Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ayanamsa ja Alzbetan Kuu  (Luettu 8266 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Harschi
Vieras
« : 18.01.2006 16:54:42 »

Kun tutkin noita julkkisten aurinkomerkkejä, niin silmään osui pari tapausta, jotka sopivat paremmin edellisen merkin puolelle (mihin ne Fagan/Allen -ayanamsalla tulivatkin) eli Matti Nykänen (Kaksonen vai Rapu? Kaksosessa oli jo ennestään samantyyppisiä urheilijoita) ja Mattiesko Hytönen (Rapu vai Leijona? Ravusta löytyi ennestään aika samantyyppiset kirjoittajat Jouko Lehtoja ja Teuvo Saavalainen).

Ajattelin sitten sitä ja mieleen muistui viime kesän Tallinnan kopterionnettomuuskartta, jossa Lahirilla tuli Vaaka-askendentti (ei mitään järkeä, ihan mykkä kartta) ja Fagan-Allenilla Neitsyt-askendentti (kaikki järki, palaset loksahti kohdalleen, kartta puhui ja volyymilla).

Sitten tuli mieleen Alzbetan Kuu - Kalat vai Vesimies. Ymmärsin, että Alzbeta on aika vahvasti kokenut trooppisen Kalat-Kuun omakseen, joten silloin se viittaisi siihen, että Kuu voisi hyvinkin olla sideerisesti Vesimiehessä - mihin se Fagan-Allenilla tulee.

Viimeinen pisara oli mun miehen Merkurius, joka siirtyi Faganilla edelliseen naksatraan ja navamsaan ja aueta rysähti siellä mulle kerta heitolla. En ole tähän asti kyennyt sitä oikein käsittämään, etenkään mun miehen takavuosien Merkurius-mahadasan ja siihen liittyvien tapahtumien valossa.

Tutkin tietysti omat dasa-jaksot uudella ayanamsalla, nehän heittää kaikki nelisen kuukautta eteenpäin, kun vaihtaa Lahirista Fagan-Alleniin. Oho, nyt mä ymmärrän mm. kesän 2003! Tähän asti se oli ollut mysteeri. Nämä asiat saivat minut vakuuttumaan. Mä olen nyt vaihtanut ayanamsan Fagan-Alleniin. Traagista sinänsä jyotish-yhteisöllisyyden kannalta, mutta minkäs teet, kun toimii niin toimii.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #1 : 18.01.2006 19:14:50 »

Eli toisin sanoen kun ottaa huomioon tuon sideerisen Vesimiehen kuvauksen niin tulos on vetistelijä mikä vetistelijä  Cry

Saturnus-Dasan kanssa siis pyristellään vielä toukokuun loppuun... Sitä vähän pelkäsinkin, ettei se ole vielä ohi... alkanut vähitellen tuntumaan siltä ettei ole vaikka niin jo hetken melkein luulin...

Mutta mitenkäs nyt sitten kun tämän Kuun mukana se Nav (aag, en ikinä muista sitä vaikeaa sanaa help) muuttuu nyt siitä ilmeisesti hyvästä Ravusta Kaksosiin? ja Asc Nav muuttuu Vesimiehestä Skorppariin? Sinänsä mielenkiintoista kun sid. asc. on Kaksonen ja Aurinko Skorpioni... Eli ne tavallaan lähestyvät niitä...? Vain amatöörin huomio... En tiedä tarkoittaako tuo mitään?
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #2 : 20.01.2006 16:34:01 »

Eli toisin sanoen kun ottaa huomioon tuon sideerisen Vesimiehen kuvauksen niin tulos on vetistelijä mikä vetistelijä  Cry

  laugh Niinpä, en tiedä... mutta jos sinua yhtään lohduttaa, niin prinsessa Dianalla ja myös Elviksellä oli Kuu Vesimiehessä, sehän on näköjään siis varsin legendaarinen ja hohdokas asema...  Wink

Saturnus-Dasan kanssa siis pyristellään vielä toukokuun loppuun... Sitä vähän pelkäsinkin, ettei se ole vielä ohi... alkanut vähitellen tuntumaan siltä ettei ole vaikka niin jo hetken melkein luulin...

Tässähän on nyt sellainen mielenkiintoinen pointti, että ayanamsan vaihto vaikuttaa kaikkein eniten dasa-jaksoihin. Kun vaihtaa Lahirista Fagan-Alleniin, niin dasa-jaksot siirtyy yhtenä pakettina nelisen kuukautta eteenpäin. Näin ollen Fagan-Allenin ayanamsaa käytettäessä sun Saturnus-dasa kestää marraskuuhun saakka. Mutta en mä tiedä, onko se niin hirveän paha juttu, Saturnus on kuitenkin ylennyksessä. Mutta voit itse tarkkailla toukokuussa, tuntuuko sisäisessä elämässä jotain olennaista muutosta, vai tuleeko jakson vaihto vasta syssymmällä. Mä kun en tiedä lopullista totuutta...  Huh

Mutta mitenkäs nyt sitten kun tämän Kuun mukana se Nav (aag, en ikinä muista sitä vaikeaa sanaa help) muuttuu nyt siitä ilmeisesti hyvästä Ravusta Kaksosiin? ja Asc Nav muuttuu Vesimiehestä Skorppariin?

No Kaksos-navamsa ei tietysti ole ihan niin hyvä asema Kuulle kuin sen oma navamsa Rapu, mutta ei huonokaan, koska Merkurius on Kuun kaveri. Lisäksi Kuu vaihtui navamsakartan VI huoneesta pahantuottaja Ketun luota V:een, jossa odottaa hyvä planeetta Jupiter, joten ei se vaihto niin paha ole. Itse asiassa tuon Jupiterin ansiosta vois ajatella, että Kuusta tulee sisäisesti puhdashenkisempi, tai miten sen sanoisi... ja viides huonehan liittyy edellisissä elämissä ansaittuun hyvään karmaan ja hengellisiin harjoituksiin. Että en mä sitä murehtisi...  Tongue

Tuota mä en tiedä, mistä tuo askendentin Skorpioni-navamsa tuli, mun ohjelman mukaan se pysyy edelleen siellä Vesimies-navamsassa.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 20.01.2006 17:07:31 »

No aika legendaarista kieltämättä, kyllähän se hieman lohduttaa coolsmiley Vielä kun se siirtyi V huoneeseen Jupiterin kanssa niin ei tuo todella niin pahalta kuulosta ollenkaan.  Smiley

Käytin www.jyotish.net laskuria ja se tosiaan ilmoitti että Merkurius-dasa alkaisi ensi toukokuussa ja se ohjelma siis myös heitti siihen askendentin Skorpioni-navamsan. Auringon navamsa oli edelleen Neitsyt. Mitä noista voisi päätellä? Tämä navamsa kun on itselleni täysin uusi juttu Huh Mitä ohjelmaa muuten sinä käytät?

Ehkä nyt täytyy sitten vaan ajatella, että se Merkurius-dasa alkaa jossain mystisessä vaiheessa tänä vuonna... Katsellaan.

  smitten
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #4 : 20.01.2006 17:15:10 »

Mitä ohjelmaa muuten sinä käytät?

Joku peruste noilla jyotish-netin laskelmilla varmaan on... imuroin itse jyotisa-ilmaisohjelma Jagannatha Horan täältä
http://www.vedicastrologer.org/jh/

Minulla on myös kaupallinen intialaisen astrologian ohjelma Parashara's Light, mutta kun olen vertaillut laskelmia käsin, niin luotan JHoraan enemmän. Se on ilmaisohjelmaksi ällistyttävä.

Sellainen pikku ongelma siinä on, että Fagan-Allen ayanamsan arvo on laitettu '30 liian suureksi verrattuna Lahiriin, mutta se ratkeaa, kun laittaa Preferences --> related to calculations --> ayanamsa --> custom (user defined) --> 53 min 0 sec more than Lahiri (mikä siis on Fagan-Allenin todellinen arvo).
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #5 : 22.01.2006 15:55:55 »

Kiitos tiedosta. Siihen asti kun olen vähän enemmän perehtynyt aiheeseen tyydyn jyotish.netin ohjelmaan.  Smiley

Koko ajan sitä oppii.

Näin muuten viime yönä unta, jossa minulle ilmoitettiin, että Merkurius-dasa alkaa syyskuussa.  Cheesy Kuka tässä mitään ohjelmia kaipaa...  2funny
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #6 : 23.01.2006 16:58:37 »

Näin muuten viime yönä unta, jossa minulle ilmoitettiin, että Merkurius-dasa alkaa syyskuussa.  Cheesy Kuka tässä mitään ohjelmia kaipaa...  2funny

Kato, sä olet saanut unessa ihan oman ayanamsan  Cheesy Nyt pitäis vaan määritellä, millä ayanamsa-arvolla sen dasan saa alkamaan syyskuussa...
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 23.01.2006 18:40:09 »

Sanopas muuta, kun se "kertoja", joka sen mulle kerto ei sitte selittäny sitä sen tarkemmin.  2funny

Jos se oli joku tulevaisuuden ayanamsa, josta me ei vielä tiedetä...  Cheesy
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #8 : 28.01.2006 08:41:55 »

Hulluksi tulee näiden ayanamsa-juttujen takia  crazy2 Olen tässä testaillut ja pohdiskellut pää kuumana ja aika vahva tekijä on se, että mulla on vastassani noin 9548 intialaista astrologia, joista osa hyvinkin kokeneita ja tehnyt hyvinkin yksityiskohtaisia, konkreettisia ja ennen kaikkea onnistuneita kuvauksia/ennustuksia ja jotka käyttää yksimielisesti Lahiria. Mulla on itselläni vähän yli puolen vuoden kokemus aiheesta = vauva-aste. Ei helvetti, lakki kourassa takaisin Lahiriin.

No niin Alzbeta, sun Kuu on mun kirjoissa taas Kaloissa ja Merkurius-dasa on alkanut viime lokakuussa. Mistä näkee, että Harschi on aloittelija aiheessa - no just tästä  idiot2 .
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #9 : 31.01.2006 19:53:12 »

Ahaa, no ehkä toi mun Kuuni ajelehtiminen merkistä toiseen, edes takas sitten kuvaakin parhaiten mun luonnettani kun aika vuorovesi-tyyppinen ihminen oon..2funny

No ainakin se Kuu ayanamsa meni takasin paikoilleen Rapuun, on sitten vaikka sen ilkeen Ketun vieressä VI.

 smitten  laugh
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: