Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elvis Presley  (Luettu 10396 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« : 20.10.2008 22:59:37 »

Elvis Presley oli syntyny 8.1.1935, Tupelo, Mississippi. Nouseva merkki oli Jousimies.

Mahtaako kukaan tietää Presleyn tarkkaa syntymäaikaa?
tallennettu

.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 21.10.2008 07:28:05 »

En valitettavasti mutta http://www.astrotheme.com/portraits/mR7SHaZ3Vz22.htm tsekkaa tuo. Siellä on Elvarin kartta ja juttua.

Elvis  smitten
tallennettu
palmist
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Vain kuolema takaa meille elämän.


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.10.2008 16:31:17 »


Elvis - maailman ensimmäinen ja kuuluisin nahkahousu- kauris Lips Sealed smitten


hieno tulkitsija ja esiintyjä, mikä ääni....vaikkei kai tehnyt biisejään itse, mutta ainutlaatuinen tulkitsija....ei toista Elviksen ääntä maailmassa....




Avivan samaa mieltä tuosta äänipuolesta! ^^
tallennettu

Jos jotain pahaa pitää tapahtua, tapahtukoon se minun aikanani jotta lapsillani olisi rauha.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2008 00:43:25 »

Mun mielestä Elvis oli tyyliltään ennenkaikkea blueslaulaja, ja gospel. Hänen täytyi ilmaista itseään aikansa rock and rollin avulla jotta valkoihosten kovettuneet sydämet avautuis sille sielukkuudelle mikä oli bluesissa.

Mä uskon että Elvis oli Jumalan lähettämä, sanoihan hän itsekin äänestään (ei turhan vaatimattomasti): "When I sing, it's not my voice, it's the voice of God".

Mahtipontista tai ei, olen samaa mieltä  coolsmiley





              The King

« Viimeksi muokattu: 22.10.2008 00:57:23 kirjoittanut body electric » tallennettu

.
palmist
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Vain kuolema takaa meille elämän.


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.10.2008 08:56:09 »

Mun mielestä Elvis oli tyyliltään ennenkaikkea blueslaulaja, ja gospel. Hänen täytyi ilmaista itseään aikansa rock and rollin avulla jotta valkoihosten kovettuneet sydämet avautuis sille sielukkuudelle mikä oli bluesissa.

Mä uskon että Elvis oli Jumalan lähettämä, sanoihan hän itsekin äänestään (ei turhan vaatimattomasti): "When I sing, it's not my voice, it's the voice of God".

Mahtipontista tai ei, olen samaa mieltä  coolsmiley





              The King


Aivan ihana kuva! ^^Piristi päivää taas kumasti.  smitten smitten :Smiley
tallennettu

Jos jotain pahaa pitää tapahtua, tapahtukoon se minun aikanani jotta lapsillani olisi rauha.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2008 20:42:06 »

Hi hi hii  Kiss ilmasin asian ehkä liian yksinkertaistaen, en toki tarkottanu sitä että muut täällä maan päällä, paitsi Elvis P., ois jotain sontiaisia joille Jumala lähetti Elviksen  angel,

lähinnä siis tarkotin että hänen äänensä ja tietyssä mielessä kohtalonsa oli niinku annettu myös ylhäältä -  lainkaan tarkottamatta sitä etteikö jokainen ois siinä mielessä etc you know, ei kai tätä tarvitse enempää selittää...
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #6 : 25.11.2008 15:38:39 »

Näkyykö muuten Elviksen kartasta mitään sellasta että hän olis lavastanu (lavastuttanu ****:n avustuksella) oman kuolemansa?

Hänhän oli kuolemansa aikoihin suuren henkilökohtasen muutoksen partaalla, siis tarve dramaattiseen muutokseen, ei ainoastaan elämäntavat, vaan koko eksistenssi, julkisuus, identiteetti, hän tunsi tarvetta muuttua, poistua.  coolsmiley
tallennettu

.
Norna
Vieras
« Vastaus #7 : 25.11.2008 16:18:52 »

 Sääli kyllä tuo Elvis, tuli dokkari joka voi valaista vähän Elviksen kuolemaa ja se oli tuo pitkäaikainen lihomis-laihtumisruljanssi. Huushollin pitäjänainen kertoi millaista ruokaa Elvis söi ja kyseessä oli karseeta roskaruokaa aamusta iltaan ja sitten taas laihdutuskuurille kun keikkaa pukkas jonka jälkeen paino taas nousi. Sekä vielä ne lääkkeetkin. Ja homma jatkui vuosia.
 Jotenka ei varmaan ollut kauhean terve suhde ruokaan tai omaan kehoon ja sekin varmaan näkyy kartalla. Tosin tuohon aikaan ei vielä edes täysin ymmärretty että jos päivittäin vetää ranskalaisia, hampurilaisia tai amfetamiinia vakituisesti voi ehkä jossain vaiheessa käydä köpelösti. Eikä varmaan laihdutusmenetelmätkään olleet kovinkaan lempeitä silloin.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6594


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 25.11.2008 19:09:53 »

 ceres aspect_con pluto rapu
 chiron.n septiili kaksosista tälle kaksikolle,
 ceres itsestä huolehtiminen,suhde ruokaan, pluto pakkomielle,
septiili,pakonomaisuus,psykologinen kompleksi,kyvyttömyys "käsitellä" ehkä syvälläkin olevaa "rintaruokinnan puutetta"?
 vesta kauris aspect_kvi chiron asia fokusoituu,
ja on silti "varjossa"
 kuu bikvintiili  pluto ceres taas pakonomaisuus mutta myös hänen lahjakkuutensa lantionliikettä myöten,
ja
 juno kuunsolmu vesimies,
vaimon roolia voipi pohtia
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #9 : 25.11.2008 23:21:11 »

 Elviksellähän oli tämä erikoinen suhtautuminen synnyttäneisiin naisiin, eli seksuaalisesti he eivät enään olleet hänen juttunsa. Priscillakin jäi lapsen saatuaan sinne taustajoukkoihin Elviksen elämässä. Näin ainakin kertovat elämänkirjat.
 En tiedä jos Elvari myöhemmin elämässään muutti suhtautumista synnyttäneisiin naisiin.
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #10 : 26.11.2008 01:40:35 »

Elvis kyllä rakasti Priscillaa elämänsä loppuun asti, ja oli kovasti onneton avioeron johdosta, funtsaili jopa tapattavansa tämän uuden rakastajan. Hänen elämänsä kolme tärkeintä naista olivat: tytär Lisa Marie, äiti Gladys ja Priscilla, jonka kanssa kokemastaan rakkaudesta ja sen menetyksestä Elvis ei koskaan toipunu.

Elvis ei muuten syöny niin hirveetä roskaruokaa ku on oletettu, esim ei mitään ranskalaisia joka päivä, ruoka jota hän useimmiten söi oli tyypillistä "Southern"-ruokaa jota hänelle viimeisinä elinvuosina valmisti musta keittäjätär Pauline. Toki siihen päälle "pakolliset" juustohampurilaiset, makkara-pekoniaamiainen (joita aamiaisia söi toisinaan pitkin päivää). Hänen yks kokkinsa, sairaanhoitajatar Cocke, oli pari vuotta haastatellessa sitä mieltä että Elvis ei syöny etupäässä roskaruokaa.

Se on lähinnä myytti, siis tää "Elviksen roskaruoka". Mut Elviksellä oli se ongelma et se söi viimesten parin vuoden ajan liian isoja ruoka-annoksia ja liian usein; kokit sillä oli palveluksessa 24/7.

Niin tosta kartasta olisin ollu kiinnostunu et näkyyks siinä sellasta Suurta Muutosta tai jotain merkittävää dramatiikkaa 16.8.1977? Varmaan jälkiviisaasti kuka tahansa voi nähdä siinä jotain mikä viittaa itsetuhoon tai kuolemaan jos niin haluaa nähdä, mut asiat voi myös tulkita toisella tavalla - uusi alku, jossain muualla?
tallennettu

.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 26.11.2008 08:50:25 »

Body Electricin kanssa olen samoilla linjoilla. Olen käsittänyt että hänen sydämensä särkyi Priscillan lähtiessä. Priscilla oli hänen elämänsä nainen. Vaikka Elviksellä vissiin oli muitakin daameja, olenko oikeassa? Niin silti hän ei koskaan toipunut Priscillan lähdöstä.

Elvis on ihana  smitten
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #12 : 26.11.2008 10:42:26 »

 Ahaa, no sitten me ollaan luettu eri kirjoja Grin. Siinä elämänkerrassa jonka itse luin, Elvis kyllä rakasti Priscilllaa, mutta hänellä oli tuolloin periaate ettei voi seksuaalisesti enään kohdata synnyttänyttä naista eikä heillä ollut enään mitään sänkyhommia Lisa Marien synnyttyä, tätä Priscilla ei kestänyt, ylläri, kun oli kuitenkin nuori nainen. Elviksellä oli sitten myöhemmin jonkun verran muita naisia pyörityksessä, mutta ilmeisesti hän oli hyvätapainen mies joka oli kohtelias eikä mitenkään hypännyt naisten housujen kimppuun heti.

 Mutta en koe tarpeelliseksi puolustaa tuota tai jotain muuta kirjaa, enkä edes Elvistä vaikka hänestä kovasti pidänkin. Sillä kukaan meistä ei Ihan Oikeasti tiedä millainen Elvis oli ja mitä seinien sisällä tapahtui ja mitä ruokaa Elvis söi. Uskon asioita nämä taitavat olla ja kyse on siitä myös mitä haluaa uskoa.
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #13 : 27.11.2008 23:07:04 »

Elviksestä on kirjotettu satoja kirjoja, erään jutun mukaan mitä luin, niin elämäkerrat, kaikenlaiset muut lukemistot ja kuvakirjat mukaanlukien jopa n. 1000 teosta. Eli varmaan erilaisia näkemyskantoja on, joidenki mielestä jotkut kirjat on täyttä satuilua, toisten mielestä just nekertoo totuuden. Lukijalle, jos nyt on kiinnostunu kahlaamaan erilaisia teoksia läpi, oli sitten kyseessä tällasessa tapauksessa kuka tahansa henkilö, jää vaan tehtäväks muodostaa oma, usein henkilökohtasiinkin näkemyksiin pohjautuva kollaashi kaikesta.

Elvis oli tosiaan osittain arvoituksellinen henkilö ja sitä ei mun mielestä ykskään rehellisesti hänestä kirjottava kiellä; ihan noin kirveellä kahtia jakaen - hänellä oli toisaalta se ulkonen ekstrovertti, värikäs, antelias, toisinaan aggressiivinen ja käsittämättömästi käyttäytyvä persoona (Jousimies?), ja sitten hyvin hiljanen, pohdiskeleva, paljon filosofiaa ja erilaisia uskontoja ja mystiikkaa ja joogien kirjotuksia tutkiva sisäinen, henkinen ja hengellinen sisin ja se oli myös tavallaan hänen toinen, "varjo"elämänsä josta aika vähän puhutaan.(Kauris, Kalat)

Monille läheisille Elvis jäi mysteerioks, ehkä hän itsekin halus niin koska koki olevansa (ja olikin) niin monien ihmisten hyväkskäyttämä ja riistämä.
Mitä Elvis söi: Luin mielenkiintosen kirjan aiheesta: David Adler: The Life and Cuisine of Elvis Presley.
Adler on vieraillu kaikilla niillä paikoilla joissa Elvis asu Syvästä Etelästä Las Vegasin kautta Gracelandiin, haastatellu ihmisiä jotka tunsi Elviksen ja noita em. naiskokkeja, esim. Pauline joka asuu vielä Memphisissä lähellä Elviksen kotitaloa ja valmisti Adlerille samanlaista ruokaa mitä aikoinaan teki Elvikselle. Mielenkiintonen kirja, ihan kulttuurillisesti.

Luin myös toisen mielenkiintosen kirjan, Elvis ja Tao,jossa Elviksen mietteitä rinnastetaan taolaisuuteen. Hätkähdyttävä ja osin viisaskin, mutta hiukkasen  täynnä tietynlaista amerikkalaista kritiikittömyyttä, mut kannattaa lukea.
tallennettu

.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: