Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minkä luonnonhengen haluaisit nähdä ja miksi?  (Luettu 12719 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 06.10.2008 16:10:32 »

Nyt kun luonto jotenkin pysähtyy ja pian olemme kohtaamassa niitä alieneitakin, niin vielä yksi mielikuva!

Vai pidättekö mielikuvista?  :Smiley

Oletko koskaan nähnyt luonnon henkiä tai odottanut näkeväsi? Minkä haluaisit nähdä?

Minä melkein olen varma, että lapsena näin haltijattaren metsässä. Se oli kaunis ja utuinen. Mutta se häipyi pian. Olen joskus odottanut, että jälleen tapaisin hänet. Mutta ei ole toteutunut.  Embarrassed

Minulla on eräs ystävä Lapin vaeltaja, joka uskoo vuorenvarmasti luonnon henkiin. Hän kerran sanoi tuntevansa voimakkaasti eräässä tunturin notkossa, että siellä asuu tonttuja. Hän oli istunut kaksi tuntia täysin hiljaa keskittyneenä ja odottanut, että näkisi heidät. Turhaan.

White Eaglen eräässä kirjassa kerrottiin, että osa Atlantiksen asukkaista jäi henkiin ja he näkivät kaikki luonnon olennot. Sittemmin nuo näkijät joutuivat ahtaalle ja vainon alle ja muuttivat Irlantiin ja Skandinaviaan. Sen vuoksi täällä ja Irlannissa elää tarinat luonnon hengistä ja olennoista. Kuulemma.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #1 : 01.11.2008 01:22:54 »

 Voih! smitten

Kyllä luonnonhenkiä on ja kyllä he myöskin näyttäytyvät. smitten
Tosin en tiedä onko sellaista hiippapäistä tonttua miksi me usein miellämme henget.  Grin

Väreinä erottuvat puista.Joskus jopa hyvinkin poikkeavana värinä.Kivillä on melkeinpä poikkeuksetta kasvot,samoin puilla.
Jos katsoo kolmannen silmän kautta,niin huomaa helpommin.
Huolehtivat meidän metsistämme ihanaiset! smitten smitten smitten
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 01.11.2008 02:14:35 »

 Puun henget ovat lähellä sydäntä, näen puiden ympärillä joskus sellaisia valoilmiöitä mutta en tiedä liittyvätkö ne puihin vai ovatko jotain praanahiukkasia (tai hiipivää hulluutta  Wink). Puista inspiroidun ja tahtoisin nähdä puun hengen joskus.

 Ja menninkäisiä tahdon nähdä myös, aistin kyllä metsässä elämää, mutta olisihan se mukava nähdä näillä fyysisillä silmillä myös.
 Miksi - varmuuden vuoksi. Konkreettisuuden vuoksi, vaikkei se aina olekaan tärkeää.
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #3 : 01.11.2008 12:08:31 »

Mäkin haluaisin nähdä puun hengen. Sekä kotimaassa, että thaimaassa.
Olis kiva tietää, onko ne eri näkösiä  Smiley
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 01.11.2008 12:33:04 »

Varsinkin keväällä, kun kaikki puut puhkuvat energiaa...
niin oletteko kokeilleet laittaa kättä eri lajien puunrungoille ja tuntea se.

Niissä ei tunnu vain se pinta, vaan jokin erilainen voima ja kaikki rungot ovat eri lämpöisiä, toiset viileämpi kuin toiset. Lehtipuut usein viileitä, mutta mänty ja kuusi ovat lämpimiä.

Juu, kanssakasvajia he ovat!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.11.2008 12:48:55 »

Niin minäkin, syksy on lempivuodenaikani. Luonto silloin on kypsyttänyt kaiken, antaa kaikkensa.
Siitä pitäisi muistaa myös ihmisen vanhuus, sekin on kypsimmillään, antaa viimeisiänsä. Huomaan itse, että saan olla vanhuuden vierellä ja katsoa kuinka se kääntyy kohti 'talvea' ja marrasta.

Luonto symboliikallaan voisi opettaa meitä enemmänkin, kun vain huomaisimme ja osaisimme nähdä ja kuulle, etenkin tuntea!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 01.11.2008 14:41:16 »

No ehdottomasti jonkun haltian haluaisin nähdä!  Cheesy Kesä on lempivuodenaikani (varsinkin alkukesä), kun kaikki on niin vehreää ja voimissaan ja puhjenut kukkaan.  smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #7 : 01.11.2008 17:44:31 »

DolceVita! Cheesy

Noita samoja värejä näen itse myös puissa. smitten
Ne ikään kuin tulevat "ulos" itse rungosta ja leijuvat oksilla ja siitä ulommas.Joskus metsään kävellessä edessä kulkee erivärisiä valopalloja.
Keijut näen sellaisena hopeasateena ja niitä on kyllä sisälläkin. smitten

Mutta mielikuvissani metsässä onkin sitten vaikka mitä! Grin
Sieluni silmin näen mennikäiset ja tontut,keijut ja joskus elän täydessä satumaailmassa,jossa istun kuin Lumikki,jota metsäneläimet hoivaavat. Grin
Eri vuodenaikoina on erilaisia keijuja.Kukkakeijuja,lehtikeijuja,lumikeijuja,,,
Mutta ne ovat tosiaan mielikuvituksen tuotetta,jonka voi kyllä sydämellään nähdä ja hyvä siinäkin on istua ja kuvitella.

Puut ja kivet ovat minulle rakkaimpia ja eritoten vanhat kuuset ja männyt.Ja kyllä!Puita on kuunneltu ja halailtu,kiitelty ja hoivailtu.Mitä olisi maailma ilman puita! Shocked Undecided
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 01.11.2008 17:45:28 »

Täysin kuiva ja hedelmätön
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 01.11.2008 20:13:20 »

Oikeastaan minä haluaisin nyt nähdä sellaisen juntturan ja suorasukaisen menninkäisen, joka vähän komentelisi minua, vähän rääviisti ja terävästi. Vähän huumorilla höystettynä ja räkättäisi räkäsesti päälle!

Jotenkin kaipaan sellaista olentoa...miksikähän?  Shocked
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #10 : 01.11.2008 21:04:12 »

Juuh, sellainen vähän ärhäkkä menninkäinen sopisi tavata justiinsa nyt! On niin rankkaa kaamosangstia, ettei tiedä miten päin olisi. Mutta ensi yönä voi tavata täällä etelässäkin pitkästä aikaa Pakkasherran, halusi tai ei...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11 : 03.11.2008 09:05:01 »

oih, en näe mitään metsässä vaikka kuinka siristän ja tihrustan  Huh
Silti melkein joka kerta tervehdin metsää ja joskus tuntuu kuin joku ois takanani... silloin kyllä sanon ettei ole kiva, kun siellä ollaan ja tunne menee ohi  Cheesy
Toisaalta en välttämättä tahtois nähdäkään mitään... silloin maailmankuva muuttuu ja onko sen jälkeen tämä ihmisen luoma todellisuus enään sellainen, jossa jaksaa elää? Kun "tietää", se riittää  angel

Muoks.lapsena taisin olla aika avoin ja uskon myös törmänneeni henkiin useasti  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.11.2008 09:07:11 kirjoittanut *Kide* » tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #12 : 07.11.2008 06:19:34 »

DolceVita! Cheesy
Mitä olisi maailma ilman puita! Shocked Undecided
Eräs pieni ihminen oli sitä mieltä että jos puita ei olis, ei myöskään tuulis  2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #13 : 07.11.2008 12:55:51 »

Haluaisin nähdä keijun. Mitä olen nähnyt piirroksia keijuista, ne olennot ovat todella kauniita, siroja ja herkkiä lentolaisia. Yksi kauneimmista mielikuvitusolennoista smitten

Tästä tulikin mieleen syvä ja tuuhea aarniometsä. smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Cheuphaet
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 02.12.2008 00:27:22 »

En muista itse nähneeni luonnonhenkiä, mutta täytyy jakaa yks juttu, nimittäin tänään päiväkodissa, jossa työskentelen, eräs lapsi kertoi nähneensä tontun. Sanoin että "Vau! Monet ei niitä näekään!" johon tuli tietty lisäkysymyksiä että mikshän ei niin vastasin että monet, varsinkin aikuiset, ovat unohtaneet miten niitä nähdään ja että niitä on ylipäätään olemassa. Siihen vastattiin tomerasti että "Mää en kyllä koskaan unohda!!" smitten Tuli hyvä mieli.

Mitä itse topikkiin tulee, olisi kiva nähdä mitä vaan. Grin
tallennettu

aurinko mars venus merkurius leijona
kuu chiron kaksoset askendentti pallas pluto skorpioni jupiter kuunsolmu oinas saturnus uranus ceres jousimies
Cheesy
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: