Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunsolumu ja chiron?  (Luettu 4968 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« : 25.08.2008 12:00:26 »

Tietyllä tavalla nostan nyt vanhan aiheen pöydälle, mutta kun en löydä mistään vastausta. Voisikohan täällä joku vähän auttaa  Undecided

Minulla on menossa kuunsolmun paluu ja vielä  chiron yhtymä kuunsolmu. Kohta tulee  mars  aspect_opp  chiron

Kun muuta osviittaa syvään masennukseen en mistään oikein saa (paitsi se hirveä  saturnus : aspect_opp kuu). Niin voisiko kesän ikävät tapahtumat olla johdettavissa ja ymmärrettävissä kuunsolmun ja chironin avulla?

Taustalla on vähintäänkin karminen (en olisi koskaan uskonut sanovani näin) tuttavuus. Vahvemmat voimat veivät meidät yhteen ja erilleen ,lyhyessä ajassa. Ja tälläistahän minulle ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut joten minun on hyvin vaikea hyväksyä tapahtunutta.  Oma ero, isäni menetys, rakkaiden hevosten ja koirien yllättävät kuolemat, omalle kohdalle sattuneet rankat fyysiset loukkaantumiset, burn out, työttömyys, abortti - ei mikään ole tuntunut sydämessä näin pahalta.

Käväsin heinäkuussa tarot-tädillä,  mutta tämä puhui mielestäni puuta heinää. Tai sitten hän tavallaan mokasi kun meni sanomaan tarkan ajankohdan jolloin "jotain tiettyä tapahtuu". ..

Pakko mennä kiven alle, kun kaverit eivät jaksa katsoa minua. Enkä jaksa kuunnella sitä keksi jotain, piristy. Tiedän itse, että nyt on liian paha olla.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 25.08.2008 13:37:00 »

Kyllähän tuo chiron solmun paluu -kuviossa mukana voisi hyvinkin liittyä kipeisiin ja karmallisiin kohtaamisiin. Ilmeisesti se on jollain tapaa tuolle ajalle tärkeä kuvio, kun itsekin nostit sen esiin. Toiset transiitit tuntuvat joskus "tärkeämmiltä" kuin toiset, vaikka meneillään olisi monta samaan aikaan.

Tällaisia aiempia kirjoituksia löysin foorumilta: Noususolmu transiittina ja Noususolmun paluu?.

Lisäksi englanniksi löytyi solmun paluusta tällainen pätkä, sivuilta Astrologycom.com:

Lainaus
The Nodal Return

The Moon's nodes move back by transit to their birth position once every 18.6 years or so, when the transiting nodes form a conjunction with the natal nodes. This means that in our 19th year, we have what astrologers call a Nodal Return. In our 38th year we have another one; in our 56th, another and so on. Significant moments of destiny are marked by these returns, which if we look at these years of our lives, we can clearly see.

It is also notable that, because the nodes are an axis, halving this period gives the Nodal Opposition, the Counter-Nodal Return, when the transiting North Node is in conjunction with the natal South Node and vice versa. So in our 10th year, 28th year, 47th year, 66th year and so on a collison occurs in which the growth patterns indicated by the North Node clash with the established regimes of the South Node, often generating intense insecurities that lead to major transformations of the life-path. This is particularly so in the 28th year, during which the powerful energies of the progressed Lunar Return and the first Saturn Return mark the stressful transition from the Phase of Youth to the Phase of Maturity.

The best way to understand the astrological nature of the Nodes might be to envisage them as bubbling pools of karmic energy. These have a massive potency, which is associated with powerful events and feelings whenever they are activated by progressions or transits. Because the nodes are pools of karma associated primarily with the house in which they are located, the related effects are deep and often seem almost inevitable. It is not for nothing that they are called the Dragon's Head and Tail...

Eli voimakkaita tapahtumia ja tunteita tuossakin luvataan, kun kuunsolmun aktivoi jokin transiitti - eli sinulla ainakin se chiron solmuilla. Ja vielä samaan aikaan tuo saturnus aspect_opp kuu joka voi olla melko raskas - ainakin kalat kuu:lle ja etenkin jos oma kuusi sattuu jo syntymäkartallasikin olemaan osallisena haastavissa aspekteissa.

Ehkä tuon Saturnus-transiitin ajan onkin parempi vetäytyä omiin oloihinsa, koska eihän sekään (onneksi) loputtomiin kestä. Se nyt vain on ajan laatu NYT ja tulevaisuudessa on taas toiset kuviot. Pääasia, että ymmärtää elämän syklisyyden ja sen, ettei "pahaa" ilman "hyvää" ja päin vastoin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #2 : 25.08.2008 15:55:18 »

Kiitos, Ajatus
Hmm, kuunsolmun edellinen paluu oli minulla siihen aikaan kun vedettiin viimeisiä koulussa. Aika erikoista aikaa mutta ei siihen liittynyt mitään dramatiikka ihmissuhderintamalla. Mutta tietttä luopumisen aikaa se oli, ja tulevaisuus täysin pimennossa - kuten nytkin. Hmm, ei ole tarkkaa päivämäärää, mutta jossain tuossa vaiheessa iskä muutti ensimäisen kerran epävirallisesti pois kotoa. Sitä en oikein voinut työstää koska oli pakko selvitä kirjoituksista.

Tietyllä tavalla olin silloin yhtä pihalla kuin nytkin.

 chiron yhtymä solmuuni ajoittuu juuri karmisen suhteeseen vaikeimpiin ajankohtiin. Jos laskee 2 asteen orbilla niin voi ihan tasan sanoa milloin mitäkin tapahtui. Chiron jättää solmuni lokakuun alussa.

Mene ja tiedä.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #3 : 25.08.2008 17:15:20 »

Laksmi, nuo toisaalla kuvaamasi itsetuhoiset ihmiset ehkä liittyvät tähän kuvioon. Olisiko  chiron sen merkki, että jokin tai joku vaatii parantamista? Voimia sinulle!

Laitan nyt tähän samaiseen aiheeseen erään kysymyksen liittyen solmuihin. Nimittäin minulla on jokusen vuoden päästä tulossa tr.  pluto aspect_con laskusolmu ja mietin että mitä ihmettä se voisi merkata.
laskusolmuhan liitetään edellisiin elämiin, joten nouseeko sieltä jotain voimakkaasti vai mitä ihmettä.  idiot2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 25.08.2008 20:09:27 »

Heips Lizzy!!
Kuunsolmuista ja Plutosta on ollut jossain määrin juttua Paluu karttojen tulkinnassa, ehkäpä tästä linkistä löytyy jotain sinulle;
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=9182.msg165780#msg165780

tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: