Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nuoret, työ ja tulevaisuus.  (Luettu 31920 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epona
Vieras
« Vastaus #30 : 10.05.2010 14:59:15 »

Lainaus
minun mielestä todellinen yhteisöllisyys rakentuu vasta todellisen yksilöllisyyden päälle. mutta ei tätä harvakaan tajua... Roll Eyes <-----en tarkoittanut sinua , vaan yleisesti, ja en halunnut kuulostaa 'paremmin tietävältä', mutta minusta vaan tuntuu että tuon asian merkitystä ei usein edes käsitetä.


yhteisöllisyyttä on liian vähän. mutta se ei ole todellakaan sitä, että se syntyisi niin että puristettaisi samaan muottiin kaikki. tästähän sitä psyykkistä oireilua vasta syntyykin.

Olet kyllä varmasti tuossa oikeassa. Ja kuten sitten kirjoititkin myöhemmin niin nimenomaan se 'negatiivinen' yksilökeskeisyys on se, mikä mielestäni on hieman outoa tässä maailmassa. Kilpailunhalu voi toki myös olla positiivinenkin asia - kunhan nyt pysytään sellaisissa raameissa, ettei tallata toisia matkalla.

Ihmisarvo on muuten sana, jota tämä maailma pyörittää tuon tuostakin mediassa ja erilaisessa kirjallisuudessa. Sen ympärille on tosiaan rakennettu lakipykäliäkin - silti tuntuu, että se on nyky-yhteiskunnassa aivan hukassa. Aivan kun riittäisi, että siitä puhutaan ja vatvotaan, mutta asioille ei kuitenkaan tehdä mitään...
Hassu juttu.

---

Juttelin erään itseäni vanhemman naisen kanssa vauvoista ja hän tokaisi siihen, että hänestä tuntuu, että nykyajan vauvat ovat aivan eri maata kuin ennen vanhaan. Sanoi, ettei joskus 60-luvulla vauvat olleet yhtä valppaita kun nyään. "Silloin kun minä olin nuorempi vauvat olivat vauvoja, he nukkuivat ja sattoivat joskus satunnaisesti ottaa katsekontaktin, mutta olivat silti hyvin uneliaita. Nykyään tuntuu siltä, että kun vauva syntyy se on jo alusta lähtien silmät auki ja katselee tätä maailmaa uteliaana ajatellen: Tällainenko tämä paikka nyt sitten on?."

 Se oli hauska huomio häneltä.

Sanotaanhan, että ihminen kehittyy ja ajan mittaan nopeammin ja nopeammin. Evoluutioksi kutsuvat tätä ilmiötä siis. Smiley

Uskon itse myös siihen, että ne sielut, jotka valitsevat nyt tulla tänne ovat jo kehittyneempiä - eivätkä oikein tahdo sopia tämän maailman muottiin enää. Ei siis ihme, että ne näkyy sitten nuoruudessa erilaisina ongelmina.

Taas toisaalta - jostain syystähän jokaikinen tänne tulee. Ehkäpä he ovatkin jonain päivänä sitten niitä, jotka vievät muutosta eteenpäin ja muokkaavat yhteiskunnan rakennetta. Mielestäni on ihan hyvä asia, että on elämänkokemusta. Ja mitä enemmän on niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät etteivät asiat toimi ja ovat ns. totuudenjanoisia - sitä vaikeampaa heitä on enää hallita samalla tavalla.

En tiedä - joku järki ja tarkoitushan tälläkin asialla on oltava.
Smiley

/A

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #31 : 11.05.2010 21:38:10 »

ja kiva että K Vega on jo valmis eläkkeelle unelmien toteutuksesta.  Smiley hmm..taitaa noita uusia unelmia ola aika helppo keksiä...

Itse asiassa ei sitä aina tarvitse kehitellä uusia unelmia kun entiset on toteutettu. Pikemminkin voi kehitellä jotain vanhoja kiinnostuksen kohteitaan jotka eivät ole olleet varsinaisia unelmia mutta joissa on sitä jotain, minkä vuoksi ne kannattaa kaivaa esiin vaikka vanhemmalla iällä. Luulenpa että itse kullakin on tällaisia kiinnostuksia hyvin paljon, se voi olla vaikka jotain sellaista missä on ollut skidinä hyvä, mutta joka on kuitenkin jäänyt ajan mittaan muiden asioiden jalkoihin.

Riippuu kylläkin onko unelmien ja kehittämättömien kiinnostusten välillä suurtakin kontrastia, kuten omassa tapauksessani - nuo edellämainitut pystyi toteuttamaan ajoituksen ja tuurin yhdistelmällä ja lopputulos oli lyhytaikainen, toi silmien avauksia ja kokemuksia jotka kyllä muistaa loppuikänsä, mutta jälkimmäiset vaativat aikaa ja paneutumista. Koska varsinaiset unelmat on toteutettu, en hätäile sellaisten kanssa, vaan jaksan nähdä aikaa ja vaivaa muihin asioihin.
tallennettu
jukkap
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #32 : 01.08.2010 13:30:41 »

Paljon taitaa riippua siitä mitä vaadit, haluat itseltäsi sekä toisilta.
Asemaa, rahaa, arvostusta -sitähän me kaikki haluamme.
Missä määrin, onkin jokaisen yksilön kysyttävä omaltakohdaltaan.

Yksi olennainen ristiriitaa aiheuttava tekijä lienee, että erotamme, joko tietoisesti tai epätietoisesti, itsemme yhteiskunnasta ja maailmasta.
Syytämme yhteiskuntaa ja maailmaa julmaksi ja kiireiseksi.
Mutta, mitä on yhteiskunta? Vuorovaikutusta ihmisten välillä, sinun ja minun välillä. Mehän muodostamme tämän yhteiskunnan, eikö tämä ole melko selvä?
Joten pystymme vaikuttamaan vain omaan elämäämme, mikä väistämättä vaikuttaa myöskin toisten elämään. Politiikka ei tätä ongelmaa ratkaise, koska se pitää yllä erittyneisyyttä, jakautumista.

Toinen ristiriitaa luova tekijä on aika.Puhun psykologisesta ajasta, kun haluamme muuttaa "sen mikä on",  siksi "mikä tulisi olla".     
"Olen nyt tässä asemassa mutta, tämä ei kelpaa minulle, haluankin tuohon asemaan jne."
Ja tämä konflikti saattaa jatkua elämän loppuun asti muodossa tai toisessa, kunnes kaikki onkin ohitse.
tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #33 : 11.09.2010 21:34:01 »


joskus oli näissä työpaikka ilmoituksissa yleistä tälläiset määreet kuin 'hyvä paineensietokyky'...yms.

mulla on huono paineensietokyky, ja olen ihminen enkä mikään kampiakseli crazy2


Täällä toinen,jolla on myöskin todella huono paineensietokyky.Noissa työpaikkailmoituksissa näkee yleensä tekstinä:"Etsimme reipasta,ulospäinsuuntautunutta ja oma-aloitteista työntekijää.Hyvät yhteistyötaidot lasketaan eduksi." Kuinkahan monelta työnhakijalta löytyy nuo kaikki piirteet?Veikkaanpa ettei kovinkaan monelta.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
jukkap
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 12.09.2010 16:02:06 »


joskus oli näissä työpaikka ilmoituksissa yleistä tälläiset määreet kuin 'hyvä paineensietokyky'...yms.

mulla on huono paineensietokyky, ja olen ihminen enkä mikään kampiakseli crazy2


Täällä toinen,jolla on myöskin todella huono paineensietokyky.Noissa työpaikkailmoituksissa näkee yleensä tekstinä:"Etsimme reipasta,ulospäinsuuntautunutta ja oma-aloitteista työntekijää.Hyvät yhteistyötaidot lasketaan eduksi." Kuinkahan monelta työnhakijalta löytyy nuo kaikki piirteet?Veikkaanpa ettei kovinkaan monelta.


Nuo piirteet kyllä varmaan löytyvät jokaiselta. Sillä eiväthän nuo piirteet ole erillisiä ihmisestä,eiväthän? Mutta, kuinka korostuneesti nuo piirteet halutaan esiin työntekijältä, on oma asiansa.
tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: