Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ulkoiseen olemukseen vaikuttavat tekijät kartalla  (Luettu 88782 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 19.01.2006 16:41:49 »

Useimmiten tarkastelemme sisäistä minäämme syntymäkarttamme valossa. Tutkimme ja mietimme, miten se on vaikuttanut (ja vaikuttaa) persoonaamme, kuinka se värittää ja määrittää luonnettamme. Mitkä sen aspekteista vaikuttavat käyttäytymiseemme tai kykyymme selvityä eri tilanteista jne...

Mutta syntymäkartan tekijät voivat muokata myös ulkoista olemustamme, eikö niin?

Mitkä tekijät syntymäkartalla
, palneettojen asemat, merkit, huoneet jne vaikuttavat eniten juuri ulkoiseen olemukseemme? Ulkonäköömme, tyyliimme, vartalon malliimme, kasvojen piirteisiin, väritykseemme jne?

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne ja käsityksiänne asiasta. Heittäkää faktaa, esittäkää arveluja, mielipiteitä ja lisää kysymyksiä. Mitä vaan, kunhan saadaan keskustelua aikaan Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 19.01.2006 21:03:00 »

"Niin ylhäällä kuin alhaalla" - voisiko sanontaa soveltaa siis myös "niin ulkona kuin sisällä"? Smiley Tästä aiheesta ollaan varmaankin montaa mieltä, itsekään en ole ihan hirveän vakuuttunut ulkonäön päättelemisestä kartan perusteella. Muistelen kuitenkin, että vanhalla foorumilla niistä tehtiin joskus osuviakin päätelmiä...kukas muuten olikaan tämän aiheen "ekspertti" siellä? Myös astrologiaristeilyllä taannoin nousimme vuorollamme esiin nousumerkkimme mukaisesti ja kyllä sieltä yleisön joukosta joitain "tyyppiesimerkkejä" erottui. Smiley

Oman käsitykseni mukaan nousumerkillä on paljon tekemistä siinä, millaisen kuvan antaa ulospäin, ehkä siis myös fyysisillä piirteillään. Lisäksi nouseva planeetta (jos tällainen on), antaa oman värinsä vaikutelmaan. Juhani Nummela kirjoittaa näköjään myös Astrologian käsikirjassaan, että tärkeimpiä olisivat askendentti, nouseva planeetta ja aurinkomerkki. Hänen mukaansa jos askendentti on aloitteikkaassa merkissä (Oinas, Vaaka, Kauris, Rapu), ovat kasvot kolmiomaiset, vakaassa merkissä (Härkä, Skorpioni, Leijona, Vesimies) neliömäiset ja joustavassa merkissä (Kaksonen, Jousimies, Neitsyt, Kalat) soikeat. Lisäksi tulen tai ilman merkki askendenttina lisäisi ihmisen pituutta, veden ja maan merkki taas vähentää (tosin planeetta AC:n lähellä vaikuttaisi myös). Tulen merkeillä olisi taipumus kaljuuntua muita aiemmin. Ja klassinen juttuhan on se, että Oinas nousevana tai Mars askendentilla tarkoittaa usein punatukkaisuutta tai punapigmenttiä.

Itselläni on Kalat-aurinko, Kauris nousevana, eikä nousevaa planeettaa. Tosin ensimmäinen planeetta ykköshuoneessa askendentista lukien on Mars ja hiuksissani tosiaan on punapigmenttiä, mutta hyvin vähän. Kesakoita ilmestyy kesällä, mutta nekin ovat melko huomaamattomia. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka (nuorena laiha) ja keskipituinen, jollen keskimääräistä ehkä hieman pidempikin, joten tämä ei ehkä sovi kovin hyvin tuohon sääntöön. Kauris-nousuisilla on muistaakseni joskus sanottu olevan kasvoissa hyvin erottuva luusto (Saturnus symboloi mm. luustoa) ja minullakin on erottuvat poskipäät. Kauris-nousu kylläkin näkyy myös pukeutumisessa: pidän selkeistä, suhteellisen yksinkertaisista vaatteista ja väreistä ja jakkupukujakin kaapista kyllä (työn vuoksi) löytyy. Wink En kuitenkaan pidä epämukavia vaatteita vapaaehtoisesti, joten siinä ehkä näkyy taas löysäilijä-Kalat ja vapautta kaipaava Vesimies (kuu).

Tässä vielä kiinnostava linkki sivustolle, jossa on ryhmitelty ihmisten valokuvia aurinko-, kuu- ja nousumerkin mukaan:

http://www.astrofaces.com/astrofaces/
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 19.01.2006 23:44:46 »

Hei
tuolla astrofaces-sivustolla on joskus tullut käytyä, tänään en saanut sitä jostain syystä wörkkimään...Aikas samankaltaisia kasvoja kuin itsellä tuli vastaan;  aurinko kalat  askendentti vaaka Semmosia pallinaamoja, vähän niinkuin tuo miun avatar.
Uranus nousu sitten sekoittaa pakkaa jonkun verran, paljon omituisia ja eriparisia juttuja fyysisesti sekä ns.tyylillisesti ( jos tyylistä voi ees puhua..)

Niin ja itellänikin on muuten tuo Ajatuksen mainitsema Nikulan kirja ja se on muutenkin aika hyvä peruslähdeteos asiassa kuin asiassa..
tallennettu
s22
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #3 : 19.01.2006 23:47:31 »

Ite olen taas, ettiny pituuteen liittyviä merkkejä ja olen ainakin muutaman esimerkin löytänyt, vaikka ne vieläkin jää mietityttämään. Kuitenkin Matti Vanhasesta tuli mieleen, kun hän on aika pitkäkin tais olla 197cm. Niin hänen kartallaan ainakin tuo Mars Vaa'assa ja Jupiter Leijonassa kertoisi sen asian, mutta toisaalta Kuu Ravussa olisi keskipitkä. Pitäisi vain vielä saada selville lisää näitä Pituuksia eri planeetoissa. Ainakin yks kaverini on 190cm pitkä ja hänellä ne muutamat merkit kertoisi olevan keskipituinen, mutta nouseva Vaaka on sitten ilmeisesti vahvasti aspektoitunu.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #4 : 20.01.2006 00:07:58 »

Tuopa oli uutta että transiitti ascilla muuttaa ulkoisesti?!
Itselläni oli noin vajaa vuosi sitten se  jupiter nousumerkin päällä, mutta ei tullut lihaa luiden ympärille.
Jostain oon kyllä kuullut, että syntymäkartan jupiter ykkösen kärjellä tuo eritoten naisille leveät lanteet..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 20.01.2006 00:09:24 »

Ajatus, Minä muistan topicin vanhalta foorumilta missä silloinen nimim. Pikkulintu arvuutteli ulkonäköä kartan perusteella. Ja taisi olla siinä aika hyvä.

No niin, hänhän se tietysti olikin! Shocked Sorry, Aniara (ex-pikkulintu on täällä siis Aniara)! Grin Alkaa tämä dementia olla jo huolestuttavaa näin nuorella ihmisellä... Kiitos Lia. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 20.01.2006 12:16:00 »

Aurinko oinaana ja nousurapuna kasvoni ovat tosiaan "kolmiomaiset", en ole pitkä. Joten piti kai paikkaansa. Nousuravut usein ovat "lapsenkasvoisia", ainakin mitä olen lähipiiriä tutkaillut  Smiley Ja itseäni myös.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #7 : 20.01.2006 13:46:06 »

"Niin ylhäällä kuin alhaalla" - voisiko sanontaa soveltaa siis myös "niin ulkona kuin sisällä"? Smiley Tästä aiheesta ollaan varmaankin montaa mieltä, itsekään en ole ihan hirveän vakuuttunut ulkonäön päättelemisestä kartan perusteella. Muistelen kuitenkin, että vanhalla foorumilla niistä tehtiin joskus osuviakin päätelmiä...kukas muuten olikaan tämän aiheen "ekspertti" siellä? Myös astrologiaristeilyllä taannoin nousimme vuorollamme esiin nousumerkkimme mukaisesti ja kyllä sieltä yleisön joukosta joitain "tyyppiesimerkkejä" erottui. Smiley

Oman käsitykseni mukaan nousumerkillä on paljon tekemistä siinä, millaisen kuvan antaa ulospäin, ehkä siis myös fyysisillä piirteillään. Lisäksi nouseva planeetta (jos tällainen on), antaa oman värinsä vaikutelmaan. Juhani Nummela kirjoittaa näköjään myös Astrologian käsikirjassaan, että tärkeimpiä olisivat askendentti, nouseva planeetta ja aurinkomerkki. Hänen mukaansa jos askendentti on aloitteikkaassa merkissä (Oinas, Vaaka, Kauris, Rapu), ovat kasvot kolmiomaiset, vakaassa merkissä (Härkä, Skorpioni, Leijona, Vesimies) neliömäiset ja joustavassa merkissä (Kaksonen, Jousimies, Neitsyt, Kalat) soikeat. Lisäksi tulen tai ilman merkki askendenttina lisäisi ihmisen pituutta, veden ja maan merkki taas vähentää (tosin planeetta AC:n lähellä vaikuttaisi myös). Tulen merkeillä olisi taipumus kaljuuntua muita aiemmin. Ja klassinen juttuhan on se, että Oinas nousevana tai Mars askendentilla tarkoittaa usein punatukkaisuutta tai punapigmenttiä.

Itselläni on Kalat-aurinko, Kauris nousevana, eikä nousevaa planeettaa. Tosin ensimmäinen planeetta ykköshuoneessa askendentista lukien on Mars ja hiuksissani tosiaan on punapigmenttiä, mutta hyvin vähän. Kesakoita ilmestyy kesällä, mutta nekin ovat melko huomaamattomia. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka (nuorena laiha) ja keskipituinen, jollen keskimääräistä ehkä hieman pidempikin, joten tämä ei ehkä sovi kovin hyvin tuohon sääntöön. Kauris-nousuisilla on muistaakseni joskus sanottu olevan kasvoissa hyvin erottuva luusto (Saturnus symboloi mm. luustoa) ja minullakin on erottuvat poskipäät. Kauris-nousu kylläkin näkyy myös pukeutumisessa: pidän selkeistä, suhteellisen yksinkertaisista vaatteista ja väreistä ja jakkupukujakin kaapista kyllä (työn vuoksi) löytyy. Wink En kuitenkaan pidä epämukavia vaatteita vapaaehtoisesti, joten siinä ehkä näkyy taas löysäilijä-Kalat ja vapautta kaipaava Vesimies (kuu).

Tässä vielä kiinnostava linkki sivustolle, jossa on ryhmitelty ihmisten valokuvia aurinko-, kuu- ja nousumerkin mukaan:

http://www.astrofaces.com/astrofaces/

Miten tuo nouseva planeetta taas katsottiinkaan?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 20.01.2006 13:51:14 »

Miten tuo nouseva planeetta taas katsottiinkaan?

Nouseva planeetta on askendentista enintään 10 asteen päässä oleva planeetta (joko 12. tai 1. huoneen puolella).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #9 : 20.01.2006 14:30:23 »

Moi,
Olin juuri tuolla Ajatuksen mainitsemalla astroristeilyllä ja tätä Suomessa melko harvinaista nousumerkkiäni (Vesimies) kuvailtiin ulkoisesti "punatukkaiseksi pörröpääksi" ja pientä hymyilyä oli ilmassa, kun nousin ylös - tuolloin minulla oli punaiset, kiharat hiukset. Nyt ne ovat (taas) vaihtaneet väriä ja muotoa, kiitos ihanan kampaajani. Joten Vesimiesmäisyys näkyy mielestäni muuttuvana ja vaihtelunhaluna juuri hiuksissani. Pukeutumistyylinikin ehkä on sellainen. Tuo punainen pörröpää oli mielestäni myös hyvä osoitus transiitista (tosin hieman ennakkona) - tämän vuoden teemana kartallani on Uranuksen yhtymä Auringolle.

Muutoin pituuteni ja kasvojeni muoto on enemmän Aurinkomerkkini, Kalat, mukaiset. Olen lyhyt, hieman pyöreä ja kasvot soikeat. Olen myös havainnut, että useilla Aurinko-Kaloilla on kauniit silmät. Voi päteä myös vesimerkki-nousuisiinkin. (Minulla ehkä enemmän erikoiset kuin kauniit.)

Mieheni on Aurinko-Kauris ja nousu-Jouskari. Hän on keskimittainen, hänen hiuksensa upean harmaantuneet ja tuuheat. Kasvot ovat soikeat. Ex-mieheni on Aurinko-Oinas ja nousu-Leijona (nipinnapin) - hänellä hiusraja on vetäytynyt selvästi ja hiukset ohenevat. Hän on keskimittainen ja kasvot kulmikkaat (varsinkin nenä, joka on saanut kokea pelien tiimellyksessä kaikenlaisia kolhuja). Ja tuo edellä mainittu kampaajani (mies, Aurinko-Rapu) on muistaakseni nousu-Oinas, myös hänellä havaittavissa hiusten ohenemista.
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #10 : 20.01.2006 15:00:10 »

Tämä aihehan on saanut oikein mukavasti tulta alleen Smiley

Tuo Astrofaces olikin hurjan mielenkiintoinen sivusto, kiitos vaan vinkistä ja linkistä Ajatus Kiss. Tuolla kun noita kuvia ja ryhmiä selaili, tuli semmoinen tunne, että kyllä ne taivaankappaleet ehkä jollakin tavalla todella voivat myös määritellä ihmisen ulkoista olemusta. Tietyissä ryhmissä yhtäläisyyksiä oli enemmän ja toisissa taas ei niinkään. Ehkäpä voikin olla, että tietyt asiat ja asemat kartalla leimaavat ulkonäköä voimakkaammin kuin taas toiset Huh

Yks juttu mikä mua hiukan harmittaa tuossa tutkimuksessa niin se, että kun niissä ei ole mitään kuvaselosteita, niin ei voi tietää kenellä on oma tukanväri ja kenellä ei. Silmien väristäkään ei aina saa selvää ja voihan olla myös värilliset piilarit tms. Tosin väritykseenhän vaikuttaa varmasti eniten rotuperimä ja geenit (mutta niinhän toisaalta kasvonpiirteisiin ja ruumiinrakenteeseenkin!). Itse taidan olla ainoa vaaleaverikkö omassa ryhmässäni, mutta ehkä se on vaan tätä skandinaavista verenperintöä Wink. Sekin kurja juttu, että tutkimus keskittyy vain kasvonpiirteisiin! Olisi ollut hauska nähä ovatko muut ryhmäni edustajat yhtä kirppuja kuin minä :Smiley. Tyylistä voisi löytyä myös yhdistäviä tekijöitä...Toisaalta tehokkaampaa tietenkin rajata juttu yhteen osa-alueeseen, säilyy selkeys ja helppo vertailtavuus.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2006 19:26:54 kirjoittanut Katja-Q » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #11 : 20.01.2006 15:56:16 »

Olin juuri tuolla Ajatuksen mainitsemalla astroristeilyllä ja tätä Suomessa melko harvinaista nousumerkkiäni (Vesimies) kuvailtiin ulkoisesti "punatukkaiseksi pörröpääksi" ja pientä hymyilyä oli ilmassa, kun nousin ylös - tuolloin minulla oli punaiset, kiharat hiukset.

Hei Gepardi, muistan kyllä sinut - jäit positiivisesti mieleen hauskana esimerkkinä edustamastasi nousumerkistä. Smiley Istuin sinusta katsoen vasemmalla puolella käytävää, pari penkkiriviä alempana, kahden mustiin pukeutuneen Veskarin välissä. Wink

Katja-Q, huomasin että se Astrofaces oli myös uudistanut vähän "lookiaan" viime käyntiini verrattuna. Täytyypä tsekata uudet kuvat ja miettiä josko tohtisi lähettää omansakin. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #12 : 20.01.2006 16:37:53 »

Juuh, oli näköjään tullut yksi kuva lisää tuonne astrofaces-ryhmääni. Toivoisi vaan enemmän kuvia sinne, noita yhdistelmiä kun on niin kauhean monta. Itse en tunne olevani ainakaan nousumerkkini mukainen(härkä)koska olen pitkä ja hoikka. Voiskohan tuo kuu asc lähellä tuoda sitten vaaleutta...kaikki muut perheestäni ovat tummia. Hmm...
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Lia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #13 : 20.01.2006 19:45:30 »

Ultra nro 7-8/2005 artikkeli Ihmiskehon salainen kiellioppi. Siinä on Hans Steinin luonnehdintoja, piirroskuvia planetaarisista vaikutuksista kasvoihin. Katso ja hämmästy.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #14 : 20.01.2006 20:57:20 »

Musta tuntuu, että mulla on ainakin ihan kaksosen pärstä... Cheesy

Aurinko, mars ja merkurius nääs kaksosissa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: