Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuodenaika vaihtuu...  (Luettu 183774 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #210 : 07.08.2010 20:12:46 »

Cry
Syysasteri kukkii, puinnit alkoivat... syyspimeys ja koleus ovat täällä.
Mukavia aikoja syksyn ihmisille...  smitten
Kynttilät ja villasukat rulettavat... on aika aloittaa elonkorjuu ja syksyn tohinat  angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #211 : 07.08.2010 23:22:57 »

Yöt ovat samettisia, yölinnut ja sirkat sirittävät. Tänään on sataa tihuttanut
ja olin piiiiiiiiitkällä kävelyllä kaupungin osasta toiseen tehden pikkuostoksia uuteen asuntoon.

Mulla on uudet värikkäät italialaiset kumpparit (huippu katumuotia etenkin Italiassa, mutta täälläkin!)
ja uusi tukeva iso sontsa.
Kyllä kelpasi tallustaa, kun ei ollut kylmäkään, eikä kirjavia kumppareitakaan tarvitse hävetä! 2funny

Syksy alkaa tuossa Syyskuun lopulla, vaikka sitä voi hiukan haistaa aikaisemmin.
Mun syksyn tunnelmointiin kuuluu ehdottomasti ooppera tai vastaavasti ranskalainen kevyt jazz
ja voissa ja sipulisilpussa paistetut kanttarellit kynttilöiden valossa ja punaviinin kera.

Mutta Elokuusta... tämä biisi tässä versiossa on aina mulle tuonut mieleen Elokuun
auringon kultaamat viljavainiot ja kypsän viljan tuoksun, juuri kerätyt viinirypäleet,
hedelmät ja kasvikset ja illaksi puutarhaan katettu pitkän puupöydän,
jossa on lihapataa, kasvis -ja lihatorttuja, salaattia ja viiniä ja paljon ystäviä
ja naapureita, ja sitä illallista syödään kauan ja myöhään.  Smiley

Oleellisesti siihen kuuluu lyhdyt puissa ja missäkin, yölintujen ja sirkkojen siritys
ja lyhtyjen ympärillä tanssivat yöperhoset.

http://www.youtube.com/watch?v=teWFnLqjnuY&feature=related
 smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #212 : 08.08.2010 19:20:49 »

Elwyn -kuulostaa hyvältä  smitten
Samoin Elokuinen kattaus pihamaalla, TTTUUI  Wink
Musa on juuri se joka saa haikeuden puseroon ja muistuttaa ajasta oman vapaan kesäloma-ajan viime päivistä... vuonna nakki ja nauris... nuorena, kun kesä kului bikineissä, päivät rannalla ja illat bailaamassa pikku pikkuhamosessa  :Smiley Sanat tulee vieläkin takaraiviosta...

Miun Elokuuhun kuuluu pitkälti rappusilla istuskelua ja pientä vatsanpohjassa tuntuvaa "pelkoa" tulevasta syksystä ja varsinkin pimeyden ajasta. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä voimakkaammin pimeys "tappaa". Tämä biisi todella kuvastaa, vaikka siis ilman kaljakoria ja muita väkeviä  buck2 Niiden kanssa ois viikatemiehellä korjattavaa tässä osoitteessa  Shocked

http://www.youtube.com/watch?v=ccpaaZvDL1k

Kolahti jo pentuna  2funny

Mutta nyt mennään mystisellä, pehmeällä ja varsin upealla elokuulla eteenpäin... kohti koulujen alkua...
Kerätään kesätalteen, makuina, muistoina... lämmittämään  smitten
http://www.youtube.com/watch?v=5_PRUkLyjBg&feature=related

tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #213 : 21.09.2010 08:20:38 »

Woe hewon kukkuran kakka kasat  crazy2
Vettä vaakatasossa ja homehtuvia kukkasia penkeissä... kaivaa kynttilät kehiin ja vetää villaista ylle  Undecided
Olisko jossakin pikakelausnappi, millä tämän ajankohdan sai menemään sujuvammin?

Oletteko huomanneet, kuinka kerttusia ja paulintuja on valtavasti ollut tänä kesänä vierainamme? Ovat nyt hakeutuneet parviin ja kohta ottavat suunnan Afrikan eteläosia... tahtoo mukaan!!!!!
 Cry
Luojan lykky... kevät tulee taas  Cheesy Kolmen kuukauden päästä voin alkaa hehkuttamaan piteneviä päiviä ja suunnitella kevään kylvöjä  smitten
 Grin
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #214 : 21.09.2010 11:00:42 »

Sama tunnelma täälläkin..
Mummot (villasukat) kaivelen kaapista heti kun huomaan pääskysten lähteneen  Cry. Tuntuu ihan siltä kun ystävät lähtis  idiot2.
Just sunnuntaina sovittin yhden ystävän kanssa että nähdään mikäli tässä talvihorroksessa jaksaa, kun sohva/peitto/möllötys-yhdistelmä  vaan tuntuu parhaalta idealta  Grin.
Syksyn ja talven tunnun erakoituvan erittäin lahjakkaasti...jo pelkkä kauppaan meno on joskus vaikeaa kun ei vaan huvita mennä ulos  tickedoff.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #215 : 21.09.2010 11:36:36 »

Mä tykkään syksystä, siitä että saa rauhassa hautautua ja suunnitella. Siitä en tykkää, että kastuin tänään neljä kertaa ja nyt tuntuu todella flunssaiselta.  Undecided
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #216 : 21.09.2010 15:07:04 »

Mä tykkään syksystä kovasti smitten Sillon mulla on eniten energiaa ja oon aikaansaavin. Sitten keväällä taas mulla on energiat tosi maissa ja väkisin täytyy repiä irti ittestä kaikki. Syksyn pimeys, koleus, sade: ihanaa ja kaunista. Kynttilät ja lämmin viltti + hyvä kirja, hmmm smitten
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #217 : 26.09.2010 16:01:33 »

Diggaan enempi talvesta.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #218 : 27.09.2010 08:11:43 »

Sieniä, sieniä  smitten

Ja eka aamu, kun piti raaputtaa auton lasit auki  Tongue

Talvi onkin tosi kivaa aikaa, omalla tavallaan... Kato Vega - minkälaisesta talvesta erityisesti pidät? Tai minkälainen talven tulee olla, jotta olisi talvi?
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #219 : 02.10.2010 15:29:51 »

Talvi onkin tosi kivaa aikaa, omalla tavallaan... Kato Vega - minkälaisesta talvesta erityisesti pidät? Tai minkälainen talven tulee olla, jotta olisi talvi?

Ah, siitä voisi puhua loputtomiin. Kipakka pakkanen, heikko tuuli, kimmeltävä lumi narskumassa jalkojen alla, kirkas taivas. Mulla on tapana pukeutua talvisin varsin siperialaiseen tyyliin, joten helposti tulee kuuma, jos ulkona ei ole tarpeeksi kylmä. Tongue
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #220 : 23.10.2010 11:07:14 »

Loppusyksy. smitten
Ihanaa aikaa. Pakkasta, jäätä ja huurretta. Marraskuu. smitten

Ja talvi tulee. Kekriä vietetään. Olen ihan täpinöissäni. Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #221 : 23.10.2010 11:24:32 »

Eilen kaunis kirkas pastellinsininen taivas,
aurinko paistoi pitkästä aikaa.
Yöllä pivetön taivas ja täysikuu.
Tänä aamuna maassa ensilumi.
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #222 : 09.11.2010 11:45:46 »

Ippuska - nyt on luvassa sitten loska-moska-lumisadetta vaakatasossa, loppuviikon  Shocked
http://www.saaennuste.net/

crazy2

Laittaa vaatteita enemmän ja valoja... kaivoi auringonvalolampun jo kehiin, kun sumenee ajatukset tässä hämärässä  Angry
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #223 : 09.11.2010 16:42:57 »

Kas, valkeaa.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #224 : 14.11.2010 08:49:06 »

Täällä Etelä-Karjalassa ei lunta ole vielä yhtään. Sais kyllä tulla ajallaan. Vaikka kyllä tää pimeyskin on aika viehättävää.
Pohjosen talvi olis kyllä kiva kokea joskus ihan alusta loppuun. Se kaamos.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19
  Tulostusversio  

Siirry: