Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vatsa sekaisin  (Luettu 8327 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« : 20.01.2006 23:49:56 »

Olen jättänyt "kertaheitolla" ruokavaliostani kaiken lihan pois, (myös kanan ja kalan). Maitotuotteita, juustoja ja kananmunia käytän kyllä edelleen. Nyt olen ollut tällä ruokavaliolla, lakto-ovo-vegetaristina noin kuukauden. Kaikki on mennyt muuten ihan hyvin, mutta nyt minulla on ainakin neljän päivän ajan ollut vatsa aika sekaisin, toisin sanoen ripuloin. Ripulointi ei ole jatkuvaa, mutta vähintään pari kertaa päivässä joudun käymään (yleensä ruokailun jälkeen) ja uloste on melko vetistä. Minulla on aina vatsa toiminut ihan hyvin, koska minulla on hyvä, suht vilkaskin aineenvaihdunta. Mutta ei tämä kyllä normaalia ole, että tuollaista ripulointia.

Tietääkö kukaan, että mahtaakohan tämä ripulointi johtua tästä ruokavaliomuutoksestani? Onko tämä nyt jotain elimistön totutteluvaihetta ja vain ohimenevää, vai mistähän mahtaa olla kyse? Onko kasvissyöjillä normaalistikin yleensä löysempi uloste, johtuen erittäin kuitupitoisesta ruokavaliosta? Protestoiko elimistöni kenties tällaista yhtäkkistä muutosta vastaan, vai voiko tämä olla jotain elimistön lopullista puhdistautumista lihasta?

Olipas paljon kysymyksiä ja hyvin "likainen" pulma.  2funny Älkää antako sen häiritä. Toivottavasti joku osaisi auttaa... Niin ja tiedoksi vielä, että kaikenmoisten puutosten ehkäisemiseksi syön varalta päivittäin monivitamiinipillerin. Vaikkei niitä puutoksia kyllä pitäisi helposti tulla, sillä syönhän kuitenkin edelleen maitotuotteita, sekä kananmunia...
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

hurma
Vieras
« Vastaus #1 : 20.01.2006 23:54:30 »

Hei,

Tuo on ihan normaalia, ja todella yleistä, kun vaihtaa vegeruokaan.
Varsinki, jos syö paljon kuitua...

Älä stressaa  smitten

Jos se ei mene ohi, niin sitten olisi varmaan hyvä mennä lääkäriin.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 21.01.2006 00:00:43 »

Aina kun muuttaa ruokavaliota, se kannattaisi tehdä vähitellen.. Tai no mikäpä minä sitä nyt olen sanomaan, kun olet jo muutoksen tehnyt.. Wink

Suosittelen reformin maitohappobakteerivalmisteita, ne ovat erittäin hyviä vatsalle.. Tai miksipä ei tavalliset (ja halvemmat) pan acidot ajaisi samaa asiaa.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.01.2006 15:46:29 »

vinkki rakkauden enkelille ja muille vatsa vaivasille.

Minäkin jätin aikoinani "kertaheitolla" ruokavaliostani kaiken lihan pois kalaa lukuunottamatta. Vatsa alkoi kiukutella vuoroin ripulilla ja ummetuksella, mutta onneksi löysin LEPICOL nimisen maitohappobakteeri ja psylliumkuitu valmisteen. Ja nykyään elämä ja vatsa hymyilee ja mikä kamalinta välillä voi itseä kiusata roskaruualla eikä vatsa kiukuttele. SUOSITTELEN!!!!
Parantuminen ruokavaliomuutoksesta kestää aikansa, koska floora vatsassa tarvitsee aikaa muutokseen. Sitä voi itse auttaa hellimällä sitä sopivilla tuotteilla kuten edellä mainitsin. Kroppa testaa Protestoinnilla mielen kestävyyttä ja kiukuttelee puhdistautumista.

Järki käteen ja kokeilemaan vatsan parasta ja kuuntelemalla sekä kokeilemalla oppii tuntemaan mikä itselle on parasta.

 smitten smitten smitten smitten TSEMPPIÄ JA VOINTEJA
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 22.01.2006 16:32:50 »

Kyllä tuo ihan suolen puhdistumiselta kuulostaa Smiley Menee ohi.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 22.01.2006 17:59:56 »

Kannattaisi ehkä harkita jotain puhdistuskuuria tai suolihuuhtelua, jotta liha- ja maitotuotteista kertyneet huona-aineet pääsisivät pois suolen pinnasta.. Kuulostaa epäseksikkäältä, mutta todellakin parantaa oloa! Cheesy
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 22.01.2006 18:08:32 »

.. Kuulostaa epäseksikkäältä, mutta todellakin parantaa oloa! Cheesy

 Grin Eihän sitä tiedä minkä 'tantrisen-kokemuksen' voisi saada suolihuuhtelunkin aikana....
(yhtään väheksymättä tantraa tai edes tarkoituksena piikitellä kyseistä terapia-muotoa)
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 22.01.2006 21:54:59 »

Kiitos kaikista vastauksista!  smitten Pitää kyllä kokeilla noita maitohappobakteereita...
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #8 : 23.01.2006 10:25:04 »

Jos se nyt jotenkin alkaa tuntumaan kamalan hirveältä, kokeile maissitärkkelystä tai perunajauhoja veteen sekoitettuna. Rauhoittaa jotakuinkin himpunverran pahinta ruuttausta.
Annostus oli muistaakseni 1 rkl lasilliseen vettä. Mielellään huoneenlämpöistä.

Kyllä se siitä.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #9 : 23.01.2006 16:27:37 »

Ripulin yksi näkökulma Louise L. Hay "muuta ajatuksesi, muutat elämäsi" kirjasta sanotaan näin:

Ripuli = Pelko. Torjunta. Pako

Affirmaatio = Otan vastaan, sulatan ja luovutan kaiken hyvässä järjestyksessä. Olen sovussa elämän kanssa.

Usein käyn niin, että kun liian nopeasti tekee muutoksia elämässä,esim. alitajunta, keho ja mieli ei tahdo pysyä perässä, etenkin kun on ruokkinut kehoa lihalla, kun sen saanti lakkaa, voi pintaan nousta käsittelemättömiä asioita.

Toivottavasti olosi helpottuu  Smiley
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 26.01.2006 16:17:13 »

Kiitos lisäneuvoista/vastauksista!  smitten Jäin miettimään tuota ripuloinnin pelkomerkitystä.  :Smiley Taitaapa juuri olla, että olen pelännyt nimenomaan tehdä tätä ruokavalioa muutosta jollain tasolla... Ja kaikki aikanaan Keho.  Wink

Tässä kävikin nyt ainakin toistaiseksi sillälailla, että maanantaina sairastuimme koko perhe vauvaamme lukuunottamatta (onneksi) melko rajuun vatsatautiin. Puhdistui sitten kertaheitolla minunkin sisuskaluni viimeistään nyt kaikesta lihasta.  2funny

Ja jännää kyllä, tuon taudin jälkeen on vatsani toimintakin jälleen normalisoitunut. Enkä edes kerinnyt niitä maitohappobakteerejakaan kokeilla ennen tuota vatsatautia muuta kuin juomalla pari lasillista gefilus- mehua. Olo on nyt siis kuitenkin mitä mainioin. Kiitos siis siitä vatsataudistakin, vaikka niin hirveätä se olikin.  buck2

Kaikella on tarkoituksensa jälleen kerran.  2funny
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #11 : 26.01.2006 22:30:25 »

Muistathan sitten syödä papuja ja tummanvihreitä kasviksia ja pähkinöitä. Itse käytän myös kalanmaksaöljyä, piitä ja rautaa ravintolisinä. Ei ole kyllä mitään tuollaisia oireita ollut..
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: