Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Chiron.. haavoittunut parantaja...?  (Luettu 21221 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Saakan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« : 06.02.2009 13:00:20 »

 Moikkelis!

Tämä oma Chiron on minulla nyt jäänyt kaivelemaan mieltäni, koska en ole saanut selvitettyä että mitä meinaa, jos se on kaksosissa ja 10.huoneessa aivan lähellä MC:tä? Kertooko se jotain tulevasta ammatista, vai mistä se Chiron oikein kertoo?  Undecided  Smiley Olen nousevaltamerkiltäni neitsyt. Kaksosten hallitsema planeetta (merkurius) löytyy taas leijonasta ja 11.huoneesta...? Opiskelen tulkiksi, joten onko suuntaus yhtään oikea?

Ystävällisin terveisin Saakan
tallennettu
kattikissa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #1 : 06.02.2009 16:19:46 »

Moikka!

itsellänikin on chiron kaksosissa ja jostain joskus luin että, tälläiseltä ihmiseltä ei niinkään haeta lohdutusta vaan rehellistä ja kehittävää keskustelua ongelmista ja niiden ratkomisesta. Kaksosissa oleva chiron juuri kannustaa sinut puhumaan sillä sanoissasi on voimaa.sanoissa ja puheessasi on parantavaa energiaa. sinulta haetaan nimenomaan tietoa. Olen muuten huomannut tämän erittäin paikkaansa pitäväksi kohdallani.
tallennettu

tulta ja vettä
Saakan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #2 : 07.02.2009 16:26:36 »


 Kiitos kattikissa! Tuo auttoi ja paljon!  Smiley

Tuo saattaa pitää myös paikkansa, kun oikein lähtee ajattelemaan: hyvät opiskelutoverini välillä kysyvät minulta neuvoa, että mitä pitäisi tehdä jonkin asian suhteen... Välillä se on todella raskasta, koska ei kuitenkaan ole varma, että olenko oikeassa ja, kun annoin ns. "neuvon" niin alan myöhemmin ajatella, mitä jos olinkin väärässä!!!??  Embarrassed   Cheesy Kammottavaa ja huvittavaa yhtäaikaa!

Saakan
tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #3 : 13.04.2009 14:50:28 »

Moikkelis!

Tämä oma Chiron on minulla nyt jäänyt kaivelemaan mieltäni, koska en ole saanut selvitettyä että mitä meinaa, jos se on kaksosissa ja 10.huoneessa aivan lähellä MC:tä? Kertooko se jotain tulevasta ammatista, vai mistä se Chiron oikein kertoo?  Undecided  Smiley Olen nousevaltamerkiltäni neitsyt. Kaksosten hallitsema planeetta (merkurius) löytyy taas leijonasta ja 11.huoneesta...? Opiskelen tulkiksi, joten onko suuntaus yhtään oikea?

Ystävällisin terveisin Saakan

Terve! Itselläni on tuo sama. Chiron kaksosissa ja 10 huoneessa, mutta mulla se tekee suuren kolmion jupiterin ja marsin kanssa. Ja sitten vielä mun chiron on oppositiossa merkuriuksen ja uranuksen kanssa. Itse tunnen kutsumusta vaihtoehtohoitojen aloille. Aloitan hierojan koulutuksesta.
Tästä tiedän vaan ton chiron kaksosissa merkityksen mikä pistää ihmiset soittamaan aina mulle kun heillä on ongelmia.  angel
tallennettu
Saakan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #4 : 15.04.2009 20:16:44 »

Moi!

Mukava kuulla, että muillakin löytyy samanlainen chironi  Smiley Minulla on myös LYV tuo chiron oppositiossa uranuksen kanssa, jos nyt oikein osasin kartastani katsoa  Smiley Mielenkiintoista nähdä mihin elämä vie...

Saakan
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #5 : 15.04.2009 20:36:22 »

Chiron ja Uranus olivat oppositiossa vuosina 1952-1989
useaan otteeseen, joten aika monilla maailmassa tämä.

Lyhyesti kapinallinen  aspect_opp haavoitettu
individualismi ja itsenäisyys  aspect_opp estot ja ratkaisemattomat ongelmat

eli esim. tarve olla oma itsensä//toteuttaa itseä voi aiheuttaa jotain harmia,
ihmisen hyvät aikomukset on ymmärretty väärin tai niistä koituu jotain sanktioita.

Tietty huone- ja merkkisijainti ynnä muut osumat
Chironiin kertovat lisää miten nuo vastakkainasettelut kullakin ilmenevät..

tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #6 : 15.04.2009 20:49:33 »

Moi!

Mukava kuulla, että muillakin löytyy samanlainen chironi  Smiley Minulla on myös LYV tuo chiron oppositiossa uranuksen kanssa, jos nyt oikein osasin kartastani katsoa  Smiley Mielenkiintoista nähdä mihin elämä vie...

Saakan

Mäkin olen muuten nousevalta merkiltäni neitsyt, että terve vaan!  Grin
tallennettu
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #7 : 18.04.2009 23:44:51 »

Chiron  oinas 4 h.- jonkun tulkinna mukaan jokseenkin  hankala lapsuus. Myös minun tulkintani omasta chironista. buck2
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #8 : 19.04.2009 11:53:31 »

Mulla  chiron harka 3. huoneessa. Tekee ainakin aspektit:

 chiron aspect_opp jupiter
 chiron aspect_inc neptunus
 chiron aspect_tri mars

Näkyy mulla erityisesti lapsuudessa, ongelmia kommunikaation suhteen. Muksuna oli semmoinen fiilis, ettei mua juurikaan kuunneltu/kiinnitetty huomiota, mun kommentit ohitettiin olankohautuksella. Semmoinen fiilis, että ihan kuin tiiliseinälle puhuisi. Vielä nykyään välillä tulee semmoinen fiilis, että mut ohitetaan - tosin synt. kartan TARKKA aspekti  pluto aspect_squ mars aiheuttaa sen, että jos koen, että mut ohitetaan, niin sitten lentää lautanen seinään tai nyrkki pamahtaa pöytään ja sitten kaikki saavat luvan kuunnella, mitä mulla on sanottavaa, prkl! knuppel2 tickedoff  Hiton lyhyt pinna ja tuon kohtalokkaan  pluto aspect_squ mars -aspektin lisäksi reagoiva  kuu tulisessa  leijona :ssa, räyh! Cheesy

Tuo merkkisijainti  harka :ssä aiheuttaa sen, että olen omaisuuden varastoija, kerään koko ajan omaisuutta talteen ja myös samalla pelkään tuhlata. Muksuaikana en ollut onnekas rahan suhteen, keräsin talteen joka pennin, mitä teen nykyäänkin. No, rahankäyttöön liittynee vahvasti maltillinen materialisti  askendentti kauris ja kartan hallitsija, hillitsevä ja kurinalainen  saturnus 8. huoneessa, joka liittynee rahastoihin ja perintöihin. Njaa..

Mutta osaiskos joku osaava kertoa mitään noista yllämainituista Chironin aspekteista?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #9 : 19.04.2009 15:59:02 »

Minäpä teen tänne tällaisen pienen Chiron tietopläjäyksen suomeksi, sitä mukaa kun saan tekstiä suomennettua Smiley

CHIRONIN MERKITYS HUONEISSA

Chiron 1. huoneessa
Tässä huoneessa Chiron tekee sinusta ritarin kiiltävässä haarniskassaan, aina valmiina taistelemaan heikompien puolesta. Kuitenkin, tehdessäsi näin, sinulla on tapana unohtaa itsesi. Voit olla myös hyvä neuvonantaja tai terapeutti (eteenkin terveysasioissa), mutta sinulla tuntuu olevan ongelmia ottaa itse neuvoistasi vaarin. Tämän Chironin ihmiset voivat olla hyviä opettajia, ja, tottahan toki, opettavat toisia tekemään asiat paremmin kuin mitä he itse tekevät. Tähän on olemassa kuitenkin helppo ratkaisu: Neuvo itseäsi samoin kuin neuvoisit muita. Ehkäpä sitten otat omat neuvosi käyttöösi paremmin.

Chiron 2.huoneessa
Chiron opettaa ja antaa neuvoja. Kakkoshuoneessa se liittyy rahaan, omaisuuteen ja arvoihin. Voit näyttää toisille kuinka rahasta pidetään huolta paremmin mitä itse pidät. Oikeastaan oma taloudellinen tilanteesi voi todellisuudessa olla aika retuperällä. Joskus tämä Chiron voi tehdä ihmisestä pihin, mutta rahan kerääminen ei koskaan tuo todellista onnea ja tyytyväisyyttä. Siksi tämän Chironin ihmisten tulisi päästää irti siitä pelostaan, että rahavarannot tai materiallinen kyltäkylläisyyden lähde tukahtuisivat tai loppuisivat kokonaan. Tämä pelko johtuu siitä, että ihmisellä on huono itsetunto, eikä hän arvosta itseään. Hän tuntee, ettei hän oikeastaan edes ansaitse rahaa tai materiaa. On myös mahdollista, että tämä samainen tunne saa ihmisen pihistelyn sijaan antamaan pois kaiken omaisuuteensa.  On tärkeää muistaa, että jos rahan kanssa on ongelmia, se on yleensä heijastuma vain muusta ongelmasta. Avainsana tälle Chironille on itsensä arvostaminen ja rakastaminen.
 
Chiron 3. huoneessa
Jos sinulla ei ole sisaruksia, saatat kokea tämän Chironin eräänlaisena mustana, tyhjänä aukkona elämässäsi. Jos sinulla on sisaruksia, sinulla saattaa olla jatkuvasti ongelmia ainakin yhden kanssa heistä. Tämä on hyvä sijainti äänivalmentajalle (esim. laulunopettaja) tai puheterapeutille. Mitä todennäköisemmin opetat muita puhumaan paremmin mitä itse puhut. Tällä sijainnilla on tapana korostaa kommunikaatiossa ilmeneviä ongelmia tavalla tai toisella. Ei, tämä sijainti ei hyvästä puheterapian taidoista ja puheen opettamisesta huolimatta takaa sitä, että sanomisesi menisi perille. Sen sijaan, sinulla saattaa olla ongelmia sen suhteen, miten saada muut ymmärtämään sinua ja sanomiasi. Joissakin tapauksissa tämä viittaa siihen, ettei sinua kuunneltu, kun olit lapsi. Tämä voi laukaista elämänmittaisen tehtävän nimeltä ”Miten saada muut kuuntelemaan minua”. Kuitenkin, yrititpä miten kovaa tahansa, jäljelle jää aina tunne, ”etteivät he vieläkään kuuntele minua”. Ongelma ei ole siinä, miten paljon sinua kuunnellaan tai ei kuunnella. Vaikka sinua kuunneltaisiin miten paljon tahansa, se ei poista sisäistä tunnettasi kuulematta jäämisen tunteesta, joka juontuu lapsuudestasi. Merkurius Chiron aspekti tuottaa yleensä saman tuloksen. Tämän asian ymmärtäminen on ensimmäinen askel tielläsi päästääksesi irti lapsuuden kivustasi. 

Chiron 4. huoneessa
No, oikeastaan meillä kaikilla on tavalla tai toisella ongelmia vanhempiemme kanssa, kun olemme lapsia. Chiron tässä huoneessa tekee ongelmista ainoastaan merkityksellisempiä. Yleensäkin koti on se paikka, jossa sinulla on ongelmia. Ehkäpä tämän Chironin omaava henkilö on liian kiireinen kodin ulkopuolisten asioiden kanssa, ettei hänelle jää aikaa olla kotona, tai vastaavasti heidän työnsä pakottaa heidät matkustelemaan ja olemaan paljon poissa kotoa.  Mitä todennäköisemmin isä on ollut kroonisesti sairas, aina poissa kotoa tai emotionaalisesti poissaoleva. Tämän sijaintiin voi liittyä myös ”en tunne olevani kotonani missään”-asenne. Chiron tässä huoneessa voi saada ihmisen auttamaan toisia kotiin liittyvissä ongelmissa, vaikka samaan aikaan hänen oma kotielämänsä/kotinsa on retuperällä.

Chiron 5.huoneessa.
Jos tarvitset neuvoa romantiikan saralla, käänny sellaisen henkilön puoleen, jolla on Chiron huoneessa 5. Älä kuitenkaan kysy mitään hänen omasta rakkauselämästään, sillä kysymyksesi saattaisi vetää hänet aivan noloksi. Tämän Chironin omaavat henkilöt osaavat antaa hyviä neuvoja myös lastenhoitoon, urheiluun, peleihin, uhkapeleihin ja markkinointiin liittyen. Kannattaa tehdä juuri niin kuin he sanovat, mutta välttää toimimasta samoin kuin he toimivat näillä elämän osa-alueilla. Chiron tässä huoneessa voi tehdä henkilöstä loistavan valmentajan, joka saa valmennettavansa yltämään aina vain parempiin suorituksiin. Nämä ihmiset tulevat toimeen myös lasten kanssa, niin kauan kuin ne eivät ole omia. Omien lasten kanssa heillä sen sijaan on ongelmia, tai vastaavasti he ovat lapsettomia.  Tämä voi viitata siihen, että pystyt kaikesta huolimatta opettamaan lapsesi olemaan onnellisempia ja menestyneempi kuin mitä itse olet ollut.  Jos Chiron on aspektoitunut hankalasti tähän huoneeseen, sinulla on palava halu saada lapsesi menestymään hinnalla millä hyvänsä juuri niissä asioissa, joissa et ole itse menestynyt tai joita et ole voinut tehdä, mutta joita lapsesi inhoavat. Elät haaveitasi siis lastesi kautta. Turhauttavimmillaan tämä Chiron on henkilö, joka on suorastaan taivaallinen rakastaja, muttei koskaan koe tulevansa itse täysin rakastetuksi ja tyydytetyksi.  Tämä on hyvin yleinen Chironin sijainti, sillä 1 ihmisestä 12:sta on Chiron huoneessa 5. 

Chiron 6. huoneessa
Voit aina neuvoa tai opastaa työtovereitasi tekemään työnsä paremmin kuin sinä. Ehkäpä olet aikamoinen velho saamaan muut terveiksi (6. huone on terveyden huone), vaikka itse samaan aikaan tupakoit ja vedät roskaruokaa. Opettele pitämään huolta itsestäsi ja huomioimaan terveyttäsi ainakin silloin tällöin. Chiron tässä huoneessa voi toimia myös päinvastoin. Se voi tehdä ihmisestä kuninkaallisen diivailijan (olitpa mies tai nainen), joka vaatii muita palvelemaan itseään olematta kuitenkaan koskaan tyytyväinen mihinkään. Myös syömishäiriöt kuuluvat tähän Chironiin. Tämä Chironi voi ilmetä myös erikoisina ruokamieltymyksinä tai inhotuksina (esim. ketsuppia kalakeittoon, sinappia suklaalle, mutta sitten ei siedä tavan sipulia normiruoassa tmv).

 Chrion 7. huoneessa
Tämä henkilö saattaa kuluttaa kaiken aikansa huolehtiakseen kumppanistaan, joka on tavalla tai toisella laiska. Tämä Chiron ilmenee myös henkilöillä, jotka ovat mestareita antamaan avioliittoneuvoja, vaikka oma avioliitto onkin karikolla (tai he eivät edes ole naimisissa). Tämä sopii myös työkumppaneihin. Voit pitää hyvää huolta kumppanistasi ja neuvoa kuinka hän tekee parempaa bisnestä kuin sinä.  Pidä kuitenkin varasi, etteivät he jätä sinua nallin kalliolle heti, kun ovat oppineet bisneskikkasi.

Chiron 8. huoneessa

Olet aivan loistava seksiterapeutti. Mitä todennäköisemmin saat nostettua esille kaikkein romanttisimman ja seksuaalisimman puolen kumppanistasi, kun taas itse tarjoat hänelle vain laihaa lohtua lakanoihin.  8. huone hallitsee toki muutakin kuin seksiä. Saatat ajautua pitämään huolta parisuhteestasi vain koska “olet siinä niin hyvä” tai vaihtoehtoisesti, vetämään puoleesi kumppaneita, jotka haluavat “pitää huolta” siitä, mutta kuitenkin niin, ettei suhde ole tasapainoinen. Saatat tulla liian riippuvaiseksi kumppanisi (tai muiden henkilöiden) rahallisesta tuesta, tai vastaavasti melkein kaikki se mitä ansaitset menee toisista huolehtimiseen.  Sinulla saattaa olla taipumusta ottaa aivan liian helposti omaksesi muiden ihmisten arvoja (perheen, yhteisön tai yhteiskunnan) miettimättä mitä itse haluaisit. Sinulla voi olla taipumusta parantaa muita, mutta pysyä itse kuitenkin parantumattomana.

Chiron 9. huoneessa
Tämä on täydellinen matkanjärjestäjän kuvio. Hän löytää sinulle jännittävimmät ulkomaanmatkat samalla, kun hän itse istuu tunkkaisessa toimistossa pyörittelemässä papereita. Tai sitten hän on julkaisija tai kirjailija, joka saa avustettua muiden kirjailijoiden tuotoksia markkinoille, haaveillen kuitenkin salassa, että saisi joskus omaakin tuotostaan ulos pöytälaatikostaan. Tämän Chironin omaava vanhempi tyrkkii yleensä jälkikasvuaan hankkimaan korkeamman, hienomman koulutuksen, jota hänellä itsellään ei ole. Heillä voi olla mielessään jo tietty ala tai ammatti, johon lapsi ehdottomasti erikoistuu, vaikka lasta tuo ala ei kiinnostaisi tippaakaan. Tämä huone on myös uskontojen huone, ja Chiron tässä huoneessa saattaa saada ihmisen kääntymään jopa fanaattiseen uskontoon sisäisten haavojensa paranemisen toivossa. Tämä Chiron saattaa ilmetä myös pakkomielteenä opintoihin tai matkusteluun

Chiron 10. huoneessa
Tämä Chiron käy taisteluaan uran ja julkisuuden kentällä. Tämä on loistava Chiron yrityksen/organisaation johtoon, tai lääketieteen ja parantamisen uralle, mutta valitettavasti, olipa ura suuntautunut mine tahansa, nämä henkilöt kokevat aina, että he joutuvat huolehtimaan kaikista ja kaikesta, paitsi itsestään.  On tavallista, että he ovat loistavia auttamaan muita menestymään paremmin, mutta eivät itse saavuta koskaan samanlaista menestystä. Tämä voi toimia myös päinvastoin. Henkilöä ei kiinnosta minkäänlainen ura, tavoitteisiin pyrkiminen tai vastuunottaminen, lähnnä siksi, että hän pelkää niin kauheasti epäonnistumista. Ehkäpä vanhemmat olivat liian kovia vaatimuksineen, odottaen sinun menestyvän paremmin mitä teit tai mihin pystyit, tai menestyitpä miten hyvin tahansa, se ei koskaan kelvannut heille. Tällä kolikolla on toki toinenkin puolensa – vanhemmat saattavat haluta, ettei lapsi menestykään ja he kuluttavat aikaansa lapsen morkkaamiseen. Sinussa tämä ilmenee yleensä jommallakummalla tavalla – kiivaana haluna menestyä tai kaikenlaisen vastuun ja menestyksen torjumisena.

Chiron 11. huoneessa
Tämän Chironin ongelma-alueita ovat ystävät, toiveet ja unelmat. On mahdollista, että sinun on vaikeaa pitää yllä ystävyyssuhteita, tai pelkäät ihmisiä ja väkijoukkoja. Toisaalta taas saattaa olla, että etsit epätoivoisesti ystäviä (tai liityt ryhmiin, eteenkin kapinallisiin ryhmiin) tukahduttaaksesi yksinäisyyden tunteesi. Saatat saada aika kasan ”ystäviä”, jotka imevät sinut kuiviin ja käyttävät sinua vain hyväkseen. Yleisimminkin sinä antaudut ystävillesi täysin, halusivatpa he sitä tai eivät, koska se antaa sinulle tunteen, että asiat ovat sinun käsissäsi (tämä on Saturnuksen, hallitsemisen, huone).  Mutta, sinä saatatkin itse olla se, joka imee toiset kuiviin, kyselemällä aina ystäviltäsi neuvoja, hakemassa apua ja kuuntelijaa, vain täyttääksesi psyykkiset tarpeesi, jotka eivät näytä ikinä täyttyvän.

Chiron 12. huoneessa
Henkilöt, joilla on Chiron tässä huoneessa, haluavat epätoivoisesti huolehtia sairaista ja köyhistä, yleensä oman ja perheensä tarpeiden kustannuksella. Vaihtoehtoisesti tämä Chiron saa ihmiset tekeytymään aina sairaiksi (tiedostaen tai tiedostamattaan) yleisestikin itseaiheutetusta psyykkisestä ongelmasta johtuen. He tarvitsevat ja tarvitsevat ja tarvitsevat koko ajan jotain. Tämä Chiron tekee ihmisistä helposti väsyneitä ja laiskoja. Jos omaat tämän Chironin, muista levätä paljon!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 19.04.2009 16:50:40 »

CHIRON ERI MERKEISSÄ

Chiron Oinaassa

Oinas on minuuden merkki ja Chiron tässä yhteydessä saattaa kertoa, että itsearvostus on heikko. Henkilöstä saattaa joskus tuntua siltä kuin häntä ei olisi olemassa ja he luovatkin oman identiteettinsä toisten henkilöiden kautta. Tällainen henkilö saattaa esimerkiksi tarvita jatkuvasti vierelleen kumppania kokeakseen itsensä ja tunteakseen olevansa tärkeä.

Chiron Härässä
Chiron tässä merkissä saattaa antaa henkilölle epätoivoisen tarpeen pitää kiinni joka ikisestä sentistään kieltäen kaikki elämän nautinnot itseltään, tai kieltäen nuo ”materiaaliset, alhaiset arvot” ja näin ollen hän ajaa itsensä köyhyysloukkoon. Ja tiedätkö, ne molemmat ovat pohjimmiltaan tulosta samasta. Kummassakin tilanteessa ihminen kieltää itseltään oikeuden nautintoon ja iloon vain koska hän ei arvosta itseään. Ei pidä itseään minkään arvoisena (Härkä hallitsee materiaa, rahaa ja arvoja). Chiron Härkien tulee oppia nauttimaan elämästä fyysisesti ja materiaalisesti, aina yksinkertaisista halauksista ja hyvästä ravintolaruoasta pitkiin kaukomatkoihin ja ylelliseen viikonloppuun kylpylässä. Heidän on ensin selvitettävä välinsä pirstoutuneen itsearvostuksensa kanssa, ennen kuin he sallivat itsensä heittäytyä fyysisen maailman ihanuuteen.

Chiron Kaksosissa
Kaksonen vastaa kommunikaatiosta. Chiron kaksoset saattavat hälistä pölöttää aivan tuhottomasti tai vastaavasti, puhuvat vain harvoin. Kumpaakin Chiron tyyppiä ei mitä todennäköisemmin kuunneltu lapsena. Heillä on vain se ero, että toinen yrittää tulla kuulluksi puhumalla taukoamatta, kun toinen on taas jo luovuttanut ja muuntunut tuppisuuksi.
 
 Chiron Ravussa
Chiron Ravulla on ollut todennäköisesti lapsuudessaan ongelmia vanhempien, ja eteenkin äidin kanssa, mutta hei! Kellä ei olisi ollut ongelmia ja kärhämää vanhempiensa kanssa? Avain tähän Chironiin on se, miten tuohon asiaan suhtaudutaan. Chiron Ravun posiitivinen puoli on se, että hän voi olla hyvin hoivaava. Tämä on erityisen hyvä ominaisuus minkä tahansa alan terapeuteille ja hoitajille.  Negatiivisena puolena on se, että sinulla on ongelmia itsesi huolehtimisen kanssa. Jokaisella on jonkinasteisia ongelmia, kun kasvetaan aikuisiksi, ja äidin kanssa otetaan yleensä väistämättä yhteen tämän prosessin aikana. Chiron Ravuilla kestää yleensä normaalia pidempään selvittää välejä äidin kanssa tai vastaavasti heidän on hirveän vaikeaa päästää irti äidistä ja tämän hoivasta. Kun olet tehnyt tämän, opit pitämään huolta itsestäsi ja sallit tuon huolenpidon. Lopeta siis valitus ja vinkuminen.


Chiron Leijonassa
Chiron Leijonat ovat hyviä auttamaan ihmisiä luovuuden saralla.  Heistä tulee hyviä taideopettajia tai taideterapeutteja. Negatiivisena puolena tämä voi johtua siitä, että lapsuudessaan heidän luovuuttaan tukahdutettiin tai korostettiin liikaa. Joko tyyliin ”Voi lapsirakas, ei sinusta koskaan voi tulla tähtijääkiekkopelaajaa, laulajaa tai taiteilijaa. Se on ihan liian vaativaa, ei siihen tuosta vain ryhdytä, kilpailu on kovaa. Unohda koko asia”, tai vastaavasti ”Meidän Antti on aivan loistava viulisti! Hän on soittanut jo siellä ja täällä ja tuolla ja voi Antti, tulepa soittamaan tälle naapurin tädille se sinun uusi kappale, niin täti kuulee miten mahtava sinä ole! Antista tulee taatusti uusi viulisti sinfoniaorkesteriin!” Lapset reagoivat näihin viesteihin joko yrittämällä kovasti miellyttää Äitiä ja Isiä (vaikka lapsi itse ei pitäisikään siitä, mitä vanhemmat pistävät hänet tekemään) tai vastaavasti heidän intonsa luovuutta kohtaan sammuu. Hoidoksi tähän suosittelemme ottamaan yhteyttä sisäiseen lapseen ja opettelemaan miten pitää hauskaa luovasti!
 
Chiron Neitsyessä
Chiron Neitsyet ovat hyviä selvittämään, tutkimaan ja käsittelemään yksityiskohtia. He ovat loistavia pitämään huolta myös terveydestä ja yleisestä hyvinvoinnista. Chiron Neitsyt voi olla erittäin kriittinen, omaten pakkomielteen pienen pieniä yksityiskohtia ja ylenmääräistä puhtautta kohtaan. Vaihtoehtoisesti Chiron Neitsyt voi toimia myös toisinpäin, tehden henkilöstä aivan onnettoman mitä tulee asioiden järjestämiseen, organisoimiseen, yksityiskohtien huomioonottamiseen, hyvän työn tekemiseen tai siivoamiseen. Näihin ihmisiin voi iskeä myös luulotauti (esim. pöpöjen kammoneuroosi), tai vastaavasti he kyllä jakavat loistavia neuvoja muille, mutta eivät pidä huolta omasta terveydestään. Ehkäpä se johtuu lapsuudessa koetusta liiallisesta kritisoimisesta.

Chiron  Vaa’ assa

Chiron Vaaka saattaa mahdollisesti sulkea itsensä ulos kaikenlaisesta ihmissuhteisiin liittyvästä.  Vaihtoehtoisesti Chiron Vaaka voi vetää puoleensa kumppanin, joka saa vanhat haavamme taas vuotamaan (tai aiheuttaa uusia). On myös mahdollista, että Chiron Vaaka on itse se, joka repii auki toisten haavoja (tai aiheuttaa uusia). Hyvin usein Chiron Vaa’at haluavat epätoivoisesti itselleen kumppanin, mutta kun kumppani viimein astuu elämään, he ajavat tämän pois, tavalla tai toisella.

Chiron Skorpionissa
Chiron Skorpionit saattavat pelätä omaa voimaansa ja näin ollen piilottaa sen käyttämättömiin. Vaihtoehtoisesti he saattavat tuntea olevansa täysin voimattomia ja piilottavat heikkoudentunteensa ylenmääräiseen pullisteluun ja voimien näyttämiseen (jopa kiusaamiseen asti). Chiron Skorpioneilla saattaa olla myös pakonomainen tarve seksiin tai seksiriippuvaisuus.  Seksiä saatetaan tosin myös pelätä, koska se on liian ”vaarallista” (ajatusmallilla ”seksikumppanit saattavat yrittää hallita minua, en uskalla”). Tämä yhdistelmä sopii hyvin seksiterapeutille, joka pystyy auttamaan muista seksiin liittyvissä ongelmissa, muttei osaa hoitaa omia ongelmiaan. Perintöasiat saattavat myös aiheuttaa päänvaivaa, surua, ahdistusta ja hammastenkiristelyä.
 
Chiron Jousimiehessä
Chiron Jousimiesten tulee oppia katsomaan asioita laajalta näkökulmalta ja oppia arvioimaan. Negatiivisessa muodossa Chiron Jousimiehet eivät suostu kuuntelemaan toisia, koska he mielestään ”tietävät” ja ”ymmärtävät” jo kaiken. Esimerkiksi jos Chiron Jousimies on huoneessa 2, tämä henkilö ei suostu ottamaan kuuleviin korviinsakaan neuvoja raha- ja talousasioihin liittyen, siitä huolimatta, että asiat olisivat tuolla elämän osa-alueella aivan kuralla. Chiron Jousimiehet ovat kyllä hyvin kärkkäitä jakamaan omaa tietoaan muille. Kannattaa aina ottaa varovaisesti ja harkiten vastaan neuvoja, jotka tulevat Chiron Jousimieheltä, eteenkin jos he väittävät olevansa eksperttejä asiassa, josta jakavat neuvojaan. Ne Chiron Jousimiehet, joilla on tahdikkuutta ja jotka eivät ole joka käänteessä tuputtamassa loistavia neuvojaan ja näkemyksiään sinulle, ovat yleensä niitä, joita kannattaa kuunnella, kun he avaavat suunsa.

Chiron Kauriissa
Chiron Kauriiden ongelmat ilmenevät kyvyssä järjestää ja organisoida.  Chiron Kauriit saattavat olla joko äärettömän kontrolloivia ja järjestäytyneitä, tai vastaavasti he kapinoivat kaikkea järjestäytynyttä ja kontrolloitua vastaan. Kuten tavallista, Chiron tässäkin yhteydessä toimii paremmin ulospäin kuin sisäänpäin – muiden asioita on helpompi organisoida kuin omia. Tämä kuvio sopii mainiosti talousasiantuntijalle tai henkilölle, jonka ammattiin kuuluu auttaa toisia järjestämään asioita paremmalle tolalle. 

Chiron Vesimiehessä
Chiron Vesimies on yleensä nero auttamaan toisia ilmaisemaan heissä piilevää neroutta. Vesimies kun hallitsee ideoita ja ajatuksia. Sen erikoisuuksia ovat uudet, kauaskantoiset, kapinalliset, shokeeraavat ja kerrassaan kummalliset ideat ja älynväläykset – juuri sellaiset, joita yhteiskunta ja yleinen mielipide ei vielä pysty sulattamaan. Chiron Vesimies saattaa imeä itseensä ja antautua totaalisesti radikaaleille, uusille ajatus- ja toimintamalleille, tai sitten hän torjuu ne kaikki jyrkästi. Kummassakin tapauksessa heitä ei kiinnosta tippakaan muiden mielipiteet ja näkemykset.  Älä pidättäydy liian tiukasti vanhassa, mutta älä heitä sitä kokonaan poiskaan, ennen kuin olet miettinyt asioita rauhassa. Yritä löytää kultainen keskitie, jossa voisit sulattaa yhteen sekä vanhat, hyvät tavat, että uudet, muuttavat ideat. Näin pääset alkuun sen kanssa, miten tullaan toimeen oman (tai toisten) Chiron Vesimies-yhdistelmän kanssa.

Chiron Kaloissa
Jos olet Chiron Kalat, sinun täytyy keskittyä päästämään irti syyllisyyden tunteesta, joka on täysin perätöntä. Ja älä vain lähde kuljeskelemaan maailman saloille ja etsimään jotakuta, jonka voisit ”pelastaa”, ennen kuin olet pelastanut itsesi.  Pidä varasi ettet sorru ”uhrin” rooliin (tai joudu uhriksi!). Sinulla on kyky auttaa muita olemaan mielikuvituksellisia ja luovia. Oikeastaan saadessasi muut kosketuksiin oman mielikuvituksen ja luovuuden kanssa, sinä tasapainotat omaa Chiron Kalat-yhdistelmääsi. Se poistaa merkin negatiivisia ominaisuuksia.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2009 16:55:08 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 19.04.2009 16:55:31 »

Hupsista, olipa pläjäystä! Kiitos AthaMaaret käännöksestä!
Mistä sinä tuollaista kääntelit?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #12 : 19.04.2009 17:19:14 »

Kiitos tuosta tietopaketista, AthaMaarit!

 chiron on mulla huoneessa 8.  harka

- Toi mitä Chiron tulkitsee huoneessa 8. ei oikeestaan pidä omalla kohdallani paikkaansa.

- Eikä kyllä mene noinkaan miten Chiron Härässä tulkinnoi.

Mulla on ihan päinvastoin Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 19.04.2009 18:08:41 »

CHIRON ASPEKTEISSA

Chiron Aurinko

Tämä on samanlainen vaikutukseltaan kuin Chiron Leijona. Saatat tuntea itsesi “erikoiseksi”. Tämä antaa yleensä tunteen, että olet täällä jotakin suurempaa tarkoitusta varten. Sinulla on kyky auttaa toisia luovuuden ja itseilmaisun saralla, mutta muista, ettet tee sitä oman luovuuden ja itseilmaisun kustannuksella. Negatiivisessa mielessä voit olla erittäin herkkä minkälaiselle kritiikille tahansa. Opettele ottamaan kritiikki kritiikkinä, äläkä pidä sitä hyökkäyksenä tai merkkinä siitä, että sinua vihattaisiin.
 
Chiron Kuu
Kun olit lapsi, oliko sinulla tunne, että äitisi olisi halunnut tehdä jotain muuta kuin huolehtia sinusta? Chiron Kuu saa sinut tuntemaan olevasi jatkuvan kritiikin kohteena, olitpa sitä todellisuudessa tai ei, ja luonnollisesti reagoit tähän ”hyökkäykseen” voimakkaasti. Chiron Kuu ihmisillä voi olla myös taipumusta muiden ”äitinä olemiseen” ja näin auttaa heitä käsittelemään emotionaalista ilmaisuaan. Ethän tukahduta itseäsi tai toisia samoin kuin äitisi teki. 

Chiron Merkurius
Tämän yhdistelmän positiivinen puoli kertoo korostuneesta kyvystä kommunikoida ja puhua, liikuttaa toisten ajatusmaailmoja ja mieliä. Tämä aspekti voi olla hyvin inspiroiva! Mutta, sinusta voi myös tuntua, että olet puhunut viisaasti ja oppineesti, vaikka et todellisuudessa olekaan tehnyt niin. Vaihtoehtoisesti saatat tuntea, että sinun kommunikaatiota vastaan hyökätään heti, kun se osuu naulan kantaan.

Chiron Venus
Yritä löytää iloa, onnea ja nautintoa parisuhteestasi sen sijaan, että olisit jatkuvasti auttamassa kumppaniasi avautumaan paremmin. Chiron Venus saattaa tehdä sinusta loistavan taideopettajan, joka saa oppilaansa tekemään parempaa taidetta, mitä itse tekisit koskaan. Tämä aspekti antaa hyviä taloudellisia neuvoja toisille samaan aikaan kun omat raha-asiat ovat huonossa jamassa. 

Chiron Mars
Ongelmat tämän aspektin kanssa liittyvät aggressiivisuuteen ja itsevarmuuteen.  Tämän aspektin ihmiset kätkevät yleensä riittämättömyyden tunteensa ja ylipäätään tunnemaailmansa hurjaan aggressiivisuuteen, tai vaihtoehtoisesti ovat passiivisia ja kätkevät näin sisäisen raivon ja vihamielisyyden. Selvittääksesi tämän Chiron Mars aspektin sinun on löydettävä tasapaino rauhallisen passiivisuuden ja voimakkaan aggressiivisuuden välillä. Molempia tarvitaan aika ajoin. Chiron Marseista tulee hyviä valmentajia, jotka saavat oppilaansa tekemään atleettisia voimannäytteitä – sellaisia, joihin he itse eivät koskaan pystyisi. 

Chiron Jupiter
Stressiaspektit (neliö, oppositio ja joskus konjunktio) voivat luoda henkilön, jolla on vastaus kaikkeen. Kysy heiltä jotakin. Ongelmana on, että tällainen taipumus kampanjointiin ”minä tiedän mitä tämä ratkaistaan” on yleensä vain tapa piilottaa alleen sisäiset ongelmat niin, ettei niitä tarvitse kohdata. Vaihtoehtoisesti tämä aspekti saattaa kadottaa uskon ja optimistisuuden. Molemmat tapaukset voidaan parantaa kohtaamalla sisäiset haavamme, jotka ovat jääneet toimintamalliemme alle piiloon. Vaarana on, että tämä aspekti luo ihmisestä hihhuligurun tai onnettoman tietäjän. Chiron Jupiter ihmisillä voi olla loistava kyky saada muut innostumaan asioista, mutta he eivät koskaan saa tätä samaa intoa kaadettua itselleen. Toden totta, he pystyvät valamaan toisiin suurta rohkeutta ja optimistisuutta, vaikka he itse olisivatkin pessimistisyyden ja masennuksen pohjamudissa.
 
Chiron Saturnus
Chiron Saturnuksen omaavat henkilöt ovat taipuvaisia tuhottomaan kontrollointiin ja yliorganisointiin. Syy tähän voi olla irtipäästämisen pelko, tai kenties he yrittävät vieläkin miellyttää vanhempiaan ja loistaa heidän silmissään. Vaihtoehtoisesti Chiron Saturnus voi tehdä henkilöstä laiskan, sotkuisen ja totaalisen epäorganisoituneen. Tai sitten he eivät uskalla ottaa seuraavaa askelta tai ovat liian masentuneita sen ottamiseen. 

Chiron Uranus
Tämän aspektin henkilö voi möläyttää suustaan esimerkiksi ”Elä rauhassa tai tapan sinut!” Tämä aspekti rakastaa ihmisiä, mutta ei lihallisessa muodossa. Heidän rakkautensa on ideaalista veljes- ja sisarusrakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Todelliset, elävät, lihaa ja verta olevat ihmiset saavat heidän mielenkiintonsa lopahtamaan. Tämä johtuu siitä, että ihmisen kohtaaminen kasvoista kasvoihin vaatii Chiron Uranuksia näyttämään tunteitaan, ja he kokevat tunteet liian oudoiksi tai sitoviksi, jotta niitä voisi ilmaista. He eivät vain osaa sitä. Chiron Uranukset saavat aikaan varsinaisia mestariteoksia, mutta siitä huolimatta (ja niiden aikana) he tuntevat itsensä typeriksi. Yleensäkin heille nousee jostain jokin idea, jonka he väittävät jälkeenpäin olevan nerokas ja upea. Chiron Uranus henkilöt saattavat olla täysin Uranusmaisia, laukoen jatkuvasti shokeeraavia mielipiteitä, tai vastaavasti kääntyvät vastustamaan raivokkaasti kaikkea uutta. Jos he oppivat maadoittamaan itsensä – pitämään jalat maassa tässä reaalimaailmassa – ja saavat kosketuksen takaisin tunnemaailmaansa, heidän todellinen nerokkuutensa voi virrata puhtaana ja vapaana.

Chiron Neptunus
Neptunuksen alaisuuteen kuuluvat unelmat, mielikuvitus ja intuitio. Negatiivisena piirteenä se näyttää meille miten yritämme paeta elämämme epämiellyttäviä asioita päämme sisälle. Joskus tämä aspekti saa meidän vastustamaan kaikkea ”mystistä”. Tai vastaavasti Chiron Neptunus ei pysty tekemään mitään päätöstä elämässään ottamalla siitä ensin selvää mystisesti, esim. selvänäkijältä. Intuitiiviset voimat saattavat tukkeutua kokonaan. Vaihtoehtoisesti  Chiron Uranus saattaa vastustaa jatkuvasti kaikkia “loogisia” asioita. Chiron Neptunus voi tehdä ihmisestä “luulotautisen”, tai vastaavasti henkilö välttelee kaikenlaisia epämiellyttäviä tilanteita (kaikkea, mikä liittyy työn tekemiseen tai todelliseen maailmaan). Vaihtoehtoisesti Chiron Uranus saattaa olla kova tekemään töitä, ”vastuuntuntoinen” hyvin perinteisellä, totutulla tavalla, tukahduttaen omaa luovuuttaan. Sitten, yhtäkkiä, tämä samainen ennen niin hyvä työn tekijä ratkeaa ryyppäämään tai käyttämään huumeita, tai saa jonkinlaisen psyykkisen romahduksen. Hän saattaa myös ”rakastua” henkilöön, jolla on edellä mainittuja ongelmia. Jos olet tukahduttanut omaa Neptunustasi, mene taidekurssille (tai tanssi!). Tee vapaaehtoistyötä. Jos olet luulotteluun taipuvainen Chiron Neptunus, sinun suojakuoresi on nyt paljastunut. Luulotteleminen ei ole todellinen ongelma. Se on se savuverho, jonka vedät eteesi piilottaaksesi todelliset ongelmasi sen taakse. Herää ja kohtaa ongelmasi.
 
Chiron Pluto
Pluto on kuin superversio Marsista. Ero on vain siinä, että kun Mars tuo asiat pinnalle ja esiin, Pluton voima piilee sisäpuolella, alitajunnassa, joka kasvaa ja kasvaa näkymättömässä, kunnes eräs ”kaunis” päivä räjähtää ilmoille tulivuorenpurkauksen lailla. Negatiivisessa mielessä Chiron Pluto voi (Chiron Marsin lailla) tehdä ihmisestä aggressiivisen kiusanhengen. Mutta, kun Mars haluaa vaan vähän kiusata ja nälviä, Pluto haluaa hallita totaalisesti. Hyvin negatiivinen esimerkki tästä on Francisco Assis, brasilialainen sarjamurhaaja, jolla on Chiron Pluto. Täytyy kuitenkin muistaa, että Chiron Pluto ei yksistään tee ihmisestä murhaajaa. Massamurhaajia on kuitenkin vain muutamia siitä huolimatta, että Pluto ja Chiron liikkuvat niin hitaasti, josta johtuen miljoonilla ihmisillä on tämä aspekti kartallaan. Chiron Pluto saattaa toimia tyrannimaisen hallitsevasti, koska ihminen yrittää kompensoida sillä alitajuista pelkoaan heikkoudesta ja avuttomuudesta. Tähän ei auta muu kuin kohdata nuo pelot ja heikkoudet. Tämä voi näkyä esimerkiksi niin, että Chiron Pluton omaava henkilö joutuu aina kiusauksen kohteeksi tai asettuu rähinöissä ja valtataisteluissa aina sille väärälle, häviävälle puolelle. He eivät uskalla päästää omaa voimaansa pinnalle. Yleensäkin, heidän ollessaan lapsia, millainen Plutovoiman ilmaiseminen tahansa sai heidän vanhempansa hyppäämään takajaloilleen ja painamaan tuon mielenilmaisun taka-alalle, tukahduttaen lasta. Avainasemassa on tunnistaa ja ottaa vastuu omasta voimasta ja etsiä keino miten päästää se ulos luovasti, rakentavasti.

Chiro ja Nousumerkki
Koska nousumerkki on aina laskumerkkiä vastapäätä, nämä kaksi aspektia ovat aina yhteydessä toisiinsa. Tämä tarkoittaa siis sitä, että jos sinulla on Chiro aspektissa Nousumerkkiisi, silloin se on aspektissa myös Laskumerkkiisi. Tämä yhdistelmä vaikuttaa siihen, miten me aloitamme asioita, kuinka lähestymme maailmaa ja millaisena ihmiset näkevät meidät (nousumerkki). Mutta, se vaikuttaa myös siihen miten me suhtaudumme toisiin (laskumerkki). Ihmiset, joilla on Chiron Nousumerkki, voivat olla loistavia opettajia tai parantajia, mutta heissä on myös villimpi puoli, joka voi nousta esiin. Tämä voi aiheuttaa sen, että on helpompaa ”haavoittaa” muita kuin haavoittua itse. Positiivisessa muodossa Chiron Nousumerkki auttaa toisia hoitamaan ja kohtaamaan ongelmiaan.
 
Chiron ja Keskitaivas
Keskitaivas ja Nadir ovat toistensa täydet vastakohta, eli jos toiseen aspektoituu jotakin, se aspektoituu myös toiseen. Chiron tässä aspektissa voi vaikuttaa uraan ja julkiseen kuvaan (Keskitaivas) mutta myös kotiympäristöön (Nadir). Tämä yhdistelmä vaikuttaa myös suhteeseen koskien molempia vanhempia. Kaikilla meillähän on aina välistä kana kynittävä vanhempiemme kanssa, joten ei huolta. Sinun täytyy vain oppia päästämään irti menneestä ja elää elämääsi haluamallasi tavalla.


Ja kaikki edellämainittu tieto löytyy osoitteesa www.bobmarksastrologer.com/Chiron21.5.html
« Viimeksi muokattu: 19.04.2009 18:14:51 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #14 : 20.04.2009 21:43:44 »

Moikkelis!

Tämä oma Chiron on minulla nyt jäänyt kaivelemaan mieltäni, koska en ole saanut selvitettyä että mitä meinaa, jos se on kaksosissa ja 10.huoneessa aivan lähellä MC:tä? Kertooko se jotain tulevasta ammatista, vai mistä se Chiron oikein kertoo?  Undecided  Smiley Olen nousevaltamerkiltäni neitsyt. Kaksosten hallitsema planeetta (merkurius) löytyy taas leijonasta ja 11.huoneesta...? Opiskelen tulkiksi, joten onko suuntaus yhtään oikea?

Ystävällisin terveisin Saakan



Terve! Itselläni on tuo sama. Chiron kaksosissa ja 10 huoneessa, mutta mulla se tekee suuren kolmion jupiterin ja marsin kanssa. Ja sitten vielä mun chiron on oppositiossa merkuriuksen ja uranuksen kanssa. Itse tunnen kutsumusta vaihtoehtohoitojen aloille. Aloitan hierojan koulutuksesta.
Tästä tiedän vaan ton chiron kaksosissa merkityksen mikä pistää ihmiset soittamaan aina mulle kun heillä on ongelmia.  angel


LadyYellowViolet;

Missä elementissä sulla on tuo suurkolmio?

Olisko tuo  chiron positiivinen vaikutuksiltaan jos se on kolmiossa. Yksistään se tuntuu olevan kiusankappale.
Mulla  chiron H 6 ja Jos laskee muutkin kuin planeetat niin se on Tuli - kolmio;  MC  leijonachiron  oinasneptunus ja/tai  jupiter  jousimies
« Viimeksi muokattu: 20.04.2009 21:49:01 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: