeasti ratkaistavia haasteita, niin kartalta pitäisi löytyä joitain muita aspekteja, joita käyttää apuvälineinä, neliö itsessään kun ei niitä tarjoa. Jos ymmärsin oikein, se voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että ascini on kolmiossa plutoon (joka on harmoninen aspekti jonka energioiden käyttöön saamista ei tarvitse ponnistella) ja aurinkoni löytyy 8.huoneesta, joten molempia näitä hallitsee  skorpioni . Siinä olisi jotain näille molemmille yhteistä, mistä lähteä rakentamaan yhteensopivuutta.  Smiley

Lennokasta ajattelua tänään.  Cheesy Muilla kokemuksia neiliöistä?

Ahaa, mitäs niitä apuvälineitä olisi? Huone- ja merkkisijainti vai jokin helppo aspekti neliöplaneettojen osapuolille?

Täällä vaivana tarkka  merkurius huone 5 aspect_squ neptunus huoneeseen kolome:
Eli ei nuo elämän arkisimmat peruspaskartelut juur nappaa..Epäkäytännöllisyyttä tms.

Vaan aikuistumisen, elämänkokemuksen, kantapään yms kautta
on opeteltu tämä asioidenhoito-kuviointi jotenkuten
ynnä muu vastuunotto, mikä tämän neliön myötä lienee normaalia hankalampaa:
-On huoleton heinäsirkka muuttunut muurahaiseksi joo..

Ja pää pilvissä eläminen kuuluu täysin asiaan, vieläpä aurinkomerkin puolesta,
mutta aikuisiällä osaan jo löytää ne terveemmät/tervehdyttävimmät elementit
eskapismista/yli-vilkaasta mielikuvituksesta:
-Työuralla ja vapaa-ajalla ihan hyödyksi asti. Ideaa pukkaa ( merkurius huone 5),
toteuttamiskelpoistakin jopa..

Vielä on toki tekemistä sosiaalisen kanssakäymisen ja keskittymiskyvyn  (neptunus huone 3)
jaloissa taidoissa.

Merkurius tekee (jo poistuvaa) neliötä myös Jupiteriin,
mutta tästä kuviosta ei ole niin särmäistä kulmaa hiottavana..

tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #7 : 26.02.2010 12:30:59 »

Jatkanpa nyt sitten tätä aihetta, vaikka tämä onkin suhteellisen vanha. Itselle tuli sellainen ajatus tuosta neliöstä, että vaikka se onkin erittäin haastava aspekti, niin koen, että sen antamat mahdollisuudetkin ovat erittäin suuret. Eli kun sen neliön saa oivallettua niin se antaa luultavasti enemmän positiivista kuin mitkään  aspect_tri. Itse ainakin laiminlyön hyvin helposti kolmioita koska ne ovat tavallaan niitä itselle helppoja asioita joita ei tule kehitettyä, koska niissä ei mikään häiritse.

Olen miettinyt myös sitä, että voisiko ajatella, jos siis otetaan mukaan edelliset elämät, että edellisellä kierroksella olisi jollain tapaa väärinkäyttänyt esimerkiksi omia lahjojaan, ylikorostanut jotain puolta itsestään liikaa ja nyt sitten näiden  aspect_squ kautta meidät laitetaan huomaamaan omat voimat ja mahdollisuudet ja tavallaan taistelemaan omat "lahjansa" takaisin?
Tämä on kyllä lähinnä siis mututuntumaa noihin neliöhin, mutta mitä olette itse mieltä.

Itsellä aika suurena haasteena on  merkurius, jolle  aspect_squ tekevät  neptunusuranus, chiron ja  jupiter. Muihin planeettoihin ei olekaan sitten tuollaista  aspect_squ-rypästä muodostunut. Tämä kyllä näkyy aika paljon siinä, että omia sisäisiä ajatuksia on erittäin vaikeaa tuoda esille tai aina ymmärretään väärin. Hmm, tähän tosin liittyy myös  aurinko aspect_squ askendentti.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
mirka222
Vieras
« Vastaus #8 : 02.03.2010 23:04:03 »

 uranus aspect_squ askendentti ja  uranus aspect_squ merkurius Ja muutama muu, mutta eniten kiinnostaa nuo Urkin neliöt, osaisiko joku kertoa nuista?...Lisäksi meneillään hurjasti Urkin transuja, aikasemminkin oon huomannut, että tuo Urkki kyllä totaalisesti UUDISTAA ihmistä ja joskus kyllä huimaa, kun miettii, että oon Urkin transujen aikana nakannut erään energiaa vievän "ystävän" pois elämästäni sekä lähtenyt 5 vuoden suhteesta, jolla ei tod ollut tulevaisuutta vaan johon olin vain jämähtänyt..No nyt vaikuttaa  uranus aspect_opp askendentti + vähää aikaa sitten  aspect_squ keskitaivas, ja joo aika paljon on energiaa vieviä ihmisiä, ns. tuttuja tai kavereita kaikonnut elämästäni joko itekseen tai sitten mun "välinpitämättömyyden" ja ehdottomuuden avustuksella...Välillä hirvittää, että jääköhän tässä pian ihan yksin tän uudistusvimman takia, mutta ihme kyllä samat vanhat hyvät 7 ystävää jäljellä + ukko (ukosta en mene vannomaan, sanotaan että toistaiseksi Grin)..Tuo Urkki asettaa myös oman itseluottamuksen koetukselle, onko uskallusta tehdä, niin kuin sydän sanoo vaikka saa varmasti armotonta kritiikkiä ympäristöltä? Toisaalta Urkki transujen aikana ei paljon muiden sanat hetkauta...Nyt meni hieman off topic, mutta nuista yllä mainituista olisi mukava tietää lisää..   
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #9 : 08.03.2010 06:35:50 »

Itseltä löytyy myös tuo kyseinen  uranus aspect_squ merkurius. Luin siitä pari päivää sitten jotain Nikulan kirjasta, mutta en nyt mitenkään muisa mitä. Laitan nyt tähän tuo astro.com:in sepustuksen kyseisestä aspektista.

"You are attracted to excitement and exciting ideas, but you may not be a very careful thinker. You tend to jump to conclusions without having enough experience or knowledge. But if you can learn to control your mental energy, this aspect can help you escape from the limits of everyday thinking. You are able to grasp ideas that others cannot even imagine, because you have an unusual ability to think abstractly. But without self-control you will not carry these ideas far enough.

You enjoy challenging other people's beliefs, forcing them to look at their ideas in a new way. This can be very constructive, although it may not be the best way to win friends, especially since you are not very sensitive. By doing this you can genuinely hurt people when you don t need to and shouldn't. "

Itsellä ainakin näkyy tuo, että tykkään haastaa muiden ajatuksia ja uskomuksia ja pakotan sitten heidät näkemään maailman jostain uudesta vinkkelistä. Tästä piirteestä kovin monet eivät juuri pidä. Koulussakin muistan joillain elämänkatsomustiedon ja uskonnon tunneilla asettuneeni tahallaan sille toiselle puolelle, koska se huvitti minua. En juuri välittänyt siitä mitä mieltä itse olin, kunhan sain vähän heräteltyä keskustelua. Toisaalta oikeasti välillä saatan satuttaa ihmisiä, vaikka en sitä tahallani teekään. Se ei ole hirveän mukavaa ja jaankin sen takia ehkä mielipiteitä kaveripiirissä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
spin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #10 : 08.03.2010 19:33:08 »

Hei kaikki neilökammoiset!

Mulla Sepon Astrossa 14 kpl  aspect_squ, ja olen silti vielä hengissä. Ainoat palkkiot
 pluto aspect_sex venus neptunus kuu ja  saturnus aspect_sex aurinko merkurius. Loput yhtymiä ja oppositioita.

Ai niin, on mulla yksi ainoa kolmio  chiron aspect_tri venus

Tarvitaan vain oikea asenne. Simppeliä.
tallennettu

askendentti leijonamars, aurinkojousimies, venus/neptunus/ kuuskorpioni
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #11 : 12.03.2010 15:04:16 »

1:  Saturn (Aqu) Squ [Sco] Pluto     - app 5:52' - power: 36.17

Pluto square Saturn
Saturn square Pluto can indicate self-will and persistence to the point of ruthlessness. There is often exposure to some very difficult emotional experiences, and these may set up a defensive stance that makes the ability to forgive and forget hard to maintain. People with this aspect have the ability to perform difficult work and possess great commitment. Self-restraint can be almost obsessive at times and when motivated by a challenge, their drive and endurance is remarkable.

Niin..

Mutta anteeksiannon kykyä
tuskin koskaan tulen
unohtamaan vaikkakin en
välttämättä anna enää
anteeksi henkilölle, joka
satuttaa minua aina
samalla tavoin ja sitten
pyytää uudelleen ja
uudelleen anteeksi.. Mutta
sehän on puhdasta järkeä,
ei saa antaa heitellä
itseään toistuvasti, miten
sattuu Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12 : 14.03.2010 11:25:49 »

hih. meitsin neliöt:

 askendentti aspect_squ mars
 MC  aspect_squ  pluto
 

Joo mulla on nuo samat, ja erityisesti tuo jälkimmäinen on kyllä hirveä, jota voisinkin muuten lähteä tässä syömään. Tongue
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #13 : 14.03.2010 12:03:02 »

Neliöistä...  Niitä löytyy 6
Aloitetaan ankeimmasta, eli..

 saturnus aspect_squ venus
 saturnus aspect_squ mars
 saturnus aspect_squ chiron

Ja kuten tuolla ylempää, täältäkin löytyy

 pluto aspect_squ keskitaivas

Enkä nyt osaa tuosta äkkiseltään mitään sanoa. Jotenkin sitä aina jumahtaa siihen  pluto aspect_con askendentti... idiot2

 aurinko aspect_squ askendentti ja
 uranus aspect_squ saturnus

Eli hierrettä ja kriisiä crazy2
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 12:09:44 kirjoittanut sangviinikko » tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #14 : 16.03.2010 21:52:53 »

astro.com sanoo tuosta neliöstä näin....että täytyy hieman enemmän yrittää sen eteen että tulee toisten kanssa toimeen. no joo, totta ainakin mulla. mutta psykologin lahjoja voisi olla tarjolla?

tuo   mars aspect_squ askendentti  ihan omana kyökkitulkintana aiheuttaa kahnauksia, riitoja ja hankaluuksia ihmisten kanssa ...ja ainakin mulla itseni kanssa oman pään sisällä. vaikka on niitä sen verran väännetty jo että särmät on alkaneet hioutumaan...

Enimmäkseen kyllä mitä veemäisimpiä aspekteja. Mutta keksin lopultakin miten nuo aspektit hallitaan, mikä piti käydä opettelemassa Kaukoidässä saakka. Siellä tiedetään vallan hyvin. Shocked
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: